سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

مظلومی: در 2 سال 2 جام برای استقلال می‌‌آورم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال امسال و سال آینده 6 جام را پیش رو دارد و در این 2 سال 2 جام خواهد گرفت.


 پرویز مظلومی سرمربی استقلال در نشست خبری امروز بعدازظهر که در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد، صحبت‌های زیر را مطرح کرد. 

* از اسم‌ها نمی‌ترسیم 

در چند روز گذشته حرف‌هایم را زدم و امروز حرف جدیدی ندارم. هنوز هم وارد مسابقات نشده‌ایم که بدانم چه حاشیه‌هایی قرار است اتفاق بیفتد. درهر صورت در کارم همیشه نظم را سرلوحه قرار دادم. هر بازیکنی که در خدمت و اختیار تیم باشد به میدان می‌رود. همیشه گفته‌ام منافع استقلال برایم مهم است. اگر احساس کنم قرار است تنش بین دو بازیکن از جمله وحید طالب‌لو و محمد محمدی باعث تنش در استقلال شود، با چنین مواردی برخورد می‌کنم. نه از نام‌ها می‌ترسم و نه از حواشی که ممکن است بوجود آید. در زمینه رفع مشکل بین طالب‌لو و محمدی روشی را در پیش گرفته‌ایم. هواداران و مطبوعاتی‌ها هم باید کمک کنند تا این مسئله در فوتبال جا بیفتد. ما باید با بازیکن سالاری که متاسفانه در فوتبال ما نمود دارد مبارزه کنیم. در فوتبال حرفه‌ای همه باید تابع نظرات سرمربی باشند. 

* استقلال نیاز به همدلی دارد 

اگر بازیکنی در ترکیب نیست باید دلش با تیم باشد. روز اول هم در جمع بازیکنان به همین مسئله اشاره کردم. اگر همدلی در تیم سرایت کند استقلال به موفقیت می‌رسد. اگر بازیکنی در فهرست 18 نفره جای نداشت باید دلش با تیم باشد. من مطمئنم اگر این مسئله در استقلال جا بیفتد مشکلات این تیم پوشش داده می‌شود. البته ما مربیان هم وظیفه داریم در این رابطه با بازیکنان صحبت کنیم. من با محمدی و طالب‌لو صحبت کردم. بین این دو چیزی نیست. همواره در یک تیم شماری از بازیکنان با عده‌ای دیگر راحت‌ترند و حتی روابط خانوادگی دارند. این مسئله در دوره ما هم بود. اگر دو بازیکن در یک تیم با همدیگر صحبت نمی‌کنند دلیل بر قهر آن دو نیست. از این رو خواسته‌ام مسائل گذشته را فراموش و با جان و دل برای تیم خود بازی کنند. برای استقلال زحمت بکشند و یار و وفادار این تیم باشند. تاکنون تنشی در تیم ندیدیم ولی اگر بوجود آید خیلی زود قیچی خواهد شد. 

* از فصل نقل و انتقالات راضی هستم 

نفرات خوبی را جذب کرده‌ایم. جا دارد از آقای فتح‌الله‌زاده تشکر کنم. کسی فکر نمی‌کرد تیم به این سرعت جمع شود اما خیلی زود توانستیم در نقل و انتقالات خواسته‌هایمان را برآورده کنیم. شاید تنها 20 درصد از خواسته‌هایمان برآورده نشد که این به دلیل رقم‌های بیشتری بود که تیم‌های دیگر پیشنهاد داده بودند. در مجموع از فصل نقل و انتقالات راضی هستم. من بازیکنان جذب شده را با بازیکنان جدا شده مقایسه نمی‌کنم. هر کس کارایی خودش را دارد و مسلم بدانید که تیم ضعیفی نیستیم و با جدا شدن آن بازیکنان هم ضعیف نشده‌ایم. البته ارزش بازیکنان جدا شده استقلال قابل تقدیر است. آنها برای این تیم زحمت کشیده‌اند. همیشه سپاسگزارشان هستیم اما به هر دلیلی که رفته‌اند برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. 

