سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

فعالان سیاسی این اقدام متحد روزنامه‌های ایران فارغ از برخی جناح‌بندی‌های سیاسی را نشانه عبور قطعی و موفقیت‌آمیز مردم از فتنه 88 و پیروزی بر برنامه‌ریزی دشمنان برای ایجاد اختلاف در میان مردم ارزیابی کرده‌اند؛ مساله‌ای که از آن به عنوان یک رنسانس در میزان تاثیرگذاری بین‌المللی ایران در مدیریت مسائل جهانی نام برده می‌شود.

سفر تاریخی مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم که با استقبال بی‌نظیر مردم این شهر و علمای حوزه علمیه قم روبرو شد، بازتاب گسترده و متحدی در رسانه‌های داخلی و روزنامه‌های کشور داشت.

تمامی روزنامه‌های ایران امروز تیتر نخست خود را به سفر آیت‌الله خامنه‌ای به قم اختصاص دادند و عکس‌هایی از حضور ایشان در میان انبوه جمعیت را منتشر کردند.

اگرچه در اکثر موارد روزنامه‌های مختلف، نگاهی متفاوت به مسائل روز کشور دارند و بر اساس سلیقه‌های سیاسی به این موضوعات می‌پردازند اما حضور بی‌سابقه مردم قم در استقبال از رهبر معظم انقلاب و برگزاری باشکوه این مراسم، جای هیچگونه اختلافی را باقی نگذاشت و مردم روزنامه‌ها را ناگزیر به پوشش این رویداد تاریخی کردند.

فعالان سیاسی این اقدام متحد روزنامه‌های ایران فارغ از برخی جناح‌بندی‌های سیاسی را نشانه عبور قطعی و موفقیت‌آمیز مردم از فتنه 88 و پیروزی بر برنامه‌ریزی دشمنان برای ایجاد اختلاف در میان مردم ارزیابی کرده‌اند؛ مساله‌ای که از آن به عنوان یک رنسانس در میزان تاثیرگذاری بین‌المللی ایران در مدیریت مسائل جهانی نام برده می‌شود. 

این اقدام معنادار روزنامه‌های ایران درحالی صورت گرفته که برخی رسانه‌های وابسته به جریان فتنه به دنبال القای ادامه حیات فتنه‌گران و آمادگی آنان برای ادامه تقابل با نظام و مسئولان هستند.

 


علی دایی گفت: کسی نمی‌تواند تفکرات خود را به تنهایی در پرسپولیس اجرا کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس پس از بازی با تسلیت درگذشت محسن آقازاده سرمربی تیم تربیت یزد و بیان این جمله که اگر او زنده بود شاید به جای این تیم، تربیت یزد با ما بازی می‌کرد، گفت: ما پس از چند بازی که نتوانستیم در لیگ برتر نتایج لازم را کسب کنیم به این پیروزی نیاز داشتیم و من امیدوارم در مسابقه‌های لیگ برتر نیز بتوانیم این روند را ادامه بدهیم.

وی درخصوص روند بازی نفت محمود آباد گفت: ما تا قبل از این که به گل اول دست پیدا کنیم بازی بسیار سختی را پیش رو داشتیم چرا که تیم حریف بسیار فشرده و با دوندگی بالا ظاهر شده بود. اما بعد از این که توانستیم گل اول را به ثمر برسانیم، با اتخاذ تاکتیک‌های تهاجمی در نیمه دوم توانستیم 4 گل دیگر به ثمر برسانیم. این مسابقه از لحاظ فنی صحبت خاصی نداشت اما می‌توانست برای ما مرور تاکتیک‌هایی باشد که باید در بازی هفته آینده برابر ذوب آهن انجام دهیم.

دایی اضافه کرد: مطمئنا این بازی در زمان خیلی خوبی برای ما برگزار شد تا بتوانیم تیم را در شرایط مسابقه نگه داریم.

