سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

به نام خدا و با یاد مرحوم ناصر حجازی شرحی در حد توان بر این بازی می نویسم

لیگ قهرمانان آسیا- 2012

دور ششم مرحله گروهی- گروه  D

الشباب امارات- پرسپولیس (نتیجه بازی رفت: 6-1 پرسپولیس)

http://www.arteshesorkh.com/files/images/gallery/eamon-60337.jpg

سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه 1391- ساعت 20:30- ورزشگاه آل‌مکتوم دوبی

اخطار: سامان آقازمانی

http://www.arteshesorkh.com/files/images/gallery/Gholam_79482.jpg

پرسپولیس ایران: اسمیر آودوکیچ- شیث رضایی- رضا نورمحمدی- مهرداد پولادی (82- حسین بادامکی)- حمید علی‌عسگر- سامان آقازمانی (33- ابراهیم شکوری)- علی کریمی- محمد نوری- ایمون زاید- غلامرضا رضایی- جواد کاظمیان

شرح بازی:تیم پرسپولیس بعد از شکست خانگی مقابل الهلال و از دست دادن صدرنشینی گروه چهارم رقابت‌ها برای انجام آخرین بازی این مرحله راهی امارات شد تا با تیمی روبه‌رو شود که در بازی رفت سنگین‌ترین شکست را با نتیجه 1-6 مقابل پرسپولیس متحمل شده بود. پرسپولیسی‌ها که با کسب یک تساوی هم صعودشان را از این گروه مسجل می‌کردند با انگیزه بالا و با توپ پر به میدان آمدند و شمایل این تیم در دقایق ابتدایی کاملا متفاوت با تیم بی‌انگیزه بازی‌های اخیر بود.

http://www.arteshesorkh.com/files/images/gallery/GHolam-84173.jpg

نیمه اول:پرسپولیس بازی را پرانرژی و هجومی آغاز کرد و در همان 5دقیقه اول دروازه حریف را به خطر انداخت که پاس کریمی با ضربه سر به ایمون زاید نرسید. اما برخلاف جریان بازی و در حالی که سرخپوشان هجومی‌تر از حریف سفیدپوش خود بازی می‌کردند یک ضربه ایستگاهی در فاصله 30متری دروازه پرسپولیس نصیب بازیکنان الشباب شد تا عیسی محمد با شوتی سرکش دروازه پرسپولیس را باز کند. روی این شوت که پس از برخورد به مدافعان پرسپولیس تغییر جهت داده بود آودوکیچ نتوانست واکنش مناسبی داشته باشد.

http://www.arteshesorkh.com/files/images/gallery/asl-3-66877.jpg

بعد از این گل پرسپولیسی‌ها که فرصت صعود را هم از دست رفته می‌دیدند به حملات خود شدت بخشیدند چنان که در دقیقه 12 می‌توانستند توسط ایمون زاید بازی را به تساوی بکشند اما زاید پاس به جلوی عالی رضایی را با بغل پا به بالای دروازه حریف فرستاد. حملات پرسپولیس با فرارهای رضایی و کاظمیان از دو جناح در دقایق بعدی همچنان ادامه داشت و این دو سعی داشتند با رساندن توپ به ایمون زاید او را صاحب موقعیت گلزنی کنند.

http://www.