سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز حضور خود در مشهد مقدس از مراحل نازک‌کاری، آرایه‌بندی و آینه‌کاری رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی بازدید کرد.

آیت‎الله هاشمی رفسنجانی ضمن بازدید از آینه‌کاری و آرایه‌بندی ستون‌ها و سقف رواق امام(ره) در طبقه همکف و منهای یک، با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم و جمعی از هنرمندان و استادکاران آستان قدس رضوی به گفت‌وگو پرداخت.

وی در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای ساخت رواق امام(ره) تاکنون معمولا همه ساله از مراحل پیشرفت کار بازدید کرده‌ام و این بار نیز آمده‌ام تا ذوق و هنر استادکاران و هنرمندان آینه‌کار را ببینم و با شیوه کار آن‌ها آشنا شوم.

هاشمی‌رفسنجانی افزود: ظرافتی که امروز در هنر معماری حرم مطهر دیدم، جلوه‌هایی بدیع و قابل توجه بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، وی با تایید این مطلب که مشهد مقدس به واسطه بارگاه منور رضوی از این ظرفیت برخوردار است که به نمادی از تمدن و معماری اسلامی و ایرانی تبدیل شود، اظهار کرد: نیروهایی که اینجا حضور دارند و آثاری که از سال‌ها قبل و به‌تدریج خلق شده است، اگر درست و در قالب‌های مختلف معرفی شود، قطعا بسیاری از اماکن خواستار می‌شوند که نمونه‌های از آنچه اینجا وجود دارد را داشته باشند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان بیان کرد: امور هنری و آینه‌کاری رواق امام(ره) به لحاظ کیفی در شرایط مطلوبی قرار دارد و طبق انتظار پیش می‌رود.

هاشمی‌رفسنجانی در این بازدید یک ساعته با جلوه‌هایی از هنر معماری عصر جمهوری اسلامی که تلفیقی از معماری اعصار گذشته و بدایع روز بوده و در آن تعداد زیادی آیات قرآن به خطوط کوفی (برگرفته از قرآن‌های منتسب به ائمه معصومین علیهم‌السلام) و خط نسخ و ثلث در قالب کتیبه‌هایی چشم‌نواز و زیبا به کار رفته است، آشنا شد