سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

برای درست کردن سالاد یونانی به مواد تازه احتیاج دارید. نگاهی به یخچال بیندازید، احتمالا خیلی از مواد تازه را باید در این سالاد استفاده کنید. به نوشته وب سایت آشپز باشی، راز این سالاد یونانی خوشمزه و اصیل، استفاده کردن از مواد اولیه تازه است.

مواد مورد نیاز
    2 عدد گوجه فرنگی
    200 گرم گوجه گیلاسی
    1 عدد متوسط  پیاز
    کاهو
    1 عدد خیار
    1 عدد فلفل دلمه ای سبز
    1 مشت شوید
    1 مشت نعناع
    1 مشت زیتون سیاه
    به میزان لازم نمک
    1 قاشق غذاخوری سرکه قرمز
    3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
    200 گرم پنیر فتا
    1 قاشق چای خوری آویشن


طرز تهیه

- داشتن مواد اولیه با انواع شکل و سایزها در سالاد، آن را زیبا می‌کند، پس گوجه سایز متوسط خود را قاچ، گوجه‌های گیلاسی را از وسط نصف و گوجه سایز بزرگ را نازک حلقه حلقه کنید. همه گوجه‌ها را در ظرفی بزرگ بریزید. پیاز را خیلی نازک حلقه حلقه کنید و به گوجه‌ها اضافه کنید.
- با چنگال روی پوست خیار شیارهای عمیق بندازید و سپس آن را نازک حلقه حلقه کنید. تخم‌های فلفل دلمه‌ای را درآورید و آن را هم حلقه حلقه کنید و به همراه خیار به سالاد اضافه کنید.
- شوید و بیشتر برگ‌های نعناع را ریز خرد کنید، برگ‌های ریزتر نعناع را برای تزیین سالاد نگه دارید. سبزی‌های خرد شده را به سالاد اضافه کنید. زیتون‌ها را در دست‌تان بفشارید تا آب‌شان روی مواد سالاد بچکد و سپس آنها را هم در سالاد بریزید.
-اندکی نمک، سرکه و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و به سرعت مواد را با دست با هم ترکیب کنید. زمانی که تمامی طعم‌ها با سبزیجات ترکیب می‌شوند، لحظه‌ای جادویی است. طعم آن را بچشید و اگر لازم بود از مواد به آن اضافه کنید.
- برای سرو کردن، قالب پنیر را بر روی سالاد قرار دهید. آویشن خشک‌شده، برگ‌های نعناع (که کنار گذاشته بودید) و مقداری روغن زیتون بر روی سالاد بریزید و سالاد را سر میز ببرید.