سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

سپاهان - النصر امارات

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

تماشاگر: حدود 8 هزار نفر

گل‌ها: جواهیر سوکای (22 و 81) - امید ابراهیمی (86)

 

سپاهان ایران: شهاب گردان، علی احمدی، حسن جعفری، فرشید طالبی، احسان حاج‌صفی (69- محسن ایران‌نژاد)، امید ابراهیمی، اروین بولکو، احمد جمشیدیان (71- محرم نویدکیا)، حسین پاپی، محمدرضا خلعتبری و جواهیر سوکای

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

النصر امارات: حمد شمبیه حلال سعید، احمد علی، عیسی علی، حمید عبدالله، حبیب فردان، برونو سزار، محمود درویش، رشید ملاله، لئوناردو لیما، ماسکارا

سرمربی: والتر زنگا

 

شرح بازی:

شرح بازی

سپاهان در حالی بازی را آغاز کرد که محرم نویدکیا را دیگر در ترکیب فیکس خود نمی‌دید و این احمد جمشیدیان بود که به جای محرم در ترکیب قرار گرفته بود.

البته در آرایش تیمی این خلعتبری بود که در پست محرم بازی می‌کرد و جمشیدیان در سمت راست به بازی گرفته شده بود تا تعجب بینندگان را به همراه داشته باشد.

اما سپاهان کار را در نیمه اول از‌‌ همان شروع بازی هجومی آغاز کرد و روی حرکات تیز و سرعتی خلعتبری و همچنین شوت‌های غیر قابل پیش بینی سوکای دروازه النصر را تهدید می‌کرد. حملات سپاهان اما بالاخره در دقیقه 22 نتیجه داد و ضربه سر سوکای که از ارسال زیبای خلعتبری بدست آمده بود تبدیل به اولین گل سپاهان در لیگ قهرمانان آسیای 2013 شد.

تا پایان نیمه اول نیز این سپاهان بود که باز هم فشار خود را روی دروازه النصر بیشتر می‌کرد و چند موقعیت خیلی خوب نیز توسط خلعتبری، سوکای و طالبی به دست آورد که راه به جایی نبرد تا زردپوشان اصفهانی تنها با یک گل برتری به رختکن بروند.

 

لحظات حساس:

دقیقه 5- شوت محکم جواهیر سوکای به طرز خطرناکی از بالای دروازه النصر به بیرون رفت.

دقیقه 7- توپ بازی با پارگی رو به رو شده است و داور بازی نیز توپ را عوض کرد.

دقیقه 8- ضربه تیز احسان حاج‌صفی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 22- جواهیر سوکای در حالی بلند شد و این ضربه سر را به سمت دروازه النصر زد که دو مدافع آبی‌پوش النصر در کنار او بودند.

دقیقه 23- ارسال احمد جمشیدیان از سمت راست در موقعیتی خوب به بولکو رسید اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 25- نفوذ جعفری به محوطه جریمه النصر از سمت راست با شوت او همراه شد که البته با بی‌دقتی به بیرون رفت.

دقیقه 26- باز هم ارسال بازیکنان سپاهان و ضربه سر خطرناک سوکای توسط دروازه‌بان النصر به بیرون رفت.

دقیقه 34- حرکت تند و تیز خلعتبری از میانه میدان و پاس در عمق او برای سوکای با شوت او همراه شد که با واکنش دروازه‌بان النصر به کرنر رفت.

دقیقه 35- ارسال کرنر و ضربه سر فرشید طالبی در موقعیتی مناسب با بدشانسی او به بیرون رفت.

دقیقه 49- پاس قطری بولکو در جناح چپ به حاج صفی رسید که شوت حاج صفی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56- گریز تند و تیز سوکای در یک ضد حمله با شوت خطرناک او همراه شد اما توپ بلاک شد و توپ برگشتی نیز به پاپی رسید که ضربه فنی او را هم دروازه النصر گرفت.

دقیقه 61- نفوذ حاج صفی از سمت چپ و دریبل دو مدافع مستقیم و سپس پاس عرضی به سوکای در آستانه دروازه که شوت تک ضرب سوکای از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 60- پاس قطری فوق العاده امید ابراهیمی به سوکای رسید اما او قدر موقعیت مناسب خود را ندانست.

دقیقه 75- محرم نویدکیا درون محوطه جریمه سرنگون شد اما داور ژاپنی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 76- شوت محکم امید ابراهیمی با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 80- پاس در عمق سپاهانی‌ها به سوکای رسید که شوت او در حالی که می‌رفت با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون برود به خلعتبری رسید و شوت سرضرب او به تیرک خورد، توپ برگشتی نیز به نویدکیا رسید و او توپ را برای خلعتبری ساخت و ضربه خلعتبری نیز پس از اثر دروازه‌بان النصر راهی کرنر شد.

دقیقه 90- پاس در عرض زیبای خلعتبری برای سوکای در آستانه دروازه و شوت سوکای مقابل دروازه النصر توسط دروازه‌بان النصر مهار شد.

 

شرح گل‌ها:

دقیقه 22: ارسال محمدرضا خلعتبری از میانه‌های زمین النصر روی سر سوکای نشست تا اولین گل سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر برسد.

دقیقه 81: پاپی کرنر را کوتاه با خلعتبری کار کرد و خلعتبری نیز یک پاس در عرض تیز برای سوکای داد تا مهاجم گلزن سپاهان در دو قدمی دروازه با ضربه‌ای مطمئن گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 86: پاس عرضی خلعتبری از جناح چپ به پای سوکای نگرفت اما در ادامه توپ به امید ابراهیمی رسید تا او گل سوم سپاهان را به ثمر برساند.

بهترین بازیکن:

جواهیر سوکای دو گل از سه گل سپاهان را به ثمر رساند اما شاید انتخاب محمدرضا خلعتبری به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب عادلانه‌تری باشد. خلعتبری امروز نقش زیادی در حملات زردپوشان و شکست سنگین النصر در اولین گام داشت.

اتفاق ویژه:

1- احسان حاج‌صفی پس از تعویض در دقیقه 69 با محسن ایران‌نژاد به نشانه اعتراض و در حالی که به شدت عصبانی بود به رختکن رفت.

2- شماره پیراهن محمدرضا خلعتبری هم از نکات جالب تیم سپاهان بود. او که در لیگ بر‌تر با شماره‌های 8 و 33 بازی می‌کرد در این دیدار پیراهن شماره 99 را پوشیده بود.