سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

میزان متوسط درامد ماهیانه هر ایرانی بنابر اعلام بانک مرکزی 730هزار تومان تومان در ماه است که بر اساس همین آمار متوسط هزینه های ماهیانه هر خانواده ایرانی نیز حدود یک میلیون تومان در ماه اعلام شده است که مقایسه این دوعدد از کسری بودجه بیش از 300 هزارتومانی هر خانواده ایرانی حکایت دارد.

با این حساب اگر از موضوع درآمد متوسط هر ایرانی بگذریم و نگاهی اجمالی به مشاغل مختلف جامعه در سطوح مختلف داشته باشیم ، اختلاف طبقاتی و فاصله درآمدی اقشار مختلف مردم بیش از پیش نمایان می شود و این در حالی است که فاصله درآمدی بین افراد هم شغل و حتی دارای تحصیلات برابر نیز در مواردی بسیار قابل توجه و چشم گیر است.
معلم ؛ 645 هزار تا 20 میلیون تومان در ماه
درآمد متوسط هر معلم ایرانی در ماه به صورت رسمی 645 هزار تومان اعلام شده است ولی با این همه برخی معلمان جوان بدون قرارداد و به صورت حق التدریس و ساعتی درآمدی حدود 250 تا 300 هزار تومان در ماه را دارا هستند.

در این میان دبیران ممتاز , مشهور , مولف و نویسنده کتابهای کنکور و شاغل در موسسات خصوصی درآمد ماهیانه بین 3 تا 20 میلیون در ماه را به صورت متوسط ماهیانه کسب می کنند.

م – شیرازی ، مدیر یک دبیرستان غیر انتفایی مشهور در منطقه 3 تهران می گوید یک دبیر مشهور برای دروس اصلی رشته های ریاضی فیزیک ، تجربی و انسانی برای هر ساعت تدریس حدود 50 تا 100 هزار تومان را به صورت میانگین دریافت می کنند که این مبلغ در ایام کنکور و امتحانات بیشتر نیز می شود .

با این حساب محاسبه رقم متوسط دریافتی معلمانی در این سطح بیش از 20 میلیون تومان در ماه برآورد می شود که البته تعداد اینگونه دبیران شاید کمتر از 1 درصد کل معلمان کشور را شامل شود.

بازیکن فوتبال لیگ برتری 33 تا 70 میلیون در ماه
سقف قرارداد بازیکنان لیگ برتر 400 میلیون تومان است که بدون احتساب حقوق ماهیانه رقمی بیش از 33 میلیون در ماه را نشان می دهد , البته برخی بازیکنان جوان تیم های شهرستانی قرارداد هایی حدود 100 میلیون تومان و شاید کمتر نیز منعقد کرده اند .

بررسی ها و اخبار غیر رسمی نشان می دهد گرانترین بازیکنان لیگ با رقم قرارداد سالیانه 800 میلیون تومانی و حقوق ماهیانه 3تا 4 میلیونی در ماه ، حدود 75 میلیون تومان به صورت متوسط در هر ماه درآمد دارد که البته در موضوع درآمد بازیکنان فوتبال , حق باشگاه ها , دلال ها و برخی مربیان و مدیران و ... را هم باید در نظر گرفت.

نمایندگان مجلس 1 میلیون تومان در ماه ، البته ...
علی لاریجانی رئیس مجلس ، در اظهار نظری رسمی گفته است حقوق نمایندگان مجلس کمتر از 1 میلیون تومان در ماه است که البته در کنار این موضوع پرداخت حق مسکن ، هزینه سرکشی به حوزه های انتخابی و ... را هم باید در نظر گرفت که در نهایت نمی توان به صورت شفاف گفت یک نماینده مجلس تنها بابت سمت نمایندگی خود در مجلس و فارغ از مشاغل و فعالیت های خارج از این مسئولیت چه میزان درآمد ماهیانه دارد.

بازیگر سینما و تلویزیون 3 تا20 میلیون تومان در ماه
بازیگران سینما و تلویزیون غالبا به صورت پروژه ای قرارداد هایی را با تهیه کنندگان منعقد می کنند که بر حسب اعتبار و شهرت بازیگر , مدت زمان پروژه و ... متفاوت است. دستمزد یک بازیگر زن سوپر استار و پر کار تا 100 میلیون تومان برای یک فیلم هم می رسد ولی اغلب بازگران زن مطرح سینما رقمی حدود 30 تا 50 میلیون تومان را برای هر فیلم دریافت می کنند.

