سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

ساعت 11:50

در حالی که دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود تاکنون حدود 35 هزار نفر در استادیوم حضور دارند که هر لحظه به این تعداد افزوده می‌شود. 
* تا ساعت 11:30 دقیقه ترافیک روانی در اطراف ورزشگاه آزادی در جریان بود. ماموران نیروی انتظامی توانستند با سامان دهی خود از ایجاد ترافیک سنگین جلوگیری کنند. آنها همچنین با سامان دهی دست فروشانی که همواره در اطراف ورزشگاه آزادی اقدام به فروش پرچم‌های قرمز و آبی می‌کردند از ایجاد ترافیک جلوگیری کردند و اکنون در اطراف ورزشگاه آزادی دست فروشی وجود ندارد. 
* همچنان اثرات حضور تماشاگرانی که از شهرستان‌های مختلف برای تماشای دیدار امروز وارد تهران شده‌اند در اطراف ورزشگاه آزادی دیده می‌شود. آنها با برپا کردن چادر در اطراف ورزشگاه منتظر آغاز دیدار هستند. 
* تا ساعت 11:30 باجه‌های بلیت فروشی خلوت بود و ازدحام جمعیت برای تهیه بلیت وجود نداشت. 
* هواداران پرسپولیس و استقلال قبل از ورود به ورزشگاه توسط ماموران حراست کنترل می‌شوند. آنها پس از بازرسی بدنی می‌توانند وارد ورزشگاه شوند. 

ساعت 11:28

دوربین عنکبوتی مستقر در ورزشگاه آزادی که از ساعت 12 فعالیت خود را آغاز کرده با رفتن به سمت هواداران پرسپولیس و استقلال آنها را به وجد آورد و باعث تحرک و شادی بیشتر آنها شد.
* تا ساعت 12 تعداد هواداران استقلال بیشتر از پرسپولیس بود. در طبقه پایین، 8 جایگاه پرسپولیسی خالی است. این در حالی است که فقط 2 جایگاه استقلالی‌ها خالی است. تاکنون حدود 40 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی حضور دارند. 
* روبه‌روی جایگاه نیز هواداران استقلال مستقر شدند. 
* هواداران پرسپولیس و استقلال از شهرستان‌های مختلف از جمله نظر آباد، گیلان‌غرب، مشهد، اهواز، شیراز، کرج، قم، قزوین، خرم‌آباد، انزلی و ... در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کردند. 
* اسکوربورد ورزشگاه آزادی تا ساعت 12 خاموش بود. 
* یک مجری با حضور در ورزشگاه آزادی برای سرگرمی هواداران برای آنها مشغول به صحبت شد. برای اینکه هواداران 2 تیم سرگرم باشند برای آنها مولودی از حضرت علی(ع) پخش شد. همچنین دعای فرج در ورزشگاه آزادی خوانده شد. 
* تا ساعت 12 هیچ مسئولی برای ساماندهی جایگاه خبرنگاران حضور نداشت و اندک خبرنگارانی که تا این ساعت در جایگاه حضور داشتند به دلیل نبود اینترنت نتوانستند از امکانات خبری استفاده کنند. 
* دوربین‌های مدار بسته در ورزشگاه آزادی روشن است و این دوربین‌ها تمامی حرکات هواداران را کنترل می‌کند. 
* خط کشی زمین ورزشگاه آزادی تازه انجام و چمن نیز کوتاه شده است. 
* قاضی کشیک برای صادر کردن رای در صورت تخلف از سوی هواداران در پایین ورزشگاه آزادی مستقر است. 
* هواداران تیم پرسپولیس پرچم بزرگی با نام حضرت عباس (ع) در دست دارند که بین آنها می‌چرخد

ساعت 12:45

هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی از ساعت 12:15 با تشویق تیم‌های خود کُری‌ خوانی برای تیم حریف را آغاز کردند. 
* با نزدیک شدن به ساعت 12 با توجه به اینکه اکثر هواداران حاضر در ورزشگاه از شب گذشته در اطراف ورزشگاه مستقر شده بودند برای تهیه ناهار جایگاه‌های خود را ترک کردند و به دلیل ازدحام جمعیت بوفه‌های اطراف ورزشگاه آزادی بسیار شلوغ شد. 
عده‌ای از هواداران از کیفیت پائین ساندویچ‌ها گله‌مند بودند. 
* شماری از هواداران استقلال پیگیر وضعیت میلاد میداوودی بودند و معتقدند اگر استقلال امروز او را در اختیار داشت دربی را می‌بردند. 
* هواداران استقلال در واکنش به کُری‌ خوانی هواداران پرسپولیس شعر دربی گذشته که مربوط به فرهاد مجیدی و شیث رضایی را خواندند. 
* در جایگاه ویژه هنوز هواداری حضور پیدا نکرده است، این جایگاه معمولا یک ساعت مانده به بازی پر می‌شود

ساعت 13:15

یک گروه موزیک منتخب نیروی انتظامی در ورزشگاه حاضر شد و ابتدا سرود "ای ایران " را برای هواداران اجرا کرد که اجرای این سرود با استقبال شدید هواداران روبه‌رو شد. 
در ادامه این برنامه مجری حاضر در ورزشگاه اعلام کرد که پرسپولیسی‌ها با تشویق تیم خود شور و نشاط‌شان را نشان دهند. این صحبت مجری باعث اعتراض هواداران استقلال شد و در حالی که گروه موزیک در حال پخش سرود بود هواداران استقلال با هو کردن و سوت ممتد اعتراض خود را نشان دادند. 
*فرهاد مجیدی و میلاد میداودی محبوب‌ترین بازیکنان استقلال در نزد هواداران هستند. اکثر هواداران این تیم پیراهن این دو بازیکن را بر تن کردند. 
* شمار زیادی از هواداران استقلال سراغ مجتبی جباری را می‌گیرند. عده‌ای از آنها معتقدند پرویز مظلومی با کنار گذاشتن این بازیکن کار خوبی کرده اما عده‌ دیگر معتقد بودند با توجه به اینکه در دربی گذشته پاس گل را جباری داده بود باید در بازی امروز از او استفاده می‌شد. 

ساعت 13:20

علی فتح‌الله‌زاده شب گذشته در اردوی استقلال در هتل المپیک حاضر شد و برای بازیکنان دقایقی صحبت کرد. 
وی در جمع بازیکنان گفت: من می‌دانم که شما غیرت و تعصب دارید و برای پیروزی مقابل پرسپولیس دعا می‌کنم. 
فتح‌الله‌زاده افزود: برای دل هواداران بازی کنید، برای آنهایی که از شب قبل به ورزشگاه آمدند. اگر دربی را ببرید پاداشی می‌دهم که در عمرتان نگرفته‌اید. 

همچنین شب گذشته رضا عادل‌خانی، ناصر حجازی، نصرالله عبداللهی و عباس مژدهی در اردو حاضر شدند و به بازیکنان استقلال روحیه دارند. صبح امروز نیز رضا رجبی مسئول آکادمی باشگاه استقلال در اردو حاضر شد. آبی پوشان امروز 20 دقیقه در محوطه هتل المپیک به ریکاوری پرداختند. 

ساعت 13:22

تماشاگران استقلال که از فرهاد مجیدی به دلیل گلزنی او در دربی رفت خاطره‌ای خوبی دارند به شدت کاپیتانشان را تشویق می‌کنند و لقب "مجیدی رفت و برگشت " را به او داده‌اند. 
* یکی از هواداران استقلال توسط ماموران دستگیر شد. دلیل دستگیر او مشخص نشد اما سایر تماشاگران از ماموران می‌خواستند او را آزاد کنند. 
* شور و شوق هواداران استقلال با توجه به پیروزی آنها در دربی رفت بیشتر از طرفداران پرسپولیس است. 
* در حالی که ساعت 13 است طبقه دوم ورزشگاه آزادی همچنان خالی است و تعداد بسیار کمی هوادار در طبقه دوم حضور دارد. تا این لحظه حدود 40 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند

ساعت 14:25

هواداران استقلال که به نسبت هواداران پرسپولیس با شور و حال تر نشان داده اند به طور مرتب و ویژه فرهاد مجیدی را تشویق می کنند. تماشاگران رقیب نیز برای عقب نماندن از این شرایط به یاد دربی سال 52 و پیروزی 6 بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال شعارهایی سر دادند.
* اسکوربورد ورزشگاه آزادی از ساعت 13 شروع به کار کرد. 
* هلی کوپتری از نیروی انتظامی بر فراز ورزشگاه آزادی برای چند بار به حرکت درآمد که این موضوع باعث به وجود آمدن موجی از شادی بین هواداران این تیم شد. 
* بعد از به جا آوردن نماز ظهر و عصر هواداران استقلال و پرسپولیس بار دیگر شور و نشاط خاصی به ورزشگاه دادند و موج مکزیکی در ورزشگاه از سوی هواداران ایجاد شد. 

