سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

جام حذفی باشگاه‌های ایران- یادواره آزادسازی خرمشهر

Amir Kholoosi-1-58.jpg

مرحله یک‌چهارم نهایی

چهارشنبه 20 دی‌ماه 1391- ساعت 16:30

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر: حدود 25هزار نفر حدود 1000 مشهدی

داور: البرز حاجی‌پور

اخطار: امیرحسین صادقی (15)، ویسنته آرزه (91) از استقلال- علی حق‌دوست (42)، فرزاد حمیدی (62) و میثم رضاپور (74) از ابومسلم

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی- حسن اشجاری- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- علی حمودی- جی‌ لوید ساموئل- خسرو حیدری(67- ویسنته آرزه)- جواد نکونام- میثم بائو(45- مجتبی جباری)- عباس محمدرضایی(58- آرش برهانی)- فرزاد حاتمی

 

ابومسلم مشهد: امید غلامی- مرتضی غلامعلی‌تبار- محسن نیسانی- فرزاد حمیدی- مرتضی فلاحتی- علی حقدوست- محسن آذرپاد (75- حجت زادمحمود)- جواد ضیغمی- میثم رضاپور- هادی اصغری (55-داوود دانش‌دوست)- یونس شاکری

سرمربی: هادی برگی‌زر

 

شرح بازی:

ابومسلم مشهد که با حذف دو تیم لیگ برتری پیکان و صبای قم شگفتی‌ساز جام حذفی لقب گرفته بود در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف استقلال آمد.

تیم مشهدی در مقابل هواداران استقلال حرفی برای گفتن نداشت و به جز 10 دقیقه ابتدای بازی هرگز حریفی نبود که بتواند شاگردان امیر قلعه‌نویی را به دردسر بیاندازد.

ابومسلم که حسین هوشیار دروازه‌بان سابق پرسپولیس را روی نیمکت نشانده بود بجای او از مجید غلامی بهره می‌برد که تقریبا به هیچ یک از توپ‌های استقلالی‌ها «نه» نگفت و 5 بار تسلیم شد

سه بار آن روی ضربات ایستگاهی بود.

نهایتا در پایان دیداری که آمار موقعیت‌های خطرناکش 7-2 به سود استقلال اعلام شد آبی‌ها با برد 5-0 به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند تا حریف سپاهان اصفهان باشند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 14: حرکت سریع عباس محمدرضایی از سمت چپ و ارسال او را میثم بائو با ضربه سر به بیرون زد در حالی که حاتمی پشت سر او موقعیت بهتری برای به ثمر رساندن گل داشت.

دقیقه 37: ضربه آزادی را که در موقعیتی مناسب پشت محوطه ابومسلم، نصیب بازیکنان استقلال شد محمدرضایی به بیرون زد.

دقیقه 41: ارسال به پشت مدافعان ابومسلم نصیب حاتمی شد که با ضربه بی‌دقت این بازیکن این موقعیت خوب از دست رفت.

دقیقه 46: مجتبی جباری که از ابتدای نیمه دوم وارد ترکیب شده بود

همان ثانیه شروع بازی از میانه زمین شوتی را روانه دروازه ابومسلم کرد که توسط دروازه‌بان دفع شد.

دقیقه 52: پاسکاری زیبای بازیکنان استقلال با یک پاس رو به عقب و ضربه جباری همراه شد که غلامی این بار تسلیم نشد.

دقیقه 78: ضربه بلوکه‌شده جباری در موقعیت مشکوک به آفساید به برهانی رسید اما ضربه بی‌دقت او این موقعیت را به هدر داد.

شرح گل‌ها:

1-0 استقلال؛ دقیقه 25: روی کرنری که از سمت چپ نصیب آبی‌پوشان شد ساموئل با ضربه سر دروازه سیاه‌جامگان ابومسلم را باز کرد.

2-0 استقلال؛ دقیقه 46: شروع سریع ضربه کرنر باز هم از سمت چپ با سانتر مجتبی جباری و ضربه سر شیرجه‌ای فرزاد حاتمی تبدیل به گل دوم استقلال شد.

3-0 استقلال؛ دقیقه 62: ضربه پنالتی‌ای که از خطای هند حمیدی نصیب استقلال شد با ضربه چیپ نکونام به گل تبدیل شد.

4-0 استقلال؛ دقیقه 65: ضربه زیبای فرزاد حاتمی از پشت محوطه جریمه ابومسلم دور از دستان غلامی به تور دروازه رسید و به زیباترین گل بازی تبدیل شد.

5-0 استقلال؛ دقیقه 76: پاس زیبای عرضی برهانی را منتظری با یک بغل پای ساده و به کمک تیر دروازه به گل تبدیل کرد.

 

بهترین بازیکن:

علی حمودی و پژمان منتظری از چهره‌های خوب استقلال در این میدان بودند

اما تلاش فرزاد حاتمی در خط حمله و دو گل او که یکی از آن‌ها زیباترین گل بازی بود باعث می‌شود عنوان بهترین بازیکن میدان را به این مهاجم بلندقامت استقلال اعطا کنیم.

 

اتفاق ویژه:

بعد از این‌که دیروز هواداران پرسپولیس علیه استقلال و مسئولانش شعارهایی را سر دادند امروز هم استقلالی‌ها در تمام 90 دقیقه تیم پرسپولیس و چهره‌هایی نظیر پروین و رویانیان و... را از الفاظ ناپسندشان بی‌نصیب نگذاشتند.

این در حالی است که هر دو تیم قرمز و آبی بردهای پرگلی به دست آوردند و هواداران می‌توانستند بجای نفرت‌پراکنی، خوشحالی کنند و از گل‌های پرتعداد تیم‌شان لذت ببرند.

در زمان‌های نه‌چندان دور تماشاگران فوتبال فقط در هنگام درگیری‌ها و مواقع عصبیت از فحش و ناسزا استفاده می‌کردند اما ظاهرا این روزها توهین و الفاظ رکیک به سرگرمی دائمی سکونشینان حتی در زمان ادی تبدیل شده است!