در این دستمزد بازیگران هم سطح مرد به طور معمول 30 تا 40 درصد از بازیگران زن بیشتر است و در مواردی به 200 میلیون تومان برای یک فیلم نیز می رسد که در مجموع می توان درآمد 3 تا 15 میلیون تومانی ماهانه را برای بازیگران مطرح سینما با یک فیلم در سال در نظر گرفت که البته با دیگر بازیگران کم کار و کمتر مورد توجه تفاوت زیادی دارد.

به گفته ع- ش یکی از تهیه کنندگان سینما در حال حاضر یک بازیگر زن 7 تا 8 فیلم را برای یک سال در کارنامه خود دارد که مجموع رقم قرارداد های آن حدود 250 میلیون تومان را شامل می شود و البته یک بازیگر پیشکسوت هم در سال جاری و از سر نیاز تنها با رقم 800 هزار تومان حاضر شده در یک فیلم بازی کند.

خبرنگاران و روزنامه نگاران ؛ 350 هزار تا 1 میلیون تومان در ماه
یک خبرنگار متوسط در یک خبرگزاری یا روزنامه رقمی حدود 350 الی 500 هزار تومان برای هر ماه حقوق دریافت می کند که این رقم برای دبیران سرویس ها حدود 600 تا 750هزار تومان در ماه است و دبیر تحریریه , سردبیر و سمت های مشابه غالبا حدود 1 میلیون تومان یا بیشتر حقوق ماهانه دریافت می کنند. البته در این بین نامرتب بودن زمان پرداخت حقوق , فقدان امنیت شغلی ، کمبود فرصت و کلا شرایط نامطمئن کاری را نیز در نظر گرفت .
در این بین همچنین هدیه ها گاه و بی گاه برخی سازمان ها , هزینه مطالب و اخبار سفارشی و مسائلی از این دست را نیز نمی توان نادیده گرفت که البته عمومیت ندارد.

در جریان دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور هفت تیم لیگ برتری پیکان قزوین، سایپای البرز، نفت تهران، پاس همدان، صنعت نفت آبادان، مس کرمان و صبای قم با تحمل شکست برابر حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

- نتایج دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاههای کشور به شرح زیر است:
* راه آهن شهرری 3 - صنعت نفت آبادان صفر
- به علت انصراف تیم صنعت نفت آبادان تیم راه آهن شهرری بدون برگزاری مسابقه به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

* پاس همدان یک - استقلال تهران 4
گل‌ها:
پژمان منتظری (1+45 - گل به خودی) برای پاس همدان و مجتبی جباری (15- پنالتی و 3+90)، حنیف عمران‌زاده (69) و پژمان منتظری (87) برای استقلال

* داماش گیلان 3 - سایپا البرز یک
گل‌ها:
افشین چاووشی (14)، رضا مهدوی (18) و بهنام افشه (58) برای داماش و ابراهیم صادقی (39) برای سایپا

* فولاد نظنز 3 - نفت تهران 2
گل‌ها:
جلال‌الدین علی محمدی (51، 57 و 76) برای فولاد و مهدی رفیعی (15) و سپهر حیدرمحمد صادق (65) برای نفت

* مس کرمان صفر - نفت مسجد سلیمان یک
گل:
حکیم نصاری (64)

* پیکان قزوین صفر (2) - کاوه تهران صفر (4)

* ماشین سازی تبریز یک - سپاهان اصفهان 3
گل‌ها:
احمد فراسی (84) برای ماشین سازی و احمد جمشیدیان (13)، مهدی کریمیان (34) و غلامرضا عنایتی (80) برای سپاهان

* شهرداری بندرعباس 2 - صبای قم یک
گل‌ها:
علی مطوری (27) و حمید رجبی (87) برای شهرداری و علیرضا واحدی نیکبخت (31) برای صبای قم

* تراکتورسازی تبریز 3 - مقاومت سپاسی شیراز صفر
- به علت انصراف تیم مقاومت سپاسی تیم تراکتورسازی تبریز بدون برگزاری بازی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

* ایرانجوان بوشهر 2 - ملوان بندرانزلی 3
گل‌ها:
علیرضا ذلکی (8) و مصطفی نجمی‌زاده (58) برای ایرانجوان بوشهر و پژمان نوری (23)، محمد نزهتی (74) و مهرداد اولادی (97) برای ملوان

* فولاد خوزستان 2 - سپیدرود رشت یک
گل‌ها:
میثم خسروی (32) و مهدی مومنی (43) برای فولاد و محمد آقاخانی (37) برای سپیدرود

