سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

سه شنبه هشتم اسفند ماه نود و یک - ساعت: 16:30


لیگ قهرمانان آسیا - مرحله اول گروهی

ورزشگاه یادگار تبریز - تماشاگر: بیش از هشتاد هزار نفر

داور: تان های (چین)

کارت زرد: محمد ابراهیمی دقیقه 37،محمد نصرتی دقیقه 68 (تراکتورسازی) - ابراهیم دیاگی دقیقه 53 (الجزیره)

کارت قرمز: محمد ابراهیمی دقیقه 83 (تراکتورسازی)

تراکتورسازی:


مهدی ثابتی،مرتضی اسدی،محمد ایرانپوریان،محمد نصرتی،مصطفی اکرامی،مهدی کیانی، مهدی کریمیان،فلاوید لوپز،محمد ابراهیمی،جواد کاظمیان( از دقیقه 69 مسعود ابراهیم زاده)،مهدی سید صالحی( از دقیقه 86 گتسون سوآرز)
سرمربی: تونی الویرا.

الجزیره:


علی خسیف،عبدالله جمعه,عبدالله موسی،خالد سماید،سبیت خاطر( از دقیقه 85 علی سالم)،هیونگ مین شین،ابراهیم دیاکی( از دقیقه 64 علی مبخوت)،ریکاردو الویرا،ماتیاس دلگادو( از دقیقه 75 بارگاش بن هالی)،خمیس اسماعیل،فرناندینیو.
سرمربی: لویسس میلا.

شرح بازی:

سوت تان های برای هواداران تراکتور یک معنا داشت؛ کلید حضور تراختوری ها در آسیا زده شد و این مهم در حالی اتفاق افتاد که ورزشگاه تبریز مالامال از جمعیت مشتاق شوری حاص و جوی منحصر به فرد به مسابقه داده بودند و این یعنی افزایش جمعیت لیگ قهرمانان آسیا. تراکتور به نمایندگی از ایران که در برابر تیم چند ملیتی الجزیره قرار گرفته بود در این مسابقه می خواست طلسم نباختن های خود در این فصل را در تبریز حفظ کند و البته به همه ی حریفانش در آسیا اعلام کند که قطبی تازه در این قاره کهن از راه رسیده است.

نیمه نخست:

مسابقه با میدان داری تراکتورسازی شروع شد و در همان ده پانزده دقیقه ی ابتدایی سرخ پوشان تبریزی چندین بار می توانستند بر روی فرارهای جواد کاظمیان و محمد ابراهیمی خط دفاع چند لایه الجزیره را مغلوب کنند و نخستین گل آسیایی تراکتور را به ثمر برسانند که در یک نوبت شیرجه دیدنی علی خسیف و در موقعیتی دیگر دست پاچگی کاظمیان این فرصت را از آنان محروم کرد. البته الجزیره که در این نیمه راه دفاع را در پیش گرفته بود در تک موقعیت هایی که بدست می آورد خطرناک نشان می داد و در یکی از مهم ترین آنها فرناندینو در حالی که سه دفاع تراکتور را پشت سر گذاشته بود در دقیقه 33 با شوتی سنگین ثابتی را حسابی به زحمت انداخت. این اما پایان کار نبود و خلاصه آن اتفاقی که ده ها هزار نفر تراکتوری داخل ورزشگاه و صدها هزار نفر در همه ی ایران منتظرش بودند روی داد و تراکتور گل آسیایی اش را با هنرنمایی ابراهیمی و سید صالحی به ثمر رساند و این یعنی انفجار ورزشگاه تبریز.


پس از گل اماراتی ها کمی از لاک دفاعی خود بیرون آمدند و ترتیب چند حمله ی نصف و نیمه را دادند که مهترین موقعیت بازی برای الجزیره در واپسین دقایق این نیمه بدست آمد و  الویرا پس از آنکه دو مدافع مستقیم خود را پشت سر گذاشته بود و در حالی که با ثابتی تقریبا در حالت تک به تک مواجه شده بود، در گام آخر مقهور دستان چسبناک ثابتی شد تا این مسابقه در نیمه اول با همان تک گل به نفع تراکتوری ها پایان یابد.

نیمه دوم:

