سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 مدیر مرکز سنجش آکادمی کمیته ملی المپیک گفت: تنها تیمی که تست آمادگی جسمانی برای حضور در مسابقات آسیایی گوانگجو نداده، تیم فوتبال امید است.


پیمان فخری  با اشاره به شروع زود هنگام فعالیت کمیته سنجش آکادمی ملی المپیک عنوان کرد: با توجه به این که کار آمادگی جسمانی در این ایام به پایان می‌رسد، این کمیته نسبت به دیگر کمیسیون‌ها فعالیت خود را زودتر شروع کرده است.
مدیر مرکز سنجش آکادمی کمیته ملی المپیک ادامه داد: در جلسات متعددی که با رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک برگزار کردیم قرار بر این شد که از مرداد ماه، 2 بار تست آمادگی جسمانی از تیم‌هایی که به مسابقات آسیایی گوانگجو اعزام می‌شوند، گرفته شود، اما فقط 70 درصد تیم‌ها، این کار را انجام داده‌اند.
فخری تصریح کرد: تنها تیمی که اصلاً در تست‌های آمادگی جسمانی حضور نداشته، تیم فوتبال امید است.
وی با اظهار تأسف از عدم حضور تیم فوتبال امید در مرکز تست سنجش تاکید کرد: کمیته ملی المپیک نامه‌نگاری زیادی را با فدراسیون فوتبال انجام داده، اما به دلیل حضور در اردوهای برون‌مرزی این تیم از انجام تست‌های آمادگی جسمانی خودداری کرده است.

فخری با اشاره به فعالیت‌های کمیته سنجش  گفت: وظیفه این کمیته اخذ تست و ارائه گزارش به سرپرستان و مربیان تیم‌های ملی است. کمیته سنجش کلیه فاکتورهای مورد نیاز رشته‌های ورزشی را برای مسابقات آسیایی گوانگجو استخراج و استانداردهایی که یک ورزشکار باید در فاکتورهای آمادگی جسمانی داشته باشد پیدا کرده است.
وی یادآور شد: کمیته سنجش معیار‌های آمادگی جسمانی قهرمانان جهان را به دست آورده و استانداردهای نخبه‌های هر رشته ورزشی را برای ورزشکاران ایرانی تدوین کرده است.
مدیر مرکز سنجش آکادمی کمیته ملی المپیک شرایط کاروان اعزامی به مسابقات گوانگجو را ایده‌آل دانست و خاطرنشان کرد: فقط 2 یا 3 تیم فاکتورهای لازم را نداشتند، اما با پیگیری کمیته ملی المپیک با انجام تست مجدد از تیم‌ها روند مناسبی را شاهد بودیم. وضعیت بازیکنان در برخی از رشته‌ها مانند قایقرانی، تکواندو، شمشیربازی، کشتی و کبدی بسیار عالی بود.
فخری افزود: کمیته ملی المپیک اعلام کرد اگر تیم‌ها تست‌های سنجش را به این کمیته گزارش ندهند، از پرداخت بخش دوم بودجه به فدراسیون مربوطه جلوگیری خواهد کرد. همین امر باعث شد تیم‌ها به تکاپو افتاده و به سرعت برای انجام این تست‌ها اقدام کنند. فاصله انجام تست اول و دوم 3 هفته است.