وی در مورد وضعیت شیث رضایی گفت: دو مساله در باره اخراج شیث دخیل بود، یک بحث فنی و دیگر بحث حاشیه‌ای که توامان این دو بحث باعث شد که وی از تیم کنار گذاشته شود و من توضیح بیشتری در این مورد نمی‌دهم اما باید بگویم که بعد از بازی با ملوان تصمیم گرفتم که او را اخراج کنم اما به دلیل این که بازی حساس و بزرگی مقابل استقلال داشتیم، گفتم یک فرصت دیگر به این بازیکن بدهم، اما وی باز هم نتوانست انتظارات ما را برآورده کند و به همین دلیل تصمیمی که دوشنبه هفته قبل گرفته بودم را اجرایی کردم.

سرمربی پرسپولیس اظهار کرد: ما می‌خواهیم در تیم پرسپولیس یک تیم واقعی باشیم و کسی نمی‌تواند تفکرات خود را به تنهایی اجرا کند.

از دایی پرسیدند الان وضعیت شیث چه می‌شود؟ گفت: دارید می‌بینید، کنار تیم نیست. این تصمیمی است که ما گرفته‌ایم.

علی دایی درباره‌ی این که جزو 50 اسطوره زنده فوتبال دنیا قرار گرفته، گفت: من نظر خاصی در این مورد ندارم، خواست خدا بوده، شکر او را می‌کنم. همواره برای من اتفاقاتی را پیش آورده که فکرش را هم نمی‌کردم. من عاشق این مملکتم. مردم و هوادارهای ایرانی را دوست دارم و حتی جالب است به شما بگویم که بعد از بازی داربی حتی یک هوادار پرسپولیس پیش نیامده که از باخت در داربی ناراحت باشد و برنده واقعی این بازی هواداران پرسپولیس هستند.

دایی در مورد اینکه در نشست فیفا هم شکایت خود را از فدراسیون فوتبال ایران مطرح کرده است، گفت: من فقط برای جلسه کمیته فوتبال فیفا رفته بودم و در مورد شکایتم هم هیچ حرفی نمی‌زنم. به موقعش اخبار لازم را در این مورد خواهید شنید.

سرمربی پرسپولیس همچنین گفت: دعا می‌کنم که در فینال جام حذفی به استقلال بخوریم تا بتوانیم شکست در داربی را جبران کنیم.

دایی در رابطه با پیروزی 5 بر یک مقابل نفت محمودآباد در مورد این بازی اظهار کرد: بازی بدی نبود. ما به این پیروزی احتیاج داشتیم تا از حالتی که به آن دچار شده بودیم، خارج شویم. می‌دانستیم که باید در نیمه اول گل بزنیم و از همان اول هم فشار آوردیم اما متاسفانه کمی دیر در این نیمه به گل رسیدیم.

دایی ادامه داد: همیشه بازی کردن مقابل این تیم‌ها سخت است اما ما در نیمه دوم بهتر شدیم و چهار گل دیگر به ثمر رساندیم. متاسفانه در این بازی دوباره در دقایق پایانی گل خوردیم که فکر می‌کنم در صحنه‌ی آن گل بازیکن ما قصد داشت بازی جوانمردانه را رعایت کند اما نتوانست.

سرمربی پرسپولیس با تشکر از بازی نفت محمود آباد افزود: می‌توانستیم گل‌های بیشتری در این بازی به ثمر برسانیم. خدا را شکر تیم مقابل نیز بازی جوانمردانه‌ای ارائه کرد و در لاک دفاعی فرو نرفت که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

دایی در پاسخ به این سوال که چرا پرسپولیس در 5 بازی گذشته در دقایق پایانی گل خورده است، خاطرنشان کرد: به هر حال این فوتبال است و نباید این اتفاق دیگر برای ما تکرار شود. امروز هم توپ به مدافع ما خورد و در مقابل پای مهاجم حریف افتاد. در واقع مازیار زارع قصد داشت که برای رعایت بازی جوانمردانه توپ را به بیرون بزند اما نتوانست. فکر می‌کنم که در این بازی‌ها کمی بدشانسی و همچنین عدم تمرکز بازیکنان در دقایق پایانی باعث شده که پرسپولیس در این دقایق گل بخورد.

دایی افزود: مطمئنا مدافعان ما باید تمرکز کنند چرا که اگر تمرکز نداشته باشید، راحت گل می‌خورید. در حالی که من خودم به دفاع راست گفته بودم که توپ را بلند بزند اما باز هم گل خوردیم. به هر حال فوتبال است و باید از این مسائل درس بگیریم تا دیگر برای ما تکرار نشود.