 ساعت 14:45

مجری حاضر در ورزشگاه آزادی خطاب به هواداران سرخابی اعلام کرد قرار است یک دونده به حالت برعکس در دور پیست دور زمین چمن آزادی بدود. این دونده درحالی که به صورت برعکس می دوید به طور ناگهانی به ماشین تجهیزات صدا و سیما برخورد کرد که این اتفاق باعث شد تا حاضرین در ورزشگاه به این اتفاق بخندند. 
این دونده با وجودی که برخورد محکمی به این ماشین داشت همچنان به دویدن برعکس ادامه داد. 
* مجری برنامه که هواداران استقلال علیه او موضع گرفته بودند، با بیان اینکه هواداران استقلال به مدت 30 ثانیه تیم خود را تشویق کنند با آنها آشتی کرد. 
* مجتبی شریفی، رئیس کمیته انضباطی ساعت 14:5 وارد ورزشگاه آزادی شد. وی به محض ورود به ورزشگاه با دوربین تلویزیونی به مصاحبه پرداخت. 
وی سپس وقتی می‌خواست به سمت جایگاه ویژه برود با هواداران استقلال روبرو شد و به آنها دست داد. هواداران استقلال نیز وی را تشویق کردند. 
* یکی از گزارشگران تلویزیون در اقدامی جالب 2 هوادار پرسپولیس و استقلال را به داخل زمین برد تا از آنها مصاحبه بگیرد. با توجه به اینکه مکان این مصاحبه مقابل هواداران استقلال بود، آنها در قبال هوادار پرسپولیس موضع گرفتند و علیه او شعار دادند. هنگامی هم که مصاحبه تمام شد و هوادار پرسپولیس قصد داشت به جای خود بازگردد یکی از تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین روی پای او افتاد. 
* در جایگاه استقلالی ها که در زیر جایگاه خبرنگاران قرار دارد سه هوادار استقلال با یکدیگر درگیری پیدا کردند که یکی از این هواداران پیراهنش پاره و دست او آسیب دید. 2 هوادار دیگر نیز دستگیر شدند.
*ترانه احسان خواجه امیری که برای پرسپولیس خوانده از بلندگوهای ورزشی آزادی پخش شد و مورد توجه هواداران سرخ پوش در ورزشگاه قرار گرفت. 
* در فاصله کمتر از سه ساعت تا بازی حدود 47 هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده اند. 
* میلاد میداودی 30 دقیقه قبل در اردوی استقلال در هتل المپیک حاضر شد. 
وی برای دادن روحیه به بازیکنان در جمع آنها حاضر شد و خواستار پیروزی این تیم در مقابل پرسپولیس شد. 
این مهاجم که دوران نقاهت را سپری می کند برای تماشای دربی به ورزشگاه آزادی می آید. 

ساعت 16:45

ساعت 16 محمد محمدی به همراه مازیار شعبانی دروازه‌بان سوم استقلاو حسین ترابپور مربی گلرهای این تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند. با حضور محمدی در زمین هواداران استقلال به احترام او ایستاده و وی را به شدت تشویق کردند. محمدی نیز با نشان دادن آرم استقلال برای آنها دست تکان داد و مقابلشان تعظیم کرد. 
*ساعت 16 ظرفیت طبقه اول ورزشگاه آزادی تکمیل شد و از این ساعت به بعد هوادارانی که وارد ورزشگاه می‌شدند به سمت طبقه دوم هدایت شدند. 
* رحمان احمدی و یحیوی نفرات بعدی بودند که برای گرم کردن خود وارد زمین شدند. هواداران پرسپولیس با حضور آنها در زمین به شدت آنها را تشویق کردند. پس از دقایقی علیرضا حقیقی با پیراهن قرمز در زمین حاضر شد و مورد تشویق هواداران پرسپولیس قرار گرفت. 
* اسکوربورد ورزشگاه آزادی همچنان به پخش سرود پرسپولیس ادامه داد و این مسئله باعث اعتراض هواداران استقلال شد. زمانی که عکس علی پروین به هنگام پخش این سرود از اسکوربورد نشان داده شد، هواداران استقلال واکنش نشان دادند. 
* هواداران استقلال در طبقه دوم پرچم بسیار بزرگی پهن کرده بودند. 
* مسئولان ورزشگاه آزادی برای جلوگیری از خرابی جایگاه 10 و 11 پنج ستون محکم نصب کردند. 
* در فاصله 45 دقیقه مانده به بازی نزدیک 60 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.
* وحید طالب‌لو با لباس گرم‌کن دقایقی پس از حضور محمدی و شعبانی در زمین وارد چمن شد. حضور طالب‌لو در زمین باعث شد هواداران استقلال به شدت وی را تشویق کنند. 
* در حالی که بازیکنان استقلال مشغول گرم کردن خود بودند، امیرحسین صادقی مدافع این تیم به سمت یحیوی مربی گلرهای پرسپولیس رفت و با وی روبوسی کرد. 
* فرهاد مجیدی و حنیف عمران‌زاده از سوی هواداران استقلال تشویق شدند. 
* مأموران نیروی انتظامی برای جلوگیری از تنش بین هواداران استقلال و پرسپولیس در طبقه دوم به اندازه یک جایگاه بین آنها فاصله ایجاد کردند. 


ساعت 10:37 

فرهاد مجیدی در نشست مطبوعاتی پیش از بازی استقلال و پرسپولیس درباره حاشیه‌های به وجود آمده برای آبی پوشان عنوان کرد: من هم مانند مظلومی تعجب می‌کنم که مسائل حاشیه‌ای برای تیم را مطرح می‌کنید. استقلال هیچ حاشیه‌ای ندارد و برای دیدار فردا کاملا آماده هستیم. 

وی ادامه داد: برخی بازیکنان استقلال مانند وحید طالب لو، مهدی امیر آبادی و امیر حسین صادقی در استقلال حضور دارند که تجربه چندین بازی دربی را دارند و این مسئله وظیفه من را به عنوان کاپیتان تیم سبک‌تر می‌کند. 

مجیدی خاطرنشان کرد: از تمام تماشاگران درخواست دارم که به ورزشگاه بیایند و فقط تیم خود را تشویق کنند. 
وی درباره مصاحبه منتشر شده در مجله‌ای مبنی بر اتفاقات دربی‌های گذشته یادآور شد: من هیچ صحبتی با آن مجله انجام نداده‌ام و از آنها شکایت کرده‌ام

ساعت 10:40

سرهنگ محسن ایزد‌‌خواه‌‌پیما در مورد دیدار فردای پرسپولیس و استقلال که قرار است از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی برگزار شود گفت: برای اولین بار قبل از این دیدار جلسه هماهنگی مسئولان این مسابقه برگزار شد که کار خوبی بود، چرا که مسائل و مشکلات را در این جلسه بیان کردیم. 
وی ادامه داد: مسئولان و دست‌اندرکاران نهادهای قضایی، انتظامی و خدماتی فردا در ورزشگاه آزادی حاضر هستند. 

ایزد‌خواه پیما در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیروی پلیس در ورزشگاه آزادی حضور خواهد یافت تصریح کرد: نمی‌توانم در این مورد آماری ارائه دهم اما با توجه به نقاط قوت و ضعف دربی قبل به اندازه مورد نیاز نیروهای پلیس در ورزشگاه مستقر هستند و مشکلی از این جهت نداریم. 
وی در مورد نقاط ضعف دربی گذشته یادآور شد: با توجه به اینکه در دربی 69 یکی از دو تیم به پیروزی رسید اما حتی یک صندلی در ورزشگاه و یک شیشه اتوبوس نشکست و شعار غیراخلاقی نیز سر داده نشد. 
جانشین فرمانده یگان ویژه تهران بزرگ در پایان گفت: مطمئنا دربی فردا بهتر از بازی گذشته خواهد شد

ساعت 10:42

پرویز مظلومی در نشست مطبوعاتی پیش از بازی فردا با پرسپولیس عنوان کرد: همیشه شرایط این بازی حساس بوده و قبل از آغاز دیدار نیز فشار و استرس زیادی روی بازیکنان وارد می‌شود که باعث می‌شود مسائل تاکتیکی و فنی به نحو احسن در زمین اجرا نشود. به همین دلیل است که بازی قدرتی بر مسائل فنی غلبه می‌کند. 

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: تمام تلاش خودم را کرده‌ام تا این فشار و استرس را از بازیکنان بیرون کنم و امیدوارم که این امر در بازی فردا محقق شود. به عنوان یک مربی توقع و آرزو دارم که بازی فردا یک دیدار جذاب و تماشایی باشد. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شکست در دربی آخرین حضورش در تیم استقلال خواهد بود یادآور شد: تاکنون چنین موضوعی را از سوی مسئولان باشگاه نشنیده‌ام. ما برابر النصر بازی خوبی انجام دادیم و موقعیت‌هایی به دست آوردیم که متاسفانه نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. در 20 دقیقه اول این دیدار می‌توانستیم 3 بر صفر پیروز شویم. استقلال خوب بازی می‌کند اما نمی‌تواند نتیجه بگیرد. من به نیمکت چسبیده نیستم و تا زمانی که مسئولان باشگاه مرا بخواهند محکم و با نظم و انضباط به کار خود ادامه می‌دهم. 

مظلومی درباره حاشیه‌های به وجود آمده در تیم استقلال اظهار داشت: استقلال حاشیه‌ای ندارد بلکه برخی‌ رسانه‌ها دشمن استقلال هستند و در جهت حاشیه سازی برای ما فعالیت می‌کنند. برخی با من و برخی دیگر با استقلال مشکل دارند و همیشه به دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند. ما حاشیه‌ای نداریم و من هر بازیکنی را بر اساس توانایی در ترکیب تیم قرار می‌دهم و همچنین با مسائل به وجود آمده در خارج از میدان نیز برخورد می‌کنم. 

سرمربی استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا این تیم محتاط بازی خواهد کرد، یادآور شد، در دربی گذشته که پرسپولیس‌ را شکست دادیم روزنامه‌ها تیتر زدند، شهامت مظلومی باعث پیروزی شد. هر مربی بر طبق داشته‌های خود از تاکتیک مورد نظر استفاده می‌کند. ما در برخی از بازی‌ها تدافعی بازی می‌کنیم و با توجه به شرایط در برخی دیدارها نیز تهاجمی. این داشته‌های تیم است که شرایط را به وجود می‌آورد. 

وی افزود: تعویض‌ها و تغییرات با مشورت همکاران و کادر فنی صورت می‌گیرد اما حرف آخر را من می‌زنم. این درست نیست که می‌گویند استقلال پس از گل عقب می‌کشد. ما بازی تهاجمی از خود به نمایش می‌گذاریم و اگر جزء تیم‌های اول در رده گلزن‌ها نباشیم در رده‌های دوم و سوم جای داریم. نمی‌دانم چگونه است که برخی اوقات مرا با شهامت توصیف می‌کنند و برخی اوقات با لقب دیگری نام می‌برند. 

