سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

کارلوس کی روش روز گذشته و در نشست مطبوعاتی خود به گفتگو با خبرنگاران نشست و در رابطه با تصمیمات جدید خود به صحبت نشست، تصمیماتی که به قول خودش اصلاً جدید نیست و در ادامه رفتارهای اخیر اوست.

بدون هیچ تردیدی سرمربی پرتغالی تیم در شش سال اخیر یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌هایی بوده که مردم ایران با آن روبرو شده‌اند، شخصیتی که با تصمیمات و تعصب خود همیشه هواداری مردم ایران را به دنبال داشته، تصاویر مختلفی از کی روش به یاد داریم که پس از دیدنشان لذت برده‌ایم از اینکه او سرمربی تیم ملی‌مان است، اما باید قبول کنیم گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که ترجیح می‌دهیم برای اینکه خدشه‌ای به عشق و علاقه‌مان وارد نشود، مسائل را به‌سختی هضم کنیم، اتفاقاتی که می‌خواهد کی روش باعث آن باشد یا برانکو!

کمتر از 24 ساعت از آخرین حرف‌های کی روش کمی نسبت به گفته‌های او ریزتر می‌شویم:

1. در برنامه‌ها تغییری نخواهیم داشت:

مرد پرتغالی فوتبال ایران ابتدابه‌ساکن و پیش از آغاز هر صحبتی می‌گوید از جلسه به این نشست آمده، جلسه خوبی بوده اما هیچ‌چیزی تغییری نکرده و کماکان با همان برنامه‌های قبلی پیش می‌رویم.

این یعنی خبرنگاران از آغاز بدانند رئیس فدراسیون نتوانسته کی روش را راضی کند و کدخدا منشی دیگر در این قضیه جوابگو نیست.

2. باشگاه‌ها هم از قوانین فیفا تبعیت کنند:

کی روش در ابتدای حرف‌هایش می‌گوید قوانینی که فیفا برای بازی‌های ملی وضع کرده است باید برای باشگاه‌ها نیز به‌کار گرفته شود، لیگ را نباید به خاطر چهار باشگاه تعطیل کرد.

البته برای بازی‌های آسیایی شاید برنامه بازی‌ها تغییر کرده باشد اما لیگ تعطیل نمی‌شود، این یعنی سرمربی تیم ملی تمام هم‌وغم خود را جمع کرده تا کوچک‌ترین سلاحی را برای شکست دادن حریف یا حریفانش از دست ندهد، حتی اگر بازی‌های آسیایی باشد و وجهه ملی داشته باشد. او می‌گوید 12 تیم باید بازی کنند و نباید بازی‌های شان تعطیل شود این در حالی است که اردوهای مختلف کی روش در نیم فصل اول لیگ بارها لیگ را به تعطیلی کشاند.


3. بعضی از بازیکن‌ها دعوت نمی‌شوند و باید از جوان‌ها استفاده کرد:

او در ادامه سخنانش می‌گوید برخی بازیکن‌ها را دیگر نمی‌توان به اردوی تیم ملی دعوت کرد و باید با دعوت از جوان‌ها، آینده تیم ملی را پشتیبانی کرد که البته حرف منطقی به نظر می‌آید، به‌هرحال این‌یک اصل طبیعی است و شاید خیلی از فوتبال دوستان نیز بدشان نیاید برخی بازیکنان را با هر کیفیت فنی در تیم ملی ببیند. او در این میان از سعید عزت‌اللهی نیز نام می‌برد که به‌حق در تیم ملی به‌عنوان یک بازیکن درجه‌یک شناخته شد، هرچند نباید فراموش کنیم پیش از حضور در تیم ملی به‌عنوان یک استعداد راهی فوتبال اروپا و تیم جوانان آتلتیکومادرید شده بود.

4. بهترین برنامه را در اختیار نداریم:

این هم حرف صحیحی است که کی روش بر زبان آورده است، طبیعی است که با توجه به شرایط فعلی و تنش‌های به وجود آمده ما اکنون بهترین برنامه را در اختیار نداشته باشیم، البته این را هم باید قبول کرد که خود کی روش نیز در این میان تأثیرگذار است، اینکه برانکو به حضور بازیکنانش در اردوی تیم ملی اعتراض کرد (به درست یا غلط) تنها مربوط به همان زمان چندروزه اردوی امارات بود اما پس‌ازآن کی روش تمام استراتژی خود در برنامه‌های تیم ملی را عوض کرد.

5. مانند کشور کرواسی نیستیم که به اردو برویم و بازی‌های تدارکاتی انجام دهیم:

سرمربی تیم ملی از بند پنجم حرف‌هایش رودربایستی را کنار گذاشت و در ابتدا با کدهایش و پس‌ازآن کاملاً واضح و با شیوه‌هایش سری جدید حملاتش را آغاز کرد، او در ابتدا از کشور کرواسی نام برد که پیش‌ازاین با نفرات ذخیره خود در اردوی چین حضور یافت.

