سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

دوشنبه 28 اسفندماه 1391


هفته سی ام لیگ برتر


نفت تهران- استقلال

ورزشگاه آزادی تهران


تماشاگر: حدود ده هزار نفر


داور: تورج حق وردی با کمک های محمدرضا ابوالفضلی و علیرضا ایلدروم


داورچهارم: حسن اکرمی


گل: فرزاد حاتمی دقیقه 15 برای استقلال، دقیقه 62 رضا نوروزی


کارت زرد: جی لوید ساموئل از استقلال

نفت تهران: حامد فلاح زاده، وریا غفوری، بهمن کامل (89 احمد آل نعمه)، هادی شکوری، میثم حسینی، وحید حمدی نژاد، علی عزتی، یعقوب کریمی، محمد حسین مهرآزما،  و رضا نوروزی (78 ماریو داسیلوا) امین منوچهری (66 محسن یوسفی) 


سرمربی: منصور ابراهیم زاده

استقلال: سیدمهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، حسن اشجاری (74 هاشم بیک زاده)، جواد نکونام، جی لوید ساموئل، خسرو حیدری (46 مجتبی جباری)، سیاوش اکبرپور، ایمان موسوی (46 فرهاد مجیدی) و فرزاد حاتمی


سرمربی: امیر قلعه نویی

دقایق حساس:


دقیقه 4: رضا نوروزی در موقعیت پشت به دروازه چرخید و شوت زمینی اش را روانه دروازه استقلال کرد اما ضربه آرام او را رحمتی به سادگی گرفت.


دقیقه 17: بلافاصله بعد از گل استقلال، ایمان موسوی در موقعیتی خوب به سمت دروازه حریف حرکت کرد اما در حالی که می توانست به حرکت خود ادامه دهد، سعی داشت فرزاد حاتمی را صاحب موقعیت کند که این توپ از دست رفت. 


دقیقه 69: سانتر یعقوب کریمی از سمت چپ از همه عبور کرد و از نزدیکی تیر دروازه به بیرون رفت. 


دقیقه 73: ضربه ساموئل در موقعیتی نامتعادل که از پاس جباری ایجاد شده بود، در دستان فلاح زاده جای گرفت.


دقیقه 75: در حالی که تماشاگران انتظار داشتند مجیدی با یک نوک پا دروازه نفت را باز کند، تکل عالی شکوری در آخرین لحظه، این موقعیت را از استقلالی ها گرفت.


دقیقه 81: ضربه کاشته را مجتبی جباری عالی روی دروازه فرستاد اما فرزاد حاتمی در شرایطی که مزاحمی هم نداشت، نتوانست به توپ ضربه بزند.


دقیقه 88: سانتر فرهاد مجیدی با ضربه سر قوسی فرزاد حاتمی همراه شد و توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه بیرون رفت. این جدی ترین موقعیت استقلال بعد از دریافت گل مساوی بود.


دقیقه 4+90: سانتر بیک زاده و ضربه سر عالی جباری، با کمترین اختلاف از کنار دروازه بیرون رفت.

شرح گل:


استقلال 1-0: خسرو حیدری که هافبک راست استقلال در این روز بود، این بار از چپ فرار کرد و بعد از دریبلی عالی از نزدیکی نقطه کرنر، پیشروی کرد.

خسرو در ادامه با یک پاس رو به بیرون فرزاد حاتمی را در موقعیت قرار داد و مهاجم استقلال هم بی درنگ با یک بغل پای محکم چپ، دروازه نفت را فرو ریخت


نفت 1-1: رضا نوروزی در محوطه هجده قدم در عرض حرکت کرد و ضربه زمینی آرامی به سمت دروازه زد، این توپ بعد از برخورد به پای مدافع استقلال به درون دروازه رحمتی غلطید.

بهترین بازیکن:
در روزی که اکثر بازیکنان نمایش متوسطی داشتند، یعقوب کریمی هافبک چپ نفت بیشتر از سایرین دیده شد. در استقلال هم پژمان منتظری بهتر از بقیه نشان داد.

اتفاق ویژه:


با این نتیجه مساوی و برد پرگل سپاهان در تبریز، رقابت در صدر جدول همچنان فشرده باقی ماند.

