سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

هفته بیست و پنجم لیگ برتر

جمعه بیستم بهمن ماه 1391


استقلال - راه آهن


ورزشگاه آزادی تهران


تماشاگر: حدود 20 هزار نفر


داور: محسن ترکی با کمک های: حسن کامرانی فر و حسین طالقانی


داورچهارم: حسن اکرمی ناظر: حیدر شکور


گل: دقیقه 70 فرهاد مجیدی


کارت زرد: فرهاد مجیدی از استقلال


اخراج: بهزاد غلامپور (از روی نیمکت)


استقلال: سیدمهدی رحمتی-حنیف عمران زاده، امیر حسین صادقی، علی حمودی، هاشم بیک زاده، جی لوید ساموئل، ویسنت آرزه (46 مجتبی جباری)، سیاوش اکبرپور (70 فرهاد مجیدی)، فرزاد حاتمی، عباس محمد رضایی و سید ایمان موسوی (46 خسرو حیدری) 


سرمربی: امیر قلعه نویی

راه آهن: محمد محمدی، ابراهیم کریمی، پیروز قربانی، امید عالیشاه (62 محمد رجب زاده)، بهادر عبدی، مهرداد کفشگری، علیرضا عباسفرد (79 جهانگیر عسگری)، فرزاد آشوبی (83 بهاشاد یاورزاده)، سامان آقا زمانی، سیدعلی حسینی، مهدی زارعی

سرمربی: علی دایی

شرح بازی:
فاصله 48 ساعته بازی تیم ملی با این بازی باعث شده بود تغییرات زیادی در ترکیب اصلی استقلال ایجاد شود.

پژمان منتظری، خسرو حیدری و مجتبی جباری سه بازیکنی بودند که دیدار مقابل راه آهن را از روی نیمکت شروع کردند و جواد نکونام بعد از هت تریک مقابل لبنان، حتی در لیست 18 نفره هم نبود.

بدین ترتیب با حضور این سه ملی پوش روی نیمکت، به همراه فرهاد مجیدی، آرش برهانی و حسن اشجاری، استقلال در این روز صاحب یکی از پرستاره ترین نیمکت های لیگ امسال شد.


در غیاب این نفرات، حنیف عمران زاده زوج امیرحسین صادقی در قلب دفاع بود، بیک زاده و حمودی مدافعان کناری استقلال بودند و جی لوید ساموئل هم مثل بازی با پیکان، هافبک دفاعی آبی ها بود.

آرزه بولیویایی هم برای دومین بازی پیاپی در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفته بود و ایمان موسوی هم بعد از چند بازی نیمکت نشینی فرصت پیدا کرده بود که در ترکیب اصلی جایی داشته باشد.


بازی در 15 دقیقه ابتدایی اتفاق چندان مهمی روی دروازه ها نداشت. بعد از دو موقعیتی که استقلال در حدود دقیقه 20 به دست آورد بار دیگر بازی کند و کسل کننده شد و چند بار هم بازی به دلیل مصدومیت بازیکنان راه آهن، از نفس افتاد.

در مجموع اکثر دقایق نیمه اول این بازی، فاقد کیفیت فنی یک دیدار در سطح لیگ برتر بود. امیر قلعه نویی هم که از نمایش تیمش ناراضی بود پیش از اینکه دقیقه 30 فرا برسد، جباری و خسرو حیدری را پشت دروازه فرستاد تا در ادامه بازی از آن ها استفاده کند.

با شروع نیمه دوم و ورود جباری و حیدری به زمین، روال بازی کاملاً دگرگون شد و استقلال در 15 دقیقه ابتدایی این نیمه، حاکم توپ و میدان بود.

پاس های عمقی جباری و همکاری خسرو حیدری و علی حمودی در سمت راست، موقعیت های بیشتری را برای استقلال به وجود آورد اما تجمع بازیکنان راه آهن در یک سوم دفاعی، کار را برای مهاجمان قلعه نویی سخت می کرد.

راه آهن هم در این دقایق دو بار روی شوت های از راه دور خطرساز شد تا در مجموع بازی بهتری نسبت به نیمه اول شاهد باشیم.


بعد از گل فرهاد مجیدی، راه آهن برای جبران گل خورده موقعیت هایی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما سانترهای متعدد و بازی مستقیم راه آهنی ها نتوانست برای تیم علی دایی، گره گشا باشد.

