سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

هفته سی و یکم لیگ برتر 


جمعه 23 فروردین 1392 


استقلال- گهر دورود 


ورزشگاه آزادی تهران 


تماشاگر: خالی. به دلیل محرومیت استقلال

گل: جواد نکونام و ویسنت آرزه برای استقلال 


کارت زرد: آرمان قاسمی از گهر، هاشم بیک زاده از استقلال
 
استقلال: سید‌مهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، علی حمودی، هاشم بیک زاده، جواد نکونام، آرزه کاماچو (88 کیانوش رحمتی)، فرزاد حاتمی (68 سیاوش اکبرپور)، میثم بائو، عباس محمد‌رضایی و فرهاد مجیدی (60 سید ایمان موسوی 


سرمربی: امیر قلعه نویی

 گهر دورود: شهرام مهربان، محمد‌رضا خرسند‌نیا، عمار نیک‌کار، حامد پورعمرانی (51 هاملت میخیتاریان و از دقیقه 77 یزدان عباسیان)، رضا کاردوست، امین ترکاشوند (62 تقی نایبی)، مجید خمیسی، مجید خدابنده لو، محمود شفیعی، آرمان قاسمی و صابر محمدی 


سرمربی: محمد مایلی کهن

شرح بازی:


استقلال در روزی که در ورزشگاه خالی از تماشاگر میزبان گهر دورود بود، با چند تغییر به زمین آمده بود.

خسرو حیدری و مجتبی جباری سرشناس ترین نیمکت نشینان استقلال بودند و در خط میانی میثم بائو و ویسنت آرزه به کار گرفته شده بودند.

در خط حمله هم فرهاد مجیدی از ابتدا در کنار فرزاد حاتمی قار گرفته بود.

بعد از بیست دقیقه ابتدایی بازی که تقریباً تعادل در مرکز زمین برقرار بود و هر دو تیم شانس های اندکی برای گل زدن داشتند، به تدریج استقلال بر بازی مسلط شد و دو گل نیمه اول نکونام و آرزه حاصل این تسلط بود.

استقلال در نیمه اول می توانست گل های بیشتری هم بزند اما توپ های فرزاد حاتمی و فرهاد مجیدی به گل تبدیل نشد.

در نیمه دوم، روند بازی کمی متعادل تر شد و با اینکه استقلال می توانست در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم باز هم به دروازه گهر برسد، اما فرصت ها از دست رفت به خصوص صحنه ای که مجیدی در حالتی تک به تک، توپ را به شهرام مهربان واگذار کرد.


شرح گل ها:


استقلال 1-0: روی یک ضربه کرنر جواد نکونام با یک ضربه والی دروازه گهر را گشود


استقلال 2-0: پشت محوطه هجده قدم روی فرهاد مجیدی خطا شد. این ضربه را آرزه به زیبایی وارد دروازه شهرام مهربان کرد. توپ آرزه بعد از برخورد به تیر عمودی به درون دروازه غلطید.


بهترین بازیکن:


ویسنت آرزه کاماچو در این بازی به عنوان هافبک راست به کار گرفته شد و هم در حملات استقلال نقش موثری داشت و هم روی یک ضربه ایستگاهی زیبا، برد استقلال را تضمین کرد

اتفاق ویژه:


کیانوش رحمتی که به خاطر پارگی رباط صلیبی تقریبا یک سال را خارج از میدان سپری کرده بود، در این بازی فرصت پیدا کرد که حدود 5 دقیقه بازی کند.

آخرین باری که کیانوش برای استقلال بازی کرده بود، پرویز مظلومی مربی این تیم بود

و اما بازی فیکس فرهاد مجیدی

انصافا هیچ شباهتی به بازیکن‌های سی‌وهفت‌ساله ندارد. به عکس‌هایش دقت کنید!


فرهاد مجیدی طی 180 دقیقه بازی مقابل الهلال یک دقیقه هم در میدان نبود اما اسمش بیشتر از همه بیست و چند بازیکنی که به زمین رفته بودند بر سر زبان‌ها و در متن خبرها بود.

و این خاصیت ستاره‌هاست. دیروز در نبرد سوت و کور استقلال و گهر، مهم‌ترین سوژه برای عکاسان بازگشت او به ترکیب اصلی بود.

در ابتدای بازی یک رخصت درست و حسابی از محمد مایلی‌کهن گرفت و تا لحظه‌ای که در میدان بود مثل جوان‌های باانگیزه دوید، جنگید، تکل زد و حتی برای دفاع از دروازه خودی تا محوطه جریمه تیمش عقب نشست.


دیروز روز گلزنی او نبود، اما طوری بازی کرد که انگار نه انگار سی و هفت سالگی را رد کرده است. انگار نه انگار از روزهایی که اولین بازی ملی‌اش را به دعوت همین مربی انجام داد، هجده سال آزگار گذشته است.


انگار او «گذر زمان» را هم با دریبل دو طرفه جا گذاشته است.

