سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

استقلال با 7 امتیاز به صدر جدول گروه صعود کرد .

این یک برد الهام بخش و درجه یک بود که پس از دو شکست دیروز تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا شیرینی خاصی داشت

از گروه چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال ایران و الهلال عربستان در ریاض به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان الهلال عربستان با نتیجه ی دو بر یک مغلوب نماینده ایران شد. 

داور:نواف عبدالله

اخطار:پژمان منتظری و ایمان موسوی از استقلال ، اوزیا دی پائولو،یاسر القحطانی وعبدالله زوری از الهلال

الهلال : فهدی الشماری، عبدالله الزوری، ماجد ال مرشدی، اوزیا دی پائولو، گوستاوو بولیوار، محمد الشلحوب، سلمان فرج، نواف عابد، سالم الدوساری، یاسر الشهرانی و یاسر القحطانی

استقلال : سید مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، امیر حسین صادقی، پژمان منتظری، هاشم بیک زاده(علی حمودی 57)،جواد نکونام، ساموئل،خسرو حیدری، ایمان موسوی(46 سیاوش اکبرپور) و فرزاد حاتمی(آرش برهانی 70)

شرح بازی:

دومین روز از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا امروز چهارشنبه با رقابت های گروه چهارم پیگیری شد که در یکی از دیدارهای این گروه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه فصل بن عبدالعزیز به مصاف الهلال عربستان رفت.

در این دیدار که نیمه اول آن با تساوی بدون گل به پایان رسید، شاگردان امیر قلعه نویی موفق شدند در پایان 2 بر یک میزبان خود را شکست دهند.

در نیمه اول استقلال در چند موقعیت می توانست دروازه حریف را باز کند اما مهاجمان این تیم دقت لازم را نداشتند. امین موسوی در دقایق پایانی نیمه اول می توانست دروازه الهلال را باز کند که با ضربه ای کم دقت توپ را به بیرون زد تا نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

 با شروع نیمه دوم الهلالی ها انگیزه بالاتری برای رسیدن به گل داشتند و استقلالی ها هم دل به ضد حملات خوش کرده بودند.

در دقیقه 59 ضربه بازیکن الهلال به تیر افقی دروازه استقلال برخورد کرد و لحظاتی بعد سیدمهدی رحمتی یک موقعیت ایده‌آل را از حریف گرفت. رحمتی در چند موقعیت دیگر مانع از باز شدن دروازه اش شد اما در دقیقه 68 بالاخره تسلیم ضربه سالم الدوساری شد تا بازی یک بر صفر شود.

 پس از این استقلالی ها با تلاشی مضاعف به دنبال جبران این گل بودند که در دقیقه 80 پژمان منتظری پیش تاخته ضربه ایستگاهی ارسالی مجتبی جباری را به تور دروازه الهلال چسباند تا همه چیز از نو آغاز شود.

پنج دقیقه بعد از این گل آرش برهانی که لحظاتی پیش جانشین حاتمی در خط حمله شده بود با فرار از تله آفساید مدافعان الهلال با ضربه ای بغل پا برای دومین بار دروازه تیم عربستانی را باز کرد.

 با این گل الهلالی ها برای رسیدن به گل تساوی به آب و آتش زدند و حملاتی را روی دروازه نماینده ایران پی ریزی کردند اما دفاع خوب استقلالی ها مانع از به تساوی کشیدن بازی شد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی با سه امتیاز با ارزش عربستان را ترک کنند.

دقایق حساس:

 در دقیقه 16 پاس رو به بیرون ایمان موسوی را فرزاد حاتمی با بی دقتی از وسط محوطه ی جریمه الهلال به بالای دروازه زد.

  شوت محکم محمد الشلحوب در دقیقه 18 با فاصله از بالای دروازه ی استقلال راهی اوت شد.

  در دقیقه 30 این دیدار، ایمان موسوی در یک ضد حمله در حالی که تنها با دروازه بان و یک مدافع الهلال پیش رو بود براحتی توپ را از دست داد. این درحالی بود که او، فرزاد حاتمی را نیز کنار خود داشت.

  شوت سنگین اوزیا دی پائولو در دقیقه 32 از گوشه ی راست محوطه ی جریمه ی استقلال را مهدی رحمتی به زیبایی به کرنر فرستاد.

  در دقیقه 37 شوت نواف عابد از پشت محوطه ی جریمه ی استقلال را مهدی رحمتی به کرنر فرستاد.

  در دقیقه 44 ایمان موسوی با پاس خوب مجتبی جباری در شرایطی تک به تک برابر دروازه ی الهلال قرار گرفت که ضربه ی عجیب او از کنار دروازه ی الهلال راهی اوت شد.

 در دقیقه 49 اشتباه ساموئل، فرصت مناسبی برای الدوساری ایجاد کرد که ضربه ی او از پشت محوطه ی جریمه استقلال با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

  در دقیقه 51 ضربه ی سر خطرناک یاسر القحطانی پس از برخورد با پای خسرو حیدری راهی کرنر شد.

 در دقیقه 59 شوت سنگین قحطانی از پشت محوطه ی جریمه استقلال به تیرک دروازه استقلال برخورد کرد و دربرگشت همان توپ برابر سالم الدوساری قرار گرفت که ضربه ی او درون محوطه ی جریمه استقلال را رحمتی راهی کرنر کرد. با ارسال کرنر مجددا توپ برابر الدوساری قرار گرفت که ضربه او در آغوش رحمتی جای گرفت.

 شوت سنگین بولیوار در دقیقه63 را مهدی رحمتی به زیبایی به کرنر فرستاد.

