عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 

سعیدلو به دعوت فتح‌اله‌زاده از کمپ باشگاه استقلال دیدن کرد.

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، طی این دیدار صمیمانه فتح‌اله‌زاده وجب به وجب زمین استقلال را به دکتر سعیدلو نشان داد و رئیس سازمان تربیت‌بدنی به دقت، تمامی نقشه‌ و برنامه‌های ساخت زمین را گوش و تایید کرد.

نقشه ساخت زمین چمن، سکوی هواداران، ساختمان اداری، هتل 4 ستاره، استخر دوقلو،‌سونا، پارکینگ چهار طبقه، چمن مصنوعی که شهرداری ساختش را آغاز کرده و دیوار و سردری که ساخته شده،‌واحدهای تجاری، زمین‌های تنیس و حتی کانکسی که فتح‌اله‌زاده گفته بود می‌سازد و ساخته تا کار را در زمین کمپ مدیریت کند، همه و همه به سمع و نظر آقای سعیدلو رسید تا ایشان هم از این پیشرفت و در آن برنامه استقبال کند و خسته نباشیدی به مدیریت باشگاه بگویند.

لبخند سعیدلو و فتح‌اله‌زاده با ذکر دو صلوات در نهایت به قول مساعدت دکتر سعیدلو و اختصاص بودجه‌ای مکفی توسط سازمان تربیت‌بدنی برای پیشبرد این پروژه انجامید تا این خبر خوشی توسط دکتر سعیدلو و فتح‌‌اله‌زاده به هواداران استقلال داده شود که: « این کمپ با مساعدت مسئولین خیلی زودتر از تصور ساخته خواهد شد».


اتفاقات ورزشگاه یادگار امام با هیچ ادله‌ای قابل توجیه نیست

خبرگزاری فارس: روابط عمومی باشگاه پرسپولیس نسبت به اظهارات مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز واکنش نشان داد و خواهان پذیرش مسئولیت اتفاق‌های تلخ این دیدار شد.


 روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در رابطه با اظهارات میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز در برنامه تلویزیونی شب گذشته در رابطه با ادعای تحریک هواداران تبریزی از سوی برخی سایت‌ها و مراجع خبری منتسب به باشگاه پرسپولیس، توضیحاتی را منتشر کرد.
متن کامل توضیحات روابط عمومی این باشگاه به شرح زیر است:

1- اتفاق‌ها و حوادث بی‌سابقه بازی شهرداری تبریز و پرسپولیس آنقدر تلخ و تکان دهنده بود که اکثر اهالی فوتبال را به واکنش واداشت. اتفاق‌هایی بی سابقه در شهر و استانی که مهد پرورش مفاخر و رویدادهای مهم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در تاریخ کشورمان است. توهین و فحاشی‌های کم نظیر برخی هواداران منتسب به تیم میزبان به علی دایی و کریم باقری، دو تن از اسطوره‌های آذری زبان ورزشی و اخلاقی فوتبال کشورمان و نیز حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس که حتی مورد احترام هواداران رقیب سنتی پرسپولیس هستند، اتفاقی تاسف ‌بار و نگران کننده است که در عین حال، حیرت جامعه فوتبالی و هواداران این رشته ورزشی را به همراه داشت و نقطه ای تاریک در برخورد با اسطوره های فوتبال کشور بود که با هیچ ادله‌ای قابل توجیه نیست.

2- اما در رابطه با اظهارات جناب آقای میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل محترم باشگاه شهرداری تبریز در خصوص ادعای تحریک هواداران تبریزی از سوی برخی سایت‌ها و مراجع خبری منتسب به باشگاه پرسپولیس، روابط عمومی این باشگاه اعلام می‌دارد تنها مرجع رسمی انتشار اخبار و آراء رسمی باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس)، سایت رسمی این باشگاه به آدرس fc-perspolis.com است و این باشگاه هیچ سایت و مرجع خبری دیگری ندارد.

3- قطعا روند کنونی در ورزشگاه‌ها که در حال تبدیل شدن به رویدادی عادی است با توجیه این رخدادها، ممکن نخواهد بود. پذیرش مسوولیت اتفاق‌های تلخ، اولین گام در راه بهبود وضعیت است. در گام دیگر نیز بایستی فعالیت‌های جدی فرهنگی، با هدف اصلاح وضعیت فعلی انجام شود.


