سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

در فاصله‌ی تنها 15روز تا آغاز لیگ برتر دوازدهم، تیم‌ها در حال سپری کردن روزهای پایانی فصل نقل و انتقالات هستند. در این میان استقلال به عنوان اولین تیمی که تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده‌ حالا انگار خرید و فروش‌ها را به پایان رسانده و به جز یکی دو مورد مبهم تقریبا گزینه‌های موجود برای چیدن ترکیبش را می‌شناسد. در این مطلب به بررسی حدس و گمان‌های موجود برای ترکیب 11نفره استقلال می‌پردازیم. آبی‌ها لیگ را با کدام نفرات آغاز می‌کنند؟

رحمتی شماره‌یک، محمدی یک‌ونیم

استقلالی‌ها با حفظ مهدی رحمتی در فصل بعد هم خیال آسوده‌ای از دروازه تیمشان خواهند داشت. آبی‌ها البته محمد محمدی را نیز در این پست به خدمت گرفته‌اند تا رحمتی بر خلاف فصل گذشته بدون جایگزین نباشد. شماره یک تیم ملی امسال هم شماره یک محبوب آبی‌ها خواهد بود.

اگرچه فاصله او با نفر دوم این پست، به اندازه سال گذشته بعید و دور از دسترس نیست. استقلال امسال دروازه‌بان ذخیره‌ای دارد که می‌توانست در نیمی از تیم‌های لیگ به صورت فیکس بازی کند.

بازگشت کاپیتان، تبعید پژمان

استقلال سال قبل در پست دفاع میانی فقط دو مهره قابل اتکا داشت و این کار مظلومی را برای چیدن ترکیب خط دفاعی راحت می‌کرد.

اما بازگشت امیرحسین صادقی ترکیب مدافعان میانی استقلال را با علامت سوال بزرگی روبه‌رو کرده است. حالا از بین حنیف، پژمان و صادقی فقط دو نفر می‌توانند در پست اصلی خودشان بازی کنند.

اولین احتمال این است که قلعه‌نویی به ترکیب دونفره فصل پیش دست نزند، اما این انتخاب به این معناست که صادقی باید روی نیمکت بنشیند. اما احتمال نیمکت‌نشین شدن بازیکنی که طی دو سال اخیر یار غار ژنرال بوده و حتی ادعای کاپیتانی استقلال را هم دارد، بسیار ناچیز خواهد بود. از طرفی، حنیف و پژمان را هم نمی‌شود از ترکیب بیرون گذاشت.

به نظر می‌رسد سرمربی استقلال یک راهکار برای حل این مشکل پیدا کرده. به احتمال فراوان او از امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده در دفاع وسط و از پژمان منتظری در هافبک دفاعی استفاده خواهد کرد.

این گمانه‌ای است که مشاهده تمرینات استقلال در روزهای اخیر آن را قوت می‌بخشد. بعد از حل معضل دفاع میانی، احتمالا قلعه‌نویی در دفاع چپ و راست هم از خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده در دو سمت بهره خواهد برد.

خط هافبک نونوار، در غیاب آن دو

با رفتن جباری و آندو، استقلالی‌ها بیشترین تغییرات ممکن را در خط هافبک تجربه خواهند کرد.

اگر آزمایش پژمان منتظری در هافبک دفاعی جواب بدهد، از بین فریدون زندی، جی‌لوید ساموئل، ایمان مبعلی، میثم بائو و رودریگو توسی 3 نفر انتخاب می‌شوند تا به همراه پژمان خط هافبک چهار نفره استقلال را کامل کنند.

در این خط ترکیب‌های احتمالی زیادی را می‌توان برای استقلالی‌ها در نظر گرفت.

به خصوص که احتمال اضافه شدن خسرو حیدری به این خط و قرار گرفتن علی حمودی در دفاع راست هم وجود دارد.

امین و میلاد؛ سرزن و شوتزن

آرش برهانی، سیاوش اکبرپور، میلاد میداوودی و امین منوچهری 4 مهاجم استقلال در فصل آتی هستند که برای پر کردن پست‌های 10 و 11 هر چهار نفر آن‌ها خودشان را مدعی می‌دانند.

در این میان امین منوچهری مهاجم 192سانتیمتری سایپا در سال گذشته، به دلیل اینکه تنها مهاجم بلندقامت و سرزن این جمع 4نفره است، شانس بالاتری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی دارد.

استقلال برای زوج مکمل این مهاجم بلندقامت به یک بازیکن تند و تیز و تکنیکی نیاز دارد که اگر میداوودی در فرم دلخواه باشد نمی‌توان از نام او گذشت.

البته در این خط به احتمال زیاد شاهد بیشترین تغییرات ممکن بر اساس سیستم بازی حریفان خواهیم بود. بازی فیزیکی سیاوش اکبرپور و گلزنی‌های گاه و بیگاه برهانی می‌توانند در بعضی از بازی‌های خاص عصای دست قلعه‌نویی و تیمش باشند.

با توجه به شرایط موجود، احتمال این‌که اولین بازی استقلال در لیگ دوازدهم مقابل تیم تازه‌وارد آلومینیوم هرمزگان با این 11نفر آغاز شود غیرممکن نخواهد بود.

ترکیب احتمالی استقلال: مهدی رحمتی، خسرو حیدری، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، پژمان منتظری، فریدون زندی، جی‌لوید ساموئل، ایمان مبعلی، میلاد میداوودی، امین منوچهری

این ترکیب بر اساس حدسیات ماست.شما استقلال 91 را چگونه ارنج می‌کنید؟