سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تیپ های چهارگانه وابسته به عتبات عالیات با صدور بیانیه ای مشترک درباره تصمیم خروج از سازمان «الحشد الشعبی» و ارتباط مستقیم با فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق توضیح دادند.

فرماندهی 4 لشکر انصار المرجعیة، تیپ رزمی امام علی (ع)، تیپ رزمی العباس (ع) و تیپ علی الاکبر (ع)، به شماره های اداری (11،26،2،44) با صدور بیانیه ای اعلام کردند که براساس حکم فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به شماره (م.ر.و/س/د6/946)، که در تاریخ 19 آوریل 2020 صادر شده و در 22 آوریل در رسانه ها منتشر شده، لشکر های مذکور، از سازمان الحشد الشعبی به فرماندهی کل نیروهای مسلح منتقل شدند.

در این بیانیه، اعلام شده که پیوستن سایر نیروها و تیپ هایی که مایلند بر اساس معیارهای ملی، ضوابط قانونی و پایبندی به قانون اساسی نیز از سازمان الحشد الشعبی خارج شوند بررسی می شود و برای هماهنگی های لازم برای انتقال سایر نیروها و تیپ ها با فرماندهان و مدیران الحشد الشعبی، هماهنگ خواهد شد.

فرماندهی تیپ چهارگانه وابسته به عتبات عالیات تاکید کردند که به حمایت و پشتیبانی از داوطلبانی که پاسخگوی ندای مرجعیت و وطن در زمینه آموزش، دوره ها، خدمات پزشکی یا بشردوستانه و سایر خدمات هستند، ادامه خواهند داد.

در این بیانیه ذکر شد که این انتقال هیچ تاثیری بر سطح هماهنگی ها با تیپ های عزیز الحشد الشعبی نخواهد داشت و تاکید شد که بر اساس دیدگاه ملی و آنچه نوع اوضاع در عراق می طلبد حرکت خواهد کرد و هیچ گرایش یا نگرش منفی در مقابل هیچ شخص یا طرفی که هر رفتاری داشته باشد، اتخاذ نمی کند.

در ادامه بیانیه آمده که این تیپ ها سعی می کنند برخی مسیرها را اصلاح کنند و از طرح مبارکی که سلاح دفاع از خاک، ملت و مقدسات عراق را به آنها سپرده محافظت کنند و به ندای حق، حکمت و انسانیت «آیت الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق (سایه اش مستدام باد)، پاسخگو باشند.

در بیانیه فرماندهی تیپ های جداشده از الحشد الشعبی تاکید شد که همه اقدامات این تیپ ها تحت اشراف و پیگیری «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق و «عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح و برخی از فرماندهان امنیتی و رسمی علاوه بر «شیخ عبدالمهدی الکربلائی» و «سید احمد الصافی»، دو نماینده مرجعیت، انجام شده است.

تیپ های وابسته به عتبات عالیات عراق، با قدردانی از همه طرف های دینی، دولتی، سازمان های مختلف حامی این طرح مبارک، به ملت کریم عراق و نیروهای اثرگذار آن تعهد دادند که یک نهاد امنیتی و خدماتی که بار امانت تاریخی و مسئولیت ملی و وظیفه شرعی در مقابل کشور برای ارائه نمونه ای نیکو برای خدمت و دفاع را به دوش می کشد، ایجاد کنند.

فرماندهی 4 تیپ وابسته به عتبات با درخواست رحمت و رضوان برای شهدای کشور و دعا برای شفا و سلامتی مجروحان قهرمان آن از خداوند خواستند تا کشور عراق و سایر کشورها را از شر این ویروس مضر (کرونا)، در امان نگه دارد چرا که او بهترین سرپرست و یاور است.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح، پیشتر در پی نامه وزیر دفاع این کشور، جدایی 4 لشکر شامل انصار المرجعیة، تیپ رزمی العباس (ع)، تیپ رزمی امام علی (ع) و تیپ علی الاکبر (ع) وابسته به عتبات عالیات از الحشد الشعبی را اعلام کرد.

وی با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان الحشد الشعبی، از جدایی تیپ های 2، 11، 26، 44 و پیوستن اداری و عملیاتی آن به فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خبر داد.