الجزیره که نیمه نخست را با شکست به رختکن رفته بود ده دقیقه ابتدایی را بسیاری توفانی ظاهر شد و چند موفعیت پی در پی بر روی دروازه تراکتور توسط الویرا و دلگادو به دست آمد که همگی توسط مدافعان تراکتور و هوشیار ثابتی مهار گردید. اما این بار این تراکتوری ها بودند که در چند موقعیت با دل بستن به ضد حمله ها موجب می شدند تا اماراتی ها نتوانند با همه ی قوا دست به یورش بزنند. اماراتی ها خیلی زود دریافتند که قرار نیست این نیمه هم شانسی برای برتری داشته باشند، زمانی که جواد کاظمیان چهارمین گل آسیایی خود را تقدیم تبریزی ها کرد.
پس از این گل کمی به فشار الجزیره ای ها افزوده شد و خلاصه در اشتباه آفسایدگیری تراکتوری ها و پاس زیبای فرناندینیو الجزیره توانست فاصله را به حداقل برساند. اما این پایان داستان نبود، چرا که تنها دو دقیقه بعد روی همکاری سیدصالحی و ابراهیم زاده سومین گل تراکتوری ها در یک غروب خاطره انگیز زمستانی به مردم ایران تقدیم شد تا فرزندان دیار بابک روزی بزرگ در تاریخ فوتبال خود رقم بزنند. اخطار تراکتور به آسیا موضوعی مهم تر از برد امروز بر الجزیره بود تا به همه ی رقبا یک بیدار باش درست و حسابی بدهد و البته شور و شوق دهها هزار هوادار پر انرژی تبریزی به همه نشان داد که قرار نیست در تبریز هیچ تیمی رنگ آرامش را به خود ببیند. از این به بعد ?سیا از تبریز بیشتر خواهد شنید.

دقایق حساس:

دقیقه 2: در حالی که تنها چند دقیقه از به صدا درآمدن سوت شروع بازی گذشته بود، مهاجم الجزیره می‌توانست دروازه تراکتورسازی را باز کند اما بی‌دقتی او باعث شد خطر از بیخ گوش تیم میزبان عبور کند.


دقیقه 40: الجزیره پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه ایستگاهی شد اما ضربه مهاجم اماراتی آنقدر دقت نداشت که برای تراکتورسازی خطرساز شود.
دقیقه 42: مهاجم الجزیره تقریبا با دروازه‌بان تراکتورسازی تک به تک شد اما مهدی ثابتی به زیبایی شوت او را مهار کرد.

دقیقه 53: فرار سید صالحی از کمند مدافعان الجزیره که همه به سمت دروازه تراکتور آمده بودند و با پاس از نیمه میدان ابراهیمی در حالی که صالحی با دروازه بان تک به تک شده بود با شوت زیبای او همراه گردید که این بار شانس با او برای گلزنی یار نبود.

دقیقه 65: الجزیره می‌توانست به اولین گلش دست پیدا کند. ضربه سر مهاجم اماراتی با برخورد به مدافعان به آرامی در دستان ثابتی قرار گرفت.


دقیقه 66:
 شوت کریمیان از هجده قدم تراکتور به کریمیان در کنج زمین الجزیره رسید و او هم به زیبایی سیدصالحی را صاحب توپ نمود و ضربه ی نوک پای او با بدشانسی محض به کنج تیرک افقی برخورد نمود.

شرح گلها:

تراکتورسازی 1-0 الجزیره: فرار از جناح چپ محمد ابراهیمی تا روی خط جریمه الجزیره ادامه یافت و از آنجا با سانتری مواج توپ پشت خط شش قدم روی سر سید صالحی جفت و جور شد و او با یک ضربه سر که کمتر از یک شوت سهمگین نبود تراکتوری ها به نخستین گل آسیایی رساند.


تراکتورسازی 2-0 الجزیره: این بار نوبت جواد کاظمیان بود تا توپی که باز همخ از جناح چپ تراکتور و راست الجزیره داخل محوطه هجده قدم صاحاب توپ شد و مانور او روی غفلت مدافعان الجزیره با یک شوت بی نقص پیام آور شادی مجدد در تبریز بود.


تراکتورسازی 2-1 الجزیره: فشار اماراتی ها پشت محوطه جریمه تراکتوری ها با یک یک و دوی بین فرناندینیو با علی مبخوت تازه به میدان آمده همراه شد و تراختوری ها که به گمان آفساید ایستاده بودند، ثابتی را با مبخوت تنها گذاشتند و شوت او به کنج دروازه تراکتورسازی جای گرفت.


تراکتورسازی 3-1 الجزیره: فرار تراکتوری ها در خلا خط دفاع الجزیره نوید یک گل تیمی بسیار زیبا را داد. سانتر از جناح چپ سید صالحی از دروه محوطه جریمه روی سر ابراهیم زاده تازه وارد جفت و جور شد و او به زیبایی هر چه تمام تر تیر خلاص را به الجزیره شلیک نماید.

بهترین بازیکن:

بی گمان امروز همه ی تراکتوری ها عالی ظاهر شدند از مهدی ثابتی درون دروازه گرفته تا حتا ابراهیمی که اخراج شد، اما سید صالحی چیز دیگری بود، او گل نخست را وارد دروازه الجزیره کرد و پاس گل سوم را هم به زیبایی داد و اگر کمی خوش شانس بود می توانست حداقل یک گل دیگر هم به ثمر برساند.

اتفاق ویژه:

1):این جواد کاظمیان بود که پس از زدن گل اول خود و دوم تراکتورسازی در گوشه زمین یادگار تبریز با همبازی هایش یک اجرای لایو رقص معروف گانگنام استایل را به هواداران شادمان تبریزی تقدیم نمود.


2): محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهدی تاج سرپرست سازمان لیگ برتر،‌ عزیز محمدی، علیپور و استاندار تبریز در ورزشگاه حضور داشتند.