علی دایی همچنین در مورد دیدار امشب ذوب آهن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: ذوب آهن تا الان خیلی خوب کار کرده،‌ این بازی برای فوتبال کشور بازی بزرگی است. بچه‌های ذوب آهن می‌توانند با دقت کردن و داشتن تمرکز در زمین و همچنین گوش دادن به صحبت‌های سرمربی خود، از این بازی با پیروزی خارج شوند. من هم مثل سایر مردم دعا می‌کنم که ذوب آهن در این بازی نتیجه بگیرد.

سرمربی پرسپولیس در رابطه با اینکه حریف سرخ‌پوشان در مرحله بعدی جام حذفی، داماش گیلان است، نیز گفت: من بازی‌های داماش را تا به حال ندیده‌ام اما پیروزی 3 بر یک آن‌ها مقابل سایپا نشان می‌دهد که آن‌ها تیم قدرتمندی هستند. ما سعی می‌کنیم که به سمت قهرمانی در جام حذفی پیش رویم.

دایی در مورد دیدار پرسپولیس مقابل استقلال نیز گفت: من صحبت خاصی در این باره ندارم و همه حرف‌هایم را زده‌ام. همه دیدند که پرسپولی

س در این بازی بهتر بود. مخصوصا در نیمه دوم که اصلا موقعیتی به استقلال ندادیم اما این بازی یک دیدار برگشت هم دارد. من دعا می‌کنم که در فینال جام حذفی به استقلال بخوریم تا بتوانیم این شکست را جبران کنیم. ضمن اینکه داوری این بازی نیز بسیار ضعیف بود اما به هر حال ما باید از این بازی درس بگیریم و اتفاقات آن را فراموش کنیم.


علی کفاشیان گفت: شانس ایران برای گرفتن چهار سهمیه‌ی حضور در لیگ قهرمانان آسیا زیاد است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره نشست کمیته امتیازدهی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین تعداد سهمیه های هر کشور در لیگ قهرمانان این قاره که صبح سه‌شنبه در مقر AFC برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه برای تعیین سیستم امتیازدهی باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تشکیل شد. در این جلسه 11 مورد تنظیم شده بود که حدود 250 شاخص مختلف در زمینه‌های رسانه، بازاریابی، استادیوم‌ها و... وجود داشت. بحث‌های زیادی در حضور اعضای این کمیته که شامل نمایندگان کشورهای کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان، ازبکستان و ایران بودند، صورت گرفت.

آیین‌نامه جدید امتیازدهی تصویب نشد

وی ادامه داد: پیش از این سقف سیستم امتیازهای باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 500  بود که اکنون طبق آیین‌نامه جدید به 850 امتیاز رسیده است. پیش از این استادیوم‌ها 20  امتیاز داشتند که اکنون این شاخص به 100 امتیاز رسیده است. من به این مساله اعتراض کردم و گفتم که نباید استادیوم‌ها بیشتر از 50 امتیاز داشته باشند. ما در جلسه امروز اشکالاتی به آیین‌نامه جدید گرفتیم، به همین دلیل به جمع‌بندی نرسیدیم و آیین‌نامه تصویب نشد. قرار است ظرف یک ماه آینده اشکالات رفع شود و 26 آبان دوباره نشستی را در AFC  برای تصویب این آیین‌نامه داشته باشیم.

شانس بالای ایران برای گرفتن چهار سهمیه

رییس فدراسیون فوتبال با بیان این که شانس ایران برای گرفتن چهار سهمیه لیگ قهرمانان آسیا زیاد است، اضافه کرد: با توجه به جدول امتیازدهی، وضعیت ایران خوب است و شانس زیادی برای گرفتن چهار سهمیه داریم. البته طبق سیستم امتیازدهی جدید در برخی موارد مانند رسانه، استادیوم‌ها و بازاریابی ضعف‌هایی داریم که باید آن‌ها را پوشش دهیم. اگر این اتفاق بیفتد،  امتیازهای مان بالاتر می‌رود.

