سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

هفته نوزدهم

استقلال تهران- سایپا البرز

hemmat khahi-3-358.jpg

دوشنبه 11 دی‌ماه 1391- ساعت 17:30

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر: پانزده هزار نفر!!

hemmat khahi-12-242.jpg

داور: احمد صالحی

کمک‌ها: رضا سخندان- محمدرضا ابوالفضلی

اخطار: جی لوید ساموئل(16)، فرزاد حاتمی (84) از استقلال- حامد شیری (87) از سایپا

 

استقلال تهران: سید مهدی رحمتی- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- خسرو حیدری- حسن اشجاری- جی‌لوید ساموئل (46- عباس محمدرضایی)- جواد نکونام- مجتبی جباری- فرزاد حاتمی- آرش برهانی (93- میثم بائو)- ایمان موسوی (51- علی حمودی)

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

سایپا البرز: رحمان احمدی- محسن ارزانی- مجید ایوبی- حامد شیری- ابراهیم صادقی- کاظم برجلو- اسحاق سبحانی- روزبه شاه‌علیدوست (58- میلاد غریبی)- سجاد شهباززاده- جونیور تورتا (78- کاوه رضایی)- سعید دقیقی

hemmat khahi-8-311.jpg

سرمربی: مجتبی تقوی

 hemmat khahi-1-392.jpg

شرح بازی:

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

صدرنشین‌های آبی‌پوش جدول لیگ و نارنجی‌پوشان شهر کرج آخرین بازی هفته نوزدهم را راس ساعت 17:30 با سوت احمد صالحی آغاز کردند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

استقلال که می‌توانست با پیروزی در این دیدار فاصله خود را با نزدیک‌ترین رقیب در صدر جدول به 4 امتیاز برساند بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز کرد و در 10 دقیقه ابتدایی کاملا بر بازی سوار بود اما سایپا به مرور از زیر سایه استقلال بیرون آمد و یک بازی پایاپای را تا پایان نیمه اول با حریف پرطرفدار خود انجام داد.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

استقلالی‌ها در این بازی برای اولین بار طی فصل جاری مجتبی جباری را از ابتدای بازی در ترکیب خود قرار دادند و سعی داشتند با خلاقیت این بازیکن برای مهاجمان خود ایجاد موقعیت کنند اما تلاش شماره 8 استقلال در نیمه اول بی‌نتیجه بود.

جباری که در این روز بازوبند کاپیتانی استقلال را هم به بازو بسته بود در نیمه اول روز پرفروغی نداشت.

او به همراه نکونام و ساموئل خط میانی سه نفره استقلال را تشکیل می‌دادند که در نیمه اول برتری چندانی نسبت به خط هافبک سایپا نداشتند و در خلق موقعیت برای سه مهاجم آبی‌پوش ناکام ماندند.

نیمه دوم:

hemmat khahi-2-372.jpg

45 دقیقه دوم را استقلال با یک تغییر در ترکیب خود آغاز کرد و عباس محمدرضایی جانشین ساموئل شد

hemmat khahi-11-263.jpg 

آبی‌پوشان شکل هجومی‌تری به می گیرند

hemmat khahi-7-319.jpg

نارنجی‌پوشان سایپا هم شروعی تهاجمی در این نیمه داشتند تا بازی در فاصله دقایق 45 تا 60 از گرمای خاصی برخوردار شود.

hemmat khahi-10-276.jpg

 اولین خطر نیمه دوم را سایپا ایجاد کرد و استقلال بلافاصله پاسخ این حمله را داد.

قلعه‌نویی دومین تعویض خود را در دقیقه 51 انجام داد که بلافاصله موثر واقع شد و سانتر حمودی تازه‌وارد استقلال را به گل رساند.

استقلالی‌ها اغلب حملات خود را از جناح راست و با سانترهایی که با هدف فرزاد حاتمی ارسال می‌شد دنبال می‌کردند و سایپا هم بعد از دریافت گل با به میدان آوردن میلاد غریبی چشم به سرعت این بازیکن در تقابل با حسن اشجاری دوخته بود.

حملات هر دو تیم در این دقایق بازی زیبایی را برای اندک تماشاگر حاضر در ورزشگاه به نمایش گذاشته بود اما فرصت‌های دو تیم اغلب با واکنش‌های خوب رحمتی و رحمان احمدی بی‌نتیجه می‌ماند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

بهترین فرصت‌های سایپا با ضربات دقیقی و ارزانی توسط رحمتی دفع شد و برهانی هم چندین بار موقعیت‌هایی را برای گلزنی از دست داد تا این بازی زیبا در نهایت با همان یک گل به پایان رسیده و استقلالی‌ها فاصله خود با تیم دوم جدول را به 4 امتیاز افزایش دهند.

 دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

شرح گل:

دقیقه 52 : علی حمودی یک دقیقه بعد از ورود به میدان از جناح راست نفوذ کرد و سانتر دقیق او را فرزاد حاتمی با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

 دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

دقایق کلیدی:

دقیقه 3 : ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه سایپا و شوت محکم ساموئل با برخورد به مدافعان سایپا به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 6 : فرزاد حاتمی با فرار از تله آفساید مدافعان سایپا در شرایط تک به تک با دروازه حریف قرار گرفت اما ضربه او را رحمان احمدی با زیبایی به بالای دروازه مشت کرد.