سخنگوی باشگاه استیل آذین بابت شفاف‌سازی مبلغ قرارداد بازیکنان این تیم از سوی مدیرعامل مقاومت سپاسی تشکر کرد.


سید محمد تقی حق‌شناس در مورد افشاگری جعفر جعفری مدیرعامل باشگاه مقاومت سپاسی در مورد مبلغ قرارداد علی کریمی و مهرزاد معدنچی با استیل آذین اظهار داشت: باید از ایشان به عنوان مدیرعامل باشگاهی دیگر که در شیراز است بابت این شفاف ‌سازی در رقم قرارداد بازیکنان استیل آذین در تهران تشکر کنم. فقط امیدوارم ایشان برای اظهاراتشان مدرک و دلیل هم داشته باشند.
جعفری امروز اعلام کرده بود مبلغ قرارداد علی کریمی 800 میلیون تومان و مهرزاد معدنچی 600 میلیون تومان است.


حسن روشن ، بازیکن سابق استقلال تهران ، در گفتگویی گفت : علی فتح الله زاده ، به هیچ عنوان مدرک دکترا از دانشگاه بتفورد انگلیس ندارد و درباره این موضوع ، یا به مردم و سازمان تربیت بدنی دروغ گفته و یا مدرک جعلی برای خود فراهم کرده است .

وی در بیان علت اظهارات خود تصریح کرد : اگر فتح الله زاده این مدرک را دارد ، در مطبوعات به چاپ برساند و اگر این مدارک موجود است ، بگوید در چه مقطعی به انگلیس رفته و تا دکترا ، در دانشگاه بتفورد درس خوانده است .

روشن تاکید کرد : درباره فتح الله زاده حقیقت را گفتم ؛ از رفتن به زندان همچنین شکایت نمی ترسم ؛ چون کسی که دستش به جایی بند نیست ، شکایت می کند و شکایت هم نوعی احترام به قانون است و از احترام به قانون ، خوشحال می شود .

رئیس سابق آکادمی فوتبال استقلال گفت : اظهارت فتح الله زاده در برنامه 90 ، نوعی دروغ و همچنین گول زدن مردم برای گرفتن پست و سمت است ؛ چون با این دکترا می تواند از سرپرست به مدیر عامل تبدیل شود .

وی ادامه داد : فتح الله زاده برای ادامه کار ، صلاحیت ندارد ، چون به همه مردم و مسئولان دروغ گفته است .

رئیس سابق آکادمی فوتبال استقلال ، درباره کمپ استقلال در کیاشهر گفت : شخصی به نام مهندس فروزنده ، زمین زیادی را در کیاشهر به فتح الله زاده به صورت مجانی داد تا کمپ استقلال در آن تاسیس شود و زمین های اطراف این کمپ ، به واسطه این کار پر رونق شود ؛ ولی فتح الله زاده زمین را به نام معاون خود موسوی زنوز کرد تا افزون بر این آنکه ردی از خود به جای نگذارد ، با زمین خواری و کلاهبرداری ، این زمین عالی را از چنگ استقلال در آورد .

روشن افزود : این زمین متعلق به باشگاه است و اینکه فتح الله زاده این زمین مرغوب را برای خود بردارد ، کلاه برداری از استقلال و مردم است و حاضرم این موضوع را ثابت کنم .

رئیس سابق آکادمی فوتبال استقلال تصریح کرد : فتح الله زاده زمین خواری کرده است و باید زمین مورد نظر به نام باشگاه استقلال شود .

وی تصریح کرد : 15 سال قبل ، وقتی فتح الله زاده فرهاد مجیدی را به خارج ترانسفر کرد ، 200 هزار مارک از آقای خشایار محسنی مدیر تیم دی استردا گرفت ؛ ولی این مبلغ در حساب های استقلال درج نشده است و به هیچ عنوان مشخص نیست این پول کجا رفته است و فتح الله زاده باید درباره این پول توضیح دهد .