راه آهن در دقایق پایانی می توانست نتیجه را مساوی کند اما بی دقتی رجب زاده، این موقعیت طلایی را از آن ها گرفت.


در مجموع استقلال در روزی که نسبت به بازی با پیکان، افت کرده بود به سه امتیاز حساس رسید تا موقعیت خود در صدر جدول را حفظ کند.


دقایق حساس:


دقیقه 18: روی سانتر فرزاد حاتمی، ضربه سر محکم و دیدنی اکبرپور به شکل خطرناکی از بالای دروازه بیرون رفت.


دقیقه 20: ارسال آرزه روی یک ضربه ایستگاهی، با ضربه سر قوسی شکل حنیف عمران زاده در آستانه ورود به دروازه توسط ابراهیم کریمی دفع شد. روی این صحنه توپ به تیر افقی دروازه هم برخورد کرد.
دقیقه 24: ضربه سر آرام پیروز قربانی از روی یک ضربه کرنر، در دستان مهدی رحمتی آرام گرفت.


دقیقه 32: شوت مهدی زارعی از زاویه ای تنگ در محوطه هجده قدم را مهدی رحمتی جمع کرد
دقیقه 43: کرنری که کفشگری روی دروازه فرستاد از دو سه نفر گذشت و در موقعیتی مناسب به عالیشاه رسید اما ضربه عالیشاه ضعیف و بی دقت بود.


دقیقه 53: پاس رو به عقب خسرو حیدری بعد از یک سلسله حمله، به فرزاد حاتمی رسید اما ضربه حاتمی را پیروز قربانی به کرنر فرستاد


دقیقه 55: شوت محکم سامان آقازمانی به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.


دقیقه 65: سانتر حمودی با ضربه سر فرزاد حاتمی همراه شد اما این توپ را محمد محمدی روی خط دروازه متوقف کرد.


دقیقه 82: شوت خسرو حیدری بعد از یک همکاری تیمی از کنار دروازه بیرون رفت. 


دقیقه 90: فرزاد حاتمی در دو مرحله می توانست دروازه راه آهن را باز کند اما محمدی در هر دو مرتبه با واکنشی عالی دروازه را نجات داد


دقیقه 94: روی اشتباه مدافعان استقلال از یک اوت دستی، رجب زاده از دو قدمی دروازه خالی را به بیرون زد 



شرح گل:


استقلال1-0: ضربه ایستگاهی ارسالی روی دروازه راه آهن با دفع ناقص و اشتباه مهلک محمد محمدی جلوی پای فرهاد مجیدی افتاد و مهاجم تازه وارد استقلال در حالی که تازه به زمین آمده بود با یک بغل پا، دروازه راه آهن را گشود



بهترین بازیکن:


در تیم راه آهن کفشگری نمایش خوبی داشت و بهشاد یاورزاده در دقایق کوتاهی که در زمین بود موثر نشان داد

 

اما عنوان بهترین بازیکن را باید لایق مجتبی جباری دانست که با ورودش به زمین، سرنوشت بازی را تغییر داد.


اتفاق ویژه:
علی دایی در نیمه دوم به شدت به قضاوت محسن ترکی اعتراض داشت و بعد از بازی هم همراه با اعضای کادر فنی راه آهن، به اعتراض هایش ادامه داد.

دایی معتقد بود ترکی باید به بازیکنان استقلال کارت های بیشتری نشان می داد


همچنین فرهاد مجیدی با کارت زردی که از محسن ترکی گرفت، سه اخطاره شد و بازی بعدی استقلال را از دست داد.

 

فرهاد مجیدی تنها چند ثانیه بعد از ورودش به میدان می‌توانست بهترین اتفاق ممکن برای هواداران استقلال و دوستداران کاپیتان محبوب‌شان باشد و البته کسب سه امتیاز با همین تک گل برای آن‌ها دلپذیر‌تر هم شد اما جالب است که در به ثمر رسیدن این گل سه امتیازی دو استقلالی بیشترین نقش را داشتند؛ دو استقلالی که این بار آبی نپوشیده بودند!

هر چند گل مجیدی با جایگیری و تیزهوشی بالای او درست در موقعیتی مشابه با بازی پیکان به ثمر رسید اما نقش این دو استقلالی سابق را نباید نادیده گرفت. البته در تک گل آبی‌ها امیرحسین صادقی و فرزاد حاتمی هم دخالت مستقیم داشتند اما همکاری مدافع میانی و دروازه‌بان راه‌آهن در به ثمر رسیدن این گل تاثیر بیشتری داشت.

