سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی

دوره دوازدهم- هفته بیست‌ویکم

 

استقلال تهران- مس کرمان

Amir kholoosi (3 of 15).jpg

دوشنبه 25 دی‌ماه 1391- ساعت 15:00

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان

ورزشگاه آزادی تهران

Amir kholoosi (1 of 15).jpg

تماشاگر: حدود 20هزار نفر

داور: محسن ترکی

محسن ترکی داور دیدار تیم های استقلال تهران و مس کرمان

کمک‌ها: بابک داوری- سجاد طوری

اخطار: استفان باتیس (34) از مس کرمان- فرهاد مجیدی (89) و جواد نکونام (93) از استقلال

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، حسن اشجاری، جی‌لوید ساموئل، جواد نکونام مجتبی جباری، خسرو حیدری، آرش برهانی (74- ایمان موسوی)، فرزاد حاتمی (61- فرهاد مجیدی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 امیر قلعه نویی و لوکا بوناچیچ سرمربی تیم فوتبال مس کرمان

مس کرمان: آرمان شهدادنژاد- شجاع خلیل‌زاده- استفان باتیس- پویا سیف‌پناهی- مسعود نظرزاده (81- شهرام گودرزی)- فرزاد حسین‌خانی- مهرداد کریمیان- مصطفی شجاعی- احمد حسن‌زاده (46- کیوان امرایی)- منصور تنهایی (46- ایوان پتروویچ)- غلامرضا عنایتی            سرمربی: لوکا بوناچیچ

 لوکا بوناچیچ سرمربی تیم فوتبال مس کرمان

شرح بازی:

علی حمودی مدافع تیم فوتبال استقلال تهران

آخرین بازی از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر یک روز بعد از دیگر بازی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. استقلال برای بازپس گرفتن صدر جدول که از 24 ساعت قبل در اختیاز تراکتورسازی قرار گرفته بود و مس کرمان برای متوقف کردن یاران قلعه‌نویی پا به این میدان گذاشتند.

آرش برهانی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

این بازی به نوعی یادآور دیدار سال قبل دو تیم در همین ورزشگاه هم بود. سال قبل هم مثل امسال استقلال به عنوان صدرنشین لیگ میزبان کرمانی‌ها شد اما مس با هدایت بلاژویچ این تیم را در تهران 1-0 شکست داد.

 مجتبی جباری و فرهاد مجیدی

نیمه اول:

بوناچیچ که از روز آمدن به کرمان تاکید زیادی روی هجومی‌تر کردن مس دارد، برای اولین بار مصطفی شجاعی و حسن‌زاده را توامان در کنار عنایتی به کار گرفت تا با سه مهاجم به دروازه میزبان پرقدرتش حمله کند.

اسپات و فرزاد حاتمی در دیدار تیم های استقلال و مس کرمان

اما تیمی که بازی را هجومی‌تر آغاز کرد استقلال بود که با حملات خود در 10 دقیقه اول دو بار دروازه مس را توسط حاتمی و برهانی تهدید کرد. در ادامه تیم مس کمی بهتر بازی کرد اما استقلال هر بار که جباری صاحب توپ می‌شد با پاس‌های او مهاجمانش را صاحب توپ می‌کرد.

مجتبی جباری بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

آبی‌ها در دقیقه 23 با خلق سومین حمله جدی خودشان به گل برتری رسیدند و بعد از آن هم اشتهای چندانی برای حمله به دروازه مس نشان ندادند.

آرش برهانی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

همین موضوع باعث شد مس چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه میزبان تدارک ببیند اما در نهایت نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان

نیمه دوم:

بوناچیچ با امید متحول کردن تیمش نیمه مربیان را با دو تغییر در ترکیب مس آغاز کرد. او پتروویچ و کیوان امرایی را به میدان فرستاد تا شاید با پاس‌های پتروویچ و سرعت امرایی بتواند خطرناک‌تر از نیمه اول روی دروازه آبی‌ها آفتابی شود.

Amir kholoosi (11 of 15).jpg

 این تعویض‌ها چندان هم بی‌ثمر نبود چون ده دقیقه بعد از شروع نیمه دوم مس روی سانتر پتروویچ به گل مساوی دست یافت، اما آن‌ها برای خوشحالی کردن بیشتر از یک دقیقه فرصت نداشتند و استقلال با حرکت انفرادی برهانی یک بار دیگر جلو افتاد.

Amir kholoosi (13 of 15).jpg

بعد از برتری استقلال دوباره از سرعت بازی کاسته شد و دو تیم کمتر برای دستیابی به گل به آب و آتش زدند.

جواد نکونام بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران و محسن ترکی داور

البته قلعه‌نویی با تعویض هر دو مهاجم خود نشان داد تمایلی به عقب‌نشینی ندارد.

Amir kholoosi (9 of 15).jpg

 آمدن مجیدی و موسوی به خط حمله استقلال هم گل دیگری در بر نداشت و مس هم جسارت آنچنانی برای به تساوی کشیدن بازی نشان نداد و بازی با همان نتیجه 2-1 خاتمه یافت تا استقلال دوباره با اختلاف سه امتیاز نسبت به تراکتور در صدر بنشیند.

