سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

Sotakbar - ISNA (3 of 23)-3.jpg

هفته چهاردهم

گهر دورود- استقلال تهران

طرفداران تیم فوتبال گهر دورود

دوشنبه 8 آبان 1391- ساعت 17:45

ورزشگاه آزادی تهران

دیدار تیم های استقلال تهران و گهر دورود

تماشاگر: حدود 20هزار نفر+500 نفر درودی

میثم بائو هافبک تیم فوتبال استقلال تهران

داور: تورج حق‌وردی با کمک های رضا سخندان و سجاد طوری- داور چهارم: زرگر

گل : دقیقه 17 آرش برهانی و دقیقه 20 جی لوید ساموئل برای استقلال

اخطار: امین منوچهری(89) برای استقلال

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی- پژمان منتظری- حنیف عمران‌زاده (4- سیدمیثم حسینی) - امیرحسین صادقی- علی حمودی- جواد نکونام- میثم بائو (86- امین منوچهری)- خسرو حیدری- سیاوش اکبرپور- جی‌لوید ساموئل- آرش برهانی

سرمربی: امیر قلعه نویی

 امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران

استیل‌آذین گهر دورود: شهرام مهربان- ساشا کلونیجا- مجید باجلان- صابر محمدی- امین ترکاشوند (25- تقی نایبی) - مجید خدابنده لو - هادى رکابى- محمد پروین (85- مجید خمیسی)- محمدرضا خرسندنیا- مجتبی زارعی (80- فرید عابدی)- آرمان قاسمى

سرمربی: محمد مایلی‌کهن (از روی سکو)

 

شرح بازی:

استقلال در حالی به مصاف گهر آمده بود که نسبت به بازی گذشته دو تغییر داشت؛ میثم حسینی و هاشم بیک زاده بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بودند و حنیف عمران زاده و میثم بائو در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند. با این تغییرات؛ آرایش استقلال تقریباً همان 4-2-3-1 بود که در نیمه دوم بازی با نفت تهران نیز از آن بهره برده بود.

دیدار تیم های استقلال تهران و گهر دورود

بعد از پانزده ابتدایی که بدون حادثه مهمی سپری شد و تنها ضربه سر نکونام بود که شهرام مهربان را به واکنش واداشت، در بقیه دقایق اتفاق مهمی نیافتاد.

میثم بائو هافبک تیم فوتبال استقلال تهران

بعد از دو گل پیاپی آبی ها، بازی کمی متعادل تر شد و توپ بیشتر در میانه میدان دنبال می شد. در ادامه گهر با همکاری باجلان و زارعی در سمت راست، یکی دو بار ارسال هایی روی دروازه استقلال داشت اما حرکات شاگردان مایلی‌کهن منجر به خلق موقعیت نشد.

http://u.goal.com/223400/223441hp2.jpg

نیمه دوم:

Sotakbar - ISNA (8 of 23)-3.jpg

در نیمه دوم دو تیم به همان روالی که بعد از دو گل ابتدای بازی در پیش گرفته بودند ادامه دادند. گهر که زور چندانی برای حمله کردن نشان نمی‌داد همچنان در تلاش بود تا پاسکاری استقلالی‌ها را در یک‌سوم میانی زمین  قطع کرده و اجازه نفوذ را از آبی‌پوشان بگیرد و از این سو استقلالی‌ها با اشتهای اندک‌شان بعد از ثبت دو گل حملات جسته و گریخته‌ای را روی دروازه حریف تدارک می‌دیدند. در نهایت دو شوت از جواد نکونام که نصیب دروازه‌بان گهر شد تمام اتفاقات بازی در یک‌ربع اول نیمه دوم محسوب می‌شد.

Sotakbar - ISNA (9 of 23)-3.jpg

بازی دو تیم در ادامه از آنچه بود هم سردتر و کسل‌کننده‌تر شد. استقلالی‌ها که توان و انگیزه‌ای برای هجوم نشان نمی‌دادند فقط یک بار خطرساز شدند که پاس عالی میثم حسینی و ضربه کم‌دقت میثم بائو توپ را راهی بالای دروازه کرد و گهر هم صرفا یکی دو بار روی ضربات ایستگاهی رحمتی را به زحمت انداخت.