محمد محمدی و پیروز قربانی که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را دارند در این صحنه با هم برخورد کردند و توپی که می‌توانست در اختیار محمدی قرار گیرد زیر پای مجیدی افتاد تا این گل از هر نظر وی‍ژه باشد.

 

مصاحبه های بازیکنان

سیاوش اکبرپور بعد از پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل راه‌آهن در مورد اینکه مجیدی به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین گل زد گفت: نمی‌دانم چرا برخی خبرنگاران این سوال را می‌کنند. بازیکن نیمکت‌نشین نباید دعوا کند بلکه باید تلاش کند. مجیدی بازیکن بسیار خوبی است که هنوز به آمادگی صد در صد نرسیده است.وی افزود: ما همه از یک خانواده هستیم فرقی نمی‌کند سیاوش اکبرپور یا فرزاد حاتمی گل بزند. ما برای مردم بازی می‌کنیم.اکبرپور تاکید کرد: از اینکه مجیدی برای استقلال گل زد و 3 امتیاز را برای تیممان هدیه آورد مثل همه مردم خوشحال هستم.

علی حمودی پس از پیروزی یک بر صفر استقلال برابر راه آهن عنوان کرد: در نیمه اول کمی بازی گره خورده بود. راه آهن هم تیم خوبی نشان داد و دست و پا بسته نبود.وی ادامه داد: در نیمه دوم با تغییر و تحولاتی که در تیم به وجود آمد حاکم بر بازی شدیم و بازی بهتری انجام دادیم و توانستیم در پایان هم یک گل به ثمر برسانیم و سه امتیاز از آن خود کنیم.بازیکن تیم فوتبال استقلال در مورد گلزنی فرهاد مجیدی یادآور شد: مجیدی با حضورش در ترکیب تیم بار روانی مثبت زیادی روی بازیکنان به وجود می‌آورد و تاثیر روانی زیادی دارد. واقعا حضور او به مجموعه تیم کمک می‌کند.

امیرحسین صادقی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل راه آهن گفت: بازی خوبی انجام دادیم. نبود ملی‌پوشان روی کار تیم ما در نیمه اول کمی اثر گذاشت اما در نیمه دوم بسیار خوب و روان عمل کردیم و در خطوط دفاعی و حمله و هافبک نظم زیادی داشتیم. از بازی خوب‌مان نتیجه گرفتیم. راه آهن هم خوب بازی کرد اما ما استقلال هستیم و توانستیم به پیروزی برسیم.صادقی در مورد اینکه به نظر می‌رسد استقلال فقط یک مجیدی کم داشت، عنوان کرد:‌ تعویض‌های امیر قلعه‌نویی در این دیدارها خوب نتیجه داده و بازیکنان توانستند گل‌های مثمر ثمری را وارد دروازه ‌کنند.وی در مورد عملکرد خط دفاعی استقلال خاطرنشان کرد: در این ارتباط من نباید نظر بدهم اما فکر می‌کنم این یازدهمین بازی است که ما گل نخوردیم و توانستیم نتیجه مناسبی را کسب کنیم.مدافع استقلال تاکید کرد: بازی‌ها بسیار حساس شده و با توجه به اینکه حریفان ما تراکتورسازی، فولاد و سپاهان در صدر جدول حریفان خود را برده بودند، به این سه امتیاز نیاز داشتیم که خدا را شکر توانستیم به آن دست یابیم.

وحید طالب‌لو در پایان بازی استقلال و راه‌آهن که با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید گفت: بازی خوبی را دو تیم به نمایش گذاشتند و موقعیت‌های زیادی برای گل‌زنی داشتند. بازی بسیار زیبا بود و فکر می‌کنم مردم از تماشای آن لذت بردند.وی در مورد حضورش در تمرینات تیم فوتبال راه‌آهن عنوان کرد: آقای دایی به من لطف کرد و برای حفظ شرایطم در تمرینات تیم راه‌آهن زیر نظر بهزاد غلامپور کار می‌کنم. وضعیتم خیلی بهتر شده و شرایط خوبی دارم.طالب‌لو در مورد اینکه آیا استقلال می‌تواند قهرمان شود، اظهار داشت: استقلال در لیگ امسال یکی از شانس‌های قهرمانی است.