* شهرداری تبریز 6 - راهبر آباده فارس صفر
گل‌ها:
سعید دقیقی (16 و 22)، علی کریمی (45 و 50)، محسن نیسانی (20) و محمد فهیمی (55)

* پرسپولیس تهران 5 - نفت محمودآباد یک
گل‌ها:
اشپیتیم آرفی (3+45)، محمد نوری (46 و 55 - پنالتی)، امیرحسین فشنگچی (76) و هادی نوروزی (82) برای پرسپولیس و سید کریم موسوی (4+90) برای نفت

* شاهین بوشهر 3 - پیام خراسان صفر
- به علت انصراف تیم پیام خراسان تیم شاهین بوشهر بدون برگزاری مسابقه به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

* عمران کیش 2 - استیل آذین تهران 3
گل‌ها:
علیرضا چناری (18 و 2+90) برای عمران کیش و فریدون زندی (68 - پنالتی)، فریبرز گرامی (7+90) و امیر شاپورزاده (101) برای استیل آذین

تنها دیدار باقیمانده از مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور بین تیم‌های ذوب آهن اصفهان و شهرداری یاسوج برگزار خواهد شد.

در مرحله یک هشتم نهایی 6 تیم لیگ برتری مقابل هم قرار می گیرند که مهترین بازی آنها مربوط می شود به شهرآورد دو تیم تبریزی تراکتورسازی و شهرداری.

براساس برنامه تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی بصورت زیر مقابل هم صف آرایی خواهند کرد:
بازی شماره یک: سپاهان اصفهان - راه آهن شهرری
بازی شماره 2: پرسپولیس تهران - داماش گیلان
بازی شماره 3: استیل آذین - نفت مسجد سلیمان
بازی شماره 4: شهرداری بندرعباس - فولادخوزستان
بازی شماره 5: استقلال تهران - شاهین بوشهر
بازی شماره 6: کاوه تهران - ذوب آهن اصفهان - شهرداری یاسوج
بازی شماره 7: ملوان بندرانزلی - فولاد نطنز
بازی شماره 8: شهرداری تبریز - تراکتورسازی تبریز

در مرحله یک چهارم نهایی به احتمال فراوان شاهد رویارویی پرسپولیس و سپاهان و یا دیدار استقلال و ذوب آهن خواهیم بود که تقابل آنها فینال زودرس مساباقت جام حذفی است. برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
بازی شماره 9: برنده بازی شماره یک (سپاهان اصفهان - راه آهن شهرری) - برنده بازی شماره 2 (پرسپولیس تهران - داماش گیلان)
بازی شماره 10: برنده بازی شماره 3 (استیل آذین - نفت مسجد سلیمان) - برنده بازی شماره 4 (شهرداری بندرعباس - فولادخوزستان)
بازی شماره 11: برنده بازی شماره 5 (استقلال تهران - شاهین بوشهر) - برنده بازی شماره 6 (کاوه تهران - ذوب آهن اصفهان - شهرداری یاسوج)
بازی شماره 12: برنده بازی شماره 7 (ملوان بندرانزلی - فولاد نطنز) - برنده بازی شماره 8 (شهرداری تبریز - تراکتورسازی تبریز)


دربی 69 هم پایان پذیرفت تا پایان این بازی ،شروع کش و قوسها و حاشیه هایی باشد برای تیم بازنده . سرخپوشان پایتخت که نتیجه دربی را واگذار کرده بودند و پیش از این ها هم ،  در این سایت متذکر شده بودیم که از شرایط روحی و آرامش لازم آنطور که باید و شاید برخوردار نیستند وارد فاز جدیدی شدند که مطمئناً با ادامه این روند به آنجا که باید، نخواهند رسید . فردای روز بازی استقلال-پرسپولیس طی یک اقدام غیر مترقبه از سوی باشگاه پرسپولیس ، شیث رضایی ، کاپیتان سرخپوشان پایتخت اخراج شد . خبر اخراج کاپیتان موجبات حیرت بسیاری از هواداران و کارشناسان را فراهم کرد تا افکار عمومی به این سمت متمرکز شود که هدف سرمربی پرسپولیس از این اخراج بحث برانگیز چه بوده است؟

فرضیه های مختلفی می توان برای این کار علی دایی در نظر گرفت .

بی شک شیث رضایی از جمله بازیکنانی است که همیشه و همیشه در مسیر ستاره شدنش در بسیاری مواقع خودزنی کرده است . بارها در میانه را ستاره شدن ، به دلایل مختلف تغییر عقیده داده و عقب گرد داشته است . خاطرات را که مرور می کنیم به این نقطه می رسیم که شیث ، کاپیتان امروز سرخها بارها خواسته یا ناخواسته پرسپولیس را درگیر حواشی خود کرده است و به قول دوستی که می گفت ،یکی از مهمترین علل سستی بنای امپراطوری قطبی هم ، زمانی ، کسی نبود جز شیث رضایی !

آن روز که مسافران هواپیما با خبر سقوط که از دهان شیث خارج شد تا مرز سکته پیش رفتند ، همگان به این باور رسیدند که کاپیتان امروز سرخها تا ستاره شدن فاصله ای بس دور و دراز در پیش دارد ، اما آیا همه این ها ، تمامی این نقطه ضعف ها که به نظر می رسید شیث رضایی ، امسال تصمیم گرفته بود آنها را در صندوقچه خاطراتش پنهان کند ، می تواند دلیل مسلمی باشد برای شکست پرسپولیس در مقابل ملوان و پس از آن استقلال؟!

عده ای بر این باورند که مشکلات دایی با کاپیتان تیمش از اردوی آلمان شروع شد و نتیجه اش هم منجر به تبعید چند هفته ای شیث به سکوها شد . برخی نیز موضوع را فراتر از این می دانند و رابطه شکراب میان سرمربی و کاپیتان را به سالها قبل و بازی پرسپولیس-سایپا ربط می دهند، همان بازی که شیث همه جوره علی دایی ، مهاجم سایپا را مهار کرده بود و آنقدر روی اعصاب دایی رژه رفت تا مهاجم سایپا آن حرکت معروف کوباندن سر در صورت را انجام داد که البته از دید داور هم پنهان ماند.

اما هستند عده ای هم که معتقدند سرمربی سرخهای پایتخت ، طی یک اقدام هوشمندانه با این حرکت همه حواس را از شکست تلخ تیمش مقابل رقیب سنتی معطوف مساله ای دیگر کرد ، توپ را در زمین شیث انداخت و با مقصر جلوه دادن مدافع و کاپیتان تیمش همه تقصیرات را از گردن خودش ساقط کرد و ترجیح داد از آفتابی نبودن آسمان رفاقتش با کاپیتان استفاده کند تا بحث ها ، امروز بیشتر حول و حوش اخراج شیث و دلایل آن باشد تا شکست در دربی و نامناسب بودن شرایط پرسپولیس...

این که کدام یک از مباحث ذکر شده در این مقال دلیل اصلی اخراج کاپیتان و تحویلش به کمیته انظباطی باشگاه ، البته به قول علی دایی به علت مشکلات فنی می باشد ، نکته ای است که فقط علی دایی می داند و البته مردم که باید در مورد این مساله قضاوت کنند.

شبکه تلویزیون دبی اسپورت که با مجریان پرسروصدای خود به امید پیروزی الهلال به استقبال این دیدار رفته بود، در پایان مجبور شد خشم تماشاگران عربستانی را از شکست و حذف مقابل ذوب آهن به نمایش بگذارد.

تماشاگران سعودی در حالی که خشم سر تا پای وجودشان را فرا گرفته بود با اعتراض، خواستار برکناری کادر فنی و مسولان باشگاه الهلال شدند. آنها که از استعفای شاهزاده سعودی خبر نداشتند با چهره‌ای برافروخته و عصبانی در حال یافتن کسی بودند که به سوالهایشان پاسخ دهد. بسیاری از تماشاگران سعودی اذعان داشتند که مقابل این تیم ایرانی تحقیر شدند. همچنین این تماشاگران متفق القول بودند که ذوب آهن لیاقت پیروزی بر تیم الهلال را داشته و الهلال ناتوان‌تر از آن بود که حتی باخت یک بر صفر در اصفهان را نیز جبران نماید.

از سوی دیگر تماشاگران عربستانی با ارسال پیامک‌ها و نظرات خود برروی سایت‌های اینترنتی، تیم الهلال را فاقد طراوت لازم برای پیروزی بر ذوب آهن ایران برشمردند و گفتند ارسال توپ‌های بلند بر روی دروازه تیمی که بازیکنانش از بازیکنان الهلال قدبلندتر بودند و بر بازی هوایی سیطره داشتند یک امر مهال و بیهوده بوده است.

