سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ قهرمانان آسیا

لازم به ذکر است این 2000مین پست وبلاگ می باشد

چهارشنبه 9 اسفندماه 1391


ورزشگاه احمد بن علی

تماشاگر: کمتر از 2 هزار نفر بیش از نیمی از آنها ایرانی بودند


گل: جی لوید ساموئل و آرش برهانی و جواد نکونام (پنالتی) برای استقلال، رودریگو تاباتا (پنالتی)، موسی هارون و نیلمار برای الریان

الریان قطر: عمر باری، یونگ هیونگ چو، موسی هارون، حمید اسماعیل، ناتان اوتاویو، رودریگو تاباتا، آلوارو فرناندز، فابیو مونتزین (یونس علی)، عبدالکریم العنزی، دانیل گوما و نیلمار

سرمربی: اگوئیره
 
استقلال: سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران زاده، امیرحسین صادقی، حسن اشجاری (65 علی حمودی) ، جی لوید ساموئل، جواد نکونام، مجتبی جباری، خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور (60 فرزاد حاتمی) و آرش برهانی (60 فرهاد مجیدی


سرمربی: امیر قلعه نویی

شرح بازی:


استقلال در اولین مصاف آسیایی خود با ترکیبی نسبتاً متفاوت با دیدارهای لیگ به زمین آمده بود.

در خط دفاعی، علی حمودی نیمکت نشین شده بود تا پژمان منتظری در جناح راست بازی کند.

حنیف عمران زاده هم زوج امیرحسین صادقی در خط دفاعی بود.

قلعه نویی برای اینکه جانب احتیاط را نگه دارد، جی لوید ساموئل را کنار جواد نکونام در مرکز زمین به خدمت گرفت و سیاوش اکبرپور نیز به سایر رقبای خود ترجیح داده شده بود تا کمی عقب تر از آرش برهانی، دومین عنصر هجومی استقلال باشد.

دقایق حساس:


دقیقه 7: ضربه ایستگاهی مجتبی جباری با ضربه سر سیاوش اکبرپور همراه شد اما این توپ روی سقف دروازه نشست. روی این صحنه، دروازه بان الریان عکس العمل خاصی نداشت.


دقیقه 10: اوت بلند اشجاری در محوطه هجده قدم به آرش برهانی رسید اما قیچی ناقص آرش در حالی که تاباتا هم تعادلش را به هم زده بود از کنار دروازه بیرون رفت.


دقیقه 23: ضربه ایستگاهی تاباتا را سیدمهدی رحمتی از زیر تیر دروازه به کرنر فرستاد


دقیقه 28: یک دقیقه بعد از گل استقلال،اکبرپور و جباری دو بار پیاپی تیر افقی دروازه الریان را به لرزه درآوردند. ابتدا ضربه سر اکبرپور به تیر خورد و بعد از آن شوت جباری 


دقیقه 55: حنیف عمران زاده، ارسال دقیق جباری از روی یک ضربه ایستگاهی را به گل تبدیل کرد اما کمک داور اعلام آفساید کرد.


دقیقه 58: خسرو حیدری از راست فرار کرد و بعد از عبور مدافع مستقیم، روی دروازه سانتر کرد اما سیاوش اکبرپور در موقعیتی مناسب، ضربه سرش را به بالای دروازه فرستاد.


دقیقه 67: روی دفع ناقص دروازه بان الریان، جباری صاحب توپ شد و بعد از کنترل، به توپ ضربه زد اما ضربه او بعد از برخورد به زمین با فاصله ای ناچیز از کنار دروازه بیرون رفت.


دقیقه 68: شوت زمینی جی لوید ساموئل که از حرکت فرهاد مجیدی ایجاد شده بود، راهی خارج شد.


دقیقه 70: شوت فرزاد حاتمی از روی خط هجده قدم در آغوش دروازه بان الریان جای گرفت.


دقیقه 74: ضربه کاشته تاباتا از بالای دروازه بیرون رفت.


دقیقه 89: سانتر عالی حمودی با ضربه سر ناقص فرهاد مجیدی همراه شد و در ادامه توپ از جلوی پای فرزاد حاتمی عبور کرد در ادامه ضربه صادقی هم از بالای دروازه بیرون رفت.


دقیقه 90: الریان در دو صحنه پیاپی خطرساز شد که در دومین مرتبه بغل پای فنی تاباتا به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت

شرح گل:


استقلال 1-0 : پاس عمقی عالی پژمان منتظری به مجتبی جباری رسید و کاپیتان استقلال به خوبی ساموئل را هجده قدم پیدا کرد. بغل پای ساموئل بعد از برخورد جزئی با پای مدافع الریان به گل اول استقلال تبدیل شد


الریان 1-1: داور برخورد توپ با دست حنیف عمران زاده را خطا تشخیص داد و اعلام پنالتی کرد. ضربه پنالتی را تاباتا به گل تبدیل کرد. روی این پنالتی رحمتی، تشخیص درستی داشت و چیزی نمانده بود توپ را دفع کند.


