سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

این روزها امیر قلعه‌نویی روزگار سختی را سپری می‌کند و به خصوص سه روز اخیر برای او با «درد» و «داغ» فراوانی همراه بوده است. داغ از دست دادن مادر، و درد یک عمل جراحی سنگین.

سرمربی تیم استقلال بعد از بازی تیمش مقابل صبای قم در روز دوشنبه که با برد آبی‌پوشان همراه بود بلافاصله در بیمارستان بستری شد تا زانوی دردناکش را برای چندمین بار به تیغ جراحان بسپارد. درد کهنه زانوی قلعه‌نویی که حاصل سال‌های بازیگری در استقلال و تیم‌ملی است هرگز در این سال‌ها ژنرال استقلالی‌ها را رها نکرده و در چند نوبت او را به اتاق عمل بیمارستان فرستاده است.

روز سه‌شنبه در حالی که عمل جراحی روی پای امیر قلعه‌نویی تازه به پایان رسیده و او هنوز در حالت بیهوشی به سر می‌برد، خبر رسید که مادر او دار فانی را وداع گفته است. اما خبر که به بیمارستان رسید کسی جرات بازگو کردن آن را برای سرمربی داغ‌دیده نداشت.

همه نزدیکان و اطرافیان امیر از علاقه فراوان و وابستگی خاص او به والده‌اش مطلع بودند و می‌دانستند واکنش او در مقابل این اتفاق یک ری‌اکشن ساده و معمولی نخواهد بود. از طرفی پزشک معالج سرمربی استقلال هشدار داده بود که اگر بلافاصله بعد از هشیاری بیمار این خبر به اطلاع او برسد ممکن است عواقب بدی در پی داشته باشد.

ساعات و لحظات برای خانواده قلعه‌نویی و همراهان او به سختی سپری می‌شد. امیر قلعه‌نویی تازه از بیهوشی بعد از عمل خارج شده بود و درد زانو را به ضرب مسکن تحمل می‌کرد. اما او خبر نداشت اتفاقی بسیار دردناک‌تر از این هم برایش رخ داده که شاید به زور هیچ مسکنی قابل تحمل نباشد. بالاخره بعد از تردیدها و کشمکش‌های فراوان میان اطرافیان امیر، یکی از دوستان نزدیک او به نام عرب، مسئول رساندن خبر به این فرزند داغدیده شد.

این دوست نزدیک قلعه‌نویی که نام او را در ابتدای این فصل و در جریان استقلالی شدن دوباره قلعه‌نویی زیاد شنیده‌ایم، مامور رساندن خبر به رفیق سرشناس خود شد. بر اساس آنچه حاضران در محل می‌گویند، امیر قلعه‌نویی در هنگام شنیدن خبر با امیر عرب در اتاقش تنها بود و به جز این دو هیچ کس دیگری در اتاق بیمار حضور نداشت اما صدای گریه و ناله امیر قلعه‌نویی بعد از باخبر شدن از مرگ مادر را همه همراهان او که بیرون از اتاق ایستاده بودند و حتی همه حاضران در آن طبقه از بیمارستان شنیده‌اند.

سرمربی موفق استقلال حالا 24 ساعت است که داغ از دست دادن مادرش را تحمل می‌کند. در این 24 ساعت، تعداد زیادی از مسئولین، چهره‌های سرشناس فوتبالی و همچنین شاگردان قدیم و جدید او برای عرض تسلیت راهی بیمارستان و منزل امیر قلعه‌نویی شده‌اند و همه آن‌ها از حال و روز ناخوش سرمربی سابق تیم ملی خبر می‌دهند. می‌گویند سرمربی سابق تیم ملی هنوز به حال عادی بازنگشته و گریه‌ها و ناله‌های دردناک او همچنان ادامه دارد.

طبعا سرمربی استقلال حالا حالاها روحیه و تمرکزی برای فکر کردن به فوتبال نخواهد داشت و بی‌شک تعطیلی دو هفته‌ای لیگ برتر برای او صرف پرداختن به مراسم درگذشت مادر، و بازیابی روحیه از دست رفته خواهد شد.

امیر(اردشیر) قلعه‌نویی، بازیکن سابق تیم‌های راه‌آهن و شاهین و زاده‌ی محله خانی‌آباد تهران که پدرش را در 7 سالگی از دست داده بود حالا در 49 سالگی داغ مادر دیده است

او علاقه و وابستگی فراوانی به والده درگذشته‌اش داشت و روزهای زیادی سپری خواهد شد تا او با کمک خانواده و دوستانش این غم بزرگ را به فراموشی بسپارد.