برخی از تماشاگران این تیم عربی خشم خود را در بیرون از ورزشگاه برسر سطل‌های زباله خالی کردند و بازیکنان تیم خود را مورد توهین‌های شدید قرار دادند.

تلویزیون‌های ورزشی عربستان تا پاسی از نیمه شب برنامه‌های خود را به بازتاب شکست الهلال مقابل ذوب آهن ایران اختصاص داده بودند.


شیر بچه های ایرانی ذوب آهن موفق به شکست الهلال در خاک عربستان شدند اما غیر از صعود ذوب آهن به فینال لیگ قهرمانان آسیا یک نکته ویژه در مورد شادمانی شاگردان ابراهیم زاده وجود داشت :

فروردین ماه سال گذشته  پس از شکست تیم ملی ایران برابر تیم ملی عربستان در آخرین باری که دایی روی نیمکت تیم ملی نشسته بود بازیکنان سعودی پس از برد با رقص شمشیر در ورزشگاه آزادی، خاطره تلخی را در خاطره  میلیون ها ایرانی به جای گذاشته بودند...

ولی این بار دلاوران ایرانی با رقص شمشیر در ورزشگاه ریاض همان نوع رقص و شادمانی را به رخ عربها کشیدند و انتقام تیم ملی را از آنها گرفتند .


سرخوش ز سبوی غم پنهانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم

در بزم وصال تو نگویم ز کم و بیش
چون آینه خو کرده به حیرانی خویشم

لب باز نکردم به خروشی و فغانی
من محرم راز دل طوفانی خویشم

یک چند پشیمان شدم از رندی و مستی
عمریست پشیمان ز پشیمانی خویشم

از شوق شکر خنده لبش جان نسپردم
شرمنده ی جانان ز گران جانی خویشم

بشکسته تر از خویش ندیدم به همه عمر
افسرده دل از خویشم و زندانی خویشم

هر چند امین بسته ی دنیا نیم اما
دلبسته ی یاران خراسانی خویشم

 سید علی خامنه ای


اقدامات بامزه جریان فتنه 88 در سال گذشته که توسط بدنه این جریان صورت گرفت، به یکی از دستاویزهای مردم برای شوخی و ایجاد فضای تمسخر در مناسبت‌های مختلف تبدیل شده است.

 پس از برگزاری شهرآورد تهران که با پیروزی تیم استقلال همراه بود و مردود اعلام شدن گل صحیح تیم پیروزی تهران توسط کمک داور این دیدار، باعث گردید که واکنش‌های جالبی در فضای مجازی مبتنی بر تمسخر شعارهای فتنه‌‌گران بوجود آید.

استفاده از شعارهایی مانند "گل ما رو دزدیدن، دارن باهاش پز میدن" و "برادر قرمز‌ام، گلتو پس میگیرم" از جمله نظراتی است که توسط افراد خوش ذوق در سایت‌های اینترنتی منتشر شده است.

البته استقلالی‌ها هم برای افزودن به فضای شوخی در این زمینه، نظراتی نظیر "برادر لنگی‌ام، گلتو پس میگیرم" را منتشر کردند!

 این افراد همچنین صفحه‌ای را در شبکه اجتماعی فیس بوک با عنوان "گل من کجاست؟" که کنایه‌ای تمسخرآمیز به شعار "رای من کجاست؟" حامیان فتنه 88 است، ایجاد کرده‌اند و به هجو شعارهای این جریان می‌پردازند.


آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید از حضور باشکوه و بی نظیر مردم در استقبال از رهبر معظم انقلاب اسلامی تجلیل کرد و آن را نشان وحدت و یکپارچگی در ایران دانست.


آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه 28 مهرماه در دیدار سفیر و شماری از نمایندگان پارلمان آلمان، در پاسخ به سوال نماینده حزب سبز این کشور در خصوص اختلافات داخلی ایران گفت: خوشبختانه در ایران اتحاد و یکپارچکی خوبی برقرار است.

وی اختلافات پس از انتخابات سال گذشته ایران را طبیعی خواند و اظهار داشت: آنچه در این انتخابات رخ داد از جمله مسائل داخلی بود که در هر انتخاباتی چنین وقایعی صورت می گیرد و این اختلافات هرگز به اتحاد درونی کشور لطمه ای نمی زند.

این مرجع تقلید به استقبال بی نظیر مردم قم از رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و از حضور باشکوه مردم تجلیل کرد و افزود: در استقبال از رهبر انقلاب اسلامی همه گروه های مردمی حضور داشتند که این خود نیز دلیلی بر وحدت و یکپارچگی در ایران است.