سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 علی سعیدلو پس از بازدید از تمرین تیم ملی فوتبال در جمع خبرنگاران صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

* شرایط را چه طور می‌بینید؟
قبل از هر چیز هفته دفاع مقدس و تلاش رزمندگان اسلام در جبهه حق علیه باطل را گرامی می‌دارم. خوشحالم که در چنین ایامی در کنار جوانان این مرز و بوم قرار گرفتم و در بین جوانانی حاضر شدم که افراد خانواده‌شان در 8 سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند. امروز در کمپ تیم‌های فوتبال حاضر شدم تا از نظرات این جوانان استفاده کنم و اگر کم و کسری وجود دارد، آن را برطرف کنم. من شاهد بودم تیم‌های نوجوانان، ‌بزرگسالان و دختران فوتبالیست در حال زحمت کشیدن هستند. فکر می‌کنم جلسه خوبی با این تیم‌ها داشتم و اکنون می‌خواهم در جلسه با مدیران باشگاه‌ها شرکت کنم؛ آنهایی که زحمت می‌کشند و این جوانان را تربیت می‌کنند. می‌خواهیم با کمک این دوستان به خوشحالی مردم ایران بیفزاییم.
فکر می‌کنم برای این ورزش زحمات زیادی کشیده شده به ویژه در دولت آقای احمدی‌نژاد رشد خوبی در ورزش داشتیم که البته باید پیشرفته‌تر باشیم.

* شرایط فدراسیون‌ها برای آماده‌سازی را مناسب می‌بینید؟
جای خوشبختی است که اکثر فدراسیون‌های ما به دنبال کسب مقام در مسابقات جهانی هستند. اینکه بسکتبال در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کرد برای ما افتخار بود. همچنین قرار است شنبه هفته آینده تیم والیبال در مسابقات جهانی شرکت کند. فکر می‌کنم ورزش ایران ظرفیت خوبی برای کسب مقام‌های خوب دارد. جوانان علاقمندی داریم. فکر نمی‌کنم در چند سال اخیر کسی به اندازه آقای احمدی‌نژاد به ورزش توجه ویژه‌ای کرده باشد. اوضاع خوب است. به خصوص برای فوتبال من روزهای خوبی را پیش‌بینی می‌کنم. چون مسئول سازمان تربیت‌بدنی هستم در اردوهای تیم‌های ملی حضور پیدا می‌کنم. معتقدم همه فدراسیون‌ها مشغول کار هستند. صحنه رقابت دوستانه و زورآزمایی فنی در میدان‌های جهانی برای همه تیم‌ها یکسان است و هر رشته ورزشی که بیشتر تلاش کند می‌تواند موفق‌ باشد.
ما روی همه مسائل از جمله حقوقی و تدارکاتی برنامه‌ریزی داریم. می‌خواهیم در مسابقات آینده به خصوص در بازی‌های آسیایی گوانگجو تیم‌هایمان بدون کم و کسری به مسابقات اعزام شود.

* آقای سعیدلو؛ به نظر می‌رسید بازیکنان تیم ملی از یکسری مسائل گله‌مند بودند.
گلایه‌ای نداشتند. آنها جوانان خوبی هستند که با تمام وجود تلاش می‌کنند و من دوست دارم آنها خواسته خود را با من در میان بگذارند. روز گذشته با افشین قطبی دیداری داشتم و از او خواسته بودم که با من صحبت کند. او روی سه محور اشاره کرد اول اینکه خواست کیفیت لباس‌های تیم ملی بهتر شود. همچنین خواستار پرواز چارتر برای سفرهای تیم ملی بود. خواسته سوم سرمربی تیم ملی این بود که اگر وعده ای برای پاداش داده می‌شود، این قول عملی شود که فکر می‌کنم خواسته به حقی بود و امروز هم بازیکنان به همین موارد اشاره کردند.
قبل از اینکه در اردوی تیم ملی حاضر شوم در باره این مسائل با علی کفاشیان به صورت تلفنی صحبت‌های لازم را انجام داده بودم و به فدراسیون فوتبال اعلام کردم برای سفرهای تیم ملی با پرواز چارتر سازمان تربیت‌بدنی هزینه‌های لازم را پرداخت می‌کند.
همچنین در مورد کیفیت لباس تیم ملی نیز تأکید کردم که باید تیم فوتبال ما هزینه لازم را برای داشتن لباسی با کیفیت خوب داشته باشد. من این قضیه را به سایر فدراسیون‌ها اعلام کردم. مثلا به آقای رضازاده گفته‌ام که شخصیت ایرانی‌ها بالا است. ما ایرانی‌ها انسان‌هایی فرهیخته، با اخلاق، با محبت و با هوشی هستیم و در نتیجه باید ظاهرمان باید آراسته شود. چون باید آراسته‌ترین باشیم برای تهیه لباس خوب نباید خساست به خرج داد.