وی درباره اظهار نظر سرمربی پرسپولیس مبنی بر قضاوت داور تصریح کرد: من نمی دانم دایی چه حرفی زده است. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و کمک کنیم تا داور ایرانی بتواند سربلند از این بازی بیرون آید. در دیدارهایی که به ضرر ما سوت زده شده اعتراض نکرده‌ایم. مثلا در بازی برابر سایپا که پنالتی ما گرفته نشد و هیچ اعتراضی نکردیم. کار خود را انجام می‌دهیم و توجهی هم به مسائل داوری نداریم. امیدوارم روز خوب داوری باشد و عدالت را رعایت کنند. 

مظلومی خاطرنشان کرد: مسائل روحی و روانی در این دیدار بسیار تاثیر گذار است. ما در طول هفته به جزء انجام کارهای تاکتیکی روی مسائل روحی بازیکنان کار کردیم و از روز سوم که تمرینات خود را آغاز کردیم تمام این شرایط را در نظر گرفتیم اما ناخودآگاه یک فشار و استرس بیرونی قبل از آغاز بازی به بازیکنان وارد می‌شود. دوستان و آشنایان و هواداران تیم با ارسال پیامک‌های خواستار پیروزی در این دیدار هستند و این خود فشار بر بازیکنان وارد می‌کند. 

وی افزود: فوتبال ما با بازی بارسلونا و رئال مادرید قابل قیاس نیست. آنها از بچگی مسائل روحی برایشان حل شده و می‌توانند این مسائل را در بازی کنترل کنند اما ما نمی‌توانیم یک روزه این مسائل را حل کنیم و امیدوار باشیم که بازیکن فقط در زمین بازی خود را انجام دهد. در هر حال امیدوارم در بازی فردا فشار روحی و روانی، کمتر بر بازی تاثیر بگذارد. 

مظلومی درباره خط خوردن مجتبی جباری از لیست استقلال یادآور شد: من در گذشته حرف‌های خود را درباره جباری زده‌ام اما بار دیگر می‌گویم که او به علت مصاحبه‌هایش در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت و کمیته تصمیم گرفت که وی را جریمه کند. اخراج یک بازیکن در حیطه اختیارات من نیست و کمیته انضباطی نیز تصمیم گرفت که با جریمه با او برخورد کند. او از سوم فروردین در تمرینات شرکت کرد اما کادر فنی تصمیم می‌گیرد که چه بازیکنی وارد میدان شود. من به هیچ وجه قصد استفاده از جباری را ندارم زیرا حاضر نیستم تیم را فدای نظم و انضباط یک بازیکن کنم. 

مظلومی ادامه داد: هر اتفاقی که می‌خواهد بیفتد رخ دهد اما در شرایط کنونی از جباری استفاده نمی‌کنم و او هم اکنون در اختیار بدنساز تیم است تا از شرایط بدنی خارج نشود. در هیچ جای دنیا بازیکن علیه باشگاه و کادر فنی صحبت نمی‌کند و آنها را زیر سؤال نمی‌برد. با نظم و انضباط کار خود را ادامه می‌دهم حتی اگر در این راه فدا شوم. 

وی درباره قهر منصور پورحیدری از استقلال یادآور شد: همانطور که خود پورحیدری تکذیب کرد هیچ مسئله‌ای وجود نداشت و او فقط پس از سفر عربستان کمی کسالت و نیاز به استراحت داشت. قرار نیست همیشه سرپرست در تمرینات حضور داشته باشد، همان طور که می‌بینید او در نشست امروز حضور داشت و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد

ساعت 10:51

علی دایی در نشست خبری قبل از دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال که قرار است فردا از ساعت 17 در ورزشگاه آزادی برگزار شود با تبریک سال نو به همه مردم ایران سخنانش را با تسلیت به حمید استیلی آغاز کرد و گفت: به خانواده حمید استیلی به خاطر درگذشت جانگداز بردارش مسعود که بازیکن بسیار با اخلاق و یکی از بهترین‌های فوتبال ما از تمام جهات بود؛ تسلیت می‌گویم. واقعا حیف بود که مسعود از جمع ما جدا شد. 
وی در مورد شناخت‌اش از این بازیکن ادامه داد: چندین سال با وی بازی کرده و او را از نزدیک می‌شناختم. باز هم به حمید استیلی تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند به وی صبر بدهد. 

دایی در مورد شرایط بازی فردا گفت: از روز سوم عید تمریناتمان را آغاز کردیم و ما هم مانند تیم استقلال، همانطور که پرویز مظلومی گفت، تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. البته جا دارد این موضوع را بگویم که به شاگردی پرویز مظلومی افتخار می‌کنم. سال اول در زمان بازیگری‌ام در تاکسیرانی و بعدها در تیم صبا شاگرد مظلومی بودم و درست نیست زیاد مقابل این مربی صحبت کنم و نظر بدهم. 

وی افزود: تمرینات منظمی را انجام داده و بازیکنان بسیار با انگیزه هستند. حساسیت دربی بالاست و طرفدار دو تیم نگاه ویژه‌ای به این بازی همیشه داشته‌اند و حساب جداگانه‌ای روی این دیدار باز می‌کنند. 

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: شاید با توجه به نتایج دو تیم برخی‌ها فکر می‌کنند بازی فردا حساس نیست و نمی‌تواند در مسابقات لیگ تأثیری ایجاد کند اما به هیچ وجه این طور نیست و از نظر فنی این دیدار در سطح بالا برگزار می‌شود و حتی امیدوارم از بازی قبلی نیز بهتر شود. 

وی یادآور شد: در تمریناتی که برگزار کردیم بازیکنان را از هر لحاظ آماده کرده و از هواداران می‌خواهم با حضور در ورزشگاه آزادی تنها تیم خود را تشویق کرده و به مسائل حاشیه‌ای کاری نداشته باشند. 

دایی افزود: فوتبال 90 دقیقه به اضافه وقت‌های اضافه است و هواداران باید تیم را تشویق کنند. صبر و حوصله خوب است و اگر حمایت خوبی از ما شود بازیکنان از لحاظ فنی می‌توانند چیزهایی که از آنها خواسته‌ایم، در میدان پیاده کنند. 

دایی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که همواره با وی مشکل داشته است مبنی بر اینکه برای بعد از دربی چه برنامه‌هایی دارد گفت: با احترام به همه کسانی که در جلسه هستند و منتظر پاسخ من، باید بگویم در پاسخ به این سؤال هیچ صحبتی ندارم. 

وی در خصوص بازی رفت دو تیم عنوان کرد: این دیدار تمام شد اما با اینکه استحقاق باخت را نداشتیم، بازی را واگذار کرده و سه امتیاز را از دست دادیم. با این حال آن مسابقه را فراموش کرده و فردا با یک بازی بهتر از دربی قبل فقط به سه امتیاز فکر می‌کنیم. 

سرمربی پرسپولیس مبنی بر اینکه تا چه زمان می‌خواهد با بازیکنان پرسپولیس نتایج را از دست دهد و این موضوع که آیا اگر بازی فردا را هم واگذار کند باز هم از بازیکنان پرسپولیس حمایت خواهد کرد گفت: من پاسخگوی همه اتفاقات این باشگاه هستم چرا که بازیکنان تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند اما برخی اوقات نمی‌توانند موفق باشند آنها مطمئنا اگر 100 درصد تلاششان را نکنند، 95 درصد با تمام وجود به میدان رفته و با تلاش و با وجدان کار می‌کنند. فوتبال پستی و بلندی زیادی دارد. یک زمان بازیکنان در شرایط خوبی به سر می‌برد و امکان دارد همان بازیکن در زمان دیگری در شرایط افت قرار داشته باشد، باز هم می‌گویم مسئول فنی من هستم و همه اتفاقات را به گردن می‌گیرم. 

دایی تصریح کرد: تا به حال یک مصاحبه از زمانی که سرمربی سایپا، تیم ملی و پرسپولیس بوده‌ام از من ندیدید که بخواهم اتفاقات را به گردن بازیکنان تیمم بیندازم چرا که همه آنها با غیرت و وجدان کار کرده و به آنها افتخار می‌کنم. 

وی در مورد تاکتیک پرسپولیس در فردا یادآور شد: بهتر است تا قبل از این مسابقه صبر کرده تا ببینید تاکتیک تیم در خطوط مختلف و بخصوص خط حمله چگونه است. 

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا نگران داور دربی نیست گفت: در مورد محسن ترکی نظری ندارم که می‌گویید نگران باشم. برای این داور آرزوی موفقیت می‌کنم. 

دایی در مورد اینکه ایرانی‌های خارج از کشور نیز این دیدار را تماشا می‌کنند و چه صحبتی با آنها دارد گفت: با بازیکنانم صحبت کرده و از آنها خواسته‌ام به تیم داوری و حواشی کاری نداشته باشند. مطمئن باشید بازی فردا قشنگ‌تر از دربی قبلی شده و ما هم اگر در کنار زمین اعتراضات را کم کنیم بازی بهتر خواهد شد. 

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نگران بازی نیستم. می‌دانم یکسری نگاه‌ها وجود دارد که دوست دارد من موفق نشوم. سالم کار می‌کنم و نگران نیستم و تا زمانی که در این فوتبال هستم نیز با تمام قدرت کارم را می‌کنم. باز هم تأکید می‌کنم که خیلی‌ها دوست ندارند من موفق شوم. در آن سو نیز بسیاری منتظر موفقیت علی دایی هستند. 

دایی خاطرنشان کرد: کاری به این صحبت‌ها ندارم و با تمام تلاش و وجدان راحت کار می‌کنم. خوب تمرین کردیم و می‌گویم با کمک خدا تمام کارهایی را که باید برای دربی انجام می‌دادیم را انجام دادیم. به این سه امتیاز احتیاج داریم اما امیدوارم هر تیمی حقش است به آن برسد. 

سرمربی سابق تیم ملی در مورد اینکه این مربی از ایام عید خاطره تلخی همراه با این تیم داشته است گفت: هیچ زمانی با احتمالات زندگی نمی‌کنم. فوتبال برد و باخت دارد و من هم عاشق و مدیون مردم همیشه هستم. لطف خدا همیشه شامل حالم بوده و به دنبال یک بازی خوب و سه امتیاز بازی فردا هستم و امیدوارم با رسیدن به آن دل هواداران را شاد کنم

ساعت 10:53

سایت باشگاه استقلال نوشت: 
" باشگاه استقلال در آستانه دربی پایتخت با صدور اطلاعیه‌ای از عموم هواداران خود دعوت به عمل آورد با حضور در ورزشگاه آزادی مثل همیشه یاور و پشتیبان پرافتخارترین تیم ایرانی در قاره کهن بوده و زمینه را برای پیروزی تیم محبوبشان فراهم کنند. 