Sotakbar - ISNA (11 of 23)-3.jpg

در نهایت مسابقه‌ای که در نیمه دوم برخی از هواداران دو تیم را روی سکوها دچار رخوت و خواب‌آلودگی کرده بود با برتری استقلال و صدرنشینی موقت این تیم به پایان رسید.

 Sotakbar - ISNA (17 of 23)-3.jpg

شرح گل‌ها:

استقلال 1-0: میثم حسینی با یک پاس بلند پشت دفاع، آرش برهانی را روانه دروازه کرد. برهانی بعد از کنترل توپ و ورود به محوطه هجده قدم، با یک ضربه روپا با پای راست، توپ را دور از دسترس شهرام مهربان به گل تبدیل کرد.

استقلال 2-0: ارسال خسرو حیدری از جناح راست روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر شیرجه ای و زیبای ساموئل همراه شد. این برای دومین هفته متوالی است که ساموئل در نقش گلزن برای استقلال ظاهر می شود.

ساموئل هافبک تیم فوتبال استقلال تهران

بهترین بازیکن:

بازیکن سیاهپوست و ترینیدادی استقلال برای دومین بازی متوالی گلزنی کرد و در میانه میدان هم نقش موثری در میدانداری آبی‌پوشان داشت. جی لوید ساموئل که این روزها تاثیرش در خط هافبک استقلال بیشتر از کاپیتان تیم ملی ایران است، بهترین بازیکن مصاف گهر و استقلال بود.

 Sotakbar - ISNA (20 of 23)-3.jpg

اتفاق ویژه:

امیر قلعه‌نویی که همچنان با عصا تردد می‌کند مثل بازی قبلی روی نیمکت تیمش نشسته بود. اما او در دقایقی از نیمه دوم آن‌قدر از نمایش مردان تیمش ناراضی بود که با همان عصا به کنار زمین رفت تا دستورات تاکتیکی‌اش را به گوش آبی‌پوشان برساند.

بازیکنان استقلال و گهر بعد از سوت پایان مسابقه مقابل میکروفن ها و دوربین ها از شکست و پیروزی گفتند.
آبی ها که به صدر جدول رسیده اند خوشحال تر حرف می زنند:

نکونام:تعصب یعنی قلعه نویی بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم به 2 گل برسیم و موقعیت‌هایی برای زدن گل‌های دیگر داشتیم. آنها نتوانستند روی دروازه‌مان خطری ایجاد کنند. هدفمان کسب 3 امتیاز بود که به آن دست یافتیم و با گذشت زمان شرایط‌مان بهتر می‌شود.معلوم نیست تیم‌های رقیب ما بتوانند فردا جای ما را بگیرند. برای ما نتایج تیم‌های دیگر مهم نیست، به خودمان فکر می‌کنیم و سعی می‌کنیم در هر مسابقه 3 امتیاز را کسب کنیم.نکونام در مورد حضور امیر قلعه‌نویی با عصا کنار خط، گفت: این موضوع به دلیل تعصب زیادی که قلعه‌نویی به استقلال دارد. او کاری که می‌خواهد انجام دهد سعی می‌‌کند به نحو احسن باشد و با توجه به شرایط حساس استقلال تصمیم گرفت خودش کنار خط حضور یابد و از نزدیک تیم را راهنمایی و هدایت کند.

Sotakbar - ISNA (10 of 23)-3.jpg

 حنیف : قهرمانی می خواهید به ورزشگاه بیایید

http://u.goal.com/109500/109542hp2.jpg

موقعیت‌های زیادی داشتیم. در نیمه اول 2 گل به ثمر رساندیم و پس از آن موقعیت‌های زیادی بدست آوردیم. جواد نکونام، میثم بائو و ساموئل چند بار صاحب موقعیت شدند که نتوانستیم از آن استفاده کنیم. با کسب 3 امتیاز این بازی و با وجود یک مسابقه کمتر نسبت به سایر تیم‌ها به صدر جدول رسیدیم.مشکلم از ناحیه دیسک نیست، البته باید از کمرم MRI بگیرم تا وضعیتم مشخص شود. من، امیر قلعه‌نویی و کیانوش رحمتی مصدوم هستیم.متاسفانه هواداران به استادیوم نمی‌آیند. امروز می‌توانستیم هواداران را با دست شمارش کنیم. هواداران اگر قهرمانی می‌خواهند باید به استادیوم بیایند و تیم استقلال را مورد حمایت کنند.

