سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تیم فوتبال استقلال احتمالا در فصل جدید با دو اسپانسر به میدان می‌آید.

 مسئولان باشگاه استقلال برای جذب اسپانسر در فصل جدید با شرکت های مختلفی وارد مذاکره شده اند که ظاهرا با دو ارگان به توافق رسیده اند.
به گفته علی فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال؛ این باشگاه با شهرداری و یک شرکت نفتی مذاکراتی داشته و قرار است تا دوشنبه توافقات با این دو شرکت نهایی شود.


رئیس هیئت تخلفات حرفه‌ای فوتبال تاکید کرد: افرادی که اخلاق و رفتارشان متناسب با حوزه فوتبال نیست و از موقعیت شغلی خود سوء استفاده می‌کنند، از فوتبال کشور حذف خواهند شد.


 مهدی تاج افزود: فدراسیون فوتبال در برخورد با متخلفان فوتبال جدی است و برای پاک کردن هرگونه آلودگی نظیر رشوه گیری، تبانی، بی اخلاقی و ... از فوتبال کشور تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

 وی تاکید کرد: تمام افرادی که در حیطه فوتبال فعالیت می کنند از مدیرعامل و سرپرست و مربی گرفته تا بازیکن و اعضای تیم باید خود را موظف به رعایت ضوابط و قواعد عرف فوتبال بدانند و کسانی که اخلاق و رفتارشان در شان فوتبال و الگوهای رایج نباشد، عضویتشان در این عرصه سلب می شود.


 رئیس کمیته تخلفات حرفه ای با بیان اینکه تشکیل این کمیته برگرفته از قوانین afc و fifa است، یادآور شد: تخلفات حوزه فوتبال اساسا در کمیته انضباطی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت اما مواردی که نیاز به بررسی بیشتر و اثبات و استعلام از مراجع ذی صلاح دارد به کمیته تخلفات حرفه ای ارجاع خواهد شد.

 تاج با بیان اینکه در حال حاضر پرونده چند مربی و مدیرعامل در این کمیته در دست بررسی است، اظهار داشت: کمیته تخلفات حرفه ای به عیوب آشکار می پردازد و هرگز وارد حریم شخصی و خصوصی افراد نخواهد شد. اسامی و نوع تخلفات نیز در این کمیته محفوظ خواهد ماند و مجاز نیستیم محتویات اینگونه پرونده ها که ماهیت خاصی دارند را اعلام کنیم.

 وی با اشاره به اینکه درمقابل پنج هزارمسابقه ای که در طول فصل زیر نظر فدراسیون فوتبال برگزار می شود و طیف وسیعی از مربیان، داوران، کمک داوران، سرپرستان، بازیکنان و اعضای تیم را دربرمی گیرد درصد تخلفات بسیار ناچیز است، اظهار داشت: در مجموع اعتقاد دارم فوتبال کشور جریان پاکی را دنبال می کند و درصد ناسازگاریها در آن بسیار ناچیز است هرچند برخی تلاش دارند تا با جنجال سازی و هیاهو به بزرگنمایی این تخلفات بپردازند.


 نایب رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اشتباهات داوری و تمهیدات فدراسیون فوتبال برای کاهش این اشتباهات در فصل جدید اظهار داشت: می پذیرم که برخی تیمها و مربیان در فصل گذشته از اشتباهات داوری لطمه دیدند اما همین جام جهانی نشان داد که اشتباهات داوری جزو لاینفک فوتبال است و هرگز هم این اشتباهات به نقطه صفر نخواهد رسید.


 تاج اضافه کرد: البته اعتقاد دارم می توان با برگزاری کلاسهای آموزشی و بازآموزی و حفظ آمادگی داوران درصد این اشتباهات را کاهش داد که به همین منظور در نشستی با آقای عنایت بر روی این موضوع تاکید کرده ایم و امیدواریم در فصل جاری شاهد قضاوتهای بهتری از سوی داوران باشیم.


 وی درپایان با گلایه از منتقدان فدراسیون نسبت به اینکه بسیاری از فعالیتهای فدراسیون فوتبال مورد توجه قرار نمی گیرد و در بسیاری مواقع فدراسیون مظلوم واقع می شود، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال در مبارزه با دوپینگ، فعالیتهای آموزشی و بهبود کیفیت داوری تلاش روز افزونی دارد اما بسیاری از این فعالیتها مورد توجه قرار نمی گیرد که می طلبد تا با انصاف و عدالت بیشتری در این زمینه قضاوت شود.


اسامی بازیکنان راه آهن در لیگ برتر اعلام شد


 اسامی بازیکنان راه آهن در لیگ برتربه این اعلام شد:

 بازیکنان بزرگسال:

فرشید کریمی، حسن رودباریان، مجید باجلان، ابوذر رحیمی، میرهانی هاشمی،محسن میرابی، علی اکبر مهدی پور، مهدی زارعی،حمید هدایتی،حسین پاشایی، بهادر عبدی،ابراهیم کریمی، محسن زاهدی، حسین کوشکی، حامد نورمحمدی،محمود امنه، فرید عابدی، ایمان رزاقی راد، امین متوسل زاده، ریکاردینهو، رودریگو لوپز

 بازیکنان زیر 23 سال:

صالح خلیل آزاد،کمال الدین کامیابی نیا، محمدصادق بارانی، میثم آقایی، میثم خداشناس


مدعیان حضور در ترکیب اصلی سپاهان، کار انتخاب را برای قلعه‌نویی سخت می‌کنند.


 17 بازیکنی که همگی مدعی حضور در ترکیب فیکس سپاهان هستند کار انتخاب را برای امیر قلعه‌نویی بسیار سخت می‌کنند. اگر چه که بسیاری معتقدند قلعه‌نویی در مدیریت بازیکنان بزرگ تبحر دارد اما شاید نشاندن مهره‌هایی چون؛ رضا عنایتی، هاشم بیک‌زاده،‌ مهدی جعفرپور، رضا ناصحی،‌ دانیوش و چند مهره سرشناس دیگر حواشی را برای این تیم اصفهانی ایجاد کند. به هر حال سپاهان آنقدری در فصل نقل و انتقالات پررنگ ظاهر شده که برای فصل آتی نیز مدعی شماره یک قهرمانی باشد.

فهرست بازیکنان سپاهان به این شرح است:

 مهدی رحمتی، هادی عقیلی، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، مهدی جعفرپور، هادی جعفری، جواد ماهری، حسین پاپی، مهدی کریمیان، محرم نویدکیا، احمدجشمیدیان، ابراهیم توره،‌ خسرو حیدری، رضا عنایتی، هاشم بیک‌زاده، فابیو جان واریو، رضا ناصحی، حسن رجب‌زاده،‌جواد کاظمیان، محمد سواری، میلاردو یانوش
بازیکنان زیر 23
احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی و مهدی نصیری


سرانجام فصل پر هیاهوی نقل و انتقالات لیگ دهم هم به اتمام رسید و چهره تیم ها با عقد آخرین قرارداد ها نمایان شد.


فهرست نهایی و شماره پیراهن بازیکنان پرسپولیس در لیگ دهم به این شرح است:

دروازه بانان: 
علیرضا حقیقی (1) - رحمان احمدی(36)

مدافعین: 
شیث رضایی (13) - مجتبی شیری (4) - علیرضا محمد (2) - رضا نورمحمدی (20) - جلال اکبری (17) - ابراهیم شکوری (18) - سپهر حیدری (3)


هافبک ها:

تیاگو فراگا (27) - سامان آقا زمانی (15) - حسین بادامکی (11) - محمد نوری (14) - امیرحسین فشنگچی (23) - غلامرضا رضایی (10) - حمید علی عسکری (26) - مهدی الحایی (22) - مهدی شیری (25) - کریم باقری (6) - مازیار زارع (9) - محمد منصوری (16) - محمد پروین (7)

مهاجمان:

هروه اوسال (33) - هادی نوروزی (24) - سعید حلافی (28) - مجتبی زارعی (30) - اشپیتیم آرفی (8)

گفتنی است از میان این اسامی؛ علیرضا حقیقی ،سامان آقا زمانی، سعید حلافی، محمد پروین، حمید علی عسکری و مهدی الحایی سهمیه امیدهای پرسپولیس هستند که از میان آن ها باید نام یک بازیکن ازفهرست کنار گذاشته شود. گفته می شود بنیامین محمودی به عنوان گلر سوم به فهرست پرسپولیس اضافه خواهد شد.

 همچنین هروه اوسال، تیاگو فراگا و اشپیتیم آرفی سه بازیکن خارجی پرسپولیس در لیگ دهم خواهند بود.


باشگاه استقلال نام سیدصالحی را به هیات فوتبال تهران معرفی نکرد تا این مهاجم از لیست تیم خارج شود.


  با توجه به اینکه روز گذشته آخرین مهلت نقل و انتقالات تیم های لیگ برتری بود مسئولان باشگاه استقلال روز شلوغی را پشت سر گذاشتند.

 ثبت قراردادها در هیات فوتبال و فدراسیون و تکمیل مدارک بازیکنان و ارسال لیست نهایی تیم به هیات فوتبال از جمله مواردی بود که علی امیری معاون باشگاه استقلال به این مسائل رسیدگی کرد.

 باشگاه استقلال پس از تکمیل فهرست خود روز گذشته نام 21 بازیکن بزرگسال، 3 بازیکن زیر 23 سال و 4 بازیکن زیر 21 سال را به هیات فوتبال ارسال کرد.

 نکته قابل توجه در ارسال لیست بازیکنان بزرگسال حذف نام مهدی سید صالحی از فهرست استقلال است. مسئولان این تیم روز گذشته نام این بازیکن را بین بازیکنان تیم قرار نداده و به هیان فوتبال معرفی نکردند. سیدصالحی مصدوم است و چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت و بدین خاطر از لیست استقلال کنار گذاشته شد.

 اسامی بازیکنان بزرگسال استقلال:

وحید طالب لو، محمد محمدی، امیر حسین صادقی، مهدی امیرآبادی، بیژن کوشکی، هادی شکوری، فرهاد مجیدی، مجتبی جباری، آرش برهانی، میلاد میداودی، دوس سانتوس، محسن یوسفی، کیانوش رحمتی، دسوزا، لوئیز، امید روانخواه، جواد شیرزاد، ایمان مبعلی، پژمان منتظری، فرزاد آشوبی، حنیف عمران زاده

 اسامی بازیکنان زیر 23 سال: 
مهرشاد مومنی، فریدون رضایی، احسان پیرهادی

 اسامی بازیکنان زیر 21 سال: 
مجتبی محبوب مجاز، یعقوب کریمی، توحید غلامی و فرزین عابدینی


در حالیکه فصل نقل و انتقالات دهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر دوشنبه شب به پایان رسید که پرسپولیس بیشترین تمدید قرارداد، راه آهن بیشترین تغییر و استقلال کمترین جذب بازیکنان لیگ برتری را داشته است. 


   طبق اعلام هیئت فوتبال استان تهران پس از پایان فصل نقل و انتقالات دهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر، تیم‌های تهرانی قرارداد 114 بازیکن خود را تمدید و 59 بازیکن جدید را به نفرات پیشین خود اضافه کرده‌اند که 38 بازیکن لیگ برتری، 9 بازیکن از لیگ‌های خارجی و 12 بازیکن از لیگ‌های دسته پائین‌تر به تیم‌های تهرانی پیوسته اند.

  در این بین تیم‌ فوتبال پرسپولیس با تمدید 20 بازیکن فصل گذشته، نسبت به دیگر تیم‌های تهرانی استخوانبدی خود را حفظ کرده‌اند و راه آهن شهرری هم تنها قرارداد 13 بازیکن خود را تمدید کرد. سایپا هم هیچ بازیکن خارجی را جذب نکرد تا تنها تیم تهرانی لیگ دهم باشد که تنها از بازیکنان ایرانی استفاده می‌کند.

  همچنین استقلال تنها 4 بازیکن لیگ برتری را به خدمت گرفت و تیم‌های پرسپولیس، سایپا، استیل آذین و پیکان هم از 6 سهمیه خود استفاده کردند. راه آهن با جذب 6 بازیکن از لیگ‌های پائین‌تر و همچنین 14 بازیکن جدید در فصل نقل و انتقالات در این دو بخش بالاتر از سایر تیم‌های تهرانی قرار می‌گرفت.

  در روز پایانی فصل نقل و انتقالات 25 بازیکن قراردادشان را با تیم‌های تهرانی تمدید کردند که در این بین 10 بازیکن با استقلال، 5 بازیکن با راه آهن، 4 بازیکن با استیل آذین، 2 بازیکن با پرسپولیس، 2 بازیکن با نفت و 2 بازیکن با پیکان قراردادشان را تمدید کردند. ضمن اینکه 3 بازیکن به نفت، 2 بازیکن به پیکان و یک بازیکن به استیل آذین پیوستند.

  اسامی بازیکنانی که بصورت رسمی قراردادشان در هیئت فوتبال تهران با تیم‌های پایتخت ثبت کرده اند، را در زیر می خوانید:
پرسپولیس:
  غلامحسین بادامکی، مهدی شیری، مجتبی شیری، جلال اکبری، ابراهیم شکوری، تیاگو آلوز فراگا، هادی نوروزی، علیرضا حقیقی، حمیدرضا عسگر، شیث رضایی، سپهر حیدری، علیرضا محمد، محمد منصوری، کریم باقری، مجتبی زارع، سامان آقازمانی، سعید حلافی، محمد مهدی الهایی، محمد پروین و اشبیتیم آرفی قراردادشان را با پرسپولیس تمدید کردند.

محمد نوری از صبای قم، غلامرضا رضایی‌‎فر از فولادخوزستان، امیرحسین فشنگچی از صبای قم، علیرضا نورمحمدی از راه آهن، رحمان احمدی از سپاهان اصفهان بازیکنان لیگ برتری بودند که به پرسپولیس پیوستند و مازیار زارع از الشارجه و هروه اوساله از مونز بلژیک هم از تیم‌های خارجی با پرسپولیس قرارداد رسمی منعقد کردند.

در مجموع در فهرست 27 نفره پرسپولیس 20 بازیکن قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، 5 بازیکن لیگ برتری به این تیم اضافه شده و 2 بازیکن هم از لیگ‌های خارجی به این تیم ملحق شدند.

استقلال:
فرهاد مجیدی، کیانوش رحمتی، مهدی امیر آبادی، مجتبی جباری، آرش برهانی، وحید طالب‌لو، هادی شکوری، پژمان منتظری، محمد محمدی، بیژن کوشکی، حنیف عمران زاده، محسن یوسفی، امیرحسین صادقی، مهرشاد مومنی، امیررضا روانخواه، فریدون رضایی و احسان پیرهادی قراردادشان را با استقلال تمدید کردند.

جواد شیرزاد از فولادخوزستان، فیلیپ آلوز دسوزا از ملوان بندرانزلی، فرزاد آشوبی از مس کرمان و میلاد میداوودی از استقلال اهواز از تیم‌های لیگ برتری و ایمان مبعلی از تیم الشباب امارات، آندرسون ریکاردو سانتوز از برزیل و آندره لوئیز رکاتری از پارانا از تیم‌های خارجی هم با عقد قرارداد رسمی به جمع آبی پوشان تهرانی ملحق شده‌اند.

در مجموع در فهرست 24 نفره استقلال 17 بازیکن قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، 4 بازیکن لیگ برتری به این تیم اضافه شده و 3 بازیکن هم از لیگ‌های خارجی به این تیم ملحق شدند.

راه آهن:
فرشید کریمی، ابوذر رحیمی، حسین پاشایی، ابراهیم کریمی، حامد نورمحمدی، مجید باجلان، محسن میرآبی، محمود آمنه، محسن زاهدی، حسین کوشکی، کمال کامیابی‌نیا، پیمان میری ارجستان و محمدرضا خانزاده قراردادشان را با تیم راه آهن شهرری تمدید کردند.

حمید هدایتی از پیکان، امین متوسل زاده از مقاومت سپاسی شیراز، ایمان رزاقی‌راد از پیکان، بهادر عبدی از شاهین بوشهر، میرهانی هاشمی از مقاومت سپاسی شیراز و حسن رودباریان از تراکتورسازی تبریز بازیکنان لیگ برتری و رودریگو آنتونیو لوپز برشیدر و سیسرو ریکاردو دیسوزا هر دو از برزیلس بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی هستند که به این تیم پیوستند.

همچنین مهدی زارعی از تربیت یزد، میثم آقایی از شن‌سای اراک، محمدصادق بارانی از استقلال، محمدصالح خلیل آزاد از برق شیراز، میثم خداشناس از تربیت یزد و علی اکبر مهدی‌پور از فولادنوین هم بازیکنانی بودند که از تیم‌های دسته اولی به جمع نفرات راه آهن اضافه شدند.

البته نام مسعود همامی دروازه‌بان مقاومت سپاسی شیراز هم در فهرست بازیکنان راه آهن در هیئت فوتبال بدون زمان ثبت قرارداد، وجود دارد اما این بازیکن با تیم شهرداری تبریز قرارداد امضا کرده است.

در مجموع در فهرست 27 نفره راه آهن شهری 13 بازیکن قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، 6 بازیکن لیگ برتری به این تیم اضافه شده، 2 بازیکن هم از لیگ‌های خارجی و 6 بازیکن هم از تیم‌های دسته اولی به این تیم ملحق شدند.

سایپا:
مهدی خیری، رضا محمودی، وحید شیخ ویسی، سیدامین منوچهری، سعید یوسف‌زاده، سیدحسین حسینی، محمدجواد آشتیانی، ابراهیم صادقی، کریم انصاریفرد، سعید قزلگچی، حبیب دهقانی، داریوش یزدانی، مجید ایوبی، مرتضی ابراهیمی، علی زینالی‌قلعه، وحید مهدی‌خانی و رضا خالقی‌فرد قراردادشان را با سایپا تمدید کردند.

مجید غلامنژاد از پاس همدان، علیرضا لطیفی از صبای قم، علی حقدوست از ابومسلم، عباس محمدرضایی از صبای قم، مصطفی صبری از تیم مقاومت سپاسی شیراز و جابر انصاری از صبای قم بازیکنان لیگ برتری هستند که با عقد قرارداد رسمی به تیم سایپا پیوستند. میلاد غریبی از نفت و گاز گچساران و سجاد شهباززاده از ذوب آهن اردبیل هم از تیم‌های دسته‌های پائین‌تر با نارنجی‌پوشان کرجی قرارداد بستند.

نام امید شریفی‌نسب هم که در تاریخ 25 خردادماه قراردادش را با تیم سایپا تمدید کرد، در فهرست این تیم هیئت فوتبال تهران قرار دارد اما این بازیکن عصر دوشنبه به تیم صنعت نفت آبادان پیوست.

در مجموع در فهرست بیست و پنج نفره سایپا 17 بازیکن قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، 6 بازیکن لیگ برتری به این تیم اضافه شده و 2 بازیکن هم از تیم‌های دسته اولی به این تیم ملحق شدند.