حالا بازی استقلال و سپاهان در هفته سی و دوم، که 26 فروردین برگزار می شود، می تواند سرنوشت قهرمان لیگ را مشخص کند.

سیدحسین حسینی در مورد صحبت‌های جباری و رحمتی که اعلام کردند به کمپ استقلال بروید و ببینید که او در چه شرایطی زندگی می‌کند، گفت: هر چیزی بوده آقای رحمتی و جباری اعلام کرده‌اند و حتما موضوعی در میان بوده است که ایشان این صحبت‌ها را انجام داده است، اگر آقای رحمتی چیزی گفته حتما حرف ایشان درست است.وی در مورد اینکه آیا از چیزی می‌ترسد که ناراحتی‌اش را اعلام نمی‌کند، اظهار داشت: فشاری روی من وجود ندارد و از چیزی نمی‌ترسم.حسینی در پاسخ به  این سوال طعنه‌‌آمیز که پول فراوان به بازیکنان استقلال پرداخت شده به کنایه عنوان کرد: همه چیز عالی است و پول هم برایمان حسابی ریخته‌اند!

مجتبی جباری پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل نفت تهران گفت: این هفته نتوانستم تمرین کنم چون به دنبال حل کردن مسائل مالیاتی و مشکلات به وجود آمده برای پاسپورت خودم بودم.وی ادامه داد: متأسفانه در شرایطی که چنین بازی های سخت و حساسی پیش‌رو داریم به بازیکنان حتی 10 تا 20 درصد قراردادشان را ندادند تا بتوانند با آن زندگی خود را اداره کنند، حتی دو تن از دروازه‌بانان جوان تیم شب‌ها با کلاه و دستکش در کمپ می‌خوابیدند و این بازیکنان تیم بودند که تصمیم گرفتند تا جایی برای زندگی آنان فراهم کنند.بازیکن تیم استقلال ادامه داد: تماشاچیان نباید بیش از این از ما توقع داشته باشند چون بازیکنان خیلی تلاش کردند و غیرت به خرج دادند اما مسئولانی که باید پاسخ دهند موبایل هایشان را خاموش کرده‌اند.جباری افزود: بازیکنان جوان تیم که یکی دو تا هم نیستند وضعیت خوبی ندارند ، مسئولان دقیقاً یاد گرفته‌اند که چه کار کنند و در روز بازی‌ها وعده دادن پول می دهند اما بازهم خبری نمی‌شود.بازیکن تیم استقلال تصریح کرد: ما نباید این بازی را مساوی می‌کردیم اما متاسفانه بازیکنان ما به خاطر مسائل مالی تمرکز لازم را نداشتند ، مردم باید بدانند وضعیت بازیکنان تیم خوب نیست.