روشن تاکید کرد : خوشحال می شوم برای استقلال به زندان بروم و اگر ادعاهای خود را ثابت نکنم ، بهترین جا برای من پشت میله هاست .

وی افزود : قبول دارم فتح الله زاده سال هاست به باکو می رود و هزینه می کند تا مدرک بگیرد ، ولی در چه موقعی وی به انگلیس رفته و مدرک گرفته است . خیلی از دانشگاه های باکو ، مصر و لندن در ازای پول مدرک می دهند .

بازیکن سابق استقلال تهران گفت : اگر وی مدرکی مبنی بر اینکه به لندن رفته است ، نداشته باشد ، نشان دهنده آن است که با پول مدرک خریده است .

وی گفت : این فرد 15 سال قبل ، با موتور ، آگهی پخش می کرد ، چطور ممکن است که در عرض این مدت ، این همه ثروت جمع کرده باشد . البته استقلال همیشه بدهکار است و نمی دانم چطور این همه پول جمع کرده است .


 سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: هیات مدیره جای من نیست و مخصوص آدم‌های شیک و کت شلواری است.


 علی پروین که یکی از تماشاگران دیدار امروز استیل آذین و نفت آبادان است، اظهار داشت: وضعیت استیل آذین خوب است. در صورتی که در این بازی پیروز شوند، از نظر روحی وضعیت بهتری پیدا می‌کنند و چند پله صعود خواهند کرد.

وی در مورد شایعه مدیریت فنی ا‌ش در استیل آذین، گفت: فعلا تماشاگر استیل آذین هستم؛ اما این تیم خودمان است.

وی درباره سرمربیگری حمید استیلی در استیل آذین، عنوان کرد: شماها از این مسائل خبر دارید.

پروین در مورد اینکه گفته می‌شود احتمال دارد عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس شود، گفت: هیات مدیره جای من نیست. جای آدم‌های شیک و کت شلواری است.

وی در مورد سرمربیگری تومباکوویچ در استیل آذین، اظهار داشت: هر جای دنیا مربی نتیجه نگیرد، او را عوض می‌کنند. در استیل آذین یک مشت ستاره دور هم جمع شده‌اند و هماهنگی آنها با هم مشکل است. اگر امروز برنده شوند، از نظر روحی وضعیت این تیم خوب خواهد شد.

وی در مورد تساوی پرسپولیس در شهرداری تبریز گفت: بازی در شهرستان کار سختی است؛ به خصوص اینکه روی اوت دستی گل بخورید. همان تاکتیکی که شما خبرنگاران می‌گفتید تاکتیک سنتی است. دیدید که با پرتاب اوت می‌توان یک موقعیت خطرناک روی دروازه حریف خلق کرد و این شیوه اصلا علی اصغری نیست.
پروین در مورد بازی پسرش در پرسپولیس گفت: امروز بد بازی نکرد؛ اما بازی در شهرستان سخت است. انشاالله در آینده بهتر می‌شود.

سرمربی اسبق تیم ملی در مورد وضعیت این تیم گفت: تیم ملی دو بازی خوب را برده است و می‌تواند موفق شود. شما (خبرنگاران) افشین قطبی را می‌کوبید و با او مخالف هستید؛ اما از او حمایت می‌کنم. بهتر است در دیدار‌های دوستانه او را نکوبید. اگر در بازی‌ رسمی نتیجه نگرفت، به او حمله کنید.

پروین در مورد خرید تیم استقلال قزوین توسط دامادش گفت: این تیم نامش استقلال قزوین نیست؛ بلکه آرمین است. روز دوشنبه نیز من به کرج می‌روم تا بازی این تیم را در یک دیدار دوستانه تماشا کنم. این تیم نیز لباس قرمز خواهد پوشید؛ اما من فقط تماشاگرش هستم.


 دبیر کانون هوادارن باشگاه استقلال به مدیرعامل شهرداری تبریز هشدار داد مشکلات خود را به گردن رقیب پرسپولیس نیندازد.