استیل آذین:
مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، محمد غلامی، کاظم برجلو، محمدعلی عشوری‌زاد، فریدون زندی، حمید نشاط‌‌ جو، مهدی محمدی، حسین کعبی، امیرحسین شاپورزاده، هادی ایمانی، محمد برجلو، رضا رحمتی، محمد اسماعیل نظری، حامد خسروی و بابک لطیفی قراردادشان را با تیم استیل آذین تمدید کردند.

محسن خلیلی از پرسپولیس، حسین کاظمی از استقلال، سوشا مکانی از تیم پاس همدان، میلاد زنیدپور از راه آهن شهرری، سیاوش اکبرپور از استقلال و حسن اشجاری از تیم ذوب آهن اصفهان از تیم‌های لیگ برتری و "امجد راضی" از نیروی هوایی عراق و مهرزاد معدنچی از الاهلی امارات هم از تیم‌های خارجی به این تیم ملحق شده اند.

در مجموع در فهرست بیست و چهار نفره استیل آذین 16 بازیکن قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، 6 بازیکن لیگ برتری به این تیم اضافه شده و 2 بازیکن هم از تیم‌های خارجی به این تیم ملحق شدند.

پیکان:
علی قربانی، محمود پوراسدالله، روح الله سلطانی، میلاد اسفینی فراهانی، علی سلمانی، مجید خدابنده‌لو، جهانگیر عسگری، علیرضا عباسفرد، میثم رضاپور، مهدی تاجیک، سیدامیر میربزرگی، حسن اسلامی، موسی شهبازی و روح الله عطایی قراردادشان را با این تیم تهرانی تمدید کردند.

ابراهیم میرزاپور از سایپا، صابر میرقربانی از پاس همدان، مصطفی صالحی‌‍نژاد از ذوب آهن اصفهان، محسن ارزانی از استقلال اهواز، ناصر آذرکیوان از سایپا و محمدعلی امیری از ملوان از تیم‌های لیگ برتری و شعیب امیری از شاهین اهواز و "ژونیور تورتا" از گل‌گهر سیرجان هم تیم‌های دسته پائین‌تر به این تیم پیوستند.

در مجموع در فهرست 22 نفره پیکان 14 بازیکن قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، 6 بازیکن لیگ برتری به این تیم اضافه شده و 2 بازیکن هم از دسته‌های پائین‌تر به این تیم ملحق شدند.

نفت تهران:
حمیدرضا فتحی، اسدالله میکائیلی، اسماعیل علی شیرازی، علیرضا عزتی کرامت، مهدی رفیعی، میثم آقابابایی، محمدحسین مهرآزا، مهدی محمدزاده، حامد فلاح زاده، هادی رکابی، حمیدطاهری فرد، سپهر میرمحمدصادق، حسین امامیان، امیررضا خان‌‍محمدی، محمدرضا نیک نهالی، حسین رحیمی و سید ایمان موسوی قراردادشان را با این تیم تمدید کردند.

بهمن طهماسبی از سپاهان، سجاد فیض الهی از فولادخوزستان، مرتضی ایزدی از سایپا، حسین آشنا از فولادخوزستان و اصغر صغیری از پرسپولیس از تیم‌های لیگ برتر و "مارسیو خوزه نارسیسو" از برزیل و "جادر داسیلوا ورادلیزی" از ولولین اوکراین از تیم‌های خارجی به این تیم ملحق شده اند.

در مجموع در فهرست 24 نفره نفت 17 بازیکن قراردادشان را با این تیم تمدید کردند، 5 بازیکن لیگ برتری به این تیم اضافه شده و 2 بازیکن هم از تیم‌های خارجی به این تیم ملحق شدند.


فهرست بازیکنان پاس همدان در لیگ برتراعلام شد.