کفاشیان با بیان این که در سیستم جدید در رده ششم یا هفتم جدول آسیا قرار گرفتیم، تصریح کرد: می‌توانیم باشگاه‌های خودمان را تقویت کنیم و امتیازها را بالا ببریم که این هم به دقت باشگاه‌ها و نظارت بر کار آن‌ها بر می گردد. اگر سه یا چهار باشگاه هم ضعیف باشند، در سیستم امتیازدهی جدید، امتیاز ما کمتر می‌شود.  باید به همه شاخص‌ها اهمیت بدهیم. باشگاه‌ها باید این شاخص‌ها را سرفصل کار خود قرار دهند و آن‌ها را رعایت کنند. برخی از این شاخص‌ها حتی به تیم‌های دسته یک هم برمی‌گردد.

اعتراض به کندی اجرای ویژن آسیا ایران

وی درباره‌ی نشست خصوصی خود با بن همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و موارد مطرح شده در این جلسه به ایسنا گفت: درخصوص طرح ویژن آسیا صحبت شد. از بن‌همام خواستیم که آسیا ویژن را برای همه استان‌ها در نظر بگیریم تا همه‌ی استان‌ها توسعه پیدا کنند. به کندی اجرای این طرح در ایران به دلیل زیاد بودن تعداد استان‌های کشور اعتراض کردیم. قرار شد سرعت بیشتری به این طرح داده شود. بن همام به ما گفت که AFC نگران است اجرای سریع این طرح، مانع از اجرای صحیحش شود.

کفاشیان با بیان این که بن همام در این نشست از فوتبال ایران حمایت کرد، یادآور شد: فوتبال ایران بسیار توانمند است و می‌تواند با سرمایه‌گذاری پیش برود. بن همام به ما اعلام کرد که در همه زمینه‌ها به فوتبال ایران کمک خواهد کرد.

ایران در AFC صاحب کرسی جدید می‌شود

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به انتخابات پیش روی AFC اظهار کرد: بن همام حمایت خود را از ایران اعلام کرده و گفت، در انتخابات جدید، قطعا سهمی را برای فدراسیون فوتبال ایران قائل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این نشست درخصوص وضعیت نام‌نویسی فریده شجاعی برای نایب رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا با بن همام صحبت کرده است، تصریح کرد: بن همام  اعلام کرد که هنوز وضعیت پست نایب رییسی بانوان AFC  مشخص نیست و برای ثبت نام از کاندیداها زمان داریم. اجازه دهید که بیشتر بررسی کنیم. برای هیات اجرایی AFC  از هر کشور فقط یک نماینده می‌تواند حضور داشته باشد. ما بررسی می‌کنیم اگر فضا برای ایران فراهم باشد، یک سهمیه دیگر را هم برای ایران اضافه می‌کنیم.

کمیته داوران هم باید لابی کند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با بن همام درباره‌ی علت حضور کم تعداد داوران ایرانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا صحبت کرده است، خاطرنشان کرد: این مساله را به بن همام گفتم و  او اعلام کرد که در کمیته داوران AFC ، داوران بر اساس سیستم امتیازدهی خاصی تعیین شده‌اند. با این حال نمی‌توانم در کارشان دخالت کنم ولی به آن‌ها توصیه کردم که از داوران ایرانی بیشتر استفاده کنند. بن همام به من گفت که کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران هم باید لابی کند تا سهمیه بیشتری بگیرد.

دوستی انتقادهایش را مکتوب  ارائه می‌کند

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی انتقادهای علی دوستی به مسعود معینی، در جلسه‌ی کمیته فنی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: کمیته فنی محل انتقادهاست. باید در این کمیته از هم ایراد بگیریم و درباره‌ی مشکلات بحث کنیم تا بهترین روش را پیدا کنیم. جای هیچ نگرانی نیست. طبیعی است که علی دوستی هم اگر انتقادهایی داشته، آنها را مطرح کند.  از او خواستیم که انتقادهایش را مکتوب و مستند ارائه دهد. انتقاد باید وجود داشته باشد. این مساله جزئی و داخلی بوده است.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا بنا دارید با توجه به نتایج ضعیف تیم ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، از وجود علی دوستی همچنان در راس تیم ملی استفاده کنید، به ایسنا گفت: ما باید از تجربیات علی دوستی استفاده کنیم. او مربی ارزشمندی است و زحمات زیادی برای فوتبال کشیده است.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان درباره‌ی تیم ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران که به دور دوم قهرمانی آسیا راه یافته است، تصریح کرد: با هدف ایجاد انگیزه و ارتقای روحیه بازیکنان در هتل محل استقرار تیم حضور یافتم و با آنها دیدار کردم. به بازیکنان گفتم که شما سرمایه‌های ما هستید و باید به کار خود ادامه دهید. بازیکنان این تیم و کادر فنی، آینده فوتبال بانوان‌مان هستند.


حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در دومین روز سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم، جمع کثیری از شخصیت‌های برجسته حوزوی بعد از نماز مغرب و عشا با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی که به قم سفر کرده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کردند.
بر اساس این گزارش از جمله شخصیت‌هایی که امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند می‌توان به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، آیت‌الله ابراهیم امینی ، آیت‌الله عباس کعبی و آیت‌الله شبیری زنجانی اشاره کرد.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود


« ایها الناس بدانید مزدک میرزایی پرسپولیسی است.» پرویز مظلومی اینگونه شهر را خبردار کرد تا همه بدانیم گزارشگر بازی داربی پرسپولیسی است و برای همین وقتی استقلال نیمه دوم را مایوس کننده آغاز کرد ، این منش پرسپولیسی آقای گزارشگر بوده است که سبب شده تا به قصد ترور شخصیت سرمربی استقلال بگوید:« معلوم نیست چه بحثی بین دو نیمه میان مظلومی و بازیکنان استقلال رد و بدل شده که آنها حتی قادر به پاسکاری با هم نیستند.»

حتما مظلومی راست می گوید و میرزایی پرسپولیسی است چون در غیر این صورت نمی توانست پی ببرد استقلال در نیمه دوم بد بازی می کرده. او قصد ضربه زدن به استقلال را داشته که درباره میلاد میداودی گفته در نیمه دوم داشت راه می رفت و اصلا اگر عناد نداشت که نمی گفت ، این موقعیت های گل را فقط و فقط آرش برهانی است که نمی تواند گل کند.

داربی را بار دیگر مرور کنیم نیمه دوم بازی را پرسپولیس تمام و کمال در اختیار داشت. استقلال میانه میدان را از دست داده بود و شاگردان علی دایی ، چپ و راست داشتند توپ می ریختند . این نکته ای بود که نه فقط علی فتح الله زاده ، مدیر باشگاه استقلال که حتی خود آقای سرمربی هم به آن اشاره کرد. اینکه در نیمه دوم و تا قبل از تک گل سرنوشت ساز بازی توسط فرهاد مجیدی به انتظار پایان مسابقه نشسته بود. اما چرا این اتفاق رخ می دهد؟

تیمی که نیمه اول از حریف یک سر و گردن بالاتر است بعد از 15 دقیقه حرف های سرمربی در رختکن اینگونه بازی را از دست می دهد ، این ها همه نکاتی را تشکیل می دادند که سبب شوند گزارشگر بازی به اتفاقات باشگاه استقلال واکنش نشان دهد. اتفاقاتی که اگر منجر به شکست استقلال می شد می توانست حتی مظلومی را تا لبه تیغ برکناری هم پیش ببرد اما او که روی حوادث فوتبال توانسته سردار فاتح لقب بگیرد حالا زمان را مناسب می داند برای گرفتن انتقام و اینگونه سوار بر موج احساسات افکار عمومی می شود تا به جای پاسخ دادن به این سئوال که چرا بازیکنانش توان پاسکاری را در زمین از دست داده بودندهمه گناه ها را گردن گزارشگر بازی بیاندازد.

حال که به واسطه افشاگری مهم سرمربی استقلال همه مردم پی برده اند مزدک میرزایی پرسپولیسی است ، آیا می توان امید داشت آرش برهانی دروازه های خالی از دروازه بان را باز کند؟ آیا دیگر با شروع نیمه دوم و حرف های آقای سرمربی بین دو نیمه ، شیرازه استقلال از هم نمی پاشد؟


تیم فوتبال ذوب آهن ایران با برتری مقابل الهلال عربستان در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا فینالیست شد.


