سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

آندره آ استراماچونی امروز به صورت رسمی و در مراسم معارفه اش، به عنوان سرمربی جدید الغرافه قطر معرفی شد. استرا پس از جدایی از استقلال، یک سال و نیم گذشته را مشغول استراحت بود تا اینکه پس از بررسی پیشنهادهایش، هدایت این تیم قطری را برعهده گرفت.


استراماچونی در حاشیه مراسم معرافه خود، در گفتگویی زنده و تصویری با صفحه اینستاگرام ورزش سه، به گفتگو با پژمان راهبر پرداخت. او برای استقلال در بازی فردا برابر پرسپولیس آرزوی موفقیت کرد و در قسمت دیگری از گفته هایش، حضور بازیکنان ایرانی در تیمش را رد نکرد. 


متن مصاحبه استراماچونی با وزرش سه را در زیر می خوانیم:

 

* درباره همکاری با باشگاه الغرافه صحبت بکنید. با توجه به اینکه اخبار زیادی درباره بازگشت شما به فوتبال خاورمیانه منتشر شد.


- بله درست است.  پس از تجربه ای که من در استقلال داشتم، پیشنهادات زیادی را از خاورمیانه دریافت کردم. ولی پیشنهاد الغرافه جدی تر، محکم تر و بهتر بود. آنها خیلی سرسختانه دنبال من بودند و می خواستند به هر قیمتی که شده، این کار انجام شود.

 

استراماچونی و الغرافه؛ پیشنهاد محکم قطر برای مربی ایتالیایی

 

 

* الان که با شما صحبت می کنیم، احساس می کنیم که دلمان برای شما تنگ شده است. چون نیم فصل بسیار خوبی را با استقلال پشت سر گذاشتید. شاید هواداران استقلال در سال های گذشته نسبت به هیچ سرمربی چنین عشق و علاقه ای یا چنین ابراز لطفی نداشته اند.


- برای من نیز حضور در استقلال تجربه فوق العاده ای بود. چون تا قبل از آمدن به آنجا، شناختی که از ایران داشتم کافی نبود و چیز زیادی درباره آن نمی دانستم. ولی کشوری بود که خیلی از آن خوشم آمد و هنوز هم ایران را دوست دارم. رفتار مردم، نوع نگاهشان به من و خانواده ام خیلی خوب بود و به ما محبت داشتند. بخصوص اینکه زمانیکه در اروپا هستید، نمی توانید اینگونه اطلاعاتی را درباره ایران داشته باشید و ما نیز این اطلاعات را نداشتیم. وقتی که از ایران رفتیم، خانواده من نیز از این موضوع خیلی ناراحت بودند که دیگر در ایران نیستیم. الان جایی نیست که من در مورد رفتنم نظر بدهم که چه اتفاقاتی افتاد.

 

استراماچونی: در همه مسابقات انگار هواداران توی زمین بودند

 

* شاید دوست نداشته باشید که راجع به این موضوع صحبت کنید. اما آیا شما تجربه مشابهی از این ارتباط قلبی با هواداران که در تیم های دیگر بودید را تجربه کردید یا نه؟


- من نمی خواهم مقایسه بکنم ولی ارتباطی که در ایران با مردم و طرفداران داشتم، یک ارتباط واقعی بود که با تمام وجودم، با تمام قلبم با طرفداران، بازیکنان و مردم ارتباط پیدا کردم. فوتبال فقط از لحاظ تکنیکالی نیست. زمانی که شما وارد زمین می شوید و فوتبال بازی می کنید، در واقع حس یک سری از انسانها را بازیکنان منتقل می کنید. زمانی که ما وارد زمین می شدیم، تنها بازیکنان نبودند. بلکه با هوادارانمان بودیم.

 

* آیا شما در تیمتان بازیکن ایرانی خواهید داشت؟


- من می دانم که در لیگ ستارگان قطر بازیکنان ایرانی زیادی بازی می کنند. بعد از اینکه در ایران بودم، اطلاعاتم درباره بهترین بازیکنان در ایران و در کل دنیا بخاطر اطلاعاتی که توانستم کسب کنم، در مورد این بازیکنان اطلاع دارم. در مدتی که در ایران کار کردم، متقاعد شدم که نوع بازیکنان ایرانی، استایل، تفکر و محکم بازی کردنشان با آن نوعی که من دوست دارم تیمم فوتبال بازی کند، هماهنگ است. چیزی که می توانم بگویم با تجربه ای که در استقلال داشتم، اگر شما با بازیکن صادق باشید، آن بازیکن همه توانش را درون زمین می گذارد. می تواند اتفاقات بد بیفتد، صحبت های بد یا خوبی را مطرح کنی ولی تا زمانی که صادق هستی، بازیکنان برایتان همه کار می کنند و با تمام وجودشان بازی می کنند.

 

آیا استراماچونی در تیم خود بازیکن ایرانی هم خواهد داشت؟

 

* آیا در سالهای آینده بازیکن ایرانی در تیمتان خواهید داشت؟


- اگر که شرایط آن باشد، قطعا ممکن است این اتفاق رخ دهد. فرقی ندارد بازیکن ایرانی باشد یا ایتالیایی یا هر کشوری. هر بازیکنی که بتواند در سبک من کمک کند، می تواند جذب شود و سازگاری بازیکنان ایرانی در قطر هم بیشتر خواهد بود.

 

* الغرافه در شروعش در لیگ قطر، یک تیم رقابتی بود. ولی در سالهای اخیر لیگ قطر در السد و الدحیل خلاصه شده است. مقداری هم الریان توانسته است جایی برای خودش باز کند. با توجه به انتظاری که از آقای استراماچونی می رود، آیا در سال آینده می توانیم الغرافه را به عنوان یک تیم رقابتی و پرستاره به قصد فتح جام ببینیم؟


- باید کمی واقع بین باشیم. نزدیک به 10 سال است که الغرافه جزو تیم های اول جدول نبوده است. شما من را می شناسید. برای همین من آدمی نیستم که قولی بدهم ولی تلاش می کنم که این اتفاق رخ دهد.

 

 

در الغرافه واقع‌بین هستم، اول ساخت تیم و بعد افتخار

 

* در مورد تیم ملی ایتالیا بپرسم. آن شور و شعفی که با خودش به وجود آورده و قهرمانی در جام ملت های اروپا با هدایت مانچینی. نظرتان را درباره این موضوع اعلام کنید.


- ما همگی (بابت این قهرمانی) خیلی خوشحال هستیم چون تیم ملی که ما داشتیم با سایر تیم های ملی ایتالیا متفاوت بود. بخاطر اینکه بازیکنان خیلی بزرگ و مطرحی مثل گذشته در تیم حضور نداشتند. تیم ملی یک گروه فوق العاده ای هستند و بخصوص اینکه خیلی از این بازیکنان در زمان حضور من در آکادمی، بازیکنان من بودند و الان در تیم ملی ایتالیا حضور دارند.

 

* فردا دربی تهران برگزار می شود. دوست دارم هم پیش بینی و هم اگر پیامی برای استقلال، فرهاد مجیدی یا هواداران دارید را اعلام کنید.


- من خیلی برای این دربی استرس دارم چون قلب من آبی می تپد. فکر می کنم فرهاد کار فوق العاده ای را انجام می دهد. خیلی از بازیکنانی که اکنون در تیم هستند، زمان من هم بودند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و استقلال نتیجه بگیرد. بازیکنان مهارت کافی را برای بردن دربی دارند ولی پیش بینی کردن در فوتبال درست نیست، اما من در درونم خوش بین هستم. نمی توانم برای بازی فردا پیش بینی کنم اما اگر این اتفاق رخ دهد (استقلال برنده شود)، خیلی خوشحال می شوم.

 

* امیدوارم که شما در قطر بمانید و شما را در جام جهانی 2022 ببینیم.


- بله من خودم طرفدار تیم ملی فوتبال ایران هستم و برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم همدیگر را در قطر و جام جهانی ببینیم.

استراماچونی: همسرم در هنگام ترک ایران بسیار غمگین بود