سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

مجتبی جباری در 8 فصلی که در استقلال حضور داشت هیچ وقت حاضر نمی شد در تمرینات بدنسازی شرکت کند اما این بار در اولین جلسه بدنسازی تیمش برای فصل جدید شرکت کرده است تا ثابت کند این بار بدون حاشیه می خواهد به کارش ادامه بدهد.
جباری از ابتدای حضورش در استقلال کارش را بدون حاشیه دنبال می کند و هواداران این تیم  امیدوار هستند بتوانند در کنار او فصل فوق العاده ای را پشت سربگذارند.


بازار گوشی‌های هوشمند به‌قدری سودمند و جذاب شده که شرکتی‌هایی مثل TP-Link (تی‌پی‌-لینک) که تخصص و تجربه‌شان در زمینه‌های دیگر مانند تجهیزات شبکه است هم مایل به تولید گوشی‌های هوشمند شده­اند. این شرکت چینی، نخستین گوشی‌های هوشمند خود را با برند تجاری Neffos (نفوس) رونمایی کرد. گوشی‌های تی‌پی‌-لینک شامل Y5L، C5L، C5 و C5 Max است که همگی جزو گوشی‌های اقتصادی بازار به‌حساب می‌آیند. اما در کنار این گوشی­های اقتصادی تی­پی-­لینک گوشی­های بهتری را هم روانه­ی بازار کرد از این سری گوشی­ها می­توان به Neffos X1 اشاره کرد. با وجود آن‌که گوشی‌های نفوس، نخستین تلاش تی‌پی‌-لینک در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید، اما هرگز محصولات نابالغ و ضعیف نیستند. مشخصات سخت‌افزاری این گوشی تی‌پی‌-لینک بسیار شبیه به گوشی اچ­تی­سی Desire 10 Pro  است. اگر دو گیگابایت رم Neffos X1 را در نظر نگریم، این گوشی از لحاظ قدرت سخت‌افزاری Neffos بسیار نزدیک به گوشی اچ­تی­سی است و هر دو به تراشه‌ی مدیاتک MT6755  مجهز شده‌اند. همچنین بدنه­ی فلزی Neffos X1 یکی از قابلیت­های رقابتی این گوشی است که با توجه به قیمت پایینش، ارزش خرید بالایی دارند.

  طراحی و ساخت

بر خلاف سایر گوشی¬های خانواده¬ی تی¬پی¬-لینک، نفوس X1، شباهت زیادی به گوشی¬های ال‌جی ندارد.

X1 تا جای ممکن شیک و زیبا طراحی‌شده تا خواسته­های خریدارانش را پاسخگو باشد. بدنه­ای فلزی که روی آن را شیشه پوشانده است؛ تنها چیزی است که در ظاهر این گوشی 134 گرمی دیده می­شود. قاب پشتی و اصلی از آلیاژ آلومینیوم هستند تا علاوه بر مستحکم بودن، وزن گوشی هم هنگام استفاده بلندمدت کاربر را آزاد ندهد. همچنین لبه­ها گرد و صیقلی طراحی‌شده‌اند تا در دست گرفتن گوشی با توجه به ابعاد بزرگش، ساده باشد.

X1 تا جای ممکن شیک و زیبا طراحی‌شده تا خواسته­های خریدارانش را پاسخگو باشد. بدنه­ای فلزی که روی آن را شیشه پوشانده است؛ تنها چیزی است که در ظاهر این گوشی 134 گرمی دیده می­شود. قاب پشتی و اصلی از آلیاژ آلومینیوم هستند تا علاوه بر مستحکم بودن، وزن گوشی هم هنگام استفاده بلندمدت کاربر را آزاد ندهد. همچنین لبه­ها گرد و صیقلی طراحی‌شده‌اند تا در دست گرفتن گوشی با توجه به ابعاد بزرگش، ساده باشد.

پشت گوشی تقریبا بدون پستی و بلندی است و به­راحتی می­توان آن را روی سطوح صاف قرار داد. این اولین گوشی تی­پی-لینک است که برای باز کردن قفلش می­توانید از حسگر اثر انگشت­تان استفاده کنید. این حسگر دقیقا زیر دوربین قرار گرفته است. دسترسی به این حسگر هنگامی که گوشی روی سطحی قرار دارد با مشکل همراه است؛ اما در باقی اوقات به­راحتی و با امنیت بالایی می­توانید از این حسگر استفاده کنید.

کلیدهای کنترلی X1 در جای مناسبی قرار گرفته­اند و دسترسی به آن­ها ساده است. ب اینکه گوشی ابعاد بزرگی دارد؛ اما به لطف لبه­های گرد، فاصله­ی کم نمایشگر تا لبه­ها و همچنین محل مناسبی کلید­های کنترلی می­توان آن را در یک دست گرفت و کنترل کرد.

  نمایشگر

Neffos X1 نمایشگری پنج اینچی با کیفیت HD دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های که هر کاربری در هنگام خرید گوشی و تبلت به آن توجه می‌کند، نمایشگر است. نمایشگرها بخشی از گوشی‌های هوشمند هستند که کاربران به‌هیچ‌عنوان حاضر نیستند از کیفیت پایینی برخوردار باشد. به نظر می‌رسد که شرکت تی‌پی‌-لینک به‌خوبی اهمیت این موضوع را درک کرده و از نمایشگر باکیفیت و با روشنایی مناسبی در این گوشی‌ هوشمند خود به‌کاربرده است. Neffos X1به نمایشگر 5.0 اینچی و با رزولوشن HD مجهز است. عیار بالای نمایشگر این گوشی زمانی مشخص می‌شود که متوجه شوید در هر اینچ از این نمایشگر در حدود 300 پیکسل کنار هم جا داده شده­اند. بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار دارای رزولوشن  پایین­تری هستند؛ اما قیمت بالاتری در مقایسه با Neffos X1 دارند.

  سخت‌افزار و باتری

Neffos X1  عملکرد روان و نسبتا سریعی دارد. گشت‌وگذار در منوها و اجرای برنامه‌های روتین اندروید در این گوشی به‌خوبی صورت می‌گیرد. مغر متفکر این گوشی را تراشه‌ی مدیاتک MT6755 معروف به هلیو P10 است. ناگفته نماند که این گوشی برخلاف برخی گوشی‌های میان‌رده‌ی بازار به دو گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است. همچنین 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای Neffos X1 در نظر گرفته‌شده که این مقدار حافظه به‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD تا 128 گیگابایت قابل‌افزایش است. این گوشی هم شبیه به هر سه گوشی خانواده‌ی C5 تی‌پی‌-لینک دارای دو شیار سیم‌کارت است و از نسل سوم و چهارم شبکه‌ی مخابراتی (3G و 4G) پشتیبانی می‌کنند. با توجه به نمایشگر 5.0 اینچی و پردازنده نسبتا کم‌مصرف Neffos X1، استفاده از باتری 2250 میلی‌آمپرساعتی کافی به نظر می‌رسد. این گوشی می‌تواند با استفاده‌ی نرمال می‌تواند حداقل یک روز شارژ نگه دارد.

  سیستم‌عامل و دوربین

شرکت تی‌پی‌-لینک سعی کرده تا هم از ویژگی‌های اندروید استوک در Neffos X1 استفاده کند و هم شخصی‌سازی‌های مختلفی روی سیستم‌عامل آن انجام دهد تا از لحاظ بصری جذاب‌تر به نظر رسد. به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند از ویجت‌ها، تم‌ها و افکت‌های مختلفی این گوشی استفاده کنند. همچنین تی‌پی‌-لینک از برنامه‌های متعددی برای این گوشی استفاده کرده که متاسفانه قابل‌حذف شدن نیستند. این برنامه­ ها همواره بخش قابل‌توجهی از حافظه‌ی داخلی گوشی را اشغال‌ کرده­اند. مانند گوشی‌های هواوی و لنوو، X1 هم فاقد منوی برنامه‌ها (App Drawer) است و تمام برنامه‌ها روی هوم‌اسکرین نشان داده می‌شوند.

عکس‌های گرفته‌شده با دوربین 13 مگاپیکسلی Neffos X1 کیفیت خوب و قابل قبولی دارند. اما نباید انتظار ثبت یک شاهکار هنری از دوربین این گوشی داشته باشید. چرا که نویز زیادی در تصاویر وجود دارد. اما بخش دوربین این گوشی دارای ویژگی‌هایی است که می‌توان آن‌ها را به شایستگی ستود. به‌عنوان‌مثال استفاده از فلش دوگانه‌ی LED برای دوربین اصلی و دوربین سلفی باکیفیت جزو مواردی است که می‌تواند سبب برتری Neffos X1 نسبت به رقبای هم قیمت خود شود.

  جمع‌بندی

بازار گوشی‌های هوشمند بسیار رقابتی و سخت شده است. این روزها با وجود شرکت‌های چینی سرشناس مانند هواوی و لنوو که گوشی‌هایی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه تولید می‌کنند، کمتر کاربری را می‌توان پیدا کرد که حاضر به خرید گوشی‌هایی شوند که سابقه‌ی طولانی و شهرت فراوانی در این زمینه ندارند. اما شرکت تی‌پی-لینک با گوشی‌های سری Neffos آمده تا تمام این معادلات را بر هم بزند و نگاه کاربران به گوشی‌هایش را عوض کند.
Neffos X1 به‌عنوان بهترین گوشی تی‌پی‌-لینک در زمره‌ی گوشی‌های اقتصادی بازار قرار دارد. این گوشی از نمایشگر باکیفیت و فراتر از انتظاری برخوردار است و رزولوشن HD دارد. همچنین سخت‌افزار خوب و قابل قبولی برای اجرای برنامه‌های روتین سیستم‌عامل اندروید دارد. Neffos X1 دارای دو شیار سیم‌کارت است و از شبکه‌ی 4G  هم پشتیبانی می‌کند.


در سال 1965 میلادی و با معرفی مفهومی به نام تلفن بی‌سیم از سوی یک آهنگ‌ساز جاز به نام «تری پال» گام جدیدی در ارتباطات صوتی برداشته شد. هر چند به خاطر بُرد 3کیلومتری تلفنی که خانم پال ساخته بود و تداخل امواج آن با امواج فرستنده‌ها و گیرنده‌های هواپیمای آن زمان، این تلفن نتوانست به تولید انبوه برسد و برای خودش بازاری پیدا کند، اما چند سال بعد و در سال 1968، با فروش حق اختراع خود به یک شرکت الکترونیکی، این مفهوم جدید برای استفاده‌ی عموم عرضه شد. البته تا همه‌گیر شدن این نسل از تلفن‌های خانگی راه زیادی طی شد. اندازه‌های بزرگ، برد‌ کم و عمر کوتاه باتری این تلفن‌ها باعث شد تا مردم هم‌چنان تلفن‌های سیمی رومیزی را ترجیح دهند. همه‌ی ما تجربه‌ی کار با تلفن‌های رومیزی را داشته‌ایم. از تلفن‌های قدیمی‌تر با شماره‌گیر‌های گردان سیستم «پالس» تا انواع مدرن‌تر با کلید‌های فشاری سیستم «تون»! اما امروز در جایی هستیم که تقریبا در هر خانه‌ای، کوچک یا بزرگ یک تلفن بی‌سیم پیدا می‌شود. تلفن‌هایی با طراحی، برد و قیمت مناسب که تقریبا تلفن‌های رومیزی را از دور خارج کرده‌اند.

  نقد و بررسی

بسیاری از ما مفهوم تلفن بی‌سیم را برای اولین بار با برند پاناسونیک شناختیم. تلفن‌هایی با گوشی‌های نسبتا بزرگ و آنتن‌های کشویی که لذت آزادی حرکت هنگام مکالمه‌ی تلفنی را به ما هدیه می‌دادند. با اینکه در طول دو دهه‌ی گذشته برندهای دیگری اعم از معروف یا گمنام به دنیای تلفن‌های بی‌سیم خانگی پا گذاشته‌اند، اما تلفن‌های پاناسونیک همچنان در قله‌ی بازار حکم‌رانی می‌کنند. طراحی زیبا، رابط کاربری ساده، برد و باتری مناسب و خدمات پس از فروش برند پاناسونیک در تمام جهان، تلفن‌های این شرکت را تبدیل به عضو ثابت اکثر خانه‌ها کرده است. نه‌تنها ظاهر تلفن‌های این شرکت ژاپنی، که فناوری ساخت آن‌ها نیز مرتبا دستخوش تغییر شده و همین موضوع عنوان پرفروش‌ترین را برای این محصولات نگه داشته است.

  طراحی

گرچه باز هم با طراحی کلاسیک پاناسونیک در چند سال اخیر طرفیم، اما ظرافت‌ها و خمیدگی‌های به‌کاررفته در طراحی KX-TG3721، از آن یک مدل چشم‌گیر ساخته است. صفحه‌ی 1.8 اینچی، این محصول پاناسونیک را تبدیل به یک محصول محبوب بین پدرها و مادرها کرده است. اعداد بزرگ و خوانا با نور پس‌زمینه‌ی مناسب، خواندن شماره‌ها و نام‌های نمایش داده‌شده روی صفحه را به‌سادگی امکان پذیر می‌کند. سه کلیدی که در زیر صفحه‌نمایش تعبیه شده با توجه به گزینه‌های قابل تغییر روی صفحه‌نمایش، تنظیمات تلفن را کنترل می‌کنند. در حد فاصل سه کلید منو و کلیدهای شماره‌گیر، چهار کلید تکی و یک کلید چهارجهته قرار گرفته است. کلیدهای پاسخ و اتمام تماس، اسپیکر و کلید صرفه‌جویی در مصرف باتری در چهارسوی کلید چهارجهته قرار گرفته‌اند. 12 کلید شماره‌گیر نیز با رنگ روشن و نور پس‌زمینه با اندازه‌ی بزرگ و شماره‌های خوانا روی بدنه‌ی تلفن تعبیه شده‌اند که کار با تلفن را بسیار ساده می‌کنند. پایه‌ی این تلفن نیز با یک نشانگر دو رقمی سرخ‌رنگ و کلید‌های مربوط به منشی تلفنی به صورت شیب‌دار طراحی شده است. این پایه هم قابلیت قرارگرفتن روی میز و هم قابلیت نصب روی دیوار را دارد.

کارایی

چه فاکتورهایی برای خرید یک تلفن بی‌سیم خانگی اهمیت دارند؟ بر چه اساسی باید یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کرد و پرداخت چقدر پول از آن یک محصول مقرون‌به‌صرفه می‌سازد. یکی از این فاکتورها برد گوشی و میزان توانایی فاصله‌گرفتن آن از دستگاه پایه است. پاناسونیک به‌خوبی ثابت کرده که تلفن‌هایش بهترین‌های بازار در این زمینه‌ هستند. نکته‌ی دیگر در این تلفن‌ها مانند هر وسیله‌ی الکترونیک وایرلس دیگری که می‌شناسیم، مسئله‌ی باتری آن است. شاید باتری در تلفن‌های بی‌سیم خانگی (به دلیل نزدیکی همیشگی به پایه‌ی شارژر) به اندازه‌ی تلفن‌های همراه اهمیت نداشته باشد، اما هیچ‌کس دوست ندارد یک مکالمه‌ی مهم را به سبب تمام‌شدن شارژ باتری از دست بدهد. باتری‌های نیکل متال هیدرید باتری‌‌هایی هستند که برای این‌گونه تلفن‌ها به کار می‌روند و به جرئت می‌توان باتری‌های پاناسونیک را بهترین‌ در نوع خود دانست. شارژدهی 10ساعته نکته‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این محصول پاناسونیک از یک دفترچه تلفن با ظرفیت ذخیره‌ی 100 نام برخوردار است که قابلیت نشان‌دادن نام فرد تماس‌گیرنده را نیز داراست. کاربر این تلفن همچنین می‌تواند به تاریخچه‌ی 50 تماس قبل اعم از ورودی یا خروجی دسترسی داشته باشد. کلید چهارجهته‌ که روی تلفن و در بالای کلیدهای شماره‌گیر تعبیه شده است کار با منوی این گوشی را بسیار ساده می‌کند. دیگر مشخصه‌ی این تلفن تعبیه‌ی یک بلندگو روی بدنه‌ی آن است که برای مکالمه‌ای بدون دردست‌گرفتن گوشی، کاربرد دارد. این بلندگو از صدایی بلند و شفاف بهره می‌برد؛ اما نکته‌ی جذاب این گوشی کلیدی به نام ECO است. با فشاردادن این کلید (با توجه به کم‌شدن برد گوشی) از مصرف باتری آن به صورت چشم‌گیری کاسته خواهد شد. از این کلید می‌توان برای استفاه‌ی بیشتر باتری در محیط‌های کوچک یا در مواقع اضطراری استفاده کرد.

