سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران امروز درحالی برابر پاس همدان شکست خورد که فیروز کریمی نخستین تجربه مربیگری خود را در این تیم پشت سر می گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حاشیه های این دیدار که در نهایت با پیروزی یک بر صفر پاس همدان به پایان رسید، را در زیر می خوانید:

* بر خلاف اظهارات مسئولان استقلال که از حضور همزمان فیروزکریمی و ناصر حجازی روی نیمکت این تیم در بازیهای جام حذفی و لیگ برتر خبر داده بودند، در این بازی کریمی به تنهایی روی نیمکت آبی پوشان نشست و ناصر حجازی مدیر فنی استقلال از جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی بر عملکرد فنی تیم نظارت داشت.

* پیش از آغاز بازی ناصر حجازی و فیروز کریمی با هم از رختکن خارج شدند اما حجازی به جای نشستن روی نیمکت به جایگاه ویژه ورزشگاه رفت. وی حتی درخواست های مکرر کریمی برای حضور در کنار زمین را نپذیرفت.

* پیش از آغاز بازی هواداران استقلال برای تشویق مدیر فنی و مربیان این تیم اتفاق نظر نداشتند. تعدادی از آنها حجازی را تشویق می کردند و تعدادی دیگر فیروز کریمی را که با ورود این دو به زمین تشویق ها متحدتر شد و هر دوی آنها از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفتند.

* جمعی از کودکانی که از مراکز بهزیستی استان تهران برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی آمده بودند، از کنار زمین بازی دو تیم را به نظاره نشستند.

* در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی علاوه بر ناصر حجازی، کاظم اولیایی و منصور پورحیدری، مدیرعامل و مدیر فنی تیم فوتبال پاس همدان و سهراب بختیاری زاده بازیکن پیشین استقلال حضور داشتند.

* ساکت الهامی مربی تیم فوتبال استقلال نتوانست مجوز حضور در این بازی را از سازمان لیگ دریافت کند و از روی سکوها این دیدار را تماشا کرد.

* مسئولان ورزشگاه آزادی برای حفظ آرامش تماشاگرانی که پشت نیمکت تیم فوتبال پاس همدان حضور داشتند، تعداد زیادی از ماموران نیروی انتظامی را در این مکان مستقر کردند.

* ناهماهنگی داور و کمک داور بازی در طول مسابقه با اعتراض هواداران استقلال روبرو شد. در دقیقه 50 در حالیکه کمک داور اعلام کرنر کرده بود، داور این تصمیم را نپذیرفت و اعلام ضربه دروازه برای پاس کرد. همین مسئله باعث شد هواداران استقلال نسبت به تصمیم داور معترض شوند.

* هواداران استقلال اعتراض خود نسبت به بازی ضعیف تیمشان را با سوت زدن نشان دادند و بازیکنان تیم خود را متهم به کم کاری کردند که در این بین بعضی از بازیکنان خصوصا آرش برهانی واکنش نامناسبی را به این اعتراضات نشان دادند.

*هواداران تیم فوتبال پاس همدان که با حضور در جایگاه مخصوص هواداران پرسپولیس به تشویق تیمشان می پرداختند تا دقایقی پس از این پیروزی در ورزشگاه ماندند و تیم خود را تشویق کردند. آنها با شعارهایی به حمایت از تیم خود، مربیان و مسئولان باشگاه پرداختند.

* مرادی استاندارهمدان که برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی آمده بود پس از پایان مسابقه وارد زمین شد و مورد تشویق هواداران پاس قرار گرفت.

* ناصر حجازی در پایان بازی از سوی هواداران استقلال مورد تشویق قرار گرفت. وی درزمان ورود به رختکن درخواست هواداران را برای گفتگو با رسانه ها را رد کرد.


/حاشیه دیدار استقلال تهران و پاس همدان/

ناصر حجازی تعارف فیروز کریمی را رد کرد

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران از مدیر فنی این تیم خواست که روی نیمکت بنشیند.

 پیش از آغاز مسابقه فیروز کریمی، سرمربی جدید استقلال از ناصر حجازی، مدیر فنی خواست که روی نیمکت بنشیند؛ اما حجازی تعارف او را نپذیرفت و به جایگاه ویژه رفت تا از روی سکوها بازی را تماشا کند.
* بیژن کوشکی، بازیکن سابق پاس که در آغاز فصل به استقلال تهران آمد، با مربیان و بازیکنان حریف احوالپرسی کرد.
* منصور پورحیدری، مدیر فنی پاس همدان و عضو هیئت مدیره استقلال تهران با فیروز کریمی و ناصرحجازی احوالپرسی کرد.
* این مسابقه قرار بود ساعت 15 آغاز شود؛ اما به دلیل افتتاح یک ورزشگاه در کرمان و پخش مستقیم مسابقه مس و پیکان، از تلویزیون مسابقه ساعت 14 و 15 آغاز شد.
* چند معلول نوجوان کنار زمین حضور دارند. قرار است باشگاه استقلال به مناسبت روز جهانی معلولان، از آنها تقدیر کند.
* طرفداران تیم پاس همدان با پرچم سبز در جایگاه ویژه حضور دارند.


 

 سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: دنبال بهانه نیستم؛ اما آمار نشان می‌دهد که بسیار برتر از حریف بودیم.

فیروز کریمی پس از شکست یک بر صفر برابر پاس همدان عنوان کرد: این نتیجه به دلم ننشست. برای گل زدن دست به هر کاری می‌زدیم؛ ولی حریف با شیوه دفاعی بازی کرد و این تاکتیک را هم به بهترین شکل اجرا کرد.
وی افزود: استقلال موقعیت گل به دست آورد؛ اما برای گلزنی بد اقبال و عجول بودیم. آمار نشان می‌دهد که اصلا با حریف قابل مقایسه نبودیم. دنبال بهانه نیستم و سرمربی این تیم هستم و باید جوابگو باشم.
کریمی اظهار داشت: 20 تا 25 جلسه تمرین نیاز داریم تا خودمان را پیدا کنیم. برای رسیدن به وحدت تاکتیکی، به 5 تا 6 مسابقه دیگر نیاز داریم.
سرمربی جدید استقلال تهران گفت: پتانسیل و شرایط بدنی بازیکنان خوب بود. آنها 90 دقیقه دویدند؛ ولی برای رسیدن به شرایط ایده‌آل، باید کار بیشتری انجام بدهیم.
کریمی تاکید کرد: امکان دارد همه تیم‌ها در تهران برابر استقلال دفاعی بازی کنند. ما باید دفاع آنها را باز کنیم؛ البته امروز حریف آنقدر فشرده بازی کرد که نتوانستیم دروازه‌ پاس همدان را فتح کنیم.


/هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال/

 

استقلال تهران با سرمربی جدید خود و با نتیجه یک بر صفر برابر پاس همدان شکست خورد.

این دیدار از هفته پانزدهم لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد. گل پاس همدان را امیر ابوچا در دقیقه 12 به ثمر رساند.
هدایت ممبینی، داور مسابقه به محمد غلامی، امید خورج، محمد علوی و یدا.. اکبری از پاس و محمد نوازی و آرش برهانی از استقلال اخطار داد.
این نخستین حضور فیروز کریمی روی نیمکت استقلال به عنوان سرمربی بود.
با این شکست، استقلال 20 امتیازی ماند و پاس 23 امتیازی شد.
ترکیب تیم استقلال تهران:
وحید طالب‌لو، محمد نوازی (از دقیقه 63 امید روانخواه)، بیژن کوشکی، مهدی ‌امیرآبادی، امیرحسین صادقی، میثم منیعی، مجتبی جباری، علیرضا منصوریان، آرش برهانی،‌ محسن یوسفی (از دقیقه 84 پژمان منتظری) و فرهاد مجیدی
سرمربی: فیروز کریمی
ترکیب تیم پاس همدان:
ساندروتوویچ، خسرو حیدری، یدا.. اکبری، محمد علوی، حنیف ‌عمران‌زاده، فاروق اختیارویچ،‌ امیر ابوچا (از دقیقه 65 وریا غفوری)، امید خورج، مصطفی چترآبگون (از دقیقه 86 حنیف‌زاده)، محمد غلامی (از دقیقه 74 منصور ‌احمدزاده) و جواد شیرزاد
سرمربی: وینگو بگوویچ


مراسم معارفه سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال شب گذشته در دفتر کار علی فتح اله زاده مدیرعامل این باشگاه برگزار شد.

این مراسم با حضور مدیرعامل، معاونان، اعضای کادر فنی و کلیه بازیکنان تیم فوتبال استقلال از ساعت 21 آغاز شد. در ابتدای مراسم فتح اله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن خیر مقدم به فیروز کریمی و مربیان جدید تیم فوتبال استقلال برای آنها آرزوی توفیق بیشتر کرد و مسائل مختلف باشگاه را برای حاضرین تشریح کرد.

هاشم ساعدی سخنگوی باشگاه استقلال در خصوص این جلسه  گفت: نشست در فضای دوستانه ای برگزار شد که نوید بخش آغاز روزهایی خوب برای باشگاه و تیم فوتبال استقلال است.

سخنگوی باشگاه استقلال در ادامه از همراهی حجازی با فیروز کریمی روی نیمکت تیم فوتبال استقلال خبر داد و افزود: کریمی در مراسم معارفه خود از حجازی به عنوان پیشکسوت باشگاه استقلال یاد کرد و از او خواست در بازی های آینده تیم فوتبال استقلال به عنوان مدیر فنی روی نیمکت بنشیند. کریمی حتی تاکید کرد اگر حجازی خواسته وی را اجابت نکند از نشستن روی نیمکت خودداری خواهد کرد.

کریمی در ادامه اظهارات خود به لزوم همراهی همه اعضا کادر فنی برای موفقیت تیم فوتبال استقلال یاد کرد.

حجازی که ظاهرا خواسته کریمی را برای نشستن روی نیمکت استقلال پذیرفته است، او را یک مربی موفق و باشخصیت در فوتبال ایران خوانده و حضورش را در جمع آبی پوشان مغتنم شمرد. ساعدی با اشاره به این مطلب افزود: اتفاق نظر حجازی و کریمی مایه دلگرمی ماست که همه ما را به آینده امیدوار می کند.

مدیرفنی تیم فوتبال استقلال در حضور مسئولان این باشگاه، مربیان و بازیکنان تاکید کرد که در کنار کریمی خواهد ماند و روی نیمکت او را همراهی خواهد کرد. او از تمامی استقلالی ها خواست کریمی را همراهی کنند و اذعان داشت که هر استقلالی که به او علاقمند است باید از کریمی حمایت کند تا تیم به موفقیت دست یابد.

فیروز کریمی که روز گذشته قراردادش را با تیم فوتبال استقلال به امضا رسانده است از امروز در محل تمرینات آبی پوشان حضور می یابد. ساعدی با تاکید بر این نکته در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر پیرامون شایعاتی که در خصوص برکناری اصغر حاجیلو از سمت سرپرستی تیم فوتبال استقلال مطرح شده ، گفت: حاجیلو همچون گذشته استقلال را در بازی های لیگ همراهی خواهد کرد .

ساعدی همچنین در خصوص کادر فنی تیم فوتبال استقلال گفت: در کادر فنی کماکان آقایان ورمزیار و ترابپور حضور خواهند داشت و با خواست آقای کریمی آقایان رضا مهاجری و ساکت الهامی به جمع آنها افزوده شدند، البته در آینده اگر نیاز به تقویت کادر فنی باشد با نظر مدیرفنی و سرمربی تیم در این زمینه اقدام خواهد شد.

سخنگوی باشگاه استقلال در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با انسجام کادر فنی و حضور دو چهره مطرح فوتبال ایران یعنی ناصر حجازی و فیروز کریمی و مدیریت آقای فتح اله زاده در آینده نتایج خوبی رقم بخورد و استقلال به جایگاهی در شان نام خود دست یابد.

وی تصریح کرد: رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست و با اتحاد و همدلی، پیروزی ها و موفقیت ها تداوم می یابد.

در پایان مراسم معارفه، مسئولان باشگاه جلسه را ترک کردند و بازیکنان و اعضای کادر فنی نشستی دوستانه را آغاز کردند.


نخستین تمرین تیم فوتبال استقلال با حضور فیروز کریمی امروز در زمین شماره دو ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

فیروزکریمی پس از امضای قرارداد خود با تیم فوتبال استقلال ساعت 15/14 دقیقه امروز در ورزشگاه شهید شیرودی حاضر شد و تمرینات این تیم را زیر نظر گرفت.

وی با حضور در رختکن ورزشگاه دقایقی برای بازیکنان صحبت کرد و نقطه نظرات فنی و شرایط تیم را برای آنها بازگو کرد.

پس از برگزاری مراسم معارفه ، کریمی از بازیکنان خواست پس از 5 دقیقه آماده آغاز تمرین شوند.

تمرین امروز تیم فوتبال استقلال درحالی برگزار شد که ناصر حجازی مدیرفنی تیم بر خلاف روزهای گذشته درجمع آبی پوشان حضور نداشت. به گفته مسئولان استقلال حجازی برای استقبال از خواهرش که از کشورانگلیس به ایران بازگشته به فرودگاه رفته بود.

تمرین امروز تیم فوتبال استقلال از ساعت 15/15 آغاز شد. درتمرین امروز فیروز کریمی را ساکت الهامی و صادق ورمرزیار همراهی می کردند.

فیروز کریمی شخصا کاربدنسازی وتمرینات استقامتی بازیکنان را برعهده داشت. وی به مدت 20 دقیقه به بازیکنان تمرین داد و آنها را آماده انجام کارهای تاکتیکی و کاربا توپ کرد.

تمرین عصر امروز استقلال نزدیک به هزارهوادار تیم فوتبال استقلال را برای تماشای تمرینات این تیم به زمین شماره دو شیرودی کشانده بود. این هواداران در ابتدا برای تشویق مربیان و بازیکنان دو دسته شده بودند. گروهی حجازی و حاجیلو را تشویق می کردند و گروهی دیگر نام کریمی را فریاد می زنند . درادامه با درخواست مسئول کانون هواداران اتحاد روی سکوها حاکم شد و هواداران به تشویق تمامی مربیان و بازیکنان پرداختند.

کریمی حضور پررنگی در تمرینات امروز داشت. وی با فریادهای خود به بازیکنان توصیه های تاکتیکی می داد و دربخشی ازتمرین امروز مجتبی جباری با سان جان برخورد کرد که باعث مصدومیت جزیی وی از ناحیه زانوی چپ شد. ظاهرا مشکل وی چندان جدی نیست زیرا پس از دقایقی کنار دیگر بازیکنان به تمرین پرداخت.علی علیزاده که از ناحیه دست دچارآسیب دیدگی شده است درتمرین امروز غایب بود .

امروز آبی پوشان تمرکز اصلی خود را روی انجام کارهای تاکتیکی قرار داده بودند . کریمی سعی می کرد با انجام تمرینات ابتدایی بازیکنان را با روش کارخود آشنا کند. در تمرین امروزعلاوه برانجام تمرینات و کارهای تاکتیکی، برنامه های تخصصی برای بازیکنان در پست های مختلف نیز در دستور کار قرار گرفت.

سعید رمضانی کاپیتان تیم فوتبال استقلال اهواز نیز درتمرین امروزآبی پوشان حضوریافت . او که از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی است برای معاینه پای مصدومش توسط پزشک استقلال درمحل تمرین این تیم حضور یافته بود.


سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال گفت: ناصر حجازی نفر اول کادر فنی تیم استقلال خواهد بود و من به عنوان بازوی اجرایی در کنار او و دیگر مربیان استقلال با این تیم همکاری می کنم.

به گزارش خبرنگارمهر، فیروزکریمی پیش ازآغاز تمرین امروزتیم فوتبال استقلال در زمین چمن شماره 2 ورزشگاه شیرودی با بیان این مطلب افزود : با مرتفع شدن مشکلات از امروز کارخود را با تیم استقلال آغاز کردم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به وحدت تاکتیکی نسبی گمان می کنم باید حدود 20 تا 25 جلسه تمرین کنیم . بعد از طی این تمرینات مستمر می توانیم به کسب نتیجه و موفقیت استقلال امیدوار باشیم.

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال درخصوص دلایل غیبت رضا مهاجری دستیار اول خود در تمرینات آبی پوشان گفت : مهاجری به دلیل مشکلات شخصی فعلا نمی تواند ما را همراهی کند اما بعد از برطرف شدن این مشکلات او نیز به کادر فنی استقلال اضافه خواهد شد.

کریمی با بییان اینکه حجازی در انتخاب اعضای کادر فنی او را آزاد گذاشته است، افزود: شایعاتی که پیرامون اختلاف نظر من و حجازی برای انتخاب کادرفنی مطرح شده بود صحت ندارد. آقای حجازی به من اختیارتام داده که دستیارانم را به خواست و مطابق  نظرخودم انتخاب کنم .

وی با اشاره به سابقه درخشان ناصرحجازی در تیم استقلال تهران افزود: حجازی نفر اول کادرفنی استقلال است و من به عنوان یک بازوی اجرای مربیان استقلال را همراهی خواهم کرد.

سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال با تاکید دوباره بر اینکه برای انتخاب دستیاران با فشاری از سوی مسئولان باشگاه مواجه نبوده است پیرامون انتخاب ترکیب اصلی تیم فوتبال استقلال برای بازی مقابل پاس همدان گفت: ترکیب اصلی را برای این بازی من به همراه چهارمربی دیگر ا ستقلال انتخاب خواهیم کرد. من به این خاطر دستیارانم را به تعداد فرد انتخاب می کنم که با رای گیری از آنها نظر اکثریت را درکارهایم لحاظ کنم . قطعا برای بازی روز جمعه نیز اگر نظرمن همسو با نظر اکثریت مربیان نباشد نیز خواسته آنها را اجرا خواهم کرد.

کریمی درادامه از افزودن دو مربی دیگر به کادر فنی تیم فوتبال استقلال خبر داد و افزود : تعداد مربیان ما باید 7 نفر باشد که زیر نظر یک سرمربی کار کنند . این مربیان بازیکنان را در پست ها و تخصص های مختلف تمرین می دهند اما در مسابقات تنها دو نفر از آنها همراه ما خواهند بود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر پس از بازیهای لیگ ناصرحجازی پاسخگوی خبرنگاران خواهد بود. امیدوارم استقلال همیشه به پیروزی دست یابد اما اگر روزی تیم ما حتی اگرمغلوب منچسترهم شد خودم پاسخگوی سئوالات خبرنگاران خواهم بود


 

فیروز کریمی سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال تهران امکانات زمین چمن ورزشگاه شیرودی را تایید نکرد تا مسئولان این باشگاه در صدد تغییر زمین تمرینات این تیم باشند.

 فیروز کریمی امروز برای نخستین بار در محل تمرینات تیم فوتبال استقلال حضور یافت. او پیش از آغاز تمرین امکانات زمین شماره 2 ورزشگاه شیرودی را مورد ارزیابی قرارداد که ظاهرا مورد تایید وی قرارنگرفت.

امکانات محل تمرین ، چمن نامناسب، نزدیک بودن فاصله تماشاگران با زمین تمرین و ... از مهمترین عوامل نارضایتی کادرفنی استقلال برای تغییر زمان تمرین آبی پوشان عنوان شده است . 

درصورت اجابت درخواست فیروز کریمی از سوی مسئولان باشگاه استقلال کار آماده سازی این تیم به احتمال زیاد در ورزشگاه آزادی دنبال خواهد شد.