سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

شنبه نوزدهم مرداد ماه نود و دو

ساعت 21:15

لیگ برتر ، جام خلیج فارس

دوره سیزدهم ، هفته چهارم

ورزشگاه آزادی

تماشاگر: 30000 نفر



داوران:  تورج حق وردی- ابوالفضلی-عیوض محمدی- حیدری

کارت زرد: مومنی- آندو تیموریان محمد قاضی-روزبه چشمی


استقلال: 

مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، علیرضا واحدی نیکبخت، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری، پژمان نوری (سیاوش اکبرپور 58)، محمد قاضی و آرش برهانی (محمد مهدی نظری 45)

سرمربی: امیر قلعه نویی

صبای قم :

مهرداد طهماسبی، مرتضی کاشی، روزبه چشمی، مسعود حق‌جو، مجید هوتن، ابوالفضل ابراهیمی، اکبر صادقی( کیوان امرایی45)، مهدی مومنی، فرید کریمی( پور عمرانی 82) , محسن بیات ، غلام‌رضا عنایتی ( سید رضا حسینی 76)

سرمربی: محمد مایلی کهن

شرح بازی:

 سیزدهمین دوره لیگ برتر ایران با سرعتی سرسام‌آور به پیش می‌رود و تا چشم به هم بزنیم هفته چهارم و پنجم را نیز پشت سر خواهد گذاشت. 

در سه هفته‌ای که از لیگ جدید می‌گذرد، استقلال و صبا نتایج مشابهی گرفته‌اند و هر دو تیم با 6 امتیاز حاصل از دو برد و یک باخت در پله سوم و چهارم قرار دارند.

هر چند اگر یک امتیاز کسر شده از استقلال را از حساب این تیم کم کنیم، آبی‌ها با 5 امتیاز تا رتبه ششم سقوط کرده و سه پله پایین‌تر از صبا می‌ایستند.


تقابل دو تیمی که محمد مایلی‌کهن و امیر قلعه‌نویی را بر روی نیمکت‌های خود دارند، همه را ناخودآگاه به یاد اختلافات کهنه و عمیق این دو مربی می‌اندازد.

البته از اتفاقات رخ‌داده میان این دو نفر، از بیانیه‌هایی که صادر شد و القاب عجیب‌وغریبی که به ثبت رسید(!) سال‌های زیادی گذشته اما با این وجود هر بار به تقابل قلعه و مایلی می‌رسیم بد جوری بوی کنتاکت و گردگیری به مشام می‌رسد.
 

نیمه نخست:

در 20 دقیقه ی ابتدایی تیم صبا تیم برتر میدان بود و یکی دو موقعیت هم داشت که رحمتی دروازه اش را بسته نگه داشت.

پس از ان استقلالی ها میانه میدان را در دست گرفتند که روی یک ضد حمله قاضی از پشت محوطه ی جریمه به زیبایی تک گل این نیمه را به ثمر رساند.

تیم صبا در این دیدار تیم بسیار دونده ای نشان داد و آبی ها همچنان کمبود یک هافبک طراح را در تیمشان حس می کنندو ضمن آنکه خسرو حیدری در نیمه ی نخست فوق العاده ظاهر شد و بهترین بازیکن میدان بود. 

نیمه دوم:

در نیمه ی دوم تیم صبا به طور کامل تیم برتر میدان بود.

آنها فرصت های زیادی داشتند و حتی یک پنالتی را از دست دادند.

آبی پوشان در نیمه ی دوم تقریبا موقعیت گل نداشتند .

البته خستگی بدنی را می شد در بازیکنان این تیم دید. سید مهدی رحمتی در این بازی فوق العاده ظاهر شد و با واکنش های خوبش 3 امتیاز را برای آبی پوشان به ارمغان اورد. 

شرح گلها:

دقیقه 32: پاس ارش برهانی با پای چپ به محمد قاضی رسید و این بازیکن با پای راست ابتدا توی سر توپ زد و سپس با پای چپ گل زیبایی را به ثمر رساند


دقایق حساس

دقیقه 15:پاس بد عمران زاده به نیکبخت نرسید و مومنی در میانه ی راه توپ را دزدید و با ضربه ای نوک پا رحمتی را مجبور به واکنش کرد


دقیقه 21: پاس رو به عقب تیموریان به قاضی رسید و این بازیکن ابتدا پا عوض کرد و سپس با ضربه ی پای راست دروازه ی صبایی ها را تهدید کرد که موجب تشویق تماشاگران شد. 


دقیقه 41: حیدری بعد از یک دریبل سر پا توپ را روی دروازه فرستاد که برهانی از دو قدمی دروازه توپ را به تیر دروازه کوبید.


دقیقه 54: حرکت سریع کریمی با تکل عمران زاده مواجه شد که داور این صحنه را پنالتی اعلام کرد. هر چند این صحنه اصلا پنالتی نبود.


دقیقه 55: ضربه ی پنالتی رضا عنایتی به سمت راست دروازه زده شد که رحمتی برای دومین بازی پیاپی ضربه ی پنالتی را مهار کرد. 


 دقیقه 69: ضربه ی سر بازیکنان صبا از روی کرنر را رحمتی با یک سِیو عالی مهار کرد. عادل فردوسی پور این دریافت را بهتر از مهار پنالتی نام برد! 


دقیقه 87: ضربه پورعمرانی از پشت محوطه جریمه با فاصله ی کمی از کنار دروازه به بیرون رفت 

بهترین بازیکن:

مهدی رحمتی دو سوپر سِیو داشت تا آبی ها دومین پیروزی متوالی شان را به دست بیاورند. او دومین پنالتی پیاپی اش را هم مهار کرد. 

 

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یک بر صفر مقابل صبای قم در نشست خبری اظهار داشت: عید سعید فطر را تبریک می‌گویم از همه هواداران مان عذرخواهی می‌کنم که بازی افتضاحی انجام دادیم در نیمه دوم به خصوص شاید ضعیف‌ترین بازی دوران فوتبالی‌مان بود.

وی ادامه داد: در نیمه اول بد نبودیم اما در نیمه دوم کیلوها «من» در میدان بودند و چند جوان آمدند و صبا باید در نیمه دوم پیروز می‌شد.

با درخشش رحمتی پیروز شدیم و باز هم از هواداران معذرت می‌خواهم. به غیر از رحمتی سایر بازیکنان در شرایط خوبی نبودند.

قلعه‌نویی در مورد داوری گفت: در مورد داوری صحبت نمی‌کنم اما عمران‌زاده قسم می‌خورد که پنالتی نبود.

دریکی دو صحنه داور می‌توانست به سود ما خطا بگیرد. قول دادم که در مورد داوری حرف نزنم

سرمربی استقلال در مورد اینکه استراتژی‌اش در نیمه دوم چه بود و به دنبال حفظ گل بوده است، گفت: تعویض‌هایم روبه جلو بود و یک هافبک را عوض کردیم و اکبرپور را به میدان آوردیم و می‌خواستیم در نیمه دوم سرعت به بازی بدهیم.

کارهای تاکتیکی صبا این اجازه را به ما نداد. یک گل تضمین خوبی برای ما نبود که برنده شویم.

در بازی با سپاهان و فجر عالی بازی کردیم اما امروز افتضاح بودیم متاسفانه برخی فکر می‌کنند اگر از ابتدا به میدان بروند همه چیز حل می شود.

اکبرپور تنبیه می شود و اگر بخواهم به او مرخصی می‌دهم به خانه برود.

نیکبخت مدتی در میدان حضور نداشت ولی در کل از او راضی هستم یکی دو صحنه هم با تجربه‌اش به ما کمک کرد.

قلعه نویی در پایان نشست در مورد فاصله کم بازی ها مقابل دوربین های تلوزیونی گفت: استقلال بیشتر از همه در این زمینه ضرر می کند.

از سویی دو تن از هافبک های ما که در صعود تیم ملی هم به جام جهانی نقش داشتند مصدوم شدند.

محمد قاضی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل صبای قم و گلزنی‌اش گفت: خدا را شکر می‌کنم به پیروزی رسیدیم و توانستم به تیمم کمک کنم. بازی خیلی خوبی بود، با توجه به اینکه فاصله مسابقات بسیار کم است بدن ما در نیمه دوم دچار افت شد، باید به خوبی ریکاوری کنیم تا آماده مسابقات بعدی شویم.

وی در مورد اینکه آیا طلبش را از پرسپولیس دریافت کرده است، عنوان کرد: هنوز پولی دریافت نکرده‌ام.

قاضی در ارتباط با اینکه در پرسپولیس گلزنی نمی‌کرد اما در استقلال شرایطش خوب شده است، گفت: نمی‌‌خواهم در مورد گذشته صحبتی انجام بدهم و فقط در مورد الان حرف می‌زنم. طرفداران استقلال به من لطف دارند و تلاش می‌کنم در این فصل جواب محبت‌هایشان را بدهم.

وی در خصوص اینکه کسر امتیاز به دلیل فحاشی هواداران کار درستی است، عنوان کرد: مشکلی که در آن بازی اتفاق افتاد به دلیل اشتباهات داوری بود، این مسئله هواداران را اذیت کرد، باید به هواداران حق بدهیم، آنها وقتی اشتباهات داوری زیاد می‌شود رویشان این موضوع اثر منفی می‌گذارد و چنین اتفاقی می‌افتد.

وی در مورد اعتراض‌هایی که به پیراهن‌های تیم از سوی بازیکنان مطرح می‌شود، گفت: در این موضوع تخصصی ندارم و نمی‌توانم حرفی بزنم.

قاضی در مورد دیدار مقابل داماش عنوان کرد: بازی سختی داریم، وظیفه‌ام می‌دانم که تمام تلاشم را انجام دهم و شرایطم را درون تیم بهتر کنم.

وی در مورد اینکه در جریان بازی مصدومیتی او را آزار می‌داد، عنوان کرد: مشکلی خاصی نیست، به سفید رانم ضربه‌ای خورده بود و برای بازی بعدی فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد.

قاضی در مورد اینکه هواداران برایش شعاری ساخته‌اند، عنوان کرد: از همه آنها ممنون هستم برای من شعار درست کردند، شاید چون گل دومم را می‌زدم این اتفاق افتاد و تلاش می‌کنم به شرایط خوبم در بازی‌های بعد نیز ادامه دهم.

قاضی در مورد اینکه قلعه‌نویی انتقاد زیادی به بازی بازیکنان کرده بود، عنوان کرد: قلعه‌نویی دوست داشت استقلال بهترین عملکردش را ارائه کند اما باز هم خدا را شکر می‌کنیم که بازی را بردیم.