Answering System

مانند اکثر تلفن‌های خانگی پاناسونیک، KX-TG3721 نیز به یک سیستم ضبط پیغام‌های صوتی تماس‌گیرنده‌ها مجهز شده است. این منشی تلفنی توانایی ضبط تا 18 دقیقه پیام صوتی را در قالب 64 پیام دارد. دستگاه می‌تواند تاریخ و زمان هر پیغام صوتی را به آن پیغام الصاق کرده و کاربر را از این اطلاعات آگاه کند. کاربر می‌تواند هم از طریق پایه‌ی دستگاه و هم از طریق گوشی این تلفن به پیغام‌های ضبط‌شده دسترسی داشته باشد. در آن واحد نمی‌توان از طریق پایه و گوشی به پیغام‌های جداگانه دسترسی داشت؛ اما این تمام ماجرا نیست. شما می‌توانید از خارج منزل یا محل کار خود و به‌وسیله‌ی یک خط دیگر ارتباطی، با شماره‌ای که این محصول پاناسونیک به آن متصل است تماس گرفته و پیغام‌های خود را از راه دور گوش کنید. برای این کار کافی است یک رمز 3 رقمی را برای تلفن پاناسونیک خود تعریف کرده و با واردکردن آن به پیغام‌های خود از راه دور دسترسی داشته باشید.

جمع بندی

با نگاهی به قابلیت‌های این تلفن بی‌سیم خانگی درمی‌یابیم که اکثر نیازهای یک کاربر معمول به‌وسیله‌ی آن پوشش داده خواهد شد. تلفنی با طراحی جذاب و برد مناسب که به یک سیستم ضبط پیغام‌های صوتی نیز مجهز شده است. در کنار تمام این جزئیات، قیمت بسیار مناسب این تلفن ارزش خرید آن را تا حد زیادی بالا می‌برد. در پایان باید گفت اگر برای منزل یا محل کار خود به دنبال یک تلفن خانگی بی‌سیم با کیفیت فوق‌العاده و عمر طولانی هستید، تلفن بی‌سیم پاناسونیک مدل KX-TG3721 یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است.


تلفن «KX-TG6821» ساخت شرکت «Panasonic» از مدل‌های ارزان‌قیمت و رده‌متوسط تلفن‌های بی‌سیم محسوب می‌شود که از منشی تلفنی با شمارشگر پیغام بهره می‌برد. طراحی مشکی و نقره‌ای‌رنگ، جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده است. تا 6 گوشی بی‌سیم را می‌توان با آن «Pair» کرده و درآن‌واحد استفاده کرد. تلفن‌های پاناسونیک معمولا در مقابل هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها پرداخت می‌شود، امکانات و کیفیت قابل‌قبولی را ارائه می‌کنند و همواره رضایت مشتری را به دنبال دارند. در این بخش می‌خواهیم ببینیم که 6821 آیا واقعا ارزش خرید دارد؟

  طراحی و ساخت

تلفن بی‌سیم KX-TG6821 به‌عنوان تلفنی ارزان‌قیمت از سری تلفن‌های «DECT» ظاهری زیبا و دل‌نشین دارد و در هنگام استفاده، حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. طراحی KX-TG6821 مدرن بوده و از تلفن‌های قدیمی و حتی از مدل‌های پیشین پاناسونیک دور شده است که در آن رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به‌خوبی باهم ترکیب ‌شده‌اند. دکمه‌های گوشی بی‌سیم تقریبا هم‌سطح با بدنه‌ طراحی ‌شده‌اند و تنها 1 یا 2 میلی‌متر با بدنه اختلاف سطح دارند. باوجوداین دکمه‌ها پاسخگویی خوبی دارند و با فشاری ملایم عمل می‌کنند؛ همچنین کار با آن‌ها از لحاظ فیزیکی مطلوب و خوشایند است و این حس را به کاربر القا می‌کند که محصولی باکیفیت را در دست گرفته است. صفحه‌نمایش تک‌رنگ گوشی بی‌سیم، فونت‌های درشتی دارد و به‌آسانی قابل‌خواندن است. تنها ایرادی که بر گوشی بی‌سیم KX-TG6821 وارد است، این است که به دلیل بدنه‌ی منحنی قسمت پایین گوشی نمی‌توانید آن را روی میز یا سطوح دیگر به‌صورت عمود قرار دهید و باید به‌صورت خوابیده یا روی پایه‌ی اصلی گوشی قرار گیرد. پایه‌ی اصلی گوشی بسیار شیک و خوش‌ساخت است و از شمارشگر پیغام‌های تلفنی بهره ‌می‌برد. کاربر با یک نگاه می‌تواند از تعداد پیام‌های دریافتی خود مطلع شود. KX-TG6821 نسبت به مدل‌های قبلی پاناسونیک کوچک‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ اما درعوض قابلیت نصب روی دیوار آن حذف ‌شده است.

  نصب و استفاده
نصب آسان!

نصب KX-TG6821 بسیار آسان است و هرکسی با هر سطح معلوماتی، به‌سادگی می‌تواند آن را نصب کند.

نصب تلفن KX-TG6821 بسیار ساده است و حتی اگر از تکنولوژی و وسایل برقی اطلاعات زیادی ندارید، نگران نباشید. تنها کافی است کابل‌های خط تلفن و برق را نصب کنید تا تلفن شما آماده‌ی استفاده باشد. منوهای گوشی ‌بی‌سیم نظم خوبی دارند و قسمت‌های مختلف به‌سادگی دردسترس هستند. متن‌ قسمت‌های منو و آیکون‌ها به‌خوبی طراحی ‌شده‌اند و به‌آسانی قابل‌استفاده‌اند. صفحه‌نمایش تعبیه‌شده درگوشی بی‌سیم از روشنایی مناسبی برخوردار است و شماره‌ها و مشخصات مخاطبان را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

  کیفیت صدا
کیفیت صدای عالی...

کیفیت صدای KX-TG6821 با توجه به قیمت آن و رده‌ی متوسط گوشی در میان مدل‌های دیگر بسیار عالی است.

کیفیت صدای تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک همیشه خوب بوده و KX-TG6821 هم همین رویه‌ را در پیش گرفته است. همچنین قابلیت کاهش صدای مزاحم افراد «Noise Reduction» نقش قابل‌توجهی در بهبود انتقال صدای این مدل دارد. این ویژگی 75درصد از صدا‌های مزاحم سمت کاربر تلفن را کاهش می‌دهد. کیفیت صدای کلی KX-TG6821 با استفاده از تکنولوژی‌‌های همیشه باکیفیت پاناسونیک، در حد اعلای خود قرار دارد و نه‌تنها صدای دریافتی و خروجی از بلندی کافی برخوردار است، بلکه کیفیت صدا هم حتی در حجم صدای کم بسیار شفاف و عالی است. درواقع می‌توان گفت با توجه به قیمت پایین KX-TG6821، کیفیت صدا بیشتر از هزینه‌ای است که برای این تلفن پرداخت می‌کنید. نکته‌ی درخور‌توجه دیگر این است که این مدل از فرکانس 1.9 (DECT) برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند. این فرکانس نسبت به فرکانس‌های دیگر مانند 2.4 برتری خاصی در کیفیت تماس ندارد؛ اما ازآنجاکه دستگاه‌های بسیاری از فرکانس 2.4 استفاده می‌کنند، احتمال تداخل فرکانس با این وسایل و اختلالات رادیویی به‌شدت وجود دارد. این بدین معناست که در صورت استفاده از مودم‌های WiFI، بلوتوث یا حتی دستگاه مایکروویو احتمال شنیده‌شدن نویز در تماس‌های تلفن وجود دارد؛ اما KX-TG6821 از فرکانس جدید 1.9 برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند و اختلالی رخ نخواهد داد که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن یاد کرد.

برد رادیویی و عمر باتری

در آزمایش‌های ما KX-TG6821 از برد رادیویی متوسطی برخوردار بود که در آن گوشی تا حدود 40 متر از پایه دور شد؛ بدون آنکه اختلالی در کیفیت تماس به وجود آید؛ اما گاهی اوقات توانستیم حتی بیشتر از 50 متر از پایه دور شویم؛ اما همیشه این موضوع اتفاق نیفتاد. شایان‌ذکر است که کیفیت تماس و میزان فاصله‌ای که کاربر می‌تواند از پایه دور شود، به میزان موانع موجود بستگی دارد. البته بعید می‌دانیم که کسی بخواهد داخل منزل بیشتر از 50 متر از پایه‌ی تلفن دور شود؛ مگر اینکه خانه‌ای بسیار وسیع داشته باشد. برد رادیویی خارجی تلفن (بدون مانع مانند دیوار) بسیار عالی بود و توانستیم بیش از 200 متر از پایه‌ی اصلی دور شویم.

عمر باتری‌های KX-TG6821 بسیار عالی است؛ حتی بدون استفاده از حالت ECO (این حالت میزان برق مصرفی باتری را کاهش می‌دهد؛ ولی درعوض برد رادیویی تا مقادیر زیادی کاهش می‌یابد و همچنین گاهی اوقات از کیفیت تماس کاسته می‌شود). درنتیجه می‌توانید روز‌ها از KX-TG6821 استفاده کنید؛ بدون اینکه مجبور باشید آن را پیوسته برای شارژ مجدد روی پایه قرار دهید.

ویژگی‌ها

پاناسونیک ویژگی‌های کاربردی و متنوعی را در KX-TG6821 قرار داده است. برای مثال می‌توانید در ساعات استراحت به‌ویژه هنگام شب از حالت «Night Mode» استفاده کنید که برای هر گوشی که با دستگاه «Pair» شده، به‌صورت مجزا قابل‌تنظیم است و به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی بی‌سیم را در ساعات مشخصی از شبانه‌روز به حالت «Silent» قرار دهد. این قابلیت برای زمانی که در حال استراحت هستید یا حین صرف شام یا نهار یا حتی برای مواقعی که نمی‌خواهید کسی مزاحمتان شود، بسیار مناسب است.

همچنین KX-TG6821 قابلیت ابتدایی را برای «Block» کردن شماره‌های موردنظر کاربر ارائه می‌دهد که با آن می‌توانید تا 50 شماره را در حافظه‌ی گوشی ذخیره کنید تا در صورت تماس این شماره‌ها، KX-TG6821 به‌صورت اتوماتیک آن‌ها را «Reject» کند. ویژگی‌ دیگر به کاربر اجازه می‌دهد تا تماس‌های خروجی را محدود کند و با مشخص‌کردن پیش‌شماره‌های خاص، برقراری تماس با این پیش‌شماره‌ها را تنها با واردکردن رمز ممکن سازد. همچنین حافظه‌‌ی تلفن تا 120 شماره از مخاطبان موردعلاقه‌ی شما را ذخیره می‌کند که به‌صورت اتوماتیک با دیگر گوشی‌های «Pair» شده با تلفن به اشتراک گذاشته می‌شود. لازم نیست شماره‌های خود را در تک‌تک گوشی‌های بی‌سیم وارد کنید.

نتیجه‌گیری

تلفن KX-TG6821 دستگاه بسیار خوبی است و نسبت به هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌کنید و در مقایسه با مدل‌های مشابه ارزش خرید زیادی دارد و قطعا شما را ناامید نخواهد کرد. امکانات مناسب و کیفیت بالای تماس، از ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند.


اگر بین خرید دو فرم‌فکتور گوشی و تبلت مردد هستید و می‌خواهید محصولی بخرید که هم‌زمان ویژگی‌های این دو دستگاه را داشته باشد، فبلت‎ها بهترین انتخاب ممکن برایتان خواهند بود. تاکنون فبلت‌‎های زیادی از سوی شرکت‌های مختلف نظیر سامسونگ، اپل و ال‌جی راهی بازار شده‌اند. اما اگر فکر می‌کنید که قیمت این محصولات با بودجه‌ی شما هم‌خوانی ندارد و همچنان به دنبال یک فبلت باارزش و ‌به‌صرفه‌ هستید، قطعا محصولات سری «فب» لنوو نظر شما را جلب خواهد کرد. 

  طراحی و ساخت

 

اگر بخواهیم جنس بدنه و کیفیت ساخت لنوو فب را با محصولات هم‌رده و هم‌قیمت خود مقایسه کنیم، درمی‌یابیم که این فبلت لنوو محصولی کاملا خوش‌ساخت و باکیفیت است. اما اگر بخواهیم آن را با نسخه‌ی گران‌تر و بهتر خود یعنی فب پلاس مقایسه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که فب چندان دستگاه مرغوب و لوکسی به نظر نمی‌رسد. جنس قاب پشتی این فبلت از نوع پلاستیک مات است. استفاده از این نوع جنس بدنه سبب شده تا این دستگاه اثرانگشت و چربی زیادی به خود جذب نکند. ناگفته نماند که رنگ‌های روشن این قاب به‌راحتی کثیف می‌شوند. لنوو فب در چهار رنگ سفید، قرمز، سبز و نوک‌مدادی تولید شده که رنگ تیره‌ی آن کثیفی را کمتر جذب می‌کند.
قاب پشتی و باتری این فبلت برخلاف برخی گوشی‌های هوشمند قابل‌بازشدن و تعویض نیست؛ ازاین‌رو می‌توان گفت که این ویژگی فب بسیار شبیه به تبلت‌هاست. همچنین لنوو برای زیبایی بیشتر این فبلت، نواری نقره‌ای در لبه‌های آن به کار برده است.

 

 

یکی از پارامترهای مهمی که در طراحی فبلت فب لنوو نظر ما را جلب کرد، حاشیه‌ی نمایشگر بسیار کم آن است. لنوو برای خوش‌دست‌تربودن این محصول حاشیه‌های بسیار کمی برای نمایشگر آن اختیار کرده است. نسبت نمایشگر به بدنه‌ی این فبلت حدود 75 درصد است؛ همچنین فب دارای 97 میلی‌متر عرض و 186 میلی‌متر طول و 8.9 میلی‌متر ضخامت است. مطمئنا لنوو فب جزو سبک‌ترین فبلت‌های تولیدشده تاکنون نیست؛ اما با توجه به توزیع وزن مناسب این دستگاه، این گوشی 250 گرمی هرگز شما را به‌سختی و تقلا نخواهد انداخت. اگر بخواهیم تجربه‌ی کاربری چندروزه‌ی خود را در مورد کار با این محصول در اختیارتان بگذاریم، باید بگوییم که فب هرگز گوشی سنگینی نیست.
درنهایت باید بگوییم که فب گوشی هوشمندی است که در لباس تبلت درآمده است. این محصول هم مانند تبلت‌ها دارای نمایشگر بزرگ و جذاب است و هم مانند گوشی‌ها قابلیت حمل‌ونقل نسبتا راحتی دارد و هم خوش‌ساخت، بزرگ و جذاب است.

  نمایشگر

 

نکته‌ی عجیبی که در مورد محصولات خانواده‌ی فب وجود دارد، مربوط به نحوه‌ی نام‌گذاری آن‌هاست. لنوو در اقدامی کاملا نادر از پسوند «پلاس» برای فبلت کوچک‌تر خود استفاده کرده است؛ ازاین‌رو ممکن است کاربرانی که با مشخصات این دو تبلت آشنا نیستند، در وهله‌ی اول مرتکب این اشتباه شوند که لنوو فب نمایشگر کوچک‌تری در مقایسه با فب پلاس دارد. اما در عمل، فب دارای نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به فب پلاس است. درنتیجه باید گفت که پسوند پلاس در گوشی‌های سری فب لنوو مستقیما به مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها برمی‌گردد، نه اندازه‌ی نمایشگر آن‌ها.
این محصول دارای نمایشگر 7 اینچی با کیفیت HD است. البته اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر صحبت کرده باشیم، باید بگوییم که اندازه‌ی نمایشگر این محصول 6.98 اینچ است و ازآنجاکه تبلت‌ها، دستگاه‌هایی با اندازه‌ی نمایشگر 7 اینچ و بزرگ‌تر هستند، باید لنوو فب را یک فبلت دانست. این رزولوشن تراکم پیکسلی 210ppi (پیکسل بر هر اینچ) معادل با 82ppcm (پیکسل بر هر سانتی‌متر) را ارائه می‌دهد.

 

کار با این گوشی 6.98 اینچی در عین جذابیت‌های فراوانی که دارد، با کمی سختی همراه است. به‌عنوان‌مثال شاید برقراری مکالمه با این فبلت، کمی دشوار و خنده‌دار باشد. همچنین نگه‌داشتن این گوشی به مدت طولانی، شما را به‌سختی خواهد انداخت. اما مطمئنا کسانی که به سراغ خرید این محصول می‌روند، از قابلیت حمل‌ونقل نسبتا سخت آن هم چشم‌پوشی می‌کنند. بدون هیچ شک و شبهه‌ای باید گفت که اندازه‌ی بسیار بزرگ نمایشگر این گوشی، می‌تواند تجربه‌ی بسیار خوبی از تماشای فیلم و ویدیو در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین نسبت تصویر 16 به 9 که عموما در تلویزیون‌ها شاهد آن هستیم، می‌تواند در تجربه‌ی فیلم‌دیدن بسیار تاثیرگذار باشد.
لنوو فب برخلاف بسیاری از تبلت‌های بالارده، قابلیت تشخیص 10 لمس هم‌زمان را ندارد و نمایشگر آن تنها می‌تواند 5 لمس هم‌زمان را دریافت کند. این در حالی است که شاید این قابلیت در کاربری عمومی چندان مفید واقع نشود.

 

  سخت‌افزار و باتری

لنوو فب قدرت سخت‌افزاری خود را از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 410 می‌گیرد که عملکرد بسیار متوسطی دارد. روی این تراشه از پردازنده‌ی چهارهسته‌ای Cortex-A53 با سرعت 1.2 گیگاهرتز و رم یک گیگابایتی استفاده شده است. این پردازنده عملکردی 64 بیتی دارد و با وجود 64 بیتی بودن سیستم‌عامل اندروید لالی‌پاپ (5.1)، می‌توان انتظار عملکردی 64 بیتی از این فبلت داشت. لنوو فب همچون فب پلاس دارای دو شیار سیم‌کارت است و از شبکه‌های 3G و 4G پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که شیار دوم آن به طور مشترک قابل‌استفاده به عنوان سیم‌کارت و کارت حافظه‌ی microSD است. از دیگر راه‌های ارتباطی این فبلت می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی 4.0، GPS و وای‌فای دوبانده اشاره کرد.
با پیشرفت‌های صورت‌گرفته در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، می‌توان گفت که استانداردهای آن‌ها هم دستخوش تغییر شده است. زمانی استفاده از رم 512 مگابایتی در محصولات میان‌رده اتفاقی بسیار عادی و مرسوم به‌حساب می‌آمد. این مقدار حافظه‌ی رم می‌توانست به‌راحتی از پس اجرای برنامه‌های و بازی‌های آن دوره برآید؛ اما اکنون برنامه‌ها، بازی‌ها و رابط‌کاربری گوشی‌های هوشمند از گرافیک بالا و حجم زیادی برخوردارند و هرگز دستگاه‌های با یک گیگابایت حافظه‌ی رم، کشش اجرای بی‌نقص آن‌ها را ندارد. فبلت لنوو فب هم از این گفته‌ی ما مستثنا نیست. از نظر ما یکی از ضعف‌های اصلی این تبلت، حافظه‌ی رم بسیار کم آن است. میزان حافظه‌ی رم در نظر گرفته شده برای این محصول یک گیگابایت و از نوع DDR3 است. این مقدار حافظه‌ی رم سبب شد تا ما تجربه‌ی کاربری خوبی با آن نداشته باشیم و گه‌گداری با کندی‌های قابل‌توجهی مواجه شویم.

نتایج به‌دست آمده از این محصول در بنچ‌مارک‌های مختلف نشان می‌دهد که لنوو فب در اجرای برنامه‌ی گرافیکی سنگین عملکرد نسبتا ضعیف و ناامیدکننده‌ای دارد. البته این موضوع را می‌توان تا حد زیاد به خاطر قیمت پایین و میان‌رده‌بودن آن توجیه کرد. فب در نسخه‌ی ششم از بنچ‌مارک AnTuTu نمره‌ی 27272 را کسب کرد و در قعر رنکینگ ارائه‌شده از این بنچ‌مارک قرار گرفت؛ علاوه‌براین، این دستگاه در بخش تک‌هسته‌ای آزمون GeeckBench 3 امتیاز 428 و در بخش چندهسته‌ای آن، امتیاز 1227 را کسب کرد.

لنوو فب تنها در یک نسخه و با حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی به بازارهای جهانی عرضه شده است. گفتنی است که از این مقدار حافظه‌ی داخلی چیزی حدود 10 گیگابایت آن در دسترس کاربر قرار دارد و مابقی آن توسط سیستم‌عامل و برنامه‌های از پیش نصب شده اشغال شده است. حجم برنامه‌های از پیش نصب شده در این تبلت چندان زیاد به نظر نمی‌رسد (حدود 800 مگابایت) و اگر این برنامه‌ها برایتان مفید نیستند، می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را حذف کنید.

لنوو یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4250 میلی‌آمپرساعت برای این تبلت در نظر گرفته که توسط کاربر قابل‌تعویض نیست. این باتری می‌تواند در شبکه‌ی 2G تا 480 ساعت در حالت آماده‌باش (استندبای) قرار بگیرد.

 

 

لنوو فب به یک اسپیکر مونو مجهز بوده که روی لبه‌ی پایینی دستگاه تعبیه شده است. این اسپیکر با فناوری Dolby Atmos همراه است و تاثیر خوب و قابل‌توجهی روی صدای خروجی گذاشته است. در مجموع ما کیفیت و موقعیت قرارگیری اسپیکر این فبلت را قابل‌قبول و رضایت‌بخش ارزیابی می‌کنیم.

  سیستم‌عامل و دوربین

لنوو در فب ترجیح داده تا آنجا که امکان دارد اکثر ویژگی‌های اندروید استوک (خالص) را در این محصول بیاورد. این موضوع می‌تواند برای برخی کاربران جای بسی خوشحالی و شگفتی باشد که این محصول شباهت‌های زیادی به محصولات خانواده‌ی نکسوس دارد. اندروید نسخه‌ی 5.1.1 موسوم به لالی‌پاپ به‌طور پیش‌فرض در این دستگاه اجرا می‌شود. مهم‌ترین شباهت محیط سیستم‌عامل این فبلت با دستگاه‌های نکسوس را می‌توان در شخصی‌سازی‌های صفحه‌ی هوم‌اسکرین و طراحی «متریال دیزاین» در برخی برنامه‌ها دانست. با ظاهر جذاب و نکسوس‌گونه‌ی محیط رابط‌کاربری این فبلت، انتظار می‌رود که لنوو این رویه‌ی را در محصولات آینده‌ی خود هم پیاده کند. لنوو ادعا می‌کند که با قابلیت‌های نرم‌افزاری که برای فب به کار برده، این محصول برای استفاده‌ با یک دست کاملا مناسب است. یکی از بهینه‌سازی‌های مهم این شرکت چینی برای این دستگاه عظیم‌الجثه‌، قابلیت کوچک‌کردن صفحه‌ی‌نمایش است. کاربران می‌توانند با نوشتن حرف «C» زمانی‌که صفحه‌نمایش روشن است، اندازه‌ی نمایشگر گوشی را به‌طور قابل‌توجهی کوچک کنند تا بدین‌وسیله بتوانند به‌طور یک‌دستی با این فبلت کار کنند. دیگر ویژگی جذابی که لنوو برای تجربه‌ی کاربری راحت‌تر با این فبلت به کار برده، قابلیت «Double Tap to Wake» است. به‌وسیله‌ی این ویژگی می‌توانید با دو بار ضربه روی نمایشگر (زمانی که دستگاه قفل است) آن را روشن کنید. باید بگوییم که لنوو نهایت تلاش خود را برای سهولت استفاده‌ی کاربران با این فبلت انجام داده است؛ بنابراین باید این شرکت چینی را از این بابت ستود.

 

 

 

 

 

اما لنوو در این محصول که قرار است هم به‌عنوان گوشی و هم به‌عنوان تبلت ایفای نقش کند، از به‌کاربردن یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی غافل شده است. فب از قابلیت Multi-Users (چند کاربر) پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین نمی‌توانید این محصول را با طیب‌خاطر با دوستان خود به اشتراک گذارید.
غیر از این کمبود، فب لنوو فاقد قابلیت جست‌وجو در منوی اصلی تنظیمات است. برای جست‌وجو در بخش تنظیمات باید به بخشی از تنظیمات رفته تا نوار سرچ در آنجا پیدا کنید؛ ازاین‌رو ممکن است پیداکردن گزینه‌ی موردنظر در تنظیمات کمی سخت و زمان‌بر باشد.

 

 

 

از لحاظ کیفیت دوربین، فبلت فب با فب پلاس هیچ تفاوتی ندارند. این فبلت به یک حسگر 13 مگاپیکسلی به همراه یک فلش LED بر قاب پشتی و یک حسگر 5 مگاپیکسلی بر قاب جلویی مجهز شده است. کیفیت دوربین‌های این فبلت هرگز شما را شگفت‌زده نخواهد کرد و عملکردی مشابه با دوربین تبلت‌ها دارد. عکس‌های گرفته‌شده با این دستگاه در شرایط نوری مناسب، از جزئیات قابل‌قبولی برخوردارند و رنگ‌ها زنده و طبیعی به نظر می‌رسند. اما با دقیق‌تر شدن در عکس‌های گرفته‌شده با این محصول، متوجه مقداری نویز در تصاویر خواهید شد.

  جمع‌بندی

تلخ یا شیرین، حقیقتی است که باید آن را بپذیریم. فبلت‌ها به دلیل پیشرفت‌های زیادی که در زمینه‌ی طراحی و سخت‌افزار داشتند، توانستند تا حد زیادی عرصه را روی تبلت‌های با اندازه‌ی کوچک تنگ کنند. در چند سال اخیر این محصولات به‌قدری پیشرفت کرده‌اند که بسیاری از کاربران داشتن یک فبلت را به داشتن یک گوشی در کنار یک تبلت ترجیح می‌دهند.
لنوو با تبلت‌های سری فب، آن دسته از کاربرانی را هدف قرار داده که قصد دارند یک فبلت باکیفیت و درعین‌حال ‌به‌صرفه خریداری کنند. «فب» جزو فبلت‌های ارزان لنوو و حتی بازار است. این محصول با داشتن نمایشگر بزرگ و باکیفیت، بدنه‌ی خوش‌ساخت و پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G انتخابی منطقی در بین تبلت‌های میان‌رده‌ی کوچک به‌حساب می‌آید. ناگفته نماند که این تبلت سخت‌افزار متوسطی دارد و در محیط سیستم‌عامل آن کندی‌هایی به چشم می‌خورد.
از رقیبان مهم این محصول در بازار می‌توان به تبلت هواوی مدیاپد X2 و ایسوس ذن‌پد 7 مدل Z370CG اشاره کرد. مدیاپد X2 در مقایسه با لنوو فب از بدنه‌ای خوش‌ساخت‌تر و سخت‌افزار قدرتمندتری برخوردار است و طبیعتا هزینه‌ی بیشتری روی دستتان برجای خواهد گذاشت. اما اگر بخواهید هزینه‌ی کمتری کنید و صاحب تبلت زیبا و جمع‌وجوری شوید، ذن‌پد Z370CG گزینه‌ی بهتری برایتان خواهد بود.

 

نقاط قوت
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه 4G
  • کیفیت ساخت خوب
  • پشتیبانی از USB OTG
  • اسپیکر باکیفیت با فناوری Dolby Atmos
  • مقرون‌به‌صرفه
نقاط ضعف
  • حافظه‌ی رم کم
  • عملکرد سخت‌افزاری متوسط

«ZTE Blade V6» از دو جهت گوشی جذابی است. این گوشی میان‌رده با توجه به قیمت رقابتی و پایینی که دارد، از کیفیت ساخت بالا و بدنه‌ی آلومینیومی باریکی برخوردار است و درمجموع حس بسیار خوبی در زمان در دست گرفتن به کاربر منتقل می‌کند. غیر از این دو ویژگی برجسته، این چینی خوش‌ساخت از پرسرعت‌ترین شبکه اینترنت همراه کشور یعنی 4G پشتیبانی می‌کند و سخت‌افزار توانمندی برای اجرای برنامه‌های روتین اندروید دارد. با ما همراه باشید تا به بررسی گوشی Blade V6 بپردازیم.

  طراحی و ساخت

بدون شک باید مزیت رقابتی Blade V6 نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده‌ی خود را در جنس بدنه‌ی خوب و طراحی چشم نوازش بدانیم. V6 دارای بدنه‌ای آلومینیومی است و حس یک گوشی بالارده و گران‌قیمت را دارد. البته این میان رده تماما فلزی نیست و لبه‌های بالا و پایین قاب پشتی از پلاستیک ساخته شده است. علاوه بر این ضخامت بسیار کم، ویژگی دیگری است که می‌تواند شما را به وجد آورد. V6 تنها 6.8 میلی‌متر ضخامت دارد و از آیفون 6 و 6s هم باریک‌تر است. از همه‌ی این موضوع‌ها مهم‌تر، حسی است که این گوشی به کاربر منتقل می‌کند. V6 واقعا گوشی ارگونومیکی است و از در دست گرفتن آن لذت می‌برید.
محال است که از نمای جلویی به گوشی V6 نگاه کنید و یاد آیفون 6 یا 6s نیفتید. از تشابهات این گوشی چینی با آیفون می‌توان به حاشیه‌ی نسبتا زیاد در بالای و پایین نمایشگر و وجود خمیدگی در اطراف صفحه‌نمایش اشاره کرد. به‌هرحال اگر بخواهیم در مورد شباهت آن با آیفون صحبت کنیم، باید V6 را یک الهام خوب و قابل‌قبول از گوشی‌های آیفون بدانیم. علاوه بر این، ZTE در طراحی قاب پشتی این گوشی نیم‌نگاهی به آیفون‌ها هم داشته است. اما غیر از شباهت ظاهری که V6 به آیفون 6 دارد، این گوشی بسیار به نسل قبل خود یعنی Blade S6 شبیه است. دیگر نکته‌ی مثبت طراحی این گوشی ارزان‌قیمت، مربوط به وزن کم آن می‌شود. Blade V6 وزنی برابر با 120 گرم وزن دارد.

  نمایشگر

 

 

 

ZTE از نمایشگر 5 اینچی با دقت تصویر HD برای گوشی V6 در نظر گرفته است. نمایشگر این گوشی از فناوری IPS بهره می‌برد و وقتی از زوایای دید مختلف به آن نگاه کنید، کیفیت رنگ‌ها از دست نمی‌روند. حداکثر روشنایی نمایشگر V6، 336 نیتس است. اگر این میزان روشنایی را با حداکثر روشنایی گوشی اچ‌تی‌سی دیزایر 626 که 497 نیتس است، مقایسه کنیم درمیابیم که V6 چندان روشنایی بالایی ندارد. به همین خاطر کار کردن با این گوشی در زیر تابش آفتاب، خوب و راحت نیست.

  سخت‌افزار و باتری

از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری، Blade V6 بسیار شبیه به گوشی‌های هم‌رده‌ی خود است. بر طبق نتایج بدست آمده از بنچ‌مارک Geekbench 3، گوشی V6 کمی از دیگر گوشی ZTE یعنی S6 سریع‌تر و اندکی از گوشی هواوی P8 Lite ضعیف‌تر است. این گوشی هوشمند در بخش تک‌هسته‌ای Geekbench امتیاز 615 و در بخش چندهسته‌ای آن امتیاز 1747 را کسب کرد. دیگر سنگ محک عملکرد سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند، آزمون AnTuTu است. V6 در نسخه‌ی 6.1.4 این بنچ‌مارک امتیاز را 21634 را کسب کرد. تمام این نتایج بیانگر یک موضوع مهم است که Blade V6 در برنامه‌های نیمه سنگین عملکرد خوب و نسبتا روانی دارد. اما هرگز عملکرد لایق ستایشی در اجرای برنامه‌های سنگین ندارد.
این میان‌رده‌ی چینی به تراشه‌ی مدیاتک MT6735 و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با حداکثر فرکانس 1.3 گیگاهرتز مجهز است. همچنین 2 گیگابایت حافظه‌ی رم و 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای V6 در نظر گرفته شده است.
از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 4G، رادیوی FM و بلوتوث نسخه‌ی 4.0 اشاره کرد. باتری 2200 میلی‌آمپرساعتی این گوشی هم می‌تواند نهایتا یک روز V6 را سرپا نگه دارد.

  سیستم‌عامل

تفاوت بزرگ اندروید گوشی V6 با گوشی‌های نکسوسی، به تعداد زیاد برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده‌ی گوشی ZTEمربوط است. ZTE از چند برنامه‌ی واقعا کاربردی برای این گوشی در نظر گرفته است که ممکن است همین برنامه‌ها به ‌تنهایی شما را در خرید این گوشی تشویق کند. مهم‌ترین برنامه‌ی سوم شخصی که ZTE روی V6 نصب کرده، Family mode است. با اجرای این برنامه و انتخاب آن به‌عنوان حالت پیش‌فرض، تمام نوشته‌ها در این گوشی با فونت بسیار بزرگی نشان داده می‌شود. اعداد و نوشته‌ها در این حالت به‌قدری بزرگ است که افراد مسن و کسانی که چشمان‌شان ضعیف است هم می‌توانند به‌راحتی با تلفن همراه کار کنند. دیگر برنامه‌ی مفید V6، مدیریت فایل‌ها یا File Manager است.
غیر از برنامه‌های پیش‌فرض، اندروید لالی‌پاپ نصب شده در V6 بسیار شبیه به اندروید خام (نکسوس) است. شکل آیکون‌ها و رابط گرافیکی بخش‌های مختلف سیستم‌عامل بسیار شبیه به گوشی‌های نکسوس نزدیک است.

دوربین

حسگر 13 مگاپیکسلی V6 سریع است و عملکرد خوبی در محیط‌های با نور طبیعی و مناسب دارد. این دوربین تصاویری روشن و با رنگ‌های طبیعی ثبت می‌کند. اما نباید انتظار عکس‌هایی بی‌نقص از V6 داشت. با اندکی زوم روی تصاویر گرفته‌شده، شاهد نویز خواهید بود.
از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به فوکوس خودکار، فلش LED دوگانه و فیلم‌برداری باکیفیت Full HD اشاره کرد. دوربین دوم آن هم کیفیتی معادل با 5 مگاپیکسل دارد و برای مکالمات ویدئویی و عکاسی سلفی مناسب است.