6. سه کیلو اضافه‌وزن برای پرسپولیسی‌ها:

او در پاسخ به سؤالی که در رابطه با دعوت از پرسپولیسی‌ها پرسیده شد گفت شما تصور کنید با بازیکنانی که اضافه‌وزن دارند رودرروی قطر قرار بگیریم! این کنایه آشکار به صحبت‌های برانکو بود که پیش‌ازاین درباره اضافه‌وزن سرخ پوشان پس از خروج از اردوی تیم ملی به زبان آورده بود، جمله‌ای که این روزها مهم‌ترین دستاویز کی روش شده تا از طریق آن بتواند  بازیکنان ملی‌پوش این تیم را تحت‌فشار قرار بدهد.

7. این موضوع را مربی این تیم گفت بنابراین بازیکنان باید به او اعتراض کنند:

کی روش ادامه می‌دهد موضوع چاق بودن بازیکنان پرسپولیس را مربی این تیم مطرح کرده و بنابراین بازیکنان اگر می‌خواهند اعتراض کنند باید به او مراجعه کنند، البته کی روش به واضح‌تر می‌گوید من این بازیکنان را به خاطر همین اضافه‌وزن دعوت نمی‌کنم و این جمله او، مجادله وی با برانکو را لوث می‌کند، اینکه چون مربی‌تان گفته شما اضافه‌وزن دارید پس من شماها را به تیم ملی دعوت نمی‌کنم تحریک آشکار بازیکنان پرسپولیس است که کاملاً به سطح انتظار ما از مرد پرتغالی لطمه می‌زند.

8. هواداران پرسپولیس به من کاری ندارند:

او در این بند از حرف‌هایش قصد واکسینه کردن خود را از حملات احتمالی هواداران پرسپولیس دارد و می‌گوید آنها باید به مربی تیمشان اعتراض کنند و چراکه این‌ها حرف‌های اوست نه من! کی روش با این حرف خود را بالای سن برد و با جمله‌ای نمایشنامه خود را پیش می‌برد، چاق بودن ملی پوشان پرسپولیس سناریوی نمایشی است که همه می‌دانند کاملاً سورئال است اما به رئال‌ترین شکل ممکن در حال اجراست.


9. مسئله کادر فنی:

او در ادامه به مبهم‌ترین شکل ممکن از عدم حضور اعضای ایرانی کادر فنی سخن گفت و تنها به این مسئله اشاره کرد که این موضوعات باعث ایجاد مشکل برای کادر فنی نیز می‌شود! اینکه تغییر در کادر فنی به دلایل موردنظر کی روش است کاملاً واضح به نظر می‌آید اما وی می‌خواهد این موضوع را نیز (هرچند بی‌ربط) به تبعیت از قوانین فیفا (تشکیل اردوی تیم ملی 72 ساعت پیش از بازی‌ها) و موضوع اختلاف با برانکو ربط دهد.

10. من و تاج متحد هستیم:

سرمربی تیم ملی می‌گوید بنده و رئیس فدراسیون کاملاً متحد باهم پیش می‌رویم، البته در این میان شاید بهتر بود که عنوان می‌شود فدراسیون با من متحد است چراکه مطمئناً این حرف‌های کی روش موضع تاج نیست.

11. با اسکولاری و کونته و فرگوسن رفیقم:

وقتی از کی روش درباره رابطه‌اش با مربیان بزرگان دنیا پرسیده شد او گفت من با مربیانی مانند کونته، اسکولاری، فرگوسن و ... ارتباط دارم و این موضوع نه تنها چیز بدی نیست که اتفاقاً مسئله افتخارآمیزی به‌حساب می‌آید، به‌هرحال دادوستد با مربیان بزرگ فوتبال دنیا همیشه مایه افتخار است.

12. با هرکسی جلسه نمی‌گذارم:

اما اتفاق بد این قسمت صحبت‌های کی روش در این لحظه اتفاق می‌افتد، اینکه وقتی از او در رابطه با جلسه حل اختلاف با برانکو از او پرسیده شد وی با چاشنی تحقیر پاسخ داد، من فقط با کونته و فرگوسن جلسه می‌گذارم نه هرکسی، اصلاً پاسخی نیست که بتوانیم از محبوب‌ترین مربی این سال‌های خود بشنویم، ای‌کاش کی روش این حرف‌ها را به زبان نمی‌آورد، به‌هرحال زمانی که او در تیم ملی امارات مشغول به کار بود برانکو به همراه بلاژویچ توانستند به عنوان سومی جام جهانی دست پیدا کنند، تیمی که برانکو تئوریسین اصلی آن برای خلق یک اتفاق تاریخی بود.

13. من در ایران به سر می برم:

کی روش در بخشی از گفت و گویش از برخی سایت ها و خبرگزاری ها انتقاد کرد و گفت بازی علیه وی را تمام کنند چرا که همان طور که می بینید او در ایران است  ( و تهران را به مقصد الجزایر ترک نکرده). امیدواریم او کماکان در ایران بماند و حتی امروز به ورزشگاه بیاید.

1 + 13. پایان نیز به نکته‌ای خارج از مصاحبه کی روش اشاره کرد، اینکه این نشست و هوک های چپ و راست سرمربی تیم ملی باید یک روز پیش از بازی حساس تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی برگزار شود.

همیشه کی روش را دوست داریم و طبیعتا موفقیت او را بهترین اتفاق برای فوتبال ملی مان می دانیم، مربی ای که هر حرکتش از روی حرفه ای گری است و ای کاش هرچه سریعتر به این داستان خاتمه دهد تا روال طبیعی به فوتبال ملی ایران باز گردد.