سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته بیست و دوم

شنبه 30 دی‌ماه 91- ساعت 15:30

ورزشگاه تختی انزلی

هوا: آفتابی - دما: 16 درجه سانتی‌گراد

تماشاگر: ده هزار نفر

داور: یداله جهانبازی

کمک‌داوران: حسن کامرانی‌فر- رسول فروغی

اخطار: فرزاد حاتمی (23)، جی لوید ساموئل (63) و علیرضا اکبرپور (75) از استقلال- سعید عزت‌اللهی (19) و جلال رافخایی (90) از ملوان

ملوان بندرانزلی: سرگئی پاشنکو- احمد آهی- هادی تامینی- عزیز معبودی- جواد شیرزاد (73- سهیل رحمانی)- سعید یوسف‌زاده- پژمان نوری- سعید عزت‌الهی (66- حسین بادامکی)- محمد نزهتی- جلال رافخایی- مهرداد اولادی

سرمربی: محمد احمدزاده

استقلال تهران: مهدی رحمتی- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- حنیف عمران‌زاده- حسن اشجاری- جی‌لوید ساموئل (82- میثم بائو)- جواد نکونام- وینسنته آرزه- آرش برهانی (56- سیاوش اکبرپور)- ایمان موسوی- فرزاد حاتمی (32- مجتبی جباری)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازى:

سرنوشت لیگ در بالای جدول در این بازی رقم می‌خورد و بسیاری از تیم‌ها از جمله تراکتورسازی در انتظار اتفاقاتی هستند که در این بازی رخ خواهد داد.

برای استقلالی‌ها این بازی حکم یک پیش‌درآمد برای دربی را دارد و نتیجه‌اش تاثیر مستقیمی بر نحوه بازی آن‌ها در دربی و همچنین جایگاه‌شان در جدول دارد. برای آنها حفظ روحیه و کارت نگرفتن در اولویت قرار دارد. استقلال اگر می‌خواهد بدون محروم به دربی برسد باید در انزلی از بازی درگیرانه و فیزیکی اجتناب کند.

ملوان در دو بازی گذشته خود تن به دو شکست داده و این بازی برای ملوانان حکم مرگ و زندگی را دارد و گرفتن نتیجه برای آنها از نان شب هم واجب‌تر است.

نیمه اول:

بازی با چند حمله نصفه و نیمه از دو تیم آغاز شد اما با گذشت زمان از میزان التهاب بازی کاسته شد و دو تیم گویا میلی به حمله نداشتند.

این نیمه جز تک موقعیتی که در دقیقه 16 بازی با شوت پشت محوطه جریمه اولادی نصیب ملوانان شد هیچ نکته قابل توجهی نداشت.

استقلال بیشتر به فکر استفاده از ارسال‌های مستقیم در پشت دفاع ملوان و همچنین استفاده از ارسال‌های بلند برای مهاجمین خود بود که البته این حربه هیچ موقعیتی را نیز نصیب استقلال نکرد.

ملوانان نیز که اصرار بر استفاده از کناره‌ها داشتند توانستند در چند موقعیت با فرارهای اولادی از راست و نوری از چپ صاحب موقعیت‌هایی شوند اما این ارسال‌ها برای آن‌ها سودی نداشت.

در نیمه اول مصدومیت فرزاد حاتمی قلعه‌نوعی را وادار کرد تا جباری دو کارته را به میدان بفرستد و عملا یکی از تعویض‌های قلعه‌نوعی بسوزد. دو تیم در نیمه اول به‌‌ همان نتیجه ابتدایی راضی بودند و کار مفیدی را برای نزدیک شدن به دروازه هم انجام ندادند.

نیمه دوم:

هیجان در بازی با حملات ابتدایی ملوان آغاز شد اما این استقلال بود که در دقیقه 60 با یک حرکت ترکیبی در محوطه جریمه ملوان صاحب توپ شد و آن را پاشنکو گرفت و این تنها موقعیت خطرناک استقلال در این بازی بود.

پس از حمله استقلال این ملوان بود که با در اختیار گرفتن توپ و میدان توانست چندین حمله را با استفاده از ارسال‌های مستقیم در پشت دفاع استقلال به دست بیاورد که یکی از آنها توسط نزهتی در درون دستان رحمتی نواخته شد.

در نیمه دوم این ملوان بود که توانست با جنگ‌های فیزیکی و با اطلاع از این‌که بازیکنان استقلال میل کمتری به بازی‌ درگیرانه و فیزیکی دارند میانه میدان را به دست بگیرد اما هر چه حمله کرد به در بسته خورد.

دفاع چندلایه استقلال و همچنین رحمتی مانع از رسیدن ملوان به گل شدند و استقلال نیز بیشتر به فکر حفظ نتیجه تساوی و استفاده از ضدحملات بود تا بتواند با یک نتیجه تساوی هم صدر جدول را دوباره پس بگیرد و هم شرایط روحی خود را برای دربی حفظ کند که سرانجام موفق به دستیابی به این مهم شد و بازی بدون به ثمر رسیدن گلی با تساوی به پایان رسید.

بهترین بازیکن

در این بازی بازیکن خاصی نتوانست حرکت فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهد اما اگر بخواهیم یک بازیکن را که کمی از دیگران بهتر بود نام ببریم باید اولادی از ملوان را که دوندگی خوبی داشت به عنوان بهترین بازیکن معرفی کنیم.

اتفاق ویژه

1-حضور کی‌روش پس از مدت‌ها آن هم در شهرستان‌ها قابل توجه بود. او در کنار هدایتی که پس از مدت‌ها به انزلی آمده بود به تماشای بازی نشسته بودند.

2-مهرداد اولادی در زیر پیراهن خود یک لباس ورزشی به رنگ قرمز به تن داشت. اگر او می‌توانست در این بازی گل بزند به طور حتم خوشحالی او پس از گل دیدنی بود.