* برای پرداخت پاداش چه برنامه‌ای دارید؟
سازمان تربیت‌بدنی برای پرداخت پاداش آئین‌نامه‌ای دارد. بعضی از فدراسیون‌ها اعلام می‌کنند پاداش ورزشکاران‌شان در یک مراسم خاص داده شود و بعضی دیگر از فدراسیون‌ها تمایل دارند به محض پایان مسابقه در همان زمان مقرر پاداش‌ها داده شود که ما هم مراسمی می‌گیریم و به وعده خود عمل می‌کنیم. در این رابطه بازیکنان تیم ملی فوتبال هم حق دارند من همین جا به طور رسمی اعلام می‌کنم هر فدراسیونی در این مقولات کم بگذارد، مدیون ورزشکارانش است چرا که سازمان تربیت‌بدنی بابت چنین مسائلی کم نمی‌گذارد. لباس بازیکنان تیم ملی باید درجه یک باشد. کسی که در تیم ملی فوتبال بازی می‌کند باید بهترین لباس را بپوشد. شأن جمهوری اسلامی بزرگتر از این حرف‌ها است و هر فدراسیونی کم بگذارد، مسئول است.

* شنیده می‌شود بین سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک دوگانگی وجود دارد؟
اصلا این موضوع را تائید نمی‌کنم. در سازمان تربیت‌بدنی منتخب افراد مورد نظر رئیس‌جمهوری حضور دارند. اگر در روزنامه‌ها چنین چیزی نوشته شده به این دلیل است که هر گاه جمله‌ای به ذهنشان می رسد روی کاغذ می‌آورند. شاید در بحث‌های کارشناسی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد اما این دو ارگان تعامل خوبی با یکدیگر دارند. کمیته ملی المپیک چسبیده به سازمان است و شاید من هر روز با یکی از مسئولان کمیته در تماس باشم.
ما تحت لوای قانون کار می‌کنیم اگر هم جایی اختلاف داشته باشیم، قانون تعیین می‌کند که چه طور عمل کنیم.

* شما فکر می‌کنید تیم ملی در جام ملت‌های آسیا قهرمان می‌شود؟
مردم ما بسیار باهوشند. آنچه می‌خواهیم این است که اول ورزش را گسترش دهیم ورزش فقط قهرمانی نیست. ورزش بهانه‌ای است تا جوانان بیشتری به آن علاقمند شوند. هدف ورزش متعالی کردن روح است و البته در این بین انتظاراتی هم می‌رود به خصوص در مورد فوتبال که همه دوست دارند موفقیت تیم ملی را ببینند. با توجه به اینکه ما جمهوری بزرگ اسلامی هستیم و دولت قدرتمندی داریم باید مثل عرصه‌های دیگر همچون علم و فناوری در ورزش نیز حرف اول را بزنیم. این خواسته‌ای است که مردم از ما دارند. می‌خواهیم یک الگوی خوب برای جهان باشیم. از ورزشکارانمان می‌خواهیم در پیروزی، ایثارگری، مقاومت، رفتار متناسب داشته باشند و همچنین در شکست رفتار متناسب‌تری از خود نشان دهند اما برای شادی مردم نیازمند قهرمانی هستیم.
به موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا امیدوار هستم. نمی‌خواهیم بدهکار این باشیم که کم کاری کرده‌ایم همین که مردم از ما راضی باشند خوشحال می‌شویم. من نه تنها امیدوارم تیم ملی در جام ملت‌های آسیا موفق شود بلکه تلاش‌مان را می‌کنیم در بازی‌ها‌ی آسیایی گوانگجو، کسب سهمیه المپیک لندن و راهیابی به جام جهانی موفق عمل کنیم.

* شما امروز روی بحث معنویت مانور زیادی کردید، دلیل خاصی دارد؟
اتفاق خاصی نیفتاده است. اگر معنویت باشد، پیروزی ظاهری هم حاصل می‌شود. ورزشکاران هم باید تلاش خود را انجام دهند.

* آقای سعیدلو نظرتان در باره نتایج کشتی در مسابقات جهانی چیست؟
منتظر بازی‌های آسیایی باشید. به امید خدا تیم کشتی هم در بازی‌های آسیایی افتخارآفرینی می‌کند و همه شما به آن آفرین می‌گویید.