 Amir kholoosi (10 of 15).jpg

شرح گل:

استقلال 1-0 ؛ دقیقه 23: آرش برهانی برای دومین بار روی پاس عمقی جباری در موقعیت گلزنی قرار گرفت. این بار ضربه محکم و روپای او برای شهدادنژاد غیر قابل مهار بود.

مس 1-1 ؛ دقیقه 56: سانتر دقیق پتروویچ از سمت راست خط دفاعی استقلال روی سر شجاعی فرود آمد و ضربه سر چکشی این بازیکن به گل مساوی تبدیل شد.

Amir kholoosi (7 of 15).jpg

استقلال 2-1 ؛ دقیقه 57: آرش برهانی این بار تمام کارها را به تنهایی انجام داد. آرش از سمت راست دفاع مس پیش رفت، باتیس را با یک دریبل عالی از صحنه محو کرد و ضربه آخر را خیلی مطمئن از داخل محوطه جریمه به دروازه فرستاد.

 Amir kholoosi (4 of 15).jpg

دقایق حساس:

دقیقه 6: اشتباه مدافعان مس علی حمودی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد. پاس به بیرون حمودی با ضربه زمینی حاتمی راهی دروازه شد اما شهدادنژاد توپ را با واکنشی عالی به کرنر فرستاد.

 

دقیقه 10: آرش برهانی با پاس عالی جباری روانه دروازه مس شد. ضربه نهایی او راهی به چارچوب نداشت اما با این حال شهدادنژاد توپ را به کرنر دفع کرد.

آرش برهانی مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران

دقیقه 29: تنها موقعیت جدی مس در نیم ساعت اول بازی با پاس به بیرون تنهایی و ضربه عنایتی شکل گرفت که رحمتی توپ را به کرنر فرستاد.

امیر حسین صادقی و رضا عنایتی

دقیقه 41: حسین‌خانی توپ را روی دروازه استقلال سانتر کرد. با وجود این‌که مسی‌ها در محوطه جریمه خیلی کم‌تعدادتر از استقلالی‌ها بودند عنایتی بالاتر از منتظری موفق به زدن ضربه سر شد و ضربه او را رحمتی مهار کرد.

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان

دقیقه 68: اولین موقعیت فرهاد مجیدی 7 دقیقه بعد از ورود به میدان نصیب او شد اما ضربه این بازیکن روی پاس حمودی از کنار دروازه راهی خارج شد.

ساموئل بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

دقیقه 82: سانتر ارسالی از جناح راست دفاع مس را ایمان موسوی با ضربه سر به بالای دروازه فرستاد.

امیر قلعه نویی و آرش برهانی

دقیقه 94: آخرین موقعیت تیم میهمان با شوت کیوان امرایی از پشت محوطه جریمه استقلال به بیرون رفت.

 پوستر فرهاد مجیدی در میان هواداران استقلال تهران

بهترین بازیکن:

فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی

استقلال سه بازیکن درخشان در این میدان داشت. مجتبی جباری، علی حمودی و آرش برهانی ستاره‌های استقلال بودند که انتخاب یک نفر از میان آن‌ها کار سختی است.

فرهاد مجیدی و مجتبی جباری

اگرچه برهانی با ثبت دو گل و جباری با یک پاس منجر به گل، روی نتیجه تاثیر بیشتری داشتند.

آرش برهانی و امیر قلعه نویی

در تیم مس هم شهدادنژاد در شروع بازی نوید یک روز درخشان را می‌داد اما دفاع مس ازهم‌گسیخته‌تر از آن بود که فرصت ثبت کلین‌شیت را به این دروازه‌بان جوان بدهد.

 دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان

اتفاق ویژه:

http://u.goal.com/246500/246596hp2.jpg

در حالی اولین حضور فرهاد مجیدی در لیست 18نفره استقلال اتفاق ویژه این بازی بود، یک حاشیه دیگر هم در شروع بازی رخ داد.

فرهاد مجیدی کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران

محسن ترکی قبل از سوت آغاز به لباس مهدی رحمتی که شباهت زیادی با لباس آبی بقیه هم‌تیمی‌هایش داشت گیر داد و تعویض لباس رحمتی باعث تاخیر 6 دقیقه‌ای در ابتدای بازی شد.

Amir kholoosi (15 of 15).jpg

وقتی می‌رفت نفهمیدند چه کسی رفته اما وقتی برگشت فهمیدند کی برگشته! آن‌قدر خوب فهمیدند که نوبتی از تمرینات قهر کردند و قصه‌ی دعوای کاپیتانی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

ژنرال عاصی شد و اعلام کرد این تکه پارچه ارزش دعوا ندارد، تا همه‌شان کاسه کوزه‌ها را جمع کنند و عقب بکشند.http://u.goal.com/246400/246477hp2.jpgبالاخره سکانس آخر به همان شکلی اجرا شد که از ابتدا هم مشخص بود. در حضور شماره 6، تکه پارچه را شماره 7 از شماره 8 تحویل گرفت و شماره 9 هم برای همه‌شان دست زد

http://u.goal.com/246500/246598hp2.jpg

. البته... شماره یک هم از دور به بازوبندی نگاه می‌کرد که یک نیم‌فصل تمام آن را روی بازوی خودش حفظ کرده بود.
این داستان ادامه ندارد!

http://u.goal.com/246400/246478hp2.jpghttp://u.goal.com/246400/246484hp2.jpghttp://u.goal.com/246400/246485hp2.jpg