دیدار تیم‌های الهلال عربستان و ذوب آهن ایران از دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:30 امشب به وقت ایران در ورزشگاه شیخ فهد ریاض در میان انبوه تماشاگران عربستانی برگزار شد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود ذوب‌آهن ایران به پایان رسید تا این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف سئونگ نام کره جنوبی برود.
ایگور کاسترو در دقیقه 55 تک گل شاگردان ابراهیم‌زاده را به ثمر رساند تا ذوب‌آهن با تکرار نتیجه دیدار رفت و برتری 2 بر صفر در مجموع دو دیدار رفت و برگشت راهی فینال این رقابت‌ها شود.
روشن ایرماتف، داور ازبکستانی این دیدار به محمد الفریدی و تیاگو از الهلال و قاسم حدادی‌فر از ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد ضمن اینکه وی در دقیقه 71 به دلیل حرکت غیر ورزشی لی‌یونگ پیو از الهلال روی محمدرضا خلعتبری کارت قرمز مستقیم نشان داد تا نماینده عربستان با 10 بازیکن به کار ادامه دهد.
به این ترتیب تیم‌های ذوب آهن ایران و سئونگ نام ایلهوای کره جنوبی در تاریخ 22 آبان سال جاری در ورزشگاه ملی المپیک توکیو برای مشخص شدن قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 در یک بازی به مصاف هم می‌روند.

ترکیب ذوب‌آهن ایران:
شهاب گردان، فرشید طالبی، قاسم حدادی‌فر، محمد احمدی، سید محمد حسینی، حسین ماهینی، شاهین خیری، گورکاسترو، مهدی رجب‌زاده (از دقیقه 93 محمد صلصالی)، محمد قاضی (از دقیقه 83 امید ابوالحسنی) و محمدرضا خلعتبری (دقیقه 90 اسماعیل فرهادی)
سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده
همچنین پیش از این دیدار سئونگ نام ایلهوای کره جنوبی در دیدار برگشت با نتیجه یک بر صفر مقابل الشباب عربستان به برتری رسید تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 4 بر 4 و با توجه به قانون گل زده در خانه حریف به فینال این مسابقات راه پیدا کند.


تیم فوتبال سئونگ‌نام ایلهواچونما کره‌جنوبی با برتری مقابل الشباب عربستان راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.


در نخستین دیدار دور برگشت مرحله نیمه ‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز تیم‌های سئونگ‌نام ایلهواچونما کره‌جنوبی و الشباب عربستان در ورزشگاه سئونگ‌نام به مصاف هم رفتند که در نهایت نماینده کره‌جنوبی با برتری یک بر صفر مقابل رقیبش با توجه به نتیجه دیدار رفت راهی مسابقه فینال شد.
در بازی رفت که 2 هفته پیش برگزار شد، الشباب عربستان در خانه و در ورزشگاه شیخ فهد پذیرای سئونگ‌نام ایلهواچونما بود و با گل دقایق پایانی السطان با نتیجه 4 بر 3 رقیب کره‌‌ای را شکست داد تا با این نتیجه به رسیدن به دیدار فینال این رقابت‌ها امیدوار شود، اما این سئونگ‌نام کره‌جنوبی بود که در دیدار امروز مقابل حریف عربستانی با یک گل به برتری رسید تا با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، بدون در نظر گرفتن نتیجه تساوی 4 بر 4 در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت، راهی دیدار فینال شود.
دونگ کئون چو در دقیقه 30 تک گل این دیدار را به ثمر رساند تا نماینده کره به عنوان اولین تیم راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.
در دیگر دیدار این مرحله و از دور برگشت تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در حالی از ساعت 20:30 دقیقه امشب در ریاض به مصاف الهلال عربستان می‌رود که در بازی رفت با نتیجه یک بر صفر مقابل حریفش به برتری رسیده و در صورت کسب یک نتیجه مساوی در دیدار امشب رقیب سئونگ‌نام کره‌جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.
دیدار فینال 22 آبان‌ماه سال جاری در ورزشگاه ملی‌ المپیک توکیو برگزار می‌شود تا قهرمان فصل 2010 لیگ قهرمانان آسیا در این تک بازی مشخص شود.