متن اطلاعیه باشگاه استقلال به شرح زیر است: 
یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبرالیل والنهار، یا محول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال. 
فرا رسیدن بهار و عید سعید نوروز را به تمامی ایرانیان تبریک می گوییم و امیدواریم به فضل و رحمت الهی سالی شاد و پربرکت را در پیش داشته باشیم. 
در این روزهای مبارک و خجسته تمامی مجموعه استقلال از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند تا سالی پر از موفقیت را به تمامی هواداران عزیز که سرمایه اصلی استقلال هستند هدیه کنند. 
در تمامی موفقیت‌های بزرگی که در تاریخ استقلال به ثبت رسیده است نقش هواداران پررنگ بوده و این یک نعمت بزرگ برای استقلال است که از وجود این عزیزان بهره‌مند است. 

باشگاه استقلال در آستانه هفتادمین شهرآورد تهران چشم انتظار حضور پرشور هوادرانش در سکوهای آزادی است تا مثل بازی رفت پیروزی و سه امتیاز به نام استقلال ثبت شود. 
پیروزی هدف تمامی مجموعه استقلال است که با تمام وجود در زمین به میدان می‌روند تا هدیه‌ای بزرگ را به استقلالی‌های عزیز عیدی بدهند. 
مطمئن هستیم هواداران استقلال با رعایت نظم و اخلاق جوانمردی و اسلامی درس بزرگی به تمامی هواداران می‌دهند و این حضور گسترده به طور حتم می‌تواند سرآغازی برای کسب پیروزی‌های بزرگ‌تر در آسیا، لیگ برتر و جام حذفی در سال 90 باشد. " 

 


هفته بیست وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران چهارشنبه آغاز می شود. درحساس‌ترین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.

هفته بیست وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران با دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس آغاز می شود. این دیدار، ساعت 17چهارشنبه دهم فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

علی دایی :این بار می‌خواهیم استقلال را شکست دهیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید بازی برابر استقلال از حساسیت زیادی برخوردار است و این تیم تنها برای پیروزی و کسب 3 امتیاز به میدان می‌رود.


علی دایی درباره دربی تهران اظهار کرد: همیشه بازی استقلال و پرسپولیس سخت بوده و از هیجان خاصی بین هواداران هر دو تیم برخوردار بوده است که این موضوع موجب می‌شود حساسیت شهرآورد بیشتر شود. بازی امسال نیز همانند سال گذشته بسیار سخت است و شرایط خاص خودش را دارد. هر دو تیم برای 3 امتیاز به زمین می‌روند. من امیدوارم یک بازی خوب و جذاب را شاهد باشیم تا هواداران و علاقه‌مندان به فوتبال از تماشای این دیدار لذت ببرند.

وی درباره احتمال حضورغلامرضا رضایی درترکیب تیم پرسپولیس گفت: ما تمام تلاش خود را برای آمادگی رضایی انجام می‌دهیم و امیدوارم بتوانیم از او در بازی برابر استقلال استفاده کنیم.

پرویز مظلومی: برابر پرسپولیس مساوی نمی‌خواهم


سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در بازی روزچهارشنبه مساوی نمی‌خواهم و فقط به شکست تیم پرسپولیس فکر می‌کنم.

پرویز مظلومی درخصوص آخرین شرایط تیم استقلال قبل از دربی 70 ،بازگشت مجتبی جباری به تمرینات این تیم و دیگر مسائل مختلف فوتبال صحبت‌های را انجام داده که در زیر می‌خوانید:


* شرایط استقلال در آغاز سال جدید و قبل از بازی با پرسپولیس چطور است؟

شرایط بسیار خوبی داریم و بازیکنان من هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ روانی بسیار با انگیزه هستند، البته دربی شرایط خاص خودش را دارد و نتیجه آن قابل پیش بینی نیست و جایگاه تیم‌ها در جدول در این بازی تاثیرگذار نخواهد بود و امیدوارم هر دو تیم فوتبالی زیبا را ارائه کنند و در نهایت با پیروزی استقلال تمام شود. تمام بازیکنان استقلال مصمم هستند شکست پرسپولیس در دور قبل را به این تیم تحمیل کرده و دوباره آن نتیجه را تکرار کنیم.


* یعنی هواداران دو تیم منتظر یک فوتبال زیبا باشند؟

از تماشاگران هر 2 تیم می‌خواهم مثل بازی رفت تیم خودشان را تا دقیقه 90 تشویق کنند و به هر 2 تیم فرصت دهند تا دقایق پایانی کارهای تاکتیکی را در زمین پیاده کنند. آنها نیز مطمئن باشند که شاهد یک بازی جذاب و دیدنی خواهند بود.


* از تیم پرسپولیس چقدر شناخت دارید؟

آنها تیم بزرگ و قابل احترامی هستند و همانطور که اشاره کردم جایگاه تیم‌ها در جدول در این مسابقه تاثیرگذار نیست. این دیدار حیثیتی است و هر تیمی که بر احساساتش غلبه کند قطعا برنده از زمینه خارج خواهد شد. بازیکنان من نیز روحیه لازم را دارند و من اصلا دوست ندارم نتیجه بازی مساوی شود.


* یعنی برای هر 3 امتیاز به زمین می‌روید؟

شک نکنید که تیم ما به یک امتیاز فکر نمی‌کند و با وجود احترام زیادی که برای پرسپولیس قائل هستم فقط به قصد شکست این تیم وارد زمین خواهیم شد.


* غیبت حوار در تمرینات استقلال به چه دلیل است؟

این بازیکنان برای همراهی تیم ملی عراق به کشورش رفته و دیروز باید در تمرینات ما شرکت می‌کرد که این اتفاق نیفتاد. البته او به جمع ما اضافه خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.


* به نظر می‌رسد شب سختی را برای انتخاب 11 نفر اصلی مقابل پرسپولیس خواهید داشت؟

از همین حالا برای انتخاب ترکیب اصلی استرس دارم. استقلال 20 میلیون هوادار دارد که هر کدام آنها یک ترکیب را می‌پسندند. شاید باور نکنید اما برخی از هواداران پیامک می‌زنند و برایم ترکیب استقلال را می‌فرستند. درتمرینات نیز ملاک ما آمادگی بازیکنان است و اگر بازیکنی در ترکیب اصلی جای نگیرد دلیل بر ضعف او نیست و به مسائل تاکتیکی برمی‌گردد. ما یک گروه هستیم که تصمیم می‌گیریم و امیدوارم برای مسابقه با پرسپولیس تصمیم خوبی بگیریم.


* این روزها شایعات زیادی درمورد ناراحتی پورحیدری از جباری شنیده می‌شود و گفته می‌شود سرپرست تیم استقلال اعتراض‌های داشته است؟

ما ظهرشنبه به همراه آقای پورحیدری در باشگاه جلسه داشتیم و با هم صحبت کردیم. ایشان ازحرف‌های جباری ناراحت است و این مسئله طبیعی است. حتی هنوز هم همه ما از صحبت‌های جباری ناراحت هستیم. اما کمیته انضباطی در خصوص این بازیکن تصمیم گرفت و او را جریمه کرد و اجازه حضور این بازیکنان را در تمرینات داد. قبلا هم گفته بودم به تصمیم باشگاه احترام می‌گذارم که حق باشگاه است در خصوص این بازیکن تصمیم بگیرد. حالا سهم باشگاه تمام شده و نوبت ما است که چگونه برخورد کنیم. فعلا هم این بازیکن هم در اختیار بدنساز تیم است و مشغول بدنسازی است.


* یعنی قصد ندارید از این بازیکن استفاده کنید؟

فعلا هیچ تصمیمی در خصوص بازی کردن جباری ندارم.


* یعنی این بازیکن در دربی غایب خواهد بود؟

همانطور که گفتم فعلا تصمیمی ندارم شاید تا روز آخر تصمیم عوض شود.


* و به عنوان سؤال آخر گزینه مورد علاقه شما یعنی کارلوس کرش دوباره به نیمکت تیم ملی نزدیک شده است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

تمام تمرکز من این روزها به استقلال است اما امیدوارم در سال جدید که ما برای همه آرزوی موفقیت می‌کنیم تیم ملی با انتخاب سرمربی جان دوباره‌ای بگیرد و روزهای خوبی را پیش رو داشته باشد.

مسابقه تیمهای استقلال و پرسپولیس درچارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ساعت 17چهارشنبه دهم فروردین ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود.

در ادامه این رقابت‌ها از ساعت 17 روز پنج‌شنبه به ترتیب تیم‌های استیل آذین با سایپا در ورزشگاه دستگردی، شهرداری تبریز با راه آهن شهر‌ری در تبریز، نفت تهران با صبای قم در تهران، پیکان قزوین با سپاهان صدرنشین در قزوین، فولاد خوزستان با تراکتورسازی تبریز در اهواز، پاس همدان با شاهین بوشهر در همدان و مس کرمان با نفت آبادان در کرمان با یکدیگر رو به رو خواهند شد.

آخرین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال نیز در اصفهان برگزار می شود که در آن ذوب آهن با هدف بازپس‌گیری صدر جدول از سپاهان، رو در روی ملوان بندر انزلی قرار می گیرد. این دیدار نیز ساعت 17 روز جمعه دوازدهم فروردین برگزار خواهد شد.

