سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

عالی بود قهرمان جام یوفا رو بردیم تو زمین خودش
استقلال قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران با پیروزی 2 بر یک مقابل دیناموکیف با روحیه به ایران بازخواهد گشت.
استقلال که در اردوی اوکراین یک مسابقه تدارکاتی ویژه با دیناموکیف تدارک دیدند لحظاتی پیش با پیروزی 2 بر یک مقابل قهرمان اروپا زمین را ترک کردند.
استقلال در این بازی توسط فرهاد مجیدی و آرش برهانی به ثمر رسید.
دو بازیکنی که امسال قراردادشان را با استقلال تمدید کردند.
این برد روحیه‌بخش در حالی که استقلالی‌ها مشغول پشت سر گذاشتن فصل بدنسازی هستند خبر امیدوارکننده‌ای برای امیر قلعه‌نویی است که امسال لیگ برتر را با چالشی بزرگتر آغاز کرد.

استقلال در این بازی لاوره بازیکن جدید خود را تست کرد و البته در دقیقه 82به دلیل اخراج سیاوش اکبرپور ، 10 نفره بازی را به پایان رساند.

داور در این بازی 7 دقیقه وقت اضافی در نظر گرفت اما مقاومت استقلال نشکست .

سرمربی تیم دیناموکیف اولگ بلوخین است.

این تیم با 13 قهرمانی، پرافتخارترین تیم اوکراین هم به حساب می‌آید اما در بازی امشب برابر استقلال ایران، از ترکیبی بهره برد که تفاوت‌های فراوانی نسبت به بازی دوستانه قبلی برابر اسپارتاک موسکو داشت.

امیر قلعه نویی در این بازی  ، علیرضا نیکبخت واحدی را به عنوان کاپیتان به زمین فرستاد.
در شرایطی که استقلالی ها 3 بازیکن باسابقه تیم شان یعنی پژمان منتظری ، مهدی رحمتی و فرهاد مجیدی را در کنار احمد جمشیدیان روی نیمکت گذاشته است ، با ترکیب حسین حسینی ، حنیف عمران زاده ، امیرحسین صادقی ، هاشم بیک زاده ، علیرضا نیکبخت ، پژمان نوری ، گوران لاوره ، سیاوش اکبرپور ، محمد مهدی نظری ، محمد قاضی و آرش برهانی به زمین فرستاده است.

نیکبخت که از سال 1378 به استقلال آمد ، در سال 1385 به پرسپولیس رفت .
بازگشت او به استقلال جو خاصی را به این تیم حاکم کرد
اما به نظر می رسد امیر قلعه نویی برای برگرداندن روحیه به بازیکنش او را کاپیتان کرده است.

امیر قلعه نویی در دیدار مقابل دیناموکیف، استقلال را با روش 3-3-4 به میدان فرستاد.

در این سیستم، امیرحسین صادقی و حنیف عمران زاده مدافعان میانی بودند .

هاشم بیک زاده در غیاب خسرو حیدری دفاع راست شد و علیرضا واحدی نیکبخت در میان تعجب، در پست دفاع چپ بازی کرد و نمایش فوق العاده ای رارئه کرد. 


در حالی که پیش از این خیلی ها می گفتند نیکبخت به علت سنگین بودن دیگر نمی تواند در دفاع چپ بازی کند اما او نشان داد همچنان مالدینی است و از دوران امادگی زیاد هم فاصل نگرفته  است
.

در خط میانی هم سیاوش اکبرپور در کنار پژمان نوری و گوران لاوره به میدان رفتند. در بسیاری از دقایق بازی اکبرپور عقب تر از پژمان و لاوره بازی کرد تا حضور در پست جدید را آزمایش کند.

 در خط حمله هم مهدی نظری و آرش برهانی، مهاجمان کناری بودند و محمد قاضی هم در نوک پیکان خط حمله به میدان رفت.این اولین ترکیب استقلال در فصل جدید بود. نکته مهمش هم بازی نیکبخت در دفاع چپ بود. البته که با اضافه شدن خسرو حیدری، آندو و جواد نکونام شاید تغییراتی در این ترکیب بوجود بیاید و امیر قلعه نویی ترکیب اصلی اش را دسخوش تغییر کند.