دقیقه 12 : توپ به شکلی اتفاقی در پشت محوطه جریمه نصیب ایمان موسوی شد اما مهاجم جدید استقلال با ضربه‌ای به زیر توپ فضای بالای دروازه را هدف گرفت.

دقیقه 26 : برخورد اسحاق سبحانی و پژمان منتظری در محوطه جریمه استقلال منجر به سرنگونی بازیکن سایپا شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 28 : سانتر ارسالی روی دروازه استقلال را مدافعان آبی‌پوش دفع کردند و در برگشت ضربه روپای سبحانی با اختلافی ناچیز از کنار دروازه استقلال به خارج رفت.

دقیقه 33 : طی یک رفت و برگشت در محوطه جریمه سایپا توپ نصیب نکونام شد اما شوت پای چپ این بازیکن با فاصله از بالای دروازه راهی خارج شد.

دقیقه 43 : ضربه فنی و کات‌دار آرش برهانی با پای راست از گوشه محوطه جریمه را رحمان احمدی با واکنشی عالی مهار کرد.

دقیقه 46 : اولین صحنه خطرناک نیمه دوم را بازیکنان سایپا خلق کردند که ضربه زمینی سجاد شهباززاده با نوک انگشتان رحمتی راهی کرنر شد.

دقیقه 47 : استقلالی‌ها بلافاصله پاسخ حمله سایپا را دادند. ایمان موسوی در شرایط تک به تک با حرکتی تکنیکی رحمان احمدی را جا گذاشت اما زاویه او تنگ شد و ضربه‌اش از کنار دروازه خالی به اوت رفت. موسوی سه دقیقه بعد از این صحنه تعویض شد.

دقیقه 56 : نفوذ برهانی از جناح راست و پاس به جلوی او به شکلی خطرناک از مقابل دروازه سایپا دفع شد.

دقیقه 59 : میلاد غریبی اولین توپی را که به دست آورد با شوتی سنگین از پشت محوطه جریمه روانه دروازه استقلال کرد که توپ از بالای دروازه راهی خارج شد.

دقیقه 61 : همکاری عالی بازیکنان استقلال با چند پاس پیاپی در محوطه جریمه سایپا توام شد اما در نهایت ضربه برهانی به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 68 : نفوذ پا به توپ ابراهیم صادقی تا پشت محوطه جریمه استقلال و ضربه ناقص این بازیکن با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 74 : ضربه سعید دقیقی از گوشه محوطه شش قدم را رحمتی به سمت مخالف مشت کرد.

دقیقه 82 : پاسکاری عالی بازیکنان سایپا در نهایت با شوت محسن ارزانی از داخل محوطه جریمه توام شد که این ضربه را هم رحمتی با واکنشی مناسب به کرنر فرستاد.

دقیقه 85 : سعید دقیقی با قلدری در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد اما ضربه بی‌دقت او از زاویه بسته به خارج دروازه رفت.

دقیقه 89 : برهانی بعد از یک و دو با حاتمی وارد محوطه جریمه سایپا شد اما ضربه او در مواجهه با رحمان احمدی با واکنش خوب این دروازه‌بان دفع شد.

بهترین بازیکن:

دروازه‌بان‌های دو تیم چهره‌ای درخشان داشتند. پژمان منتظری طبق معمول خط دفاعی استقلال را به خوبی جمع کرد و جباری هم بعد از نمایش ضعیف نیمه اول در نیمه دوم درخشش قابل توجهی داشت. اما شاید فرزاد حاتمی را بتوان شایسته‌ترین فرد برای عنوان بهترین بازیکن میدان دانست که هم گل سه امتیازی استقلال را زد، هم فشاری 90 دقیقه‌ای بر خط دفاع سایپا وارد کرد و هم بارها همبازی‌های خود را در موقعیت‌های مناسب گلزنی قرار داد.

http://u.goal.com/243200/243299hp2.jpg

اتفاق ویژه:

1-عباس محمدرضایی بازیکن سابق سایپا که از مسئولان این تیم کدورت‌هایی به دل داشت در ابتدای بازی به سمت نیمکت سایپا نرفت. به همین دلیل امیر قلعه‌نویی دست او را گرفت و به سمت نیمکت سایپا برد. در پی این اتفاق تقوی و قنبرپور سرمربی و سرپرست سایپا محمدرضایی را در آغوش گرفتند. محمدرضایی در نیم‌فصل اول با لباس فجرسپاسی یک گل سه‌امتیازی به سایپا زده بود.

مجتبی جباری

2- داوری این دیدار دو صحنه بحث‌برانگیز داشت. در دقیقه 71 رحمان احمدی قصد داشت با راه انداختن سریع بازی ضدحمله‌ای روی دروازه استقلال تدارک ببیند اما نکونام به شکلی آشکار راه او را سد کرد. به نظر می‌رسید حرکت نکو مستحق دریافت یک کارت زرد باشد اما در کمال شگفتی احمد صالحی در این صحنه حتی خطا هم نگرفت! بار دوم در دقیقه 87 فرار آرش برهانی با دو دریبل سرپا از سوی او همراه شد که نفر دوم (حامد شیری) با خطایی سنگین آرش را سرنگون کرد و کارت زرد گرفت. صرف نظر از موقعیت خوب آرش برای گلزنی، شدت خطای مدافع سایپا هم می‌توانست به خودی خود مستوجب یک کارت قرمز برای او باشد.