اکبرپور: من و آرش نداریم

خیلی زود به گل رسیدیم و در ادامه می‌توانستیم گل‌های دیگری را هم به ثمر برسانیم. استرسی که روی تیم ما وجود دارد اجازه نداد بازی خوب خودمان را ادامه بدهیم. انشاءالله از بازی بعدی گل‌های بیشتری هم می‌زنیم.فشاری روی ما وجود نداشت و تنها عده‌ای از دوستان مطالبی را می‌نوشتند. خداراشکر  آرش این روزها خوب گل می‌زند و انگار من این کار را انجام می‌دهم.بعد از تعطیلات بازی‌های سختی در پیش داریم، ابتدا به بازی سخت برابر سپاهان فکر می‌کنیم و پیکان در درجه اهمیت بعدی ما قرار دارد. بازی ما برابر سپاهان به دلیل اینکه رقیب ما در کورس قهرمانی است 6 امتیاز دارد و به آنجا می‌رویم تا با کسب پیروزی جایگاه خودمان را استحکام ببخشیم.

رحمتی : سرما خورده‌ام اما بازهم بازی کردم !خدا را شکر توانستیم در این مسابقه به پیروزی برسیم. حقیقت این است که گلویم به شدت درد می‌کند و نمی‌توانم صحبت کنم.از ابتدای بازی هم با وجود سرماخوردگی بازی کردم اما از اینکه توانستیم هر 3 امتیاز را کسب کنیم، بسیار خوشحال هستم.

سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران

بائو : استقلال امروز کوبنده بوددر این بازی محکوم به برد بودیم. بهتر از این نمی شد. می توانستیم گل های بیشتری هم به ثمر برسانیم. خدا را شکر هواداران هم نود دقیقه حمایت کردند و کوبنده ظاهر شدیم.خود من هم در یک صحنه می توانستم گلزنی کنم. اگر ضربه من وارد دروازه می شد گل بسیار زیبایی به ثمر می رسید.بائو در مورد اینکه چرا هواداران کمی در استادیوم حضور یافتند اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی در وسط هفته برگزار می شود برای هوادارن حضور  در ورزشگاه سخت است. اداره ها معمولا ساعت 4 تازه کارشان به پایان می رسد و تا مردم بخواهند در استادیوم حضور یابند خیلی زمان می برد.

زارعی : با این شرایط سقوط نزدیک است !برای ما برعکس استقلال زیاد خوب نبود. به تیم حریف تبریک می‌گویم آنها پتانسیل کسب این پیروزی را داشتند.

 استقلال هم از لحاظ مهره، فنی، امکانات و غیره از ما بهتر بود و باید هم در این مسابقه به پیروزی می‌رسید.

وی در مورد اینکه قبل از مسابقه خیلی کُری می‌خواندند، اظهار داشت: تلاش زیادی می‌کردیم که این بازی را ببریم، باید در میانه فصل بازیکنان دیگری جذب کنیم، نمی‌خواهیم برای حریفان زنگ تفریح باشد.زارعی در مورد اینکه آیا گهر در لیگ برتر می‌ماند، افزود: با این بازیکنان نه، اما امیدوارم با حضور مایلی‌کهن که یک مربی کاربلد است، همچنین با کسب بازیکنان جدید بتوانیم در لیگ ماندگار شویم.وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه تیم‌هایی که امید زیادی دارند، به دسته پائین‌تر سقوط می‌کنند و شما با این روحیه نمی‌توانید شانس زیادی داشته باشید، اظهار داشت: ناامید نیستیم، اما باید بیشتر تلاش کنیم.

باید چند بازیکن خوب به تیم تزریق شود تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.زارعی در مورد قضاوت بازیکنان و حمایت تماشاگران گهر گفت: متاسفانه داوری‌ها به ضرر ما بوده است و اگر برخی اتفاقات نمی‌افتاد، شاید تا به امروز امتیازات بیشتری داشتیم. خدا را شکر هواداران ما به خوبی حمایت می‌کنند و تأثیر زیادی روی کار ما می‌گذارند. امیدواریم نتایج بهتری کسب کنیم.