سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

بهترین خریدهای تیم های کدام بازیکنان هستند؟

درخشش در تیم جدید کار ساده ای نیست، اما برخی بازیکنان این فصل به خوبی این کار را انجام دادند و از عوامل موفقیت تیم هایشان بودند. ارزیابی گروه آنالیز برنامه 90 نشان می دهد کدام بازیکنان در لیگ پانزدهم توانستند یک خرید خوب لقب بگرند.

با مرور صدرنشینان جدول رده بندی بازیکنان لیگ برتر بر اساس نمرات گروه آنالیز نود متوجه خواهید شد برای یک خرید خوب حتما نباید به سراغ نام ها رفت.

با 10 خرید طلایی لیگ آشنا شوید؛

محسن مسلمان( پرسپولیس)

در ابتدای فصل شک و تردیدهای زیادی نسبت به عملکرد مطلوب محسن مسلمان در پرسپولیس وجود داشت. خیلی ها عنوان می کردند برانکو این بازیکن را قبول ندارد. در هفته های ابتدایی هم خبری از حضور مسلمان در ترکیب اصلی پرسپولیس نبود، اما او به تدریج خود را به برانکو و ترکیب اصلی تیم تحمیل کرد. مطمئنا مسلمان یکی از عوامل اصلی بازی های هجومی و تماشاگرپسند نایب قهرمان لیگ در این فصل بود. براساس نمرات نود مسلمان دومین بازیکن لیگ است.

سیدجلال حسینی ( نفت)

هنوز پرسپولیسی ها اعتقاد دارد اگر سید جلال این فصل در قلب دفاعشان حضور داشت به راحتی قهرمان می شدند. حسینی در اولین فصل حضورش در نفت در نیم فصل اول بیشتر درگیر مصدومیت بود، اما زمانی که او به ترکیب تیم بازگشت به خوبی نفت را جمع و جور کرد و نفت به یک مدعی تبدیل شد. سیدجلال در پایان فصل بهترین مدافع لیگ و بازیکن چهارم رده بندی بازیکنان شد.

داریوش شجاعیان ( گسترش فولاد)

داریوش شجاعیان را باید یکی از پدیده های این فصل دانست. این بازیکن تکنیکی 23 ساله در اولین فصل حضورش در لیگ برتر نگاه ها را خیره کرد و در نهایت در رده چهارم بازیکنان لیگ قرار گرفت. شجاعیان به واسطه بازی های خوبش ملی پوش هم شد و یکی از شاه مهره های نقل و انتقالات خواهد بود.

فرناندو ده خسوس( استقلال خوزستان)

خسوس در اولین فصل حضورش در لیگ برتر درخشش فوق العاده ای در درون استقلال خوزستان داشت و از عوامل قهرمانی تیمش به شمار می رود. در واقع تفاوت اصلی پرسپولیس و استقلال خوزستان در همین ده خسوس بود. فرناندو در نهایت بازیکن هفتم و بهترین خارجی لیگ شد.

کمال کامیابی نیا ( پرسپولیس)

کامیابی نیا هم پس از چند هفته در ترکیب پرسپولیس جا افتاد. او با بازی های خوبش نظر کی روش را هم به خود جلب کرد و یکی از عوامل موفقیت پرسپولیس در این فصل بود. کمال در نهایت بازیکن هشتم لیگ شد و خیال برانکو را از بابت میانه میدان راحت کرد.

سروش رفیعی ( تراکتورسازی)

درست است که تبریزی ها از برخی سربازهای تیم شان راضی نبودند اما سروش رفیعی یکی از موفق ترین تبریزی های این فصل بوده است.این هافبک تکنیکی با بازی های چشمنوازش از عوامل بالانشینی تراکتورسازی در این فصل بوده است. بازیکنی که نبودش در تیم ملی احساس می شود. سروش در نهایت بازیکن دهم لیگ و بهترین بازیکن تراکتورسازی شد. البته برخی معتقدند بازیکنان سرباز را نباید خرید تراکتورسازی حساب کرد با این حال این بازیکنان در تیم جدیدشان یک تازه وارد موفق بودند و در این فهرست قرار گرفتند.

روزبه چشمی ( استقلال)

چشمی را باید بهترین خرید این فصل استقلال دانست. بازیکنی که وسط زمین استقلال را بیمه کرد. خیلی از استقلالی ها معتقدند اگر این هافبک جوان مصدوم نمی شد استقلال به قهرمانی می رسید و حداقل در داربی آنگونه نمی باخت. چشمی بر اساس نمرات نود، پانزدهمین بازیکن لیگ است.

رحیم مهدی زهیوی( استقلال خوزستان)

بازیکنی که با گلهایش به ذوب آهن سند قهرمانی استقلال خوزستان را امضا کرد یکی از بهترین های این فصل لیگ بود. زهیوی هم یکی دیگر از خریدهای عالی عبداله ویسی بود. مربی ای که در خرید بازیکنان کم نام و نشان تخصص دارد. زهیوی از نفت آبادان به استقلال خوزستان آمد و قهرمانی لیگ برتر را جشن گرفت. او شانزدهمین بازیکن برتر لیگ بود. در جمع بازیکنان استقلال خوزستان چند خرید موفق دیگر از این جنس دیده می شود که حسن بیت سعید هم یکی دیگر از آنهاست.

محمدرضا اخباری ( تراکتورسازی)

اخباری در این فصل دروازه‌بانی مطمئن برای تراکتورسازی بود. او هم از سربازهای موفق تراکتور محسوب می شود که با بازیهای خوبش در فهرست تیم ملی هم قرار گرفت. اخباری هجدهمین بازیکن لیگ به شمار می رود. مهدی کیانی هم که در نیم فصل به تراکتور بازگشت بسیار خوب کار کرد، اما از آنجا که او فصل قبل هم پیراهن تراکتور را برتن داشت در فهرست بهترین خریدها قرار نگرفت.

فرشاد احمدزاده ( پرسپولیس)

پرسپولیس خریدهای خیلی خوبی در این فصل داشت. فرشاد احمدزاده بازیکن بیست و هشتم لیگ دهمین خرید خوب لیگ و سومین خرید خوب پرسپولیس به شمار می رود. او هم در بازی های هجومی قرمزها نقش موثری داشت. رامین رضاییان، محمد انصاری و لوکا ماریچ دیگر خریدهای موفق برانکو به شمار می روند.