داوران هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران

کمیته داوران فدراسیون فوتبال ، اسامی داوران این هفته را به شرح زیر اعلام کرد :

*** چهارشنبه 10 فروردین ساعت 17:00

پرسپولیس ـ استقلال ( ورزشگاه آزادی تهران )

داوران : محسن ترکی ـ حیدر شکور ـ رضا سخندان ـ علیرضا فغانی ـ ناظر : حسین عسگری


*** پنجشنبه 11 فروردین ساعت 17:00

سایپا ـ استیل آذین ( انقلاب کرج )

داوران : علیرضا فغانی ـ رسول فروغی ـ بهرام حسینی نقوی ـ سیدمهدی سیدعلی ـ ناظر : اسماعیل صفیری

راه آهن ـ شهرداری تبریز ( راه آهن تهران )

سعید مظفری زاده ـ علیرضا کهوری ـ حمید غمزه ـ محمد ملکی ـ ناظر : ایرج نظری

صبای قم ـ نفت تهران ( یادگار امام ره قم )

داوران : احمد صالحی ـ بابک داوری ـ مجید ویشگاهی ـ محمد کمانی ـ ناظر : حاتم بک پور

فولاد مبارکه ـ پیکان ( ذوب آهن فولاد شهر )

داوران : محمود رفیعی ـ حسن کامرانی فر ـ تورج عیوض محمدی ـ سیدحسین زرگر ـ ناظر : محمدرضا فلاح

تراکتورسازی ـ فولاد خوزستان ( یادگار امام ره تبریز )

داوران : خداداد افشاریان ـ مرتضی کریمی ـ محمدرضا منصوری ـ بابک وسیله بر ـ ناظر : فریدون اصفهانیان

شاهین ـ پاس همدان ( شهید بهشتی بوشهر )

داوران : یداله جهانبازی ـ حسین خانبان ـ محمدرضا امینی ـ قاسم واحدی ـ ناظر : سعید بطحایی

نفت آبادان ـ مس کرمان ( تختی آبادان )

داوران : تورج حق وردی ـ محمدرضا ابوالفضلی ـ محمدرضا غنو ـ جمشید دانش مهر ـ ناظر : محمدعلی تولایی


*** جمعه 12 فروردین ساعت 17:00

ملوان ـ ذوب آهن ( تختی انزلی )

داوران : هدایت ممبینی ـ داود رفعتی ـ حمید نظری ـ غلامرضا جباری ـ ناظر : حسین خوشخوان


سرخیو آسنخو» آخرین نمونه از ستارگانی است که به خاطر مصدومیت‌های متعدد کمتر فرصت بازی پیدا می‌کنند و حتی پس از چند سال ناچار به کنار گذاشتن فوتبال حرفه‌ای می‌شوند.

آسنخو دروازه‌بان تیم مالاگا 2 سال پیش یکی از امیدهای اصلی جایگزینی «ایکر کاسیاس» در تیم ملی اسپانیا بود اما مصدومیت‌های چندباره‌اش در تیم آتلتیکو مادرید سبب شد پیراهن شماره یک این تیم را از دست بدهد و «دیگا» جای او را در این تیم بگیرد.

او در مالاگا هم روزگار خوبی نداشته و این هفته برای آسیب‌دیدگی تاندون آشیل باید زیر تیغ جراحی برود و احتمالا باقی فصل را از دست خواهد داد. او در این فصل تنها 7 بار برای مالاگا به میدان رفته بود. آسنخو شاید بدشانس‌ترین بازیکن این فصل لالیگاست، اما بدشانس‌ترین بازیکن دهه‌های اخیر نیست. در ادامه نگاهی داریم به فهرست برخی از این بازیکنان.

مارکو فان باستن

ستاره هلندی و برنده 3 بار توپ طلای اروپا به خاطر مصدومیت زانویش از سال 1992 نتوانست آن‌طور که باید بازی‌های خوب قدیمی‌اش را تکرار کند و به طور متناوب از ترکیب تیم میلان حذف می‌شد. او در 28 سالگی و در فینال قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا در سال 1993 مقابل مارسی مصدوم شد و پس از حدود 70 دقیقه ناچار شد از زمین خارج شود، اما 4 عمل جراحی پیاپی بی‌ثمر بود و او سال 1995 از فوتبال خداحافظی کرد.

خوان دلاپنا

یکی از ستارگان شهر بارسلون دهه 1990 که نشان از ظهور ستاره‌ای جدید در فوتبال اسپانیا داشت. ولی او هیچ وقت به خاطر مصدومیت‌ها به درجه‌ای که انتظار می‌رفت نرسید. گرچه برخی تاکتیک‌ها و سلیقه‌های مربیان در تیم‌های لاتزیو و اسپانیول را دلیل این مساله می‌دانند، اما هیچ چیز به اندازه مصدومیت‌ها روی کار او تاثیر نگذاشت. او در فصل قبل به خاطر مصدومیت 10 ماه از میادین به دور بود و حتی می‌خواست از فوتبال خداحافظی کند، ولی باز هم در ماه سپتامبر بازی کرد. او با وجود اضافه وزن و سن بالا هنوز هم می‌خواهد در فوتبال باقی بماند و خودش را نشان دهد.

رونالدو

ستاره برزیلی که زمانی بهترین بازیکن جهان بود، به خاطر اضافه وزن و مصدومیت زانو به مرور سقوط کرد. او بهترین بازی‌هایش را در بارسا و با مربیگری «برایان رابسون» انجام داد و سال‌های طلایی را تا فینال جام جهانی 1998 پشت سر گذاشت. 3 سال بعد از آن جام را در اینتر با مصدومیت سپری کرد، ولی به موقع خودش را به بازی‌های جام جهانی 2002 رساند و با تیم برزیل قهرمان این بازی‌ها شد. در باشگاه‌های بعدی‌اش (رئال مادرید، میلان و کورینتیانس) اضافه وزن و چندین مصدومیت سبب شد تا تنها سایه‌ای از آن رونالدو بزرگ در زمین حضور داشته باشد و سرانجام در 36 سالگی و با بیش از 100 کیلو وزن تصمیم بگیرد که کفش‌هایش را بیاوزد.

آرین روبن

یکی از بهترین بال‌های فوتبال اروپا و عضو باشگاه بایرن مونیخ در باشگاه‌های قبلی‌اش به خاطر مصدومیت‌های فراوان زیاد دوام نیاورد و به همین خاطر باشگاه رئال مادرید با این‌که 36 میلیون یورو برای خرید او در سال 2007 پرداخت کرده بود حاضر شد به مبلغی به مراتب کمتر او را به باشگاه بایرن بفروشد، اما داستان مصدومیت‌های او در بایرن هم ادامه داشت و در فصل حاضر هم تنها یک ماه مهیای بازی بوده و پس از بازی‌های جام جهانی در ترکیب بایرن قرار نگرفت. آخرین دلیل او برای بازی نکردن در بازی‌های هفته گذشته ابتلا به آنفلوآنزا بود!

اسکار سرانو

یکی دیگر از بازیکنان لالیگا که با بدشانسی باقی بازی‌های این فصل را از دست داد. این بازیکن راسینگ سانتاندر که در بازی با اسپورتینگ گیخون مصدوم شد در هفته قبل زانوی پای راستش را به تیغ جراحی سپرد و نمی‌تواند در این فصل برای راسینگ بازی کند. او در فصل 2010 هم به مدت 7 ماه دور از میادین بود چون عمل مشابهی را روی زانویش انجام داده بود.

سس فابرگاس

این بازیکن کاتالان هم هر از گاهی دچار مصدومیت می‌شود و آخرین سری مصدومیت‌هایش در این فصل او را برای یک ماه از بازی دور کرد. آرسن ونگر در مقطعی مدعی شده بود مصدومیت‌های فابرگاس بیش از آن که ناشی از بازی باشد به خاطر تشویش ذهنی است. اشاره او به خواست این بازیکن برای انتقال به بارسا در تابستان است که با مخالفت مسوولان آرسنال و ونگر مواجه شد. آخرین مصدومیت او در بازی با ساندرلند بود که با تساوی 1-1 خاتمه یافت.

روبرت پروسینسکی

او را هم به خاطر توانایی خارق‌العاده‌اش در دریبل‌زنی و همچنین مصدومیت‌های پیاپی در اسپانیا به خاطر می‌آورند. این ستاره کروات در سال 1991 با قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا همراه تیم ستاره سرخ بلگراد مطرح شد و پس از آن به رئال مادرید رفت، ولی مصدومیت‌ها اجازه نداد توانایی‌های تکنیکی‌اش را به نمایش بگذارد و در چند سال بعد در رئال اوویدو، بارسا و سویا بازی کرد و سرانجام به کرواسی بازگشت تا از فوتبال پس از بازی‌های جام جهانی 1998 خداحافظی کند


شاید تا حالا فکر می‌کردید تنها بازیکنان دارای اسامی مستعار هستند اما کاملاً در اشتباه بوده‌اید؛ چون باشگاه‌ها نیز می‌توانند دارای نام‌هائی غیر از نام واقعی خود داشته باشند! این نام‌ها برخی اوقات حتی از نام‌های واقعی نیز محبوب‌تر و پرکاربردتر هستند، به‌گونه‌ای که جایگزین اسامی واقعی می‌شوند. اسامی مستعار می‌توانند خنده‌دار و مضحک و یا توهین‌آمیز و غیرمؤدبانه باشند.

اکثر اوقات این تماشاگران یک تیم و یا هواداران تیم مقابل هستند که این نام‌ها را می‌سازند. آنها برای این‌کار از اسامی حیوانات، رنگ پیراهن تیم‌ها، اسامی مناطق و نواحی مختلف و مواردی از این قبیل استفاده می‌کنند. برای آشنائی شما با اسامی و القاب مورد استفاده در فوتبال باشگاهی و ملی اروپا، پاره‌ای از این اسامی را ارائه می‌کنیم.

? آلمان
? اف.ث.هالیوود ............. بایرن‌مونیخ‌
? کره‌اسب‌ها ............... بروسیا دورتموند
? شیاطین سرخ ........... کایزرسلاترن
? بزها ........................ اف. ث. کلن
? شیرها ..................... مونیخ ????
? معدنچی‌ها ................ شالکه ??