با نصیرزاده درباره مظفری حرف زدیم که در آستانه یکی از آزمون های داوری مهم زندگی حرفه ای اش است:

هوشنگ نصیرزاده علاوه بر اینکه کارشناس داوری درجه یکی است ، دوست نزدیک سعید مظفری زاده داور بازی فردای استقلال - سپاهان است .
داور خوش تیپی که آبی ها و زردها به یک اندازه از او دل ناخوشی دارند!
1- شاید دقت نکرده باشید ولی رفتاری که با سعید در لیگ می شود عین رفتاری است که با یک داور خارجی می شود. در واقع زمانی که مظفری زاده داور یک بازی است گویا یک داور خارجی سوت می زند. 

2- سعید مظفری زاده چند امتیاز دارد که خیلی از داوران شاید نداشته باشند. قد او با بلند قدترین بازیکنان فوتبال برابری می کنند و چهره خوبی که دارد باعث می شود اطاعت پذیری را نزد بازیکنان بالا ببرد .

3- سعید  به خاطر تحصیلات عالیه ای که دارد از ادبیات خوبی در برخورد با بازیکنان استفاده می کند و همین در لیدری بازی به او کمک می کند. 

4- اوکاملا بی حاشیه است و معمولا در برد رسانه ای هم نیست برای همین توانسته در سایه به راحتی حرکت کند. او ارتباط خوبی با تماشاگران خشمگین ورزشگاه برقرار می کند برای همین مسابقات مهم کشور را به او می سپارند. استقلال و سپاهان و تراکتور و بازی های متقابل این سه تیم. این به مفهوم این است که کمیته داوران به این داور 39 ساله اعتماد دارد.


5- سعید مظفری زاده توسط برخی از تماشاگران متهم به پرسپولیسی بودن است ولی سوابق نشان می دهد که ایشان بازیکن استقلال یزد بوده است. به هر صورت در طول مسابقه داوران حاضران نیستند ادامه زندگی خود را در دنیای فوتبال به نتیجه یکی از تیم ها بفروشند. همان طور که علی دایی بازیکن استقلال اردبیل بوده و بعدا در پرسپولیس بازیگری و مربیگری کرده است.

6-  آنهایی که از نزدیک سعید مظفری زاده را می شناسند می دانند که او بیشتر به مطالعه و ماهی گیری و اتومبیلرانی و شعرهای مولوی علاقه مند است تا تعقیب نتایج تیم های استقلال و پرسپولیس که فقط برای  تماشاگران اهمیت دارد.

7- اولین بازی مهم سعید مظفری زاده دردوران داوری همین بازی استقلال و سپاهان بوده است . بازی ای که با جنجال شدیدی همراه بود ؛ البته سعید خیلی از آن جنجال فاصله داشت.

8- خوش تیپ است. خوش تیپ ترین داور ایران .

9- در کار ساخت وساز است و ثروتمند است و همین مسئله به او اعتماد برخورد با بازیکنان فوتبال را می دهد.

البته بازیکن ها هم می دانند سعید آدم حسابی است.

1-استقلال و سپاهان تاکنون 19بار به میزبانی استقلال با هم دیدار کرده اند که 11پیروزی سهم استقلال بوده،5دیدار مساوی شده و 3بار نیز سپاهان پیروز شده است که از این حیث کفه ی ترازو به نفع استقلالی ها سنگینی می کند . 


2- در بین گلزنان دوتیم آرش برهانی 12 بار موفق به گلزنی مقابل سپاهان شده که 9 گل را با پیراهن پاس و تنها 3 گل با پیراهن استقلال به ثمر رسانده است .

3- فرهاد مجیدی و آرش برهانی هر دو با 3 گل ، گلزنترین مهاجمین استقلال مقابل سپاهان هستند .


 4- در بین بازیکنان سپاهان محمد غلامی با 6 گل ، بیشترین گل را وارد دروازه استقلال کرده که هیچ یک را با پیراهن سپاهان به ثمر نرسانده . 


5- محرم نوید کیا با 4 گل بیشترین گل را با پیراهن سپاهان مقابل استقلال به ثمر رسانده 


6- امیر قلعه نویی 19 بار با سپاهان روبرو شده که 6 برد ، 6 تساوی و 7 باخت ماحصل این دیدارها بوده . سپاهان از معدود تیمهایی است که تعداد باختهای قلعه نویی از تعداد بردهایش مقابل آن بیشتر است و امیر قلعه نویی در دیدار فردا فرصت این را دارد تا این آمار را برابر کند .


 7- زلاتکو کرانچار بعنوان سرمربی سپاهان تا بحال 5 بار با استقلال روبرو شده که 1 برد ، 3 مساوی و 1 باخت حاصل این دیدارها بوده است .
 8- امیر قلعه نویی تا بحال در دیدارهای خانگی از سپاهان شکست نخورده است . البته بازی این دو تیم در جام حذفی که در ضربات پنالتی به نفع سپاهان شد را در این آمار به عنوان تساوی حساب می کنیم .