مهدی رحمتی پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل نفت تهران گفت: در فوتبال همیشه نمی‌توان برنده بود ، ممکن است در بعضی بازی‌ها پیروز باشید و در بعضی بازی‌ها بازنده، اگر توپ‌هایمان در این بازی گل می‌شد به پیروزی می‌رسیدیم.وی ادامه داد: متأسفانه چه هنگامی که بازی‌ها را می‌بریم و چه هنگامی که بازنده هستیم هیچ اتفاقی برای تیم ما نمی‌افتد، بازیکنان تیم امروز تمرکز لازم را نداشتند، مشخص نیست صاحب این تیم کیست، دولت است، وزارت ورزش است یا ارگان دیگر.دروازه‌بان تیم استقلال افزود: بازیکنان جوان ما، کادر تدارکاتی، ماساژورها و کادر پزشکی ما متأسفانه از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارند، تا اینجا با مشکلات ساختیم ولی از این به بعد نمی‌توان تحمل کرد، دیگر مسئولیت از گردن بازیکنان و کادر فنی ساقط شده است.رحمتی ادامه داد: بازیکنان جوان ما حتی یک ریال هم ندارند تا شب عید به خانواده‌هایشان سر بزنند و هیچ‌کس هم جوابگو نیست و مسئولان هم فقط قول می‌دهند، پس از بازی با تراکتور گفتند 4 میلیون پاداش می‌دهند اما خبری نشد.وی ادامه داد: کادر پزشکی ما از جیب خود برای بازیکنان دارو می‌خرند، اگر کسی به داد ما نرسد تیم قهرمان نمی‌شود، چقدر باید به عشق هواداران بازی کرد؟ دیگر بس است دیگر نمی‌توان ادامه داد.رحمتی با اشاره به مشکلات مالی باشگاه استقلال یادآور شد: شرایط سختی داریم کادر پزشکی ماساژورهای ما پول نگرفته‌اند اطلاعی ندارم کسی پول گرفته یا نه اما باشگاه باید به تعهدات خود عمل کند.  هم اکنون تیم‌هایی که در کورس قهرمانی قرار دارند 10 میلیون پاداش می‌گیرند چرا ما نباید این پول را بگیریم.وی با اشاره به اسامی که کادر فنی تیم ملی اعلام کرده یادآور شد: سرمربی تیم ملی حرفه‌ای است و از همه چیز اطلاع دارد. صادقی زمانی که متوجه شد جایی در تیم ملی ندارد نمی‌توانست راه برود، علی حمودی همین اتفاق برایش افتاد. به هر حال بازیکنان استقلال توقع دارند. صد در صد این مسائل روی روحیه بازیکن تاثیر می‌گذارد و تمرکز او را از بین می‌برد. صادقی روز گذشته مصدوم شد.دروازه‌بان استقلال تصریح کرد:‌ما اگر می‌بریم همین است و اگر ببازیم همین اتفاق رخ می دهد. من درباره خودم هیچ صحبتی نمی‌کنم. برخی بازیکنان یک تومانی پول نگرفتند. بعد بازی تراکتورسازی گفتند پول دادند اما چه کسی گرفت؟وی درباره اینکه روز گذشته اعلام کرده بود به علت عدم دعوت شدنش به تیم ملی دوستان سابق خوشحال باشند،‌ تصریح کرد: من گفتم دوستان یعنی جمع بستم یک نفر نیست با کسی دشمنی ندارم خدا را دارم و به هیچکسی نیاز ندارم.رحمتی با انتقاد شدید از کی‌روش تصریح کرد: مربی آورده‌ایم که کارنامه او مشخص است هر جا به عنوان نفر دوم بوده توانسته موفق کار کند. من هم یک پیشنهاد دارم تا مسئولان فدارسیون که می ترسند در مورد خیلی چیزها صحبت کنند و نمی‌توانند هیچ کاری انجام دهند، یک مربی ایرانی به عنوان نفر اول انتخاب کنند و او را دستیار سرمربی ایرانی کنند و ببینند نتیجه بهتری می‌گیریم یا نه. وی در پاسخ به این سوال که شما قبلا از همین مربیان تعریف می‌کردید گفت: من هیچگاه از کسی تعریف نکردم و اگر شما یک مصاحبه از من آوردید که از کسی حمایت یا تعریف کردم حرفتان درست است.

حامد فلاح‌زاده پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل استقلال در مورد صحنه‌ای که با مجتبی جباری دچار درگیری لفظی شد، گفت: جباری هنگام شروع مجدد بازی به من اعلام کرد که بازی را زودتر آغاز کنم و من هم گفتم توپ خراب است و با شرایطی که دارد نمی‌توان این کار را کرد؛ متاسفانه این توپ‌ها برای ما معضلی شده است.دروازه‌بان نفت تهران در مورد اینکه آیا صحبت‌ها به همین آرامی بوده است، عنوان کرد: من آرام صحبت کردم اما در آن لحظه با فشاری که وجود دارد، نمی‌توانم قربان صدقه کسی بروم. به جباری علاقه دارم اما او اعلام کرد که «به تو می‌گویم زودتر بازی را شروع کن».وی ادامه داد: متاسفانه فکر می‌کنند هرکسی به تهران می‌آید و مقابل این تماشاگران بازی می‌کند باید بازنده باشد، جوری رفتار می‌کنند که حتما باید ببازیم.

میثم بائو پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل نفت تهران در مورد خبری که مبنی بر درگیری او با منتظری که امروز منتشر شده بود، گفت: به سمت یکدیگر بشقاب پرت نکردیم و این خبرهای مطرح شده درست نیست.وی افزود: این خبرهایی که اعلام می‌کنند جوانمردانه نیست، برای یک جر و بحث کوچک نباید اینقدر حاشیه‌سازی انجام شود. در هر خانواده همانطور که شوخی و خنده وجود دارد جر و بحث هم گاهی صورت می‌گیرد و موضوع مهمی نبود.

سیدایمان موسوی پس از تساوی یک بر یک استقلال مقابل نفت تهران گفت: فقط می‌توانم بگویم دوست داشتم در این دیدار بازی کنم و نمی‌دانم چرا تعویض شدم. با زندگی من در استقلال دارد بازی می‌شود و وقتی که اینقدر خوب بازی می‌کنم نمی‌دانم چرا باید تعویض شوم.وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که شاید تعویضش به خاطر مسائل تاکتیکی بوده است، عنوان کرد: این موضوع را نمی‌دانم اما مردم همه چیز را دیدند و هواداران استقلال اگر بدانند که چرا بازی نمی‌کنم مطمئنا این افراد را نمی‌بخشند اما در حال حاضر حرفی نمی‌زنم.موسوی در مورد اینکه نمی‌خواهد دلیل بازی نکردنش را اعلام کند، گفت: باز هم سکوت می‌کنم اما اعلام می‌کنم اگر دلیل بازی نکردنم را مردم بدانند هیچ‌وقت آنها را نمی‌بخشند.

هواداران استقلال پس از تساوی یک بر یک برابر نفت تهران علیه منصور ابراهیم‌زاده شعار دادند و او را ضد فوتبال خطاب کردند.* هواداران استقلال همچنین علیه حامد فلاح‌زاده دروازه‌بان تیم نفت شعار دادند. این شعارهای ضد اخلاقی باعث شد فرهاد مجیدی کاپیتان استقلال از هواداران بخواهد این شعارها را متوقف کنند و علیه این بازیکن شعار ندهند زیرا او کاری نکرده است.

هواداران استقلال حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری را با شعار عسگری استقلالی تشویق کردند.

*منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت، شاهرخ بیانی،‌ علی امیری،‌ سید مهدی علوی، حسین عسگری از جمله تماشاگران ویژه این دیدار هستند.

* امیر قلعه‌نویی و منصور ابراهیم‌زاده به سمت نیمکت یکدیگر رفتند و برخورد گرمی قبل از بازی با یکدیگر داشتند.

*در کنار زمین فردی از فرهاد مجیدی خواست یک عکس را برایش امضا کند و مجیدی قبل از نشستن بر روی نیمکت این کار را انجام داد.

* هواداران استقلال مجتبی جباری را که امروز نیمکت نشین است تشویق کردند. هواداران همچنین فرهاد مجیدی را با شعار مجیدی باغیرت تشویق کردند.

* مهدی رحمتی در غیاب جباری بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته است.

* میثم حسینی بازیکن تیم نفت که هواداران از او خواسته بودند دیگر کفش قرمز نپوشد قبل از ورود به زمین و شروع بازی کفش زرد پوشیده بود.

* امین منوچهری، یعقوب کریمی، هادی شکوری و چند بازیکن دیگر نفت قبل از بازی به سمت امیر قلعه‌نویی رفتند و از او برای حضور در میدان رخصت گرفتند.

* ایمان موسوی مهاجم استقلال با دسته گل به سمت منصور ابراهیم‌زاده رفت و از سرمربی تیم سابقش رخصت گرفت.

* امیرحسین صادقی، هاشم‌بیک‌زاده، سیاوش‌ اکبرپور، جواد نکونام نیز به سمت ابراهیم‌زاده رفتند و با او خوش و بش کردند.

* علی حمودی بازیکن استقلال به سمت احمد آل نعمه رفت و با او خوش وبش کرد.

 

مهدی کبریا از خوانندگان مطرح کشور، قطعاتی را برای استقلال خوانده از جمله «قشون آبی». او قرارداد همکاری را هم با باشگاه استقلال امضاء کرده و قرار است آلبوم جدیدی را روانه بازار کند.

با او درباره علاقه اش به استقلال و ورودش به موسیقی گفت و گو کردیم.

- شما برای استقلالی ها شناخته شده اید. ولی از شما می خواهم بیوگرافی مختصری از خودتان به ما بدهید تا دوستان بیشتر با شما آشنا شوند.

من عید نوروز را به شما تبریک عرض می کنم و آرزوی دارم که بازدید کنندگان سایت آبیته موفق باشند. مهدی کبریا هستم متولد سال 1363 ساکن شهر تهران.

- از کِی شد استقلالی شدید و دلیل این طرفداری چه بود؟

مهم ترین دلیل استقلالی شدنم، مرحوم ناصر خان بود. البته ما همه خانواده مان استقلالی هستند ولی من، حجازی را خیلی دوست داشتم و همیشه پیراهن او را می خریدم.

- خیلی خوب است که از اسطوره استقلال، حمایت می کنید و حتی قطعه ای هم برایش خوانده بودید. کدام ویژگی شخصیت ناصر حجازی را می پسندیدید؟
من آن زمان بچه بودم و از تیپ و کلاس ناصر خان خوشم می آمد اما بعدها که سنم بیشتر شد، شخصیتش را پسندیدم. لذت می بردم که پیش هیچ کسی، سر خم نمی کرد و همیشه حقیقت را می گفت.

- به خوانندگی شما بپردازیم. چه شد که وارد موسیقی شدید؟

من با چند نفر از دوستانم شروع کردم به این کار و قرار نبود برای استقلال بخوانم. زیر نظر استاد شمس کارم را شروع کردم. اما یک اتفاق باعث شد که تصمیم بگیرم بیشتر کارهای فوتبالی بخوانم.

- چه اتفاقی؟

من خیلی از بازی ها را به استادیوم می رفتم و از نزدیک می دیدم. خیلی از لیدرها از دوستان صمیمی من هستند. یک بار که داشتیم با دوستانمام از ورزشگاه بر می گشتیم، حس کردیم که جای یک موزیک استقلالی خیلی خالی است که موقع برد تیم محبوبمان بتوانیم با آن لذت ببریم و همان جا تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

- سال 91 دارد تمام می شود. خواستم بدانم سال 91 برای شما چگونه بود؟ اتفاقاتش تلخ بود یا شیرین؟
بیشتر تلخ بود. من کار اصلی ام موسیقی نیست و این کار را فقط برای عشقی که به آن دارم، انجام می دهم. کار اصلی من وارداتِ خودرو و ملزومات دکوراسیون است. امسال به یکی از دوستانم اعتماد کردم که کلاهبردار بود و نزدیک به 3 میلیارد سر من کلاه گذاشت.

- برویم سر بحث همین آلبوم استقلال. گفته بودید می خواهید برای آلبومی با فتح الله زاده قرارداد ببندید. یعنی این آلبوم درباره استقلال است؟ 
قرارداد امضا شده و شعرهای آن هم آماده شده است. انشاء الله مجوزها صادر می شود که آلبومی با مشارکت باشگاه است.

- از نظر شما به عنوان یک هوادار استقلال، بهترین بازیکن این فصل کیست؟

فرهاد مجیدی و مجتبی جباری. اما بازیکن محبوب من حنیف عمران زاده است.

- از امیر قلعه نویی راضی هستید؟

صد در صد

- تا کنون به سایت و انجمن آبیته سر زده اید؟
چند بار به این سایت آمده ام که به نظرم بسیار خوب است. از کاربران آبیته می خواهم که این سایت خوب را حمایت کنند و از ادمین ها و مدیر سایت هم تشکر می کنم آرزوی بهترین ها را برایشان دارم.

- درباره کلمات زیر اولین چیزی که به ذهنتان می رسد را بگویید:

خدا؟ یار

استقلال؟ عشق

مهدی کبریا؟ مخلص

فرهاد مجیدی؟ محبوب

لحظه ی سال تحویل؟ آرامش

تیم خارجی مورد علاقه؟ یوونتوس

بازیکن خارجی مورد علاقه؟ بالوتلی

مربی مورد علاقه؟ گواردیولا 

- یک آرزو برای استقلال؟

قهرمانی در هر سه تا جام

- حرف آخر؟

امیدوارم که هواداران تیم را تنها نگذارند وحتما برای حمایت به ورزشگاه بیایند.