تمرین امروز عصر تیم فوتبال استقلال تحت تاثیر حضور یک نوجوان نابینا بود.


تمرین استقلال از ساعت 15 در زمین نوبنیاد آغاز شد.
بازیکنان اصلی که روز گذشته مقابل پاس همدان به میدان رفته بودند پس از 20 دقیقه تمرین راهی استخر و سونا شدند.

* تنها بازیکنی که همراه سایرین به استخر نرفت و در زمین باقی ماند تا به تمرین خود ادامه دهد وحید طالب لو بود.

* مجتبی جباری که ظاهرا مصدومیت جزیی داشت با دکتر نوشادی به تمرین بدنی پرداخت و به دلیل مصدومیت خود همراه سایرین به سونا نرفت و محل تمرین را ترک کرد.

* محمد محمدی که پیش از بازی با پاس مصدوم شده بود امروز فقط به دویدن به دور زمین پرداخت.

* مربیان استقلال با پیراهن های جدیدی در محل تمرین حاضر شده بودند.البته پرویز مظلومی امروز با لباس شخصی حضور داشت.

* فیلیپ آلوز دسوزا بازیکن برزیلی آبی پوشان دختر کوچک خود را به محل تمرین آورده بود.

* دوس سانتوس که این روزها آماده به نظر نمی رسد به دلیل سرماخوردگی با لباس شخصی در محل تمرین حاضر شد و پس از مدتی محل تمرین را ترک کرد.

* امروز تمرین استقلال تحت تاثیر حضور نوجوانی بود که به دلیل سهل انگاری یکی از نزدیکان خود بینایی اش را از دست داده است.
یک گروه مستندساز که در حال تهیه فیلمی از این نوجوان هستند برای ادامه فیلمبرداری خود این نوجوان را در محل تمرین استقلال آورده بودند. اعضای تیم استقلال به خصوص پرویز مظلومی با دیدن این پسر نوجوان به سمت وی رفته و با وی عکس یادگاری گرفتند و به پدر او نیز دلداری دادند.

* احسان پیرهادی بازیکن زیر 23 سال استقلال که گفته می شد به دلیل مشمولیت خدمت سربازی مقدمات حضورش در یک تیم نظامی را فراهم کرده بار دیگر همراه آبی پوشان تمرین کرد.
ظاهرا مشکل تحصیلی این بازیکن رفع شده و این بازیکن سرباز به شمار نمی رود و می تواند برای استقلال بازی کند.

* آرش برهانی و فرهاد مجیدی هر دو به دلیل مصدومیت در تمرین غایب بودند.

* پرویز مظلومی برای سایر بازیکنان باقی مانده در تمرین بازی دستگرمی گذاشت.

*ناصر حجازی در پایان تمرین در زمین نوبنیاد حاضر شد و دقایقی با مظلومی به صحبت پرداخت.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: شیث رضایی به خاطر مسائل فنی و حاشیه‌ای، دیگر جایی در تیم من ندارد و تصمیمم را قبل از دربی گرفته بودم.


