سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

جمعه 18 اسفند 1391 

 
هفته بیست و نهم لیگ برتر

 
ورزشگاه آزادی


ساعت 17:30


استقلال- تراکتورسازی


داور: سعید مظفری زاده. با کمک های: حسن کامرانی فر و محسن فریمانی


داورچهارم: اشکان خورشیدی. ناظر: نوید مظفری


تماشاگر : حدود 80 هزار نفر*60 هزار استقلالی و 20 هزار تراکتوری


گل: جواد نکونام دقیقه 31 برای استقلال


کارت قرمز: آرش برهانی (دقیقه 40) از استقلال


کارت زرد: قاسم دهنوی از تراکتورسازی، سیاوش اکبرپور، حنیف عمران زاده  (روی نیمکت) از استقلال

استقلال: سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، علی حمودی، هاشم بیک زاده، خسرو حیدری (19 جواد نکونام)، جی لوید ساموئل، مجتبی جباری (90 حنیف عمران زاده)، سیاوش اکبرپور، فرزاد حاتمی (68 فرهاد مجیدی) آرش برهانی ، 


سرمربی: امیر قلعه نویی

تراکتورسازی: مهدی ثابتی، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، مصطفی اکرامی (72 مسعود ابراهیم زاده)، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، قاسم دهنوی (60 جواد کاظمیان)، فلاویو لوپز، مهرداد کریمیان، محمد ابراهیمی (78 گیلسون سوارس)، سیدمهدی سیدصالحی


سرمربی: تونی اولیویرا

ترکیب اولیه:


استقلال که لااقل برای ساعاتی، سپاهان را در جدول بالاتر از خود می دید، برای اینکه همچنان صدرنشین لیگ برتر باقی بماند، با ترکیبی متفاوت به زمین آمد.

در خط دفاعی این تیم، غافلگیری چندانی وجود نداشت و فقط هاشم بیک زاده، به اشجاری ترجیح داده شده بود اما در خط میانی، جواد نکونام بازی را از روی نیمکت آغاز کرد تا استقلال با 4-4-2 لوزی با ترکیب ساموئل به عنوان هافبک دفاعی، مجتبی جباری در پشت مهاجمان، خسرو حیدری در راست و سیاوش اکبرپور در چپ به زمین آمده بود.

آرش برهانی و فرزاد حاتمی هم دو مهاجم این تیم بودند. در تراکتورسازی هم، جواد کاظمیان روی نیمکت نشسته بود تا مهدی کریمیان و قاسم دهنوی جلوتر از مهدی کیانی در مرکز خط میانی به کار گرفته شوند. 

شرح بازی:

 
نیمه اول: بازی دو تیم بالانشین لیگ، با هیجان و جذاب شروع شد.

یک شوت از مهدی کریمیان و یک موقعیت خطرناک که از شوت اکبرپور ایجاد شد به همراه چند سانتر که روی دروازه دو تیم ارسال شد، شروعی خوب برای این بازی بود اما پیش از اینکه بازی به دقیقه 15 برسد، احتیاط گریبان هر دو تیم را گرفت و تعویض اجباری خسرو حیدری، روی عملکرد جناح راست آبی ها تاثیر منفی داشت.

با ورود نکونام، ترکیب خط میانی استقلال تغییر کرد اما اخراج برهانی که حدود 10 دقیقه بعد از گل اتفاق افتاد، به طور کلی چیدمان نفرات استقلال را متحول کرد، بدین ترتیب که ساموئل به چپ رفت، اکبرپور هافبک راست شد و فرزاد حاتمی هم تک مهاجم استقلال شد.

در نیمه اول، مصدومیت ها و جنجالی که بر اثر اخراج برهانی پیش آمد، باعث شد وقفه های زیادی در بازی ایجاد شود و روی کیفیت بازی اثر گذار باشد.

نیمه دوم: با شروع نیمه دوم، تراکتورسازی به تدریج بر توپ و میدان مسلط شد و استقلال با یک بازیکن کمتر، در نیمه زمین خودی جمع می شد تا از اندوخته گل نیمه اول خود محافظت کند.

در دقایق ابتدایی نیمه دوم، محمد ابراهیمی که در نیمه اول کم اثر بود، راه افتاد و یکی دو موقعیت هم برای تیمش ایجاد کرد در این دقایق اگرچه تراکتور مالکیت توپ را در اختیار داشت اما دفاع چند لایه و کم اشتباه استقلالی ها، به تیم میهمان اجازه خلق موقعیت های مسلم گل را نمی داد.


در نقطه مقابل، اولیویرا یکی از هافبک های میانی خود را از بازی بیرون کشید تا با جواد کاظمیان، تحرک بیشتری در کنار های زمین داشته باشد.

طبیعی بود که در این شرایط، هدف تراکتور استفاده از ضربات سر سیدصالحی روی ارسال های از جناحین باشد اما دو مدافع میانی استقلال که گاهی توسط نکونام و ساموئل هم حمایت می شدند، در زدن ضربات اول، کم نقص بودند.


تونی در ادامه مصطفی اکرامی هم را هم بیرون کشید تا با مدافعان کمتر و مردان هجومی بیشتری، به فرار از کناره ها و دور زدن مدافعان چپ و راست استقلال اصرار کند ولی تجمع آبی ها در زمین خودی و دفاع منظم آن ها، فرصت زیادی را در اختیار تراکتوری ها قرار نداد. 

دقایق حساس:

دقیقه 3: شوت مهدی کریمیان از درون هجده قدم با فاصله ای نزدیک از کنار دروازه بیرون رفت

دقیقه 11: شوت سنگین سیاوش اکبرپور از 25 متری به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 55: محمد ابراهیمی از چپ نفوذ کرد و از گوشه شش قدم توپ را روی دروازه فرستاد. این ضربه در حالی از جلوی دروازه استقلال گذشت که فلاویو برای قطع کردن و باز کردن دروازه استقلال فقط یک قدم کم آورد.

دقیقه 70: بغل پای محکم مهدی کریمیان از روی خط هجده قدم با واکنش فوق العاده مهدی رحمتی دفع شد. این جدی ترین موقعیت تراکتور در نیمه دوم بود.

دقیقه 74: ضربه سر سیدصالحی که از یک کرنر اتفاق افتاده بود، از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه 83: پاس عمیق عالی ای که به فلاویو لوپز رسید، این بازیکن پرتغالی را صاحب موقعیت کرد اما شوت فلاویو از زاویه ای تنگ به بیرون رفت.

دقیقه 85: ضربه زمینی و محکم گیلسون را مهدی رحمتی با پا دفع کرد. روی این صحنه، کادر فنی استقلال به شدت به تراکتوری ها به خاطر بیرون نزدن توپ به دلیل مصدومیت جباری، معترض بودند.

دقیقه 90: ضربه کریمیان از کنار دروازه رحمتی بیرون رفت.

شرح گل:

استقلال 1-0: مجتی جباری یک ضربه ایستگاهی را روی دروازه تراکتور فرستاد. ابتدا نکونام روی توپ اثر گذاشت، بعد از آن آرش برهانی هم تاثیر کوچکی روی توپ گذاشت و در شلوغی جلوی دروازه، نکونام با یک ضربه نوک پا، دروازه مهدی ثابتی را باز کرد.

بهترین بازیکن:

با در نظر گرفتن نمایش خوب مهدی کریمیان از تراکتور و ساموئل، منتظری و امیرحسین صادقی از استقلال، عنوان بهترین بازیکن را باید شایسته سیدمهدی رحمتی دانست که با دو سه واکنش فوق العاده، یک کلین شیت دیگر در کارنامه اش ثبت کرد.

اتفاق ویژه:

روی یک درگیری ساده بین آرش برهانی و قاسم دهنوی، مصطفی اکرامی به آرش نزدیک شد و مهاجم استقلال هم با سر به صورت مدافع تراکتور ضربه زد. پس از آن بود که چند بازیکن دو تیم با هم درگیر شدند و برای چند لحظه ای، جو بازی متشنج شد.

http://abieteh.com/wp-content/uploads/2013/02/samuel-22.jpg

فریمانی کمک داور دوم این بازی، این صحنه را مستحق اخراج دانست و مظفری زاده پس از مشورت با کمک داورش، برهانی را از زمین بازی اخراج کرد. این دومین بازی خانگی پیاپی استقلال است که در نیمه اول، یک بازیکنش را از دست می دهد.

اتفاق ویژه 2:

بین دو نیمه، حنیف عمران زاده که در این بازی روی نیمکت نشسته بود، به طرف سعید مظفری زاده رفت و به شدت به داور اعتراض کرد که بقیه بازیکنان، حنیف را از صحنه دور کردند. کادر فنی استقلال هم به تصمیم مظفری زاده معترض بودند.

اتفاق ویژه 3:

سعید مظفری زاده به خاطر شعارهایی که هواداران استقلال بین دو نیمه به او داده بودند، قهر کرده بود و قصد نداشت که نیمه دوم را آغاز کند. عاقبت با وساطت رئیس کمیته انضباطی، ناظر فدراسیون و سرپرستان دو تیم، داور با 5 دقیقه تاخیر از رختکن بیرون آمد و نیمه دوم را آغاز کرد. این اتفاق ها فقط در فوتبال ایران رخ می دهد.

اتفاق ویژه 4:

همچون هفته های گذشته با ورود فرهاد مجیدی، تماشاگران استقلالی به شدت مهاجم محبوب تیم شان را تشویق کردند. استقلالی های روی سکو، با پرتاب نارنجک و شعار «... قاتل لنگی آمد» از مجیدی استقبال کردند.

اتفاق ویژه 5:

سیدصالحی که بهترین گلزن تراکتورسازی است، تقریباً تمام نیمه دوم را مشغول درگیری لفظی با مدافع مستقیمش امیرحسین صادقی بود.

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Esteghlal-1391-12-19.jpg

سیدصالحی در طول بازی، شکایت صادقی را پیش نکونام و منتظری هم کرد!

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Hadaf-1391-12-19.jpg

دیروز با داداشا و پسر داییمون 5 تایی استادیوم بودیم

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Toop-1391-12-19.jpg

پا نوشت:

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_AlborzVarzeshi-1391-12-19.jpg

طرفدارای تراکتور بیشتر از تهران و کرج بودند با توجه به شماره پلاک ها

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Goal-1391-12-19.jpg

بسیار با شور و نشاط بودند و پر شور

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_AbrarVarzeshi-1391-12-19.jpg

فحش های بسیار رکیکی از هر دو طرف سر داده می شد

ما طبقه بالا بالای جایگاه نشستیم

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_IranVarzeshi-1391-12-19.jpg

کلییییییییییییی صفا کردیم

قلبمون افتاد با حملات تراکتوری ها

http://www5.varzesh3.com/files/newspaper/varzesh3/600_Navad-1391-12-19.jpg

ضمنا جواد کاظمیان هم خیلی بی ادبه