? فرانسه
? خروس‌ها .................. تیم ملی فوتبال فرانسه
? قناری‌ها ................... باشگاه نانت
? شیرها ..................... باشگاه لیون
? پسرها ..................... باشگاه مارسی
? شاهزاده‌ها ............... باشگاه موناکو
? عقاب‌ها ................... باشگاه نیس
? لک‌لک‌ها .................. باشگاه استراسبورگ

? اسپانیا
? آزلگرونا ...................... باشگاه بارسلونا
? کهکشانی‌ها، اشباح .............. باشگاه رئال‌مادرید
? شیرها ...................... باشگاه آتلتیک بیلبائو
? پرنده‌های عاشق ......... باشگاه اسپانیول
? خفاش‌ها ................... باشگاه کاستلون
? پسران ماتریس ........... باشگاه آتلتیکو مادرید
? آشوبگران ................... تیم ملی فوتبال اسپانیا

? هلند
? پسران خوب ................ باشگاه آژاکس آمستردام
? موش‌های صحرائی ....... باشگاه بره‌دا
? کشاورزان با کلاس ........ باشگاه گراف شاپ
? نارنجی‌پوشان ............... تیم ملی فوتبال هلند

? پرتغال
? عقاب‌ها ...................... باشگاه بنفیکا لیسیون
? اژدهاها ...................... باشگاه پورتو
? شیرها ........................ باشگاه اسپورتینگ لیسیون

? رومانی
? گرگ‌های قرمز ............... دینامو بخارست
? آسمان پرستاره ............. باشگاه استوا بخارست
? ? رنگی‌ها ..................... تیم ملی فوتبال رومانی

? ترکیه
? عقاب‌های سیاه .............. باشگاه بشیکتاش
? قناری‌ها ........................ باشگاه فنر باغچه
? شیرها .......................... باشگاه گالاتاسرای

? انگلستان
? گربه‌های سیاه ................. ساندرلند
? بدذات‌ها ......................... آستون ویلا
? کنار رودی‌ها .................... بلکبرن روورز
? آواره‌ها ........................... بولتون واندررز
? دلاوران ........................... چارلتون آتلتیک
? بازنشسته‌ها .................... چلسی
? آب‌نبات‌سازها .................... اورتون
? کلبه‌نشین‌ها .................... فولهام
? قرمزها ............................ لیورپول، تاتینگهام فارست
? آبی‌های آسمانی .............. منچسترسیتی
? بورو ................................. میدلزبورو
? سیاه و سفیدها، زاغ‌ها ........ نیوکاسل
? سفیدهای زنبقی ................ تاتنهام هانسپرز
? توپچی‌های لندن ................. آرسنال
? زنبورهای سرخ ................... واتفورد
? چکش‌ها ........................... وستهام یونایتد
? بیسکویت‌سازها .................. ریدینگ
? بچه‌های تخس .................... بارنزلی
? آبی‌ها ............................... بیرمنگام سیتی
? پرنده‌های آبی ...................... کاردیف سیتی
? عقاب‌ها .............................. کریستال پالاس
? ببرها .................................. هال سیتی
? تراکتورسازان ........................ ایپسویچ
? سفیدها .............................. لیدزیونایتد
? روباه‌ها ................................ لستر سیتی
? کلاه‌دوزها ............................. لوتون تاون
? قناری‌ها ............................... نورویچ سیتی
? جغدها ................................. شفیلد ونزدی
? پرهیزکاران ............................ ساوتهمپتون
? کوزه‌گران .............................. استوک سیتی
? گرگ‌ها ................................ ولورهمپتون
? نارنجی‌پوشان ........................ بلکبرن
? خروس‌جنگی‌ها ..................... برادفورد سیتی
? زنبورها ................................. برنت فورد
? سینه‌سرخ‌ها ......................... بریستول سیتی
? ارواح .................................... چسترفیلد
? وابکینگ‌ها ............................. دونکاستر
? شیرها .................................. میلوال
? سگ‌های شکاری ................... هادرز فیلد تاون
? پینه‌دوزها .............................. نورئهمپتون
? آسیابان‌ها ............................. روترهام یونایتد
? قوها .................................... سوانسی سیتی
? تبعیدشدگان .......................... مچسترسیتی
? دزدان دریائی .......................... بریستول روورز
? دریانوردان .............................. گریمس تاون
? گاوهای نر ............................. هرفورد یونایتد
? بچه‌های شرور ........................ لینکلن سیتی
? اژدهای قرمز .......................... رکسهام
? شیاطین سرخ ....................... منچستریونایتد

? سوئد
? فرشته‌ها ................................. باشگاه گوتبرگ

? دانمارک
? دینامیت ................................... تیم ملی فوتبال دانمارک

? اسکاتلند
? خرس‌های پشمالو ....................... باشگاه گلاسکو رنجرز
? ارتش عصبانی ............................ تیم ملی فوتبال بلژیک
? گورخرها .................................... باشگاه شارلروا

? اتریش
? بنفشه‌ها .................................... باشگاه آستریاوین

? کرواسی
? شیرهای آبی ................................ دینامو زاگرب

? صربستان
? پسران خشمگین ........................... تیم ملی فوتبال صربستان

? ایتالیا
? لاجوردی‌پوشان ................................ تیم ملی فوتبال ایتالیا
? بانوی پیر ........................................ باشگاه یوونتوس
? پرستوها ......................................... باشگاه بر‌شا
? جزیره‌نشینان ................................... باشگاه کالیاری
? بنفشه‌ها ........................................ باشگاه فیورنتینا
? افعی‌ها .......................................... باشگاه اینتر
? عقاب‌ها .......................................... باشگاه لاتزیو
? شیاطین سرخ و مشکی ..................... باشگاه میلان
? زرافه‌ها ........................................... باشگاه پروجا
? گاوهای نر ........................................ باشگاه تورینو
? گرگ‌ها ............................................ باشگاه رم
? الاغ‌های پرنده ................................... باشگاه کیه‌وو


رئیس سازمان لیگ برتر از برنامه‌های ویژه این سازمان برای هفتادمین دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در روز دهم فرودین خبر داد و گفت: برای این دیدار ?? هزار بلیت فروخته خواهد شد که پیش بینی می‌کنیم با توجه به تعطیلات نوروز ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل شود.

عزیز محمدی روز دوشنبه ضمن بیان این مطلب افزود: تمام تلاش سازمان لیگ برتر این است که دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در آرامش کامل و فضایی دوستانه و جوانمردانه برگزار شود که در این راستا برنامه های ویژه ای را هم برای تماشاگران در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه نشست هایی را با شهرداری منطقه ?? برای فراهم کردن امکانات رفاهی داشته اند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر ساله تعدادی از تماشاگران شهرستانی برای تماشای این دیدار به تهران سفر می کنند، هماهنگی هایی با شهرداری منطقه ?? صورت گرفته تا امکانات رفاهی در اختیار این هواداران قرار گیرد.

محمدی در توضیح بیشتر این طرح گفت: برای اولین بار قرار است در ضلع غربی ورزشگاه آزادی کمپی برپا شود که شرایط پذیرایی از تماشاگران شهرستانی برای اقامت کوتاه مدتشان در تهران را داشته باشد. ضمن اینکه قرار است شهرداری منطقه ?? از این تماشاگران پذیرایی کند و امکانات جانبی را نیز برای رفاه حال آنها در نظر بگیرد.

رئیس سازمان لیگ برتر در مورد میزان و شرایط بلیت فروشی دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته ?? هزار قطعه بلیت برای این بازی به فروش خواهد رسید که هواداران دو تیم می توانند بلیت ها را با همان قیمت های قبلی در محل ورزشگاه آزادی خریداری کنند.

عزیز محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات نوروز پیش بینی می کنیم ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل شود که به همین دلیل تصمیم داریم در صورت استقبال تماشاگران و فروش ?? هزار بلیت، بازهم شرایط را برای ورود تماشاگران به طبقه دوم ورزشگاه فراهم کنیم تا همه علاقمندان بتوانند این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.

رئیس سازمان لیگ برتر در پایان با ابراز امیدواری از اینکه شاهد برگزاری دیداری کاملا جوانمردانه از سوی بازیکنان هر دو تیم باشیم خاطرنشان کرد: امیدوارم تماشاگران دو تیم نیز به آرامش این دیدار کمک کنند و تنها به تشویق تیم و بازیکنان مورد علاقه خود بپردازند تا شاهد برگزاری یک دیدار به یادماندنی باشیم.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ساعت ?? روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد


قصه موبایل از کجا شروع شد؟
پس از ورود تجهیزات تلفن همراه در سال 72 و نصب و تست شبکه در برخی از نقاط شهر تهران ثبت‌نام برای واگذاری سیمکارت آغاز شد. اوایل سال 1373 ثبت‌نام‌ها شروع شد، اما هیچکس از این ابزار ارتباطی استقبال نکرد. کاربه جایی رسید که شرکت پست آن زمان برای کارکنانی که اقدام به ثبت‌نام سیمکارت می‌کردند 5 هزار تومان پاداش در نظر گرفت. این در حالی بود که رقم ثبت‌نام سیمکارت با گوشی 600 هزار تومان بود.
 
شرکت مخابرات برای اینکه سیمکارت‌ها را بفروشد، راه بازاریابی را انتخاب کرد. افرادی مشغول بازاریابی شدند. گروه‌‌های هدف نیز پزشکان، ‌بازاریان و مسئولان دولتی بودند. با این بازاریابی‌ها گسترده در نهایت 6 هزار و 500 نفر برای دریافت سیمکارت 600 هزار تومانی ثبت‌نام کردند. در مرحله بعد بین تمامی نمایندگان مجلس سیمکارت توزیع شد. وزیر وقت جزو اولین افرادی بود که سیمکارت‌دار شد و با موبایل خود مکالمه کرد، اما هیچ مشخص نیست که اولین مکالمه از زبان چه کسی بوده است. شرکت مخابرات برای جلب نظر مسئولان نیز سیمکارت میان هیئت دولت، ‌معاونان، برخی از ائمه جماعات و مدیران و مسئولان رسانه‌ها توزیع کرد. در مرحله بعد نیز به مدیران و کارکنان سازمان‌هایی چون مخابرات و پست، سیمکارت اعطا شد.
 