جمع‌بندی

 

 


گوشی ZTE Blade V6 یکی از بهترین گوشی‌های کمتر از پانصد هزار تومان از نظر طراحی و کیفیت ساخت است. این گوشی دارای بدنه‌ای آلومینیومی است و ضخامت بسیار کمی دارد و کار با آن بسیار لذت‌بخش است. در مابقی قسمت‌ها هم V6 عملکرد لایق ستایشی ندارد، اما مانند سایر رقبا، قابل‌قبول است. سخت‌افزار آن نه آن‌قدر سریع است که شما را متعجب کند و نه آن‌قدر کند که شما را عاصی کند. V6 پاسخگویی خوبی در اجرای برنامه‌های روتین دارد. همچنین این گوشی به دو شیار سیم‌کارت مجهز است و از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند.


علیرضا منصوریان در پنجمین فصل سرمربی گری خود در لیگ برتر احتمالا باز هم تیم خود را با روش همیشگی روانه بازی های لیگ برتر خواهد کرد. استقلال لیگ هفدهم مانند همه ی تیم های منصوریان از سه ستون در داخل زمین تشکیل خواهد شد و بقیه بازیکنان نیز به صورت چرخشی در ترکیب قرار می گیرند تا در روزهای سخت دست منصوریان از بازیکنان آماده خالی نباشد و البته تمامی بازیکنان رختکن نیز در کنار یکدیگر با تجربه شده و پیشرفت کنند.
همین موضوع باعث شده تا بسیاری از بازیکنان استقلال در تمرینات این تیم با انگیزه های دو چندانی در سال منتهی به جام جهانی تمرینات خود را پیگیری کنند. بازیکنانی که تلاش می کنند تا سهم خود در سیستم چرخشی منصوریان را افزایش دهند تا تعداد بازی های بیشتری در زمین مسابقه قرار بگیرند.

جنگ تجربه و جوانی برای خط دفاع

منتظری ستون استقلال در خط دفاعی است و مانند رابسون در فصل گذشته در اکثریت دیدارها در زمین مسابقه قرار می گیرد. پادوانی و حسینی جوان برای حضور در کنار این بازیکن رقابت نزدیکی دارند. پادوانی در جنگ های هوایی استاد است و حسینی در زمین در نبردهای یک در برابر یک عملکرد خوبی دارد. مدافع برزیلی با 34 سال سن تجربه ی بالایی دارد و البته حسینی نیز با انگیزه های خود قصد کناره گیری از این نبرد را ندارد. این دو بازیکن از آماده ترین بازیکنان حال حاضر تمرین استقلال هستند که در روزهای گذشته تلاش زیادی برای جلب نظر منصوریان داشتند.

3مدعی برای حضور در کنار ابراهیمی

فرشید باقری، امید نورافکن و روزبه چشمی سه بازیکنی هستند که برای حضور در ترکیب اصلی استقلال در کنار ابراهیمی تلاش می کنند. هر چند در هفته های ابتدایی لیگ با توجه به مصدومیت ابراهیمی و البته حضور نورافکن در مسابقات مقدماتی المپیک به نظر می رسد زوج باقری و چشمی در ترکیب اصلی قرار بگیرند اما با بازگشت امیدهای استقلال، رقابت سنگینی میان این سه بازیکن شکل خواهد گرفت. در دیدارهای درون تیمی روزهای گذشته نمایش هر سه بازیکن با تعریف و تمجید منصوریان و دیگر اعضای کادرفنی همراه بود و مطمئنا با شروع بازی های دوستانه این نبردها جذاب تر خواهد شد.

رقابت کاکوها برای پست شماره 10

فرشید اسماعیلی در لیگ شانزدهم پیشرفت چشمگیری داشت و هر چه به پایان فصل نزدیک شدیم، عملکرد این بازیکن بهتر از گذشته شد. اسماعیلی در نیم فصل دوم از بهترین های استقلال بود اما حالا باید با گران ترین بازیکن استقلال در نقل و انتقالات یعنی داریوش شجاعیان رقابت کند. اسماعیلی و شجاعیان البته به دلیل همشهری بودن رابطه نزدیکی با یکدیگر دارند اما در زمین مسابقه رقابت تنگاتنگی برای حضور در ترکیب اصلی از خود نشان می دهند. تکل های جدی، تقابل های فیزیکی و البته دقت در پاس های آخر باعث شده تا هر دو بازیکن این روزها از آماده ترین های تمرین استقلال باشند.

استقلال در دو سمت دفاع و خط حمله و البته مهاجم نوک نیز حداقل دو بازیکن با کیفیت در اختیار دارد اما در این پست ها انتخاب اول منصوریان برای لیگ هفدهم قابل پیش بینی است و فرم بازیکنان و عملکرد آنها در طول فصل می تواند منتج به تغییر اولویت های سرمربی استقلال شود.


عجب حکایتی شده است ؛ دلواپسان بازگشته اند نه به شکل و سیاق سابق که با رسم و رسومی جدید و با گوش های کاملا بسته. آمده اند تا با تمام توان رییس جمهور منتخب و محبوب بیست و چهار میلیونی را متوقف کنند. او را ساکن نگه دارند و مایوس کنند از تلاش برای تحقق خواست های افرادی که به سبب اراده آنها رای آورده است. حالا سوال این است که در این بازی جدید که توسط دلواپسان در حال اجراست چه کسی از این زمین پیروز به بیرون می آید؟ برای اینکه بتوان در این مورد سخن گفت باید اتفاقات چند وقت اخیر را رصد کرد .

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1396/4/7/270815_298.jpg
معدن یورت ؛ نقطه آغاز
چندان دور از واقعیت نیست اگر گفته شود لباس جدید دلواپسان برای مواجهه با حسن روحانی از ماجرای معدن یورت برای آنها دوخته شده و آن ها از آن زمان است که با هیبت جدید به سراغ شیخ اعتدال آمده اند .
روزی که رییس جمهور در غیاب مدعیان با مردم بودن به میان داغ دیدگان یک حادثه بزرگ رفت ، همنشینشان شد و خواست که آرام بخش لحظاتشان باشد . خواست که آنها بدانند اگر قصوری رخ داده مسئولان نظام از زیر بار این رخداد شانه خالی نخواهند کرد و همنس آنها شده اند. 
درست در چنین شرایطی بود که آنها خود را به هیبت «مردم» در آورده و بدترین رخداد تجربه نشده تا آن روز را رقم زدند . آنها خرسند از بدرقه اینچنینی دومین فرد نظام ، بر طبل خشنودی خود کوبیدند و این نقطه را نقطه آغازی برای بازگشت خود کردند . 
آنها پا به پای روحانی شهر به شهر در مبارزات انتخاباتی او گشتند و خواستند تا خاطره معدن را در میتینگ های او تکرار کنند . روحانی اما تنها نبود . او محبوب تر از همیشه شده بود ؛ دلواپسان دیده نشدند .
شوک بیست و چهار میلیونی 
روز انتخابات که فرا رسید آنها ایران را متفاوت تر از همیشه دیدند . مردم برای رای دادن به روحانی صف های بلند تشکیل داده بودند . حالا آنها می دانستند که قطعا نمی توانند پیروز میدان باشند . فهمیده بودند که بعد از از دست دادن پارلمان اکنون «شهر» و کشور را هم از دست داده اند . 
پس برای آقای رییس جمهور باید برنامه تازه می چیدند ؛ نکته اما این بود که آنها از لباس تازه شان که از معدن یورت بر تن شان رفته بود راضی بودند. آنها با چنین هیبتی خواستند که باز گردند .
مواجهه شروع شد ؛ ابتدا کلمه به کلمه به رصد حرف های رییس جمهور پرداختند ، تا شاید رخنه ها پیدا کنند برای ایجاد شکاف و دو قطبی در کشور. حرف ها زدند ، نکته ها گفتند و تکس ها نوشتند ؛ اما نه! آنها اهل مباحثه در این حوزه نبودند و باید به همان حالت پیشین باز می گشتند، به همان روز معدن یورت.
باید باز رخ به رخ می شدند با نفر دوم نظام. باید باز توهین می کردند به رییس جمهور بیست و چهار میلیونی. آمدند ، ایستادند ، در روز قدس به جای فریاد بر سر اشغالگران علیه رییس جمهور منتخب شعار دادند و معاون اولش را هم دقیقا به همین شکل بدرقه کردند. آنقدر بد پروژه را اجرا کردند که حتی همقطارانشان هم که پیشتر از هر کارشان در جناح حمایت می کردند ، جانب دیگر را نگاه کردند و گفتند :«ما نبودیم».این وسط اما غافلانی هم بودند که این کار زشت را به مردم نسبت دادند.
این ها گذشت ؛ برخی گمان کردند بازخوردها آنچنان بوده که دلواپسان فعلا و تا چند صباحی آفتابی نخواهند شد مبادا که در چشم باشند و دیده شوند. 
اما نه ؛ آنها بازگشته اند، آمده اند که به خیالشان خودشان را اینگونه در سیاست ایران جا دهند و ساکن همیشگی این دوران ما در عرصه باشند . 
برخی دیگر از آنها رونمایی شد . شعر خوانی علیه رییس جمهور آنهم در مراسم عید بزرگ مسلمانان. روزی که همه آمده بودند بندگی اشان به خدای متعال را به رخ هم بکشند و از هم وحدت با چنگ زدن به ریسمان الهی سخن بگویند . مداحی آمد، ایستاد و هر چه خواست از آنچه برایش دیکته شده بود خواند . کلمات را پشت هم چید تا هر آنچه در دل دلواپسان مانده خطاب به رییس جمهور بیان شود .
او رخ به رخ رییس جمهور منتخب ، دقیقا مانند روز عید فطر شعار می داد . این بار هم کسی مسئولیت نمی پذیرد . جایی که مسئول است می گوید از شعرخوانی خبر نداشته و آن جای دیگر هم از اساس شانه خالی می کند.
حالا وقت آمدن به میدان سایر همراهان دلواپس است. نگاه کنی خوب میبینی ، اشعار را از کجا آورده اند و حرف دل های چه کسی از تریبون عمومی بیان شده است .
سخت نیست اینکار، خودشان راه را نشان داده اند . کافی است هشتگ «میثم صدای ماست» را سرچ کنی . دقیقا متوجه می شوی میثم صدای کیست ، آن وقت می فهمی کدام صدا علیه رییس جمهور در یورت فریاد کشید، متوجه می شوی صدای روز قدس از گلوی چه کسانی و با چه طرز تفکراتی در آمد و دقیقا می فهمی که چه کسانی برای روزهای آینده حسن روحانی برنامه دارند .
به این حمایت ها نگاه کنید :
«شعر امروز میثم مطیعی در نماز عید ظاهرا کسانی را آزرده است . بهتر است شکیبا باشند . در مقابل آزاری که از اعتماد به ترامپ و بن سلمان خواهند دید هیچ است .