  فهرست بازیکنان پاس همدان در لیگ برتربه این شرح اعلام شد:
 سامان صفا، مهدی اسلامی، ساشا کلونیا، مجید حیدری،همت عابدی نژاد، سعید لطفی، هادی بلوری، مهدی آقا محمدی،  پویا سیف پناهی،نادر احمدی، روزبه شاه علیدوست، آرتور یادیگاریان، اکمل هولماتوف، حمید کاظمی، فرهاد خیرخواه ، مرتضی عزیز محمدی، هادی رمضانی، امیر محبی، پوریا قیدر، مقداد قباخلو، ادوچکو اونوکو

زیر 23 سال

رامین خسروی، هادی خیری، وحید علی آبادی،  مصطفی علیزاده

زیر 21 سال

صدرا بهبهانی، مرتضی تبریزی، مصطفی سولکی


فهرست بازیکنان ملوان درلیگ دهم 


  ملوان که در نیم فصل اول مسابقات فوتبال لیگ نهم در مکان هفتم جدول قرار گرفته بود برای نخستین‌بار در تاریخ چهل ساله‌اش یک اقدام بی‌سابقه انجام داد و در اوایل نیم فصل دوم سرمربی‌اش را عوض کرد با برکناری محمد احمدزاده و انتصاب فرهاد پورغلامی دستیار او به عنوان سرمربی جدید ملوان از آن پس تیم شمالی نوسان‌های زیادی داشت و در پایان فصل تا مکان دوازدهم جدول رده‌بندی نزول کرد.

 ملوان در فصل جدید سید جلال رافخایی و فلیپ آلویز دسوزا را نخواهد داشت و سجاد بیرانوند و رضا حاج‌اسکویی از انزلی رفته‌اند اما مربیان تیم بندری در مقابل محمد همرنگ و علی حسنی‌صفت دو بازیکن سابق خود و سه بازیکن سرباز به نام‌های مهدی دغاغله، هادی دهقانی و محسن مسلمان را به انزلی برده‌اند. ضمن اینکه علی جراحکار از شیرین فراز کرمانشاه را نیز به خدمت گرفته‌اند.

بازیکنان بزرگسال:

علی حسنی صفت، هادی تأمینی، سعید سالارزاده، آلن باسیچ، بابک پورغلامی، علیرضا رمضانی، علیرضا جراحکار، محمد رستمی، محمد نزهتی، آرش سرسریان، عزیز معبودی، مهران جعفری، آدریانو آلوز، مهرداد اولادی، محمد حیدری،‌ محمد همرنگ، سهیل رحمانی

بازیکنان زیر 23 سال:

مهدی رحیم‌زاده، مسعود پورمحمدجعفر، آرش قلی‌زاد، هادی عزیزی، ابوالحسن جعفری، حسین ابراهیمی،‌ محسن مسلمان‌

بازیکنان امید:

هادی دهقانی

بازیکن زیر 16 سال:

علیرضا اکبری

 پژمان نوری کاپیتان ملوان به دلیل آنکه 100 میلیون تومان از مابقی رقم قرارداد فصل قبل او توسط مسئولان ملوان به او پرداخت نشده تاکنون از امضای قرارداد با این تیم شمالی خودداری کرده است.


فهرست بازیکنان صبای قم در لیگ برتر اعلام شد.


 فهرست بازیکنان صبای قم در لیگ برتربه این شرح اعلام شد.

مهدی واعظی، مسعود غلامعلی زاد، سهراب بختیاری زاده، مرتضی کاشی، حمیدرضا فرزانه، وحید حمدی نژاد،  ابوالفضل حاجی زاده،علیرضا میرشفیعیان، سعید خانی، محسن بیات، داود حقی، احمد تقوی، محسن بیاتی نیا، علیرضا واحدی نیکبخت، فرزاد حاتمی، هادی اصغری، مرتضی هاشمی زاده، پائولو آلیمدا، واندو داکوستا، رامین رضائیان

زیر 23 سال

وحید نعمتی ، مهدی فتحی زاده، محمد عبادزاده، سعید آقاجانی

زیر 21 سال

یاسر کرمی