عباس نقدی زاده در مورد صحبت های میرمعصوم سهرابی مدیرعامل شهرداری تبریز مبنی بر اینکه هواداران استقلال علیه باقری و دایی شعار داده اند، عنوان کرد: در مورد صحبت های وی باید نکاتی را یادآور شوم تا ایشان بهتر بتواند تیمداری کند. البته من فکر می کنم ایشان مقصر نباشد چون اولین بار است که در لیگ برتر حضور پیدا کرده اند و ما باید کمک شان کنیم.
وی افزود: آقای مدیرعامل لطفا یک بار در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنید و ببینید با تیم مقابل چگونه رفتار می کنیم. آقای سهرابی به شما یادآوری می کنم که خواسته یا ناخواسته در دیدار استقلال و سپاهان عده ای از هواداران استقلال به امیر قلعه نویی و خسرو حیدری توهین کردند و کل مجموعه استقلال این مسئله را پذیرفت و از این دو معذرت خواهی کردیم.

نقدی زاده تاکید کرد: آقای مدیرعامل، تماشاگر تراکتورسازی بیشتر از شهرداری تبریز است، اگر قرار بود به چنین ابزاری رو بیاوریم در همان بازی استقلال و شهرداری تبریز که با بی مهری هایی روبرو شدیم این کار را می کردیم اما هیچ نگفتیم چون این اتفاقات جزیی از فوتبال است.
دبیر کانون هواداران استقلال تصریح کرد: جناب مدیرعامل شهرداری تبریز می توانستید در قبال توهین به اسطوره های فوتبال کشور که همشهری شما و افتخار فوتبال ایران هستند با یک معذرت خواهی قضیه را جمع کنید و این مسئله را می پذیرفتید نه اینکه مشکل را به گردن رقیب پرسپولیس بیندازید.

نقدی زاده با اشاره به اینکه اگر لازم باشد کانون هواداران باشگاه استقلال می تواند برنامه های خود را در اختیار باشگاه شهرداری تبریز قرار دهد، خاطرنشان کرد: مسئولان این باشگاه به جای نشانه رفتن به سوی دیگران نباید صورت مسئله را پاک کنند و باید مسئله را حل کنند. آذربایجان از نظر سیاسی، ورزشی، فرهنگی با وجود افرادی مثل ستارخان، باقرخان، شهریار و علی دایی و کریم باقری می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. این در شان شما نیست که این گونه مسائل را تحلیل کنید.


هو شدن دایی و باقری و پرتاب شی به سمت کاشانی

هواداران حاضر در ورزشگاه یادگار امام تبریز علی دایی و کریم باقری را هو کردند.


هنگامی که کریم باقری همراه سایر بازیکنان پرسپولیس برای گرم کردن وارد زمین شد از سوی سکونشینان حاضر در ورزشگاه که عمده آنها هواداران شهرداری تبریز بودند، هو شد. در این بین علی دایی نیز بی نصیب نماند و هو شد. علی دایی هرگاه کنار زمین می آمد هواداران علیه او شعار می دادند.

* حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس که قصد داشت به سمت جایگاه خبرنگاران برود تا بازی را تماشا کند مورد بی مهری هواداران قرار گرفت. آنها با سر دادن شعارهایی به وی توهین کردند اما کاشانی واکنشی به این توهین ها نشان نداد. حتی یکی از تماشاگران شی را به سمت کاشانی پرتاب کرد که به سینه او برخورد کرد اما سرپرست پرسپولیس عکس العملی نشان نداد و در جایگاه خبرنگاران قرار گرفت.
زمانی که یکی از هواداران به سمت کاشانی شی را پرتاب کرد، سایر هواداران از این رفتار استقبال نکردند و خواستار توقف پرتاب اشیا شدند.


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باشگاه استقلال را به دلیل اهانت به سرمربی سپاهان هفت میلیون تومان جریمه نقدی کرد.


در دیدار دو تیم استقلال تهران و سپاهان قبل از شروع مسابقه تماشاگران استقلال نسبت به بازیکن و سرمربی تیم مقابل اهانت کردند.بر همین اساس باشگاه استقلال تهران به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

* پس از بررسی پرونده بهزاد داداش زاده از سوی کمیته انضباطی در مصاحبه های انجام شده وی، که مطالبی را علیه داوران و فدراسیون فوتبال عنوان کرده بود، به مدت یک جلسه از همراهی تیم و مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.