سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

دوئل دایی و مایلی‌کهن در سکوت و جدال آبی‌ها با نایب قهرمان

خبرگزاری فارس: هفته سوم لیگ برتر فوتبال فردا با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از مسابقات، استقلال میهمان نایب قهرمان لیگ نهم خواهد بود.


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، لیگ برتر فردا (پنجشنبه) وارد هفته سوم خود خواهد شد. پنجشنبه دو دیدار برگزار می‌شود و روز جمعه با برگزاری 7 مسابقه دیگر سومین هفته لیگ به پایان می‌رسد.

برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

* شهرداری تبریز- تراکتورسازی تبریز

با حکم کمیته انضباطی شهرداری تبریز یک جلسه از حضور هوادارانش محروم شده است. از آنجا که این تیم در دیدار رفت دربی تبریز میزبان است، مسابقه فردا بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد تا اولین دربی لیگ برتری تبریز، تماشاگر نداشته باشد.

تراکتورسازی هم با دو جلسه محرومیت مواجه شده اما با توجه به اینکه در این بازی میهمان است هفته آینده نیز باید همانند بازی با راه‌آهن بدون تماشاگر به میدان برود. شهرداری با هدایت اکبر میثاقیان در دو مسابقه قبلی شکست خورده و برای جبران مافات گام به میدان می‌گذارد. تراکتورسازی نیز برای اینکه دومین پیروزی خود را در لیگ جشن بگیرد در زمین حاضر می‌شود.

* ذوب‌آهن- استقلال

شکست خانگی مقابل فولاد باعث شد شاگردان مظلومی در همین ابتدای کار طعم باخت را بچشند. استقلال فردا میهمان ذوب‌آهن است و کار دشواری را پیش رو دارد. این تیم برای اینکه ناکامی هفته گذشته را به فراموشی بسپارد باید ذوب‌آهن را شکست دهد تاعلاوه بر جلب رضایت هوادارانش به وضعیت خود در جدول در هفته‌های آغازین لیگ سرو سامان دهد.

ذوب‌آهن هم که در دو دوره قبلی نایب قهرمان لیگ شده، برای سومین پیروزی متوالی خود گام به میدان می‌گذارد. شاگران ابراهیم‌زاده قصد دارند به روند صعودی خود ادامه دهند و این موضوع کار آبی‌پوشان را دشوارتر می‌کند.

* استیل‌آذین- نفت تهران

استیل‌آذین با دو برد پیاپی و به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد. شاگردان تومباکوویچ پذیرای تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر هستند. نفت تهران که در دو دیدار قبلی خود 4 امتیاز اندوخته است در این اندیشه است که با مهار ستاره‌های استیل‌آذین از این دیدار امتیاز بگیرد.

* ملوان- مس کرمان

مس در شرایطی به شهر انزلی گام می‌گذارد که از دو دیدار قبلی خود امتیازی کسب نکرده است. در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر قهر مرفاوی مطرح شد که مدیران باشگاه مس آن را تکذیب کردند. با این حال مرفاوی برای اینکه به ناکامی‌های دو هفته اول مس خاتمه بدهد، باید تیمش را طوری به میدان بفرستد که دست پر از انزلی خارج شود. البته او کار سختی پیش رو دارد چرا که امتیاز گرفتن از ملوان در مقابل هواداران پرشور این تیم کار چندان راحتی نیست.

* پاس- پیکان

پاس برای اینکه شکست بازی قبل برابر استیل‌آذین را فراموش کند باید از مصاف خانگی با پیکان سربلند خارج شود. پیکان که در دو دیدار اول خود شکست خورده در شرایطی به همدان می‌رود که چیزی جز کسب امتیاز نمی‌تواند این تیم را نسبت به آینده امیدوار کند. شاگردان احمدزاده برای اینکه بیش از این تحت فشار نباشند، باید مقابل پاس امتیاز بگیرند.

* راه‌آهن- صنعت نفت آبادان

نفت آبادان آخرین تیمی بود که به لیگ برتر صعود کرد و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شد در ابتدای لیگ دچار مشکل شود اما دو پیروزی در دو هفته اول تمام معادلات را به هم ریخت. شاگردان کاسیمیرو به تهران می‌آیند تا به مصاف راه‌آهنی بروند که تنها یک امتیاز دارد.