پس از روشن شدن آنتن‌های تلفن همراه در سال 73 پیش‌بینی‌های غرضی درست از آب درآمد و قیمت سیمکارت در بازار به 2 میلیون تومان رسید. افرادی بودند که دوست داشتند در کنار خانه و ماشین گرانقیمت، موبایل را هم که آن زمان یک ابزار ارتباطی لوکس و گران‌قمیت به حساب می‌آمد، داشته باشند. نکته جالب توجه در آن برهه، عدم امکان واگذاری سیمکارت به غیر بود. البته این رویه برای مخابراتی‌ها حاکم ولی برای پستی‌ها آزاد بود. در آن زمان سیمکارت غیر قابل واگذاری بود و برای همین سیمکارت را وکالتی به نام می‌زدند که همین موضوع برخی را دچار مشکل می‌کرد. سال 1374 دوباره ثبت‌نام کلید خورد. با توجه به قیمت و استقبال اولیه از موبایل در بازار، مسئولان وقت مخابرات پیش‌بینی کردند که این بار استقبال بسیار بالا باشد.

24 ساعت در صف موبایل

پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و با آغاز ثبت نام‌ها صف‌های طولانی شکل گرفت. مردمی بودند که از ساعت 2 صبح در صف موبایل ایستاده بوده‌اند، این در حالی بود که زمان بازگشایی دفاتر 8 صبح بود! کار به جایی کشید، فردی که ساعت پنج صبح در صف ایستاده بود و ساعت 12 شب هم نوبتش نشده بود. بعضی مواقع 24 ساعت طول می‌کشید فرد متقاضی بتواند به باجه ثبت‌نام برسد. با اتمام ثبت‌نام 190 هزار نفر خواهان سیمکارت شدند. با شروع این ثبت‌نام قیمت سیمکارت کمی تکان خورد و از 2 میلیون تومان در بازار به یک و نیم تا یک‌میلیون و 700 هزار تومان رسید، اما همچنان عطش موبایل وجود داشت.

شغل‌های جدید

موبایل برای هرکس نان نداشت برای افرادی که فن بلد بودند اما سرمایه نداشتند آب داشت. کاسبی با موبایل وارد فاز جدیدی شد. تا آن زمان افرادی چون تعمیرکاران که دفترکار نداشتند، مجبور بودند شماره منزل خود را در آگهی‌ها چاپ کنند، اما موبایل این مشکل را حل کرد. تعمیرکارانی بودند که با چاپ یک شماره در روزنامه خیال خود و خانواده‌هایشان را راحت کردند و دیگر مجبور نبودند که در خانه بمانند تا زنگ بخورد.

مصائب موبایل

باید قبول داشت که در کشور قبل از ورود هر تکنولوژی باید فرهنگ و نحوه کار با آن وارد شود اما در اکثر مواقع این حالت رخ نداده است. موبایل هم خارج از این موضوع نبود. برای همین مخابرات مجبور شد واحدی به نام امور ارتباطات سیار در شرکت دایر کند و به مردم و مسئولان نحوه کار با موبایل را آموزش دهد. آن زمان تازه موبایل فقط مکالمه داشت و خبری از پیامک و دیگر سرویس‌های امروزی نبود. پس از تهران نیز موبایل در چند شهر بزرگ چون اصفهان، ‌خراسان و فارس روشن شد. حال می‌توانستی بدون سیم با دیگری مکالمه کنی.

سیمکارت‌هایی که در آتش سوختند!

پس از اینکه موبایل کم کم در میان مردم جا افتاد، خرید و فروش این ابزار ارتباطی رونق گرفت و تعداد بیشتری از سیمکارت در میان عامه مردم توزیع شد، اما همچنان مشکل کار با آن وجود داشت. آن زمان احتمال سوختن سیمکارت وجود داشت. اما این لفظ در میان مخابراتی‌ها عادی بود اما در میان مردم کمی گنگ بود. یکی از مسئولان مخابراتی که آن زمان در حوزه موبایل فعالیت داشت می‌گوید: «یک روز شخصی به دفتر ما مراجعه کرد و یک قوطی کبریت را روی میز ما گذاشت. گفتیم این چیست؟ گفت که سیمکارت من سوخته و برای تعویض آورده‌ام! ما درون قوطی را نگاه کردیم و دیدیم که فرد مورد نظر سیمکارت را با آتش سوزانده است! دلیلش هم برداشت اشتباه از مفهوم سوختن سیمکارت بود!» وی با ذکر خاطره دیگر می‌گوید: «در مقطعی که ثبت‌نام صورت می‌گرفت، یک فرد حدود 60 فامیل خود را از شهرستان به تهران آورده بود و قصد داشت برای آنها سیمکارت بگیرد. تعداد آنها آنقدر بالا بود که دفتر پستی را به طور تمام اشغال کرده بودند.» این مقام مسئول مخابراتی می‌گوید: «زمانی هم که ما به خبرنگاران سیمکارت خارج از نوبت واگذار می‌کردیم، به دلیل تفاوت قیمت بالا اکثرخبرنگاران سیمکارت‌ها را می‌فروختند. یک روز متوجه شدیم که 15 نفر از خبرنگاران با یک دستگاه ون برای دریافت سیمکارت مراجعه کرده‌اند. در نهایت متوجه شدیم که 15 خبرنگار سیمکارت خود را به یک خانم پیش فروش کرده بودند.» نخستین تیزر تلویزیونی برای موبایل نیز «با تلفن موبایل همیشه در دسترس باشید» بود؛ شعاری که با گذشت بیش از 16 سال هنوز هم کاملاً محقق نشده است


وزیر امور خارجه بحرین بار دیگر علیه ایران افاضاتی داشته و از جمله گفته است: اگر ایران دست از بازی خود برندارد، می‌تواند منتظر رویارویی باشد. وزیر خارجه بحرین
شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه،در گفت ‌وگو با وال استریت ژورنال، تهدید کرد: "این دخالت‌ها می‌تواند به یک رویارویی تبدیل شود.
تهدید از جانب ایران می‌تواند در دوران اختلافات عمیق بین ایران و همسایگان عرب آن در منطقه خلیج فارس "تا هر سطحی" افزایش یابد.
کارزار ایران علیه ما در این مرحله سیاسی است، ولی می‌تواند هر آن وضعیت متفاوتی داشته باشد."

در این که همسایه ها باید با همدیگر حسن همجواری داشته باشند و علیه یکدیگر اقدام نکنند تردیدی نیست اما آقای شیخ خالد که از مداخله ایران ابراز نگرانی می کند به چند سوال و نکته زیر هم اندکی فکر کند ، البته اگر در میان تعصبات جاهلانه جایی برای اندیشه باقی مانده باشد:

1 - این که می گویید ایران در امور داخلی بحرین مداخله می کند ، صرفاً یک ادعا و فرافکنی است. در واقع خاندان اقلیت حاکم بر اکثریت مردم بحرین ، در پس سال ها دیکتاتوری و حکومت استبدادی و تلاش برای تغییر ترکیب جمعیتی بحرین و بر هم زدن هویت ملی بحرین ، با خشم عمومی مردم مواجه شده و اینک می کوشد با مشکل خود ساخته اش ، به روش فرافکنی مواجه شود که البته در جهان سوم ، روشی مسبوق به سابقه و البته مجرب است!
اگر آل خلیفه به جای این که حکومت بر یک سرزمین را ارث پدری خود بداند ، به گردش قدرت و اراده ملت احترام می گذاشت و مسیر اختلافات مذهبی را طی نمی کرد ، ایران که سهل است ، کل دنیا نمی توانست مردم را علیه حکومت تحریک کند و بشوراند. مشکل بحرین ، تمامیت خواهی آل خلیفه است و لاغیر.

2 - واقعاً طنز روزگار است که کشوری بخش بزرگی از سرزمین کوچک خود را به آمریکایی ها داده تا در آن پایگاه نظامی احداث کنند و سیاست خود را با قطب نمای واشنگتن تنطیم می کند و در همان حال بر استقلال سیاسی تاکید می کند و دم از این می زند که هیچ کس حق مداحله در امور داخلی ما را ندارد!
آقایان آل خلیفه فعلا مشکل "حضور" نظامی خارجی ها در کشورشان را حل کنند تا بعد نوبت به "مداخله" خارجی برسد!

3 - آل خلیفه ای که دم از بد بودن مداخله خارجی می زند و مدعی حسن همجواری است توضیح دهد کمک های میلیاردی اش به رژیم صدام در جریان جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران ، آیا بر مبنای همین حسن همجواری بوده است؟!
فقط خدا می داند چقدر از کمک های این خاندان به صدام ، تبدیل به موشک های اسکاد شد و بر سر زن و بچه مردم در شهرهای مختلف فرو ریخت و آنها را راهی گورستان کرد.
اگر این اقدامات اشکالی ندارد ، پس اگر ایران هم به مخالفان حکومت بحرین کمک کند ، کار بدی که نکرده است؟! یک بام و دو هوا که نمی شود آقای شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه!

4 - شما بزرگترین تهدید علیه ایران ، یعنی ناوگان دریایی آمریکا را در خاک خود جای داده اید و پذیرای دشمن ما هستید و آن وقت انتظار دارید برایتان نقل و نبات هم بفرستیم و دور سرتان بگردیم؟!
آل خلیفه بد نیست با این ضرب المثل هم آشنا شوند: آنکه باد می کارد ، توفان درو می کند.

5 - بله ! مداخله در امور داخلی دیگران خیلی بد است اما هر سال در شورای همکاری خلیج فارس جمع شدن و جزایر سه گانه ایران را متعلق به امارات دانستن ، آیا مصداق بارز مداخله گری نیست؟
اساساً به بحرین چه ربطی دارد که بین ایران و امارات اختلاف ارضی وجود دارد که هر سال یک بار خود را نخود آش می کند و در مقام قضاوت بر می آید و فرمایش می کند که ایران جزایرش را به امارات بدهد؟!