* مقابل شهرداری تبریز کار سختی داریم 

شهرداری تبریز تیمی است که تازه از لیگ یک به لیگ برتر آمده است. اکبر میثاقیان نفرات خوبی را جذب کرده است. ازبازی‌های تدارکاتی این تیم آنالیزهای خوبی داریم و بدون اطلاع از این تیم نیستیم. بازی راحتی نداریم. ما هنوز نتوانسته‌ایم به هماهنگی‌های لازم برسیم. از وقتی که تیم را گرفته‌ام 50 درصد بازیکنان را هم نداشتم. 

* اردوی 10 روزه 14 روز شد 

ما بازیکنان خود را به اردوی تیم ملی برای 10 روز دادیم اما دیروز که ملی‌پوشان بازگشتند درست 14 روز شد که آنها همراه تیم نیستند. بحث من فقط تاکتیکی نیست. چند تن از ملی‌پوشانی که به استقلال آمده‌اند باید شرایط این تیم را درک کنند و بدانند فضای بازی در این تیم چطور است. استقلال 4 بازیکن آسیب‌دیده هم دارد. جباری در جام ولایت دچار کشیدگی شد، 2 بازیکن برزیلی هم هنوز به آمادگی کافی نرسیدند. من باید در شرایط سخت با نیمی از بازیکنان در تبریز تیم را به میدان بفرستم و شاید خیلی‌ها هم توقع معجزه از من دارند اما من توکلم به خداست. 

* دنبال بهانه نیستم 

من شرایط استقلال را درک کردم که مسئولیت پذیرفتم. دنبال بهانه هم نیستم و منت هم نمی‌گذارم. این استقلال است که باید سر ما منت بگذارد. آمده‌ایم که کار کنیم اما حق بدهید که باید توقع هواداران را پائین بیاوریم. اکنون به هرجا که می‌رویم همه می‌گویند استقلال قهرمان می‌شود. من می‌گویم برای رسیدن به قهرمانی زمان می‌خواهیم. می‌خواهم واقعیت‌ها را به مردم بگویم. نمی‌خواهم به آنها حرف‌های دل‌خوش‌کن بزنم و بی‌جهت امیدوارشان کنم. تمام تلاشمان را برای قهرمانی می‌کنیم اما این را هم در نظر بگیرید که تمام حریفان تا دندان مسلح هستند و بعضی از تیم‌ها مهره‌های بیشتری را نسبت به سال قبل جذب کردند. کار سختی در پیش داریم. 

کسانی که در اطراف تیم بودند شاهد بوده‌اند که از صبح تا شب برای استقلال وقت گذاشته‌ایم. همه اینها را سپری می‌کنیم تا به هدفمان برسیم. اینطور نیست که دست بالا ببریم و بگوییم قهرمان نمی‌شویم. روزی که با آقای فتح‌الله‌زاده صحبت می‌کردیم ایشان از ما سهمیه آسیایی خواست اما من فقط به این مورد اکتفا نمی‌کنم. تیم خوبی داریم اما احتیاج به زمان داریم. این روزها فوتبال همین‌طوری نیست. فوتبال یعنی علم روز و تاکتیک این نفرات. برای هماهنگ شدن زمان می‌خواهیم اما به هواداران هم قول می‌دهیم تیم مقتدری داشته باشیم و مطمئن باشند مدعی هستیم. 

* استقلال دو جام بدست می‌آورد 

استقلال امسال و سال آینده 6 جام را پیش رو دارد و در این 2 سال 2 جام خواهد گرفت اما این را هم در نظر بگیرید که ما رقیب داریم. تیم‌های دیگر از پول خرج کردن ناراحت نمی‌شوند اما ما نگرانیم. مجبوریم به اندازه سقفی که داریم خرج کنیم. جا دارد از همین جا از آقای سعیدلو تشکر کنم که بودجه استقلال را سریع مشخص کرد تا ما بتوانیم طلب بازیکنان را پرداخت کنیم. من می‌خواهم استقلال را به هدفش برسانم برای همین هم قرارداد دوساله امضا کردم. البته روی قرارداد 2 ساله تاکید ندارم. شاید مشکلی پیش بیاید و ما نتوانیم کار کنیم اما اگر این برنامه‌ها ادامه پیدا کند استقلال در طی این 2 سال تیم مقتدری خواهد ساخت و اگر در کنفرانس بعدی این افتخار را حضورش را داشته باشم این جام‌ها را تقدیم می‌کنم.