 

با ارسال کرنر ماجد ال مرشدی با ضربه ی سر می توانست برای استقلال خطرساز باشد که ضربه ی سر او را مهدی رحمتی به خوبی در اختیار خود گرفت.

  در دقیقه 68 یاسر قحطانی با ارسال توپ برای الشهرانی، او را صاحب توپ کرد و الشهرانی با یک پاس رو به بیرون در داخل محوطه ی جریمه ی استقلال به سالم الدوساری، او را صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک بغل پای دقیق دروازه ی استقلال را باز کند و حساب کار یک بر صفر به سود الهلال شود.

 در دقیقه 75 ساموئل در شرایطی مناسب در محوطه جریمه الهلال صاحب توپ شد که با خروج السودیری از دروازه ی الهلال این فرصت برای ساموئل و استقلال از دست رفت.

 در دقیقه 88 شهرانی در مصافی تک به تک با مهدی رحمتی قرار گرفت که ضربه ی او را مهدی رحمتی بخوبی دفع کرد.

شرح گلها :

1-0( الهلال):بازیکنان آبی پوش میزبان روی یک حرکت تیمی به گل رسیدند. گل زیبای آنها با پاس به سمت چپ دفاع استقلال و پاس به بیرون قحطانی بود که سالم الدوساری با ضربه ای قاطع الهلال را صاحب گل کرد.این گل بعد از چند جمله خطرناک از طرف بازیکنان الهلال  به ثمر رسید. 

1-1 (استقلال):پژمان منتظری پاسخ بازی تهاجمی استقلال را داد . او با یک ضربه سر علی و بی نقص در دقیقه 80 روی یک ارسال ایستگاهی بازی را مساوی کردتا شاگردان قلعه نویی به ادامه کار امیدوار تر باشند. 

2-1(استقلال):آرش برهانی 5 دقیقه بعد از گل منتظری ، روی پاس عالی جباری صاحب توپ شد و با ضربه ای هوشیارانه فرار خود رادر پشت دفاع الهلال به گل تبدیل کرد . 

بهترین بازیکن : مجتبی جباری ، با دو پاس گل فوق العاده نقش موثری در این برد داشت . پاس گل دوم او کلاسی در حد جهانی داشت .

Jabbari.jpg

در عین حال مهدی رحمتی هم با چند واکنش خوب طبق معمول عالی کار کرد. خسرو حیدری و پژمان منتطری هم دیگر 5 ستاره های استقلال در این بازی بودند. 

نکته : با نتایج امروز استقلال با هفت امتیاز در صدر جدول گروه چهارم قرار گرفت و پس از این تیم، العین با شش امتیاز و الهلال با سه امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند.

همچنین الریان با همان یک امتیاز در رده چهارم باقی ماند. 

مسابقه برگشت تیم های استقلال و الهلال عربستان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.الهلال در دیدار رفت با نتیجه 2 بر یک مقابل استقلال شکست خورد و اکنون مسئولان تیم عربستانی برای کسب پیروزی در تهران تدارکات ویژه ای را در نظر گرفته‌اند.

بنا بر اعلام مدیران ارشد باشگاه، کاروان الهلال دوشنبه با یک پرواز چارتر و اختصاصی وارد تهران می شود و چهارشنبه شب بعد از اتمام مسابقه آنها راهی فرودگاه می شوند تا خیلی سریع به عربستان بازگردند.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم استقلال در خصوص پیروزی تیمش مقابل الهلال در ریاض اظهار داشت:ما بازی سنگینی را پشت سر گذاشتیم و الهلالی ها قبل از بازی هر کاری انجام دادند تا برنده از زمین خارج شوند.وی افزود: متاسفانه پیش از بازی استادیوم را عوض کردند و مکان بازی را به داخل شهر تغییر دادند و این همه کارشکنی را تا به حال از عربستانی ها ندیده بودم. انصافا در این همه سال اینقدر توسط عربستانی ها اذیت نشده بودم اما ما با میهمان نوازی در تهران آنها را شرمنده خواهیم کرد.

قلعه نویی در خصوص اینکه این پیروزی می تواند در صعود استقلال به دور بعد تاثیر گذار باشد گفت:من کمترین نقش را در این نتیجه داشتم و بازیکنان بیشترین تلاش را از خودشان نشان دادند اما استقلال در این بازی نشان داد تیم بزرگی است زیرا وقتی در آن شرایط از حریف عقب بیفتید سخت است که بتوانید بازی را برگردانده و برنده شوید.وی تاکید کرد: ما می دانستیم الهلال روی ضربات ایستگاهی دچار مشکل است و در عمق دفاع می توان از روزنه های آنها عبور کرد به همین خاطر روی همین دو نقطه کار کردیم و به لطف خدا به گل رسیدیم.

سرمربی تیم استقلال با تعریف از بازیکنان تیم خود گفت: دست تک تک بازیکنانم را می بوسم که غیرت کردند و باز هم نشان دادند می توانند در روزهای سخت خود را نشان دهند. البته کار ما تازه آغاز شده زیرا دور برگشت بازی ها حساس تر است و قطعا الهلال در همین بازی تهران با تمام قوا به تهران می‌آید و به فکر گرفتن نتیجه خواهد بود.

وی در پایان گفت: تمریناتمان را آغاز خواهیم کرد تا برای دیدار حساس روز سه شنبه آماده شویم. امیدوارم مردم مثل بازی با سپاهان به ورزشگاه بیایند و از تیمشان حمایت کنند و ما هم با کسب نتیجه ای خوب حضور آنها را جبران کنیم.