* پرسپولیس- سایپا

علی دایی و محمد مایلی‌کهن در دیدار برگشت لیگ نهم با یکدیگر آشتی کردند تا دیگر منتظر مراسم آشتی‌کنان نباشیم. با این حال رویارویی این دو مربی همواره جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

پرسپولیس در بازی گذشته مقابل صبا اولین شکست را تجربه کرد و برای اینکه در ابتدای لیگ بیش از این ضربه نخورد، باید برابر سایپا به برتری برسد. آنها البته در بازی روز جمعه از فاکتور تماشاگر بی‌بهره هستند چرا که بر اساس حکم کمیته انضباطی پرسپولیس از برگزاری یک دیدار با حضور هوادارانش محروم شده است. سایپا با توجه به این موضوع می‌تواند راحت‌تر و با استرس کمتر بازی کند.

* فولادخوزستان- سپاهان

مجید جلالی پس از بازی مقابل استقلال از اینکه شاگردانش هم خوب فوتبال بازی می‌کنند و هم خوب نتیجه می‌گیرند ابراز رضایت و خوشحالی کرده بود. فولاد برای اینکه نشان دهد برد هفته گذشته اتفاقی نبوده برابر سپاهان به فکر کسب 3 امتیاز است.

در آن سوی میدان شاگردان قلعه‌نویی لیگ را خوب شروع نکرده‌اند. معمولا تیم‌های قلعه‌نویی این گونه است که در 4-5 هفته اول نتیجه نمی‌گیرد و پس از آن روند رو به رشدی را طی می‌کند. باید دید آیا این فرضیه بار دیگر به اثبات می‌رسد یا خیر.

* شاهین بوشهر- صبای قم

بازگشت یاوری به بوشهر می‌تواند جذابیت این مسابقه را بالا ببرد. شاهین با حمید استیلی یک برد و یک باخت را تجربه کرده و حالا باید مقابل تیم یاوری قرار بگیرد. یاوری به واسطه حضور در شاهین بوشهر در سال گذشته شناخت خوبی از این تیم دارد که می‌تواند به وی کمک کند. صبا پس از پیروزی مقابل پرسپولیس به بوشهر می‌رود تا در آنجا نیز امتیاز لازم را کسب کند.

برنامه هفته سوم:

پنجشنبه 14 مرداد

شهرداری تبریز - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه یادگار امام ( ره ) - تبریز - ساعت 17:20

ذوب آهن - استقلال تهران - ورزشگاه فولاد شهر - اصفهان - ساعت 19:20

جمعه 15 مرداد

استیل آذین - نفت تهران - ورزشگاه دستگردی - تهران - ساعت 17:30

ملوان بندر انزلی - مس کرمان - ورزشگاه تختی انزلی - ساعت 18:15

پاس - پیکان - ورزشگاه قدس - همدان - ساعت 18:15

راه آهن - نفت آبادان - ورزشگاه اکباتان - تهران - ساعت 19:30

پرسپولیس - سایپا - ورزشگاه آزادی - تهران - ساعت 19:30

فولاد خوزستان - سپاهان - ورزشگاه تختی اهواز - ساعت 20:30

شاهین بوشهر - صبای قم - ورزشگاه شهید بهشتی - بوشهر - ساعت 20:30

* جدول رده‌بندی (تیم‌های هم امتیاز بر اساس تفاضل گل بهتر در جدول قرار گرفته‌اند)

1- استیل‌آذین 6 امتیاز

2- ذوب‌آهن 6 امتیاز

3- نفت آبادان 6 امتیاز

4- نفت تهران 4 امتیاز

5- تراکتورسازی 3 امتیاز

6- استقلال 3 امتیاز

7- صبای قم 3 امتیاز

8- پرسپولیس 3 امتیاز

9- شاهین بوشهر 3 امتیاز

10- فولاد خوزستان 3 امتیاز

11- سایپا 3 امتیاز

12- پاس 3 امتیاز

13- ملوان 2 امتیاز

14- سپاهان 2 امتیاز

15- راه‌آهن یک امتیاز

16- پیکان بدون امتیاز

17- مس بدون امتیاز

18- شهرداری تبریز بدون امتیاز