6 - حمایت ایران از مسلمانان جهان ، معطوف به سنی یا شیعه بودن مسلمانان نبوده است کما این که از حماس سنی و حزب الله شیعه بر مبنای اصل وحدت اسلامی حمایت کرده است.
بر این مبنا ، حکام مستبد آل خلیفه بدانند که اگر همچنان بخواهند برادران و خواهران بحرینی ما را که تا دیروز هموطن مان بودند و همچنان هم علایق جدی بین ما و ایشان برقرار است و حتی بسیاری از مردم در جنوب کشور با آنان روابط فامیلی دارند را این گونه بیازارند ، انتظار نداشته باشند مردم ایران فقط تماشاگر کشتار شیعیان باشند و حداکثر به یک تجمع اعتراض آمیز مقابل سفارت بحرین بسنده نمایند!

7 - گفته اید: تهدید از جانب ایران می‌تواند در دوران اختلافات عمیق بین ایران و همسایگان عرب آن در منطقه خلیج فارس ”تا هر سطحی" افزایش یابد. اگر ایران دست از بازی خود برندارد، می‌تواند منتظر رویارویی باشد.

اولاً صورت مساله را عوض نکنید. ایجاد تهدید همان طور که گفته شود از جانب شماست.
ثانیاً ایرانی ها با ملت های همسایه در جنوب خلیج فارس هیچ مشکلی ندارند و اتفاقاً بیشترین مراودات اقتصادی و اجتماعی بین شان برقرار است.
ثالثاً این شما هستید که اگر دست از این بازی که برندارید باید منتظر رویارویی باشید. ملت ایران آنقدر خوار و ذلیل نیستند که از تهدیدات آل خلیفه قالب تهی کنند.
خنده دار است ! کشوری که برای سرکوب معترضان بی سلاح و بی دفاع خود ، دست به دامان عربستان می شود تا کماندو برایش بفرستد ، ایران را تهدید به رویارویی می کند ؛ جل الخالق!

ایرانی ها ، اساساً و واقعاً به دنبال جنگ نیستند ولی اگر تهدیداتی مانند آنچه شیخ گفته عملی شود و کشورهای عربی بخواهند علیه ما اقدامی کنند ، بهتر است مروری بر دلاوری های فرزندان ایران در طول جنگ 8 ساله داشته باشند.

8 - و سخن آخر این که آقایان آل خلیفه! مردم منطقه به حکم همسایگی با هم هیچ مشکلی ندارند و اصولاً در هیچ جای ، این ملت ها نیستند که کینه ها را به وجود می آورند و جنگ ها را بر می افروزند ؛ بلکه حاکمان نادان و زیاده خواه اند که مردم را به جان هم می اندازند ، خون ها می ریزند و خانه ها خراب می کنند.
بنابراین بهتر است به جای سخنان بی بنیادتان ، به مردم بازگردید چه آن که در نهایت امر ، نه آمریکا ، نه عربستان ، نه ایران و نه هیچ کشور دیگری به دادتان نخواهد رسید بلکه قدرت و حمایت را باید در اراده ملت خود جست و جو کنید و این ، شدنی نیست جز با احترام به خواست اکثریت


نامگذاری سال جدید شمسی از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهاد اقتصادی"، با استقبال اقشار مختلف مردم در سراسر ایران اسلامی روبرو شده است.  
   
مردم خوش ذوق و سلیقه ایران با ارسال پیامک هایی استقبال و شادکامی خود را از این نامگذاری مناسب اعلام کرده و یکدیگر را به تلاش و همکاری برای اجرایی شدن این تفکر شایسته، تشویق می کنند. 
برخی از این پیامک ها به قرار زیر است:

* حلول سال نو - سال جهاد اقتصادی مبارک

* از لطف خدا به دل نمادی داریم - بر دفع بدی چراغ و هادی داریم 
در سال جهاد اقتصادی گوییم - عشق است که رهبری جهادی داریم

* امروز دلم نوید شادی داده - انگیزه اردوی جهادی داده 
امروز امیر جبهه خوبی ها - فرمان جهاد اقتصادی داده

* در سال جهاد اقتصادی - با لطف خدا رسیم به خودکفایی 
یا رب تو مددنما به ایران - تا آنکه شود پیروز بر کفر جهانی

* فرموده رهبری است سال جاری - نامیده شده جهاد اقتصادی

* شک نیست که ایران رسد به اعلی - با روحیه احمدی نژادی

* در سال جهاد اقتصادی - با کار و تلاش و عشق و شادی 
ثابت شود اینکه می توانیم - با همت احمدی نژادی

* برخیز که وقت جشن و شادی است - پایان خرابی و کسادی است 
نوروز خجسته‌ای است زیرا - گویند جهاد اقتصادی است

* ما بذر امید در جهان می‌کاریم - چون ابر بر این خاک وطن می‌باریم 
تا کور شود چشم سران فتنه - امسال جهاد اقتصادی داریم

*‌گلبانگ خجسته منادی آمد - شد وقت ربیع و‌گاه شادی آمد 
از سوی ولی امرمان در نوروز - فرمان جهاد اقتصادی آمد

* رزمنده و در صف جهادیم امسال - نابودگر ظلم و فسادیم امسال 
از امر امام مسلمین خامنه‌ای - مامور جهاد اقتصادیم امسال

*‌ از نسل علی، امام و هادی داریم - هر سال نشانه و نمادی داریم 
فرموده ولی امرمان خامنه‌ای - امسال جهاد اقتصادی داریم

* هرچه می‌گویی‌‌ همان است ما اطاعت می‌کنیم - جان خود را ما فدایی ولایت می‌کنیم 
هر جهادی چه نظامی چه سیاسی فرق نیست - چشم، مولا ما جهاد اقتصادی می‌کنیم

* بهر پیروزی ایران عدل و دادی می‌کنم - از همه فرمایش رهبر اطاعت می‌کنم 
امر کردی رهبرا بر روی چشمان ترم - چشم آقا، من جهاد اقتصادی می‌کنم


پرس تی وی خبر داد:

با افزایش درگیری‎ها و گسترش ناآرامی‎ها در کشور لیبی، نیروهای انقلابی شهر سیرت زادگاه معمر قذافی حاکم لیبی را به تصرف خود درآورده‎اند.

نیروهای انقلابی لیبی که هفته گذشته تلاش می‏کردند از مواضع خود در شهر بنغازی واقع در ساحل شرقی این کشور به سوی غرب پیشروی کنند، دوشنبه موفق شدند شهر سیرت زادگاه معمر قذافی را که در 360 کیلومتری شرق طرابلس واقع شده است، بار دیگر به تصرف خود درآورند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‎های نیروهای امریکایی و متحدان غربی آنان یکشنبه شب، مواضع نیروهای وفادار به قذافی را در شهر سیرت بمباران کردند.

بمباران شهر سیرت از سوی نیروهای غربی در حالی صورت گرفت که سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی موسوم به ناتو نیز اعلام کرد که کنترل کامل عملیات نظامی علیه کشور نفت خیز لیبی را به عهده گرفته است.

از سوی دیگر نیروهای انقلابی لیبی موفق شدند روز یکشنبه پس از وارد شدن به شهر بریقه، شهر بندری و نفت‎خیز راس لانوف را نیز بار دیگر تحت کنترل خود درآورند.

گفتنی است که انقلابیون، روز شنبه نیز موفق شدند تا کنترل شهر استراتژیک اجدابیه واقع در 160 کیلومتری مقر خود در بنغازی را به دست آورند

و فلسطین

محمود عباس بار دیگر آمادگی خود را برای رفتن به نوار غزه به محض اعلام پذیرش طرحش برای پایان دادن به شکاف داخلی فلسطین از سوی جنبش حماس اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیاتی از جنبش حماس که به بررسی راهکارها برای موفقیت طرح وی برای سفر به نوار غزه در اواسط ماه جاری و توافق برای تشکیل دولت وحدت ملی مستقل اختصاص داشت، بار دیگر آمادگی خود را برای رفتن به نوار غزه به محض اعلام موافقت جنبش حماس با طرحش برای پایان دادن به شکاف داخلی فلسطین اعلام کرد.

وی عنوان داشت: تا زمانی که شکاف داخلی پایان نیابد و آشتی ملی محقق نشود، صلحی که بتواند آرمان‌های ملت فلسطین مبنی بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را محقق سازد، وجود نخواهد داشت.

وی دیدارش با اعضای جنبش حماس از جمله عزیز دویک، رئیس شورای قانونگذاری فلسطین و نمایندگان و وزیران حماس بود را مثبت و نتیجه‌بخش توصیف کرد.

عزیز دویک نیز اظهار داشت: هیات حماس از محمود عباس خواسته تا استراتژی‌های همکاری ملی مشترک را ارائه دهد و یک بازنگری ملی فراگیر در اوضاع فلسطین داشته باشد.

وی از محمود عباس خواست تا هر چه سریعتر برگزاری نشست فوری شورای قانونگذاری فلسطین را جهت حفظ حقوق شهروندان فلسطینی بر اساس قانون اساسی خواستار شود.

وی همچنین از وعده‌های محمود عباس مبنی بر گشایش زیاد در پرونده‌های بازداشت‌های سیاسی خبر داد.

بر اساس گزارش سایت اینترنتی الجزیره، عزام الاحمد، مسئول در پرونده آشتی ملی از جنبش فتح نیز تاکید کرد: محمود عباس شرح کاملی از طرح اخیر خود و اهداف آن را در سایه چالشهای پیش‌روی فلسطینیان ارائه کرد.

وی گفت: رهبرانی که محمود عباس با آنها دیدار کرده نظر وی و توضیحاتش را درباره اهداف این طرح و سفر قریب‌الوقوع به نوار غزه به رهبران حماس در داخل و خارج نوار غزه ابلاغ خواهند کرد.

وی گفت: جنبش فتح از برخی موضع‌گیری‌های اعلام شده از سوی رهبران جنبش حماس درباره مخالفت با طرح سفر محمود عباس به نوار غزه چشم پوشی خواهد کرد.

محمد ابوطیر، یکی از نمایندگان جنبش حماس نیز اتهامات علیه این جنبش مبنی بر مانع تراشی در سفر محمود عباس به نوار غزه را رد کرده و گفت: اگر ما با این سفر مخالف بودیم امروز برای دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان به رام‌الله نمی‌آمدیم