علی دایی پس از بازی امروز مقابل نفت محمودآباد در نشست خبری خود اظهار داشت: ابتدا جا دارد به همه خبرنگاران خسته‌ نباشید گرمی بگویم و جا دارد یادی از محسن آقا‌زاده(سرمربی فقید فولاد یزد) کنیم که اگر آن اتفاق نمی‌افتاد شاید امروز با تیم آنها بازی می‌کردیم. به خانواده او از طرف خودم و باشگاه پرسپولیس تسلیت عرض می‌کنم.
وی افزود: با توجه به نتایج بدی که گرفته بودیم امروز با چهره‌ای جدید به میدان آمدیم. بازی مقابل این‌گونه تیم‌ها خوب است، چون به دلیل ناشناخته بودن رویارویی با آنها همیشه سختی خاص خودش را دارد.
دایی ادامه داد: به این ترتیب قطعا زدن گل اول به تیم‌ها سخت است اما گل اول را زدیم و دیدید که در نیمه دوم نیز 4 گل دیگر زدیم اما متاسفانه 10 گل نزدیم. تیم نفت محمودآباد برنده این بازی بود چون به ما یک گل توی زمین خودمان زد و من فقط ناراحتی‌ام از این است که در ورزشگاه آزادی یک گل خوردیم.
دایی خاطرنشان کرد: آن گل هم به خاطر این بود که بچه‌های ما به دنبال بازی جوانمردانه بودن، به خاطر همین ایستادند و چنین گلی را دریافت کردند پس نمی‌شود به طور فنی در موردش بحث کرد اما به نظر من قبل از بازی با ذوب‌آهن مرور تاکتیکی خیلی خوبی بود مخصوصا در نیمه دوم که یک بازی خوب برای تیم من بود. خوشبختانه کارهایی را که در زمین می‌خواستیم انجام دادیم.
وی در خصوص شیث رضایی و اخراج موقت وی گفت: علت غیبت ایشان مسائل فنی و حاشیه‌ای بود و توضیح اضافه نمی‌دهم. ما یک تیم هستیم و کسی جدا از مسیر تیم نباید حرکت کند چون همه باید در یک خانواده به دنبال یک هدف باشیم. متاسفانه شیث خواسته‌های من را هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ حاشیه‌ای در تیم به عنوان یک بزرگتر و کاپیتان دوم نتوانست انجام دهد.
وی در جواب سؤالی که تصمیم نهایی شما در قبال رضایی چیست، گفت: من تصمیمم را گرفته‌ام. رضایی در بین ما نیست. بحثی به نام ادامه دادن با شیث نداریم چون تصمیمم را گرفتم. او را نمی‌خواهم.
دایی در جواب سؤالی که آیا اخراج شیث رضایی به گلزنی فرهاد مجیدی ربط دارد یا خیر، نیز گفت: اصلا اینطور نیست. تصمیم کنار گذاشتن شیث رضایی را زودتر گرفته بودم. بعد از بازی با ملوان چون بازی بزرگی در مقابل استقلال داشتیم به خاطر آن صبر کردم تادربی تمام شود و یک فرصت دیگر به او دادم اما استفاده نکرد.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره حضورش در جمع 50 اسطوره برتر جهان گفت:‌ خواست خدا بود. خدا را شکر می‌کنم همیشه اتفاقاتی را پیش می‌آورد که من فکرش را نمی‌کنم به همین دلیل همیشه سعی می‌کنم سپاسگزار او باشم.
وی با اشاره به دربی 69 گفت: در این دربی برنده واقعی تماشاگران پرسپولیس بودند هیچ وقت در دربی‌های قبل جو دربی 69 را ندیده بودیم. تیم به بزرگترین رقیبش ببازد و مردم بلند شوند و برای تیم بازنده دست بزنند. به نظر من برندگان واقعی هواداران پرسپولیس بودند که فرهنگ واقعی پرسپولیس را نشان دادند و من جا دارد که دست همه آنها را ببوسم.
دایی در پایان در مورد سفرش به زوریخ نیز گفت: دوست ندارم در این باره صحبت کنم. فقط به خاطر حضور در کمیته فنی فیفا عازم زوریخ شده بودم نه مسئله خاص دیگر.


بازیکنان تیم فوتبال نفت محمود آباد در ورزشگاه آزادی عکس یادگاری گرفتند.


بازیکنان نفت محمود آباد در بین دو نیمه در ورزشگاه آزادی عکس یادگاری از خودشان گرفتند.برخی از آنها با خودشان دوربین آورده بودند و از هم تیمی‌هایشان عکس می‌گرفتند.

*حدود 600 تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند که حدود 200 نفر آنها طرفدار نفت محمود آباد هستند با این حال آنها علی دایی سرمربی پرسپولیس را هم تشویق کردند.

*حبیب کاشانی بین دو نیمه به رختکن تیم پرسپولیس رفت در حالیکه در دیدار با استقلال سرپرست باشگاه پرسپولیس به رختکن سرخپوشان نرفته بود.

*کریم باقری کاپیتان تیم پرسپولیس به دلیل مسمومیت امروز غایب است.
نیمه اول این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان به پایان رسید.