با اینکه خیلی خوشم نمیاد ازش اما ما هم برای آن عزیز از دست رفته طلب آمرزش می‌کنیم. روحش شاد و یادش گرامی باد

 

مراسم تدفین مادر امیر قلعه نویی صبح پنجشنبه در بهشت زهراء تهران برگزار شد.

 

مراسم تدفین مادر امیر قلعه نویی با حضور خانواده مرحومه و علاقمندان به مربی استقلال در بهشت زهراء تهران برگزار شد.

 

در این مراسم که جمعی از بازیکنان استقلال و چهره های سرشناس فوتبال ایران حضور داشتند ، امیر قلعه نویی که اخیرا پایش را عمل کرده هم با کمک جمعی از اعضای فامیل روی صندلی نشسته بود .

برای برگزاری مراسم نماز میت ، قلعه نویی که نمی توانست روی زانویش بایستد به رغم اصرار پزشک استقلال عصایی به دست گرفت و نفر اول کنار جنازه مادر به نماز ایستاد .

امیر قلعه نویی تنها 10 سال داشت که پدرش از دنیا رفت و مادرش این خانواده را به تنهایی سرپرستی کرد. به همین دلیل است که «مادر» در خانواده قلعه نویی ستونی بزرگ تر از یک مادر محسوب می شد.

 

میدان فاطمی تهران تقریبا بسته شده بود و همه عابرین پیاده غرق در تعجب بودند از اینکه ، این همه چهره سرشناس ورزشی در خیابان های اطراف میدان فاطمی چه می کنند.

 

عصر شنبه و از ساعت 16 تا 17:30 ، مراسم بزرگداشت مادر امیر قلعه نویی در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد.

در این مراسم تقریبا همه اهالی فوتبال حضور داشتند. دوست و دشمن ، به مراسم بزرگداشت آمده بودند تا به امیر قلعه نویی تسلیت بگویند.

از امیر واعظ آشتیانی و مظلومی گرفته تا علی نظری جویباری . تقریبا همه فوتبالی ها آنجا بودند . چهره هایی  که شاید خیلی های شان سال هاست که دیده نشده اند.

کریم باقری ، محسن گروسی ، علی انصاریان ، یحیی گل محمدی ، حسین یاریار ، محمود فکری ، علی آذری ،  فائقی ، نیکبخت ، طالب لو ، جباری ، حیدری ، بیک زاده

انصاریان ، رهبری فرد ، پورحیدری ، فتح الله زاده ، مصطفوی ، تاج ، نبی ، آیت اللهی ، فردوسی پور ، حسین عسگری ، رویانیان ، علی پروین ، مایلی کهن ، شاهرخ بیانی

، افشارزاده ، قریب ، اولیایی ، نجف نژاد ، داریوش ارجمند ، مجید صالحی ، و جمعی از دوستان خوش قد و قامت که از نزدیکان به معاونین جدید قلعه نویی هستند در این مراسم حاضر بودند .

امیر قلعه نویی که داغ از دست دادن مادر به شدت چهره اش را به هم ریخته در این شلوغی سعی داشت با رویی خوش پذیرای همه مهمانانش باشد

 

آتیلا حجازی عصر امروز در مسجد نور حاضر شد تا با حضورش در مراسم ختم مادر امیر قلعه نوعی به وی تسلیت بگوید.

او در بدو ورود به مسجد امیر را در آغوش گرفت و هنگام خروج هم با فتح الله زاده روبوسی کرد.

مدیر عامل استقلال و قلعه نوعی از حضور وی قدر دانی کردند. امیر با گفتن خدا رحمت کند پدرت را از آتیلا تشکر کرد

مراسم بزرگداشت مادر امیر قلعه‌نویی با حضور تعداد زیادی از اهالی ورزش برگزار شد. 
 

مراسم ختم مادر امیر قلعه نویی در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد. 
  
در این مراسم افراد برای تسلی دادن به وی فرصت کوتاهی داشتند که دلیل آن ادحام جمعیت بود. 
 

 از جمله افرادی که در این مراسم دیده شدند، جواد زرینچه، محمد رویانیان، پرویز مظلومی، کریم انصاری فرد، تمام مسئولان باشگاه استقلال و بازیکنان این تیم، برخی روسای فدراسیون‌ های ورزشی، بازیگران سریال خنده بازار و .... بودند. 
   

با توجه به اینکه جواد زرینچه هم یک روز بعد از درگذشت مادر قلعه نویی، مادر خود را از دست داد و عزادار شد در این مراسم مورد تسلی قرار گرفت. 

   

باشگاه های ورزشی نیز برای تسلیت به امیر قلعه نویی و خانواده وی دسته گل های زیادی ارسال کرده بودند.