سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

سرپرست باشگاه استقلال گفت: در این چند سال که نبودم استقلال در لیگ قهرمانان زنگ تفریح بود اما اکنون که در باشگاه هستم دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی فتح‌الله زاده در گفت و گو با درباره جذب نشات اکرم، وضعیت میلاد میداودی و ... صحبت های زیر را مطرح کرد:

درباره جذب نشات اکرم توضیح می دهید؟ بی سر و صدا این کار را انجام دادید.
هنوز چیزی مشخص نیست. اگر قرار باشد سر و صدا به پا کنیم برای جذی این بازیکن به لحاظ مالی به مشکل می خوریم. فعلا صحبت های اولیه با مدیربرنامه های این بازیکن انجام داده ایم. تا زمانی که پای نشات اکرم به هیات فوتبال نرسد و قراردادش را ثبت نکند برای من چیزی تمام شده نیست و بازیکن استقلال به شمار نمی رود.

چه زمانی قرار است به ایران بیاید تا این قرارداد رسمی شود؟
خودش اعلام آمادگی کرده که خیلی زود به ایران بیاید. این بازیکن جزو سهمیه آسیایی استقلال به حساب می آید. 

تکلیف قادرحسن چه شد؟
مادر او بیمار شده و به زودی با رفع این کسالت او هم به ایران می آید. 

در مورد میلاد میداودی صحبت کنید. این روزها به نظر می رسد که بین باشگاه استقلال و این مهاجم فاصله افتاده است؟
او بازیکن بزرگی است و به خاطر بزرگی اش جذبش کردیم اما در دو سه بازی گذشته برای استقلال خوب بازی نکرده است. 

اما در همین استقلال بوده اند بازیکنانی که به اندازه میداودی عملکرد خوبی نداشته اند؟
میلاد با بازیکنان دیگر فرق می کند. ما نمی خواهیم میداودی را بکشیم. خیلی هم به او علاقه مند هستیم. او باید قدر خودش را بداند. میداودی اکنون بازیکنی نیست که باید باشد. او جزو بازیکنانی است که می تواند تیم را نجات دهد و حیف است در این شرایط بماند. 

ظاهرا برای تقویت خط هافبک سراغ ادینهو رفته اید و مس هم در ازای این بازیکن میلاد را خواسته است.
ما میداودی را به هیچ کسی نمی دهیم. مرده میلاد را هم نمی دهیم. حتی اگر بازیکن مقابل ادینهو باشد که بازیکن خوب و بزرگی هم هست. ما در نیم فصل یکی دو جابجایی خواهیم داشت اما این بازیکن میداودی نخواهد بود. میداودی به تنهایی می تواند تیم را از باخت نجات دهد. اگر باشگاه روی میداودی حساسیت بیشتری به خرج داده برای اینکه میزان توانایی این بازیکن را می داند. هر انسان را باید به اندازه توانش سنجید. وظیفه ما این است که میلاد را به روزهای خوبش برگردانیم. 

صحبت از جابجایی بازیکن کردید. به نظر باید انتقادهایی را بپذیرید. این نشان می دهد در ابتدای فصل به اندازه نیازتان خوب یارگیری نکردید؟
قبول ندارم. همه دیدید که در چه شرایطی تیم را تحویل گرفتم. موجودی باشگاه هم که می دانید. من در 7 روز 14 بازیکن جذب کردم که نمی تواند کار راحتی باشد. 

قضیه دیدار با امیر قلعه نویی چیست؟
امیر هر موقع به تهران می آید سری هم به من می زند. ما از این دیدارها با هم زیاد داریم. چون خودم می دانستم ممکن است بابت این دیدار حرف و حدیث پیش آید قبل از دیدارم با قلعه نویی به مظلومی، پورحیدری و حجازی گفتم که این دیدار برای چیست. بعد که این قضیه در روزنامه ها مطرح شد مظلومی به من گفت حالا متوجه شدم چرا از این ملاقات به من خبر دادی. 

شنیدیم که از عملکرد ایمان مبعلی هم چندان رضایت ندارید و قصد فروش این بازیکن را دارید و این جایجایی هایی که گفته می شود مربوط به این بازیکن است؟
با توجه به اینکه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد نمی توانیم بازیکنان خودمان را از دست بدهیم. من بودجه ای هم برای جذب بازیکن ندارم. باشگاه استقلال باید 50 درصد هزینه هایش را خود تامین کند. از طرفی نیاز به چند بازیکن بزرگ هم داریم تا با قدرت بیشتری در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شویم. ببینم به من فشار وارد می شود، از هواداران کمک می طلبم و می دانم که آنها استقلال را تنها نمی گذارند. 

فعلا که تیم های اصفهانی به خوبی در لیگ قهرمانان آسیا به خوبی نتیجه می گیرند و استقلال و پرسپولیس سال هاست که موفقیتی در این رقابت ها نداشته اند.
قرار نیست در لیگ قهرمانان آسیا زنگ تفریح باشیم. چون در این چند سال نبودم زنگ تفریح بودیم اما اکنون که من در استقلال هستم توان این تیم را می شناسم. در لیگ قهرمانان آسیا بهترین نتیجه را تیم های استقلال و پرسپولیس خواهند گرفت. باشگاه استقلال و پرسپولیس با هم همکاری می کنند تا به سمت لیگ قهرمانان آسیا یورش ببرند و امسال جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیاید. من همین جا باید به همکار عزیزم آقای دلیلی و مجموعه ذوب آهن هم تبریک بگویم. آنها زحمت زیادی کشیدند. حقشان هم قهرمانی بود اما فوتبال این مشکلات را هم دارد و این شکست در فینال چیزی از ارزش های ذوب‌آهن کم نمی کند.