‏ای بی خرد بسوز که #میثم_صدای_ماست 
این انقلاب تا به ابد از برای ماست 
فریاد ما تجلی خورشید ، خشم رعد
ایران کنار ، کل جهان رزمگاه ماست
‏#میثم_صدای_ماست؛ صدای تمامی مردمی که میخواهند بدانند ماحصل خوشبینی مطلق به #کدخدای_ده چه شد!

‏میثم امروز صدای میلیونها مردمی بود که گله مندند مردمی که از دروغهای برجام و وعده‌های پوچ خسته اند 

کاری که ما با صد روز هماهنگی نمیتونستیم نسیم به پا کنیم میثم با یک شعر طوفان به پا کرد !

‏اینکه از تحریم و تحقیر 2030 دردت نمیاد، خودتو به دکترنشون بده  قرار نیست مثل شما زیر بار خفت بریم و مثل شما الکی لبخند رضایت بزنیم
‏نقد چیزی نیست که وقتی باهاش مواجه شدی حال کنی! واکنشت در برابر نقد نشون میده چقدر ظرفیت و به تبع چقدر عقل داری!»
از این حرف ها در این دو روز «زیاد» زدند این جماعت «اندک». آنها گوششان همیشه بسته اند ، درست ترش این است که آنها با گوشهای کاملا بسته و دهان های کاملا باز سخن می گویند. حتی وقتی رهبر معظم انقلاب صریح و روشن بیان می کنند که مهمترین اولویت با وحدت است ، حتی وقتی ایشان بارها بیان کرده اند چگونگی رسم و سوم نقد را. این جماعت توجهی به این حرف ها ندارند . آنها پاسخ محکمی از مردم در انتخابات دریافت کرده اند اما همچنان می خواهند که باشند . برای ماندشان تلاش می کنند ؛ این بازی برای آن ها حکم مرگ و زندگی دارد . فهمیده اند که اکنون از بهارستان و پاستور و بهشت به حکم مردم رانده شده اند. به همین دلیل هم هست که با تمام توان بازگشته اند . دلواپسان بازگشته اند، این یک واقعیت است . آنها به خواست و تمایل خودشان بازگشته اند ماندشان اما به میل و اراده خودشان نخواهد بود. 

در روزهایی که امید ابراهیمی به دلیل مصدومیت نمی تواند با استقلال تمرین کند، روزبه چشمی با آمادگی کامل در تمرین استقلال شرکت می کند و میزان آمادگی او در حدی است که حتی علیرضا منصوریان را هم سورپرایز کرده است.

 

چشمی در این روزها به خوبی رهبر میانه زمین استقلال شده است و به نظر می رسد انگیزه زیادی دارد که فصل فوق العاده ای  را پشت سر بگذارد.

 

استقلال فصل گذشته به دلیل غیبت هافبک دفاعی هایش آن شکست سنگین را برابر العین متحمل شد و طبیعی است که خودش بهتر از هرکسی می داند حضور هافبک دفاعی آماده ای مثل چشمی چقدر می تواند برایش کارساز  باشد.


پژمان منتظری که آخرین بار در لیگ سیزدهم پیراهن استقلال را برتن کرده بود امروز بعد از 4 سال دوری دوباره کارش را با تیم خود آغاز کرد تا همه چیز تحت شعاع حضور او قرار بگیرد و احتمالا از بازیکنان بزرگ تا جوان استقلال به خوبی می دانستند که حداقل امروز جایی در صدر اخبار این تیم ندارند منتظری 33 ساله که قرار است برای فصل جدید پیراهن شماره 33 این تیم را برتن کند مثل سال هایی که در استقلال حضور داشت با دوست قدیمی اش وارد کمپ حجازی شد و مورد استقبال شدید لیدرها و البته تماشاگران حاضر روبرو شد، تماشاگرانی که احتمال می دانند چقدر حضور او برای موفقیت استقلال مهم است.
او زمانی که وارد کمپ حجازی شد، در جاده خاکی منتهی به رختکن با هواداران به یادگار عکس سلفی گرفت و بعد از آن خیلی زود وارد رختکن شد تا بعد از 4 سال دوباره پیراهن آبی استقلال را تحویل بگیرد. البته نام منتظری آنقدر برای بازیکنان جوان استقلال بزرگ بود که آنها جلوی در رختکن منتظر بمانند تا با یکی از بزرگترین مدافعان تاریخ این باشگاه سلام و احوالپرسی کنند و البته به او حضور مجدد  در این تیم را خوشامد بگویند.


 

شاید امروز بیشتر از هرکسی علیرضا منصوریان از این انتقال بزرگ خوشحال باشد، کسی که تا متوجه شد منتظری به محل تمرین استقلال آمده به همراه اعضای کادرفنی اش به رختکن رفت تا حضور این مدافع با تجربه را خوشامد بگوید و البته زودتر از این که بازیکنان وارد زمین بشوند برای لیدر خط دفاعی تیمش مراسم معارفه برگزار کند.
جلسه معارفه منتظری چندان طولانی نبود و هواداران استقلال که امروز به عشق حضور او  سکوهای کمپ حجازی را پرکرده بودند ، دیدند منتظری به همراه علیرضا منصوریان از رختکن خارج شد و همین اتفاق ها باعث شد تماشاگران این تیم مدافع تازه وارد تیم شان را به شدت تشویق کنند. 



منتظری بعد از 4 سال برای اولین بار در کمپ حجازی دور افتخار زد و بعد از آن به خوش و بش با هم بازی های خود و البته بزرگترهای تیم پرداخت، کسانی که از حضور او در این تیم خوشحال به نظر می رسیدند.
امروز منتظری چند دقیقه به صورت اختصاصی به دویدن دور زمین پرداخت و زودتر از سایر بازیکنان تمرین را رها کرد چراکه او از نظر بدنی از سایر بازیکنان عقب تر است. او بعد از پایان تمرین در گوشه ای از زمین با علیرضا منصوریان در مورد شرایط تیم صحبت کرد و البته تمرین بازیکنان را زیر نظر گرفت. 



آنچه مسلم است حضور منتظری در استقلال یک وزنه روحی سنگین برای بازیکنان و اعضای کادرفنی است، بازیکنی که اگر امسال سال خوبش باشد استقلال حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.