استقلال 2-1: در آخرین دقیقه نیمه اول، آرش برهانی با پاس پشت دفاع جی لوید ساموئل روانه دروازه شد و بعد از چند متر پیشروی، با یک بغل پای دقیق دروازه را گشود.


الریان 2-2: ضربه ایستگاهی که تاباتا روی دروازه فرستاده بود به سر موسی هارون سایید و بعد از برخورد با سر حنیف عمران زاده به گل مساوی تبدیل شد. تلویزیون قطر این گل را به نام هارون نوشت.


استقلال 3-2: ضربه ایستگاهی جباری بعد از یک رفت و برگشت با قیچی فرهاد مجیدی همراه شد که توپ به تیر دروازه خورد توپ برگشتی را درحالی که فرزاد حاتمی قصد داشت کنترل کند با خطا متوقف شد و داور اعلام پنالتی کرد. این ضربه را نکونام به گل سوم تبدیل کرد


الریان 3-3: یک دقیقه بعد از گل همکاری بازیکنان قطر و حرکت در یک دو در محوطه هجده قدم را نیلمار با یک نوک پا به گل سوم تبدیل کرد. روی این گل رحمتی واکنش خوبی نداشت و می توانست زودتر از دروازه بیرون بیاید.

بهترین بازیکن:

 
جی لوید ساموئل در این بازی یک گل زد، یک پاس گل داد و هم در حمله و هم دفاع یکی از مردان موفق استقلال بود. در تیم الریان، تاباتا روز خوبی داشت و با ارسال های دقیقش خط دفاع استقلال را آزار داد

اتفاق ویژه:


 استقلال و الریان در شروع بازی‌های آسیایی توانستند یکی از زیباترین بازی‌های تاریخ لیگ قهرمانان را به نمایش بگذارند.

مسابقه‌ای که استقلال 5 بار در آن گل زد، 3 بار گل‌هایش توسط داور پذیرفته شد و البته 3 بار هم گل خورد تا قلعه‌نویی که تیمش بازی خوبی به نمایش گذاشته بود، حسابی کنار زمین حرص بخورد و در پایان بازی هم افسوس بخورد برای فرصت‌هایی که شاگردانش خیلی ساده از دست دادند.

در این بین او احتمالا بیش از همه از دست حنیف عمران‌زاده حرص خورده است چون ناخواسته یک پنالتی به حریف داد، با جایگیری بد سبب شد گل جباری آفساید اعلام شود و توپ روی صحنه گل دوم به بدنش خورد تا بازی مساوی شود، حنیف روی گل سوم الریان هم با رحمتی قاطی کرد.

البته حنیف شانس آورد که داور آفساید او را روی گل چهارم استقلال نگرفت و گل حاتمی در دقیقه 95 را به خاطر خطای حاتمی روی گلر تیم قطری مردود کرد

حاشیه دیدار الریان ـ‌ استقلال

 آندرانیک تیموریان و فریدون زندی بازیکنان سابق استقلال که در قطر بازی می‌کنند، در ورزشگاه حضور دارند. فریدون زندی از ابتدای مسابقه در ورزشگاه بود و تیموریان هنگامی که استقلال گل دوم را دریافت کرد وارد ورزشگاه شد.

* آرش برهانی بعد از آنکه در دقیقه 1+45 گلزنی کرد در آغوش پژمان منتظری و مهدی رحمتی قرار گرفت.

* فرزاد حاتمی مهاجم استقلال از دقیقه 32 مشغول گرم کردن خود است.

* تماشاگران قطری که با بلندگو تیمشان را تشویق می‌کنند، بیشتر با این بلندگو با بازیکنان قطری داخل میدان صحبت می‌کنند و آنها را رو به جلو فرا می‌خوانند.

حدود هزار تماشاگر ایرانی در ورزشگاه هستند و استقلال را مقابل الریان قطر تشویق می‌کنند. تعداد تماشاگران ایرانی با تعداد تماشاگران قطری در حال حاضر برابر است.

* استقلال و الریان همزمان وارد ورزشگاه شدند. روی اتوبوس الریان عکس بزرگ بازیکنان این تیم حک شده است.

* فرهاد مجیدی کاپیتان استقلال که در ترکیب این تیم مقابل الریان نیست بعد از ورود به ورزشگاه چند دقیقه‌ای روی زمین چمن ورزشگاه راه رفت.

* اسکوربورد ورزشگاه گل‌های تیم الریان را در لیگ قطر نمایش می‌دهد.

دیدار دو تیم ساعت 18:50 به وقت تهران برگزار می‌شود و این اولین بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست.