سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

گاهی شرایط پیرامون و محیطی که در آن کار می‌کنیم، تاثیر زیادی در انتخاب محصول آینده‌مان دارد. افرادی را در نظر بگیرد که در محیط‌های آزمایشگاهی، نفت و پتروشیمی یا ساختمان کار می‌کنند و به حافظه‌های قابل‌حمل احتیاج دارند. اما احتمال نفوذ آب یا وارد شدن ضربه به آن‌ها می‌تواند پایانی بر عمر مفید این دستگاه‌ها باشد. در این‌گونه شرایط هارد دیسک‌هایی که دارای گواهینامه‌های نظامی هستند می‌توانند بهترین انتخاب برای این افراد باشند. ای دیتا از جمله شرکت‌هایی است که برای کاربری‌های گوناگون، حافظه‌های HDD مختلف تولید می‌کند. هارد دیسک HD710M از جمله هاردهای باکیفیتی است که گواهینامه‌ی نظامی MIL-STD-810G دارد. همچنین این هارد دارای طرحی نظامی است و ظاهر زیبایی دارد.

  طراحی و ساخت

خیلی ساده بگوییم، هارد دیسک HD710M بر مبنای سری HD710 طراحی و تولید شده است. این هارد درست مانند HD710 در برابر نفوذ آب، گردوغبار، شوک و ضربه مقاوم است. HD710M به خاطر وجود این همه مقاومت و استحکام، موفق به کسب گواهینامه‌ی نظامی MIL-STD-810G شده است. اما تنها تفاوت HD710M با HD710 مربوط به طرح نظامی یا به ‌اصطلاح آرمی است تا حس مقاومت و خشونت بیشتری داشته باشد. وجود پسوند M در آخر نام این هارد هم به خاطر همین موضوع است و نشان‌دهنده‌ی کلمه‌ی Military است. این هارد دیسک قادر است حداکثر تا عمق 1.5 متر و مدت زمان 30 دقیقه از خود مقاومت نشان دهد. علاوه بر این، HD710M قادر است در اثر سقوط از ارتفاع 1.8 متری جان سالم به در برد.

معمولا سازندگان برای مقاوم کردن دستگاه خود در برابر ضربه، ظاهر زیبای آن را قربانی کارایی آن می‌کنند. اما این موضوع در مورد HD710M صدق نمی‌کند. این هارد دیسک باوجود آن‌که محصول مقاومی به‌حساب می‌آید، اما ظاهر زیبا و جذابی دارد. به غیر از طرح نظامی، در مرکز این هارد لایه‌ای از فیبر کربن وجود دارد. در پوشش خارجی این هارد، یک شیار وجود دارد که کابل USB در آنجا تعبیه شده است. این کابل طول بسیار کوتاهی دارد، اما می‌تواند راه‌حل بسیار مناسبی برای کاربران باشد.

  ویژگی‌ها

همان‌طور که می‌دانید هارد دیسک‌های شرکت ای دیتا دارای نرم‌افزارهایی کارآمدی هستند که از این نرم‌افزارها می‌توان به HDDtoGo و OStoGo اشاره کرد. ابزار HDDtoGo امکان هماهنگ یا یکسان‌سازی اطلاعات، ایمیل‌ها و یا لینک‌های موردعلاقه را برای شما فراهم می‌سازد و قابلیت‌های مفید دیگر برای هارد دیسک‌های ای دیتا دارد که با نصب نرم‌افزار می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. نرم‌افزار امنیتی نورتون 2011 (نسخه آزمایشی 60 روزه) از اطلاعات شما در برابر ویروس‌ها و دیگر فرآیندهای مضر محافظت می‌کند. با ثبت‌نام آنلاین در سایت Adata می‌توانید از این نرم‌افزار به‌صورت رایگان برخوردار شوید. سرعت چرخش قسمت الکترومکانیکی HD710M، 5400 دور بر دقیقه است که مناسب ارزیابی می‌شود. علاوه بر این، حداکثر سرعت انتقال دیتا، 5 گیگابیت بر ثانیه است که به وسیله‌ی درگاه USB3.0 انجام می‌شود. البته این سرعت، استاندارد درگاه USB 3.0 است که مطمئنا سرعت انتقال دیتا در این هارد اندکی کمتر از این میزان است.
سرعت خواندن و نوشتن این هارد دیسک با توجه به درگاه USB 3.0 آن کاملا قبول است. طبق نتایج بدست آمده از بنچ‌مارک ATTO، سرعت خواندن متوالی (Seq) HD710M، 112.5 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن 112 مگابایت بر ثانیه است.

  جمع‌بندی

اگر در محیطی کار می‌کنید که به یک حافظه‌ی جانبی مقاوم در برابر ضربه و نفوذ آب احتیاج دارید، هارد دیسک HD710M محصول بسیار خوب و ارزشمندی است. این محصول شرکت ای دیتا، طراحی بسیار زیبایی دارد و طرح نظامی آن، جلوه‌ای از مقاومت و تا حدی خشونت به آن بخشیده است. این هارد دیسک برای افرادی که در حوزه‌ی نفت و پتروشیمی یا آزمایشگاه‌ها کار می‌کنند یا کسانی که به‌طورکلی ترس از آسیب رسیدن هارد خود در اثر ضربه دارند، محصول بی‌نظیری است. اما اگر این ویژگی‌ها به کار شما نمی‌آید، خرید این هارد دیسک هرگز به شما پیشنهاد نمی‌شود. در عوض ما مدل HV620 از شرکت ای دیتا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. محصولی که دقیقا همان مشخصات HD710M را دارد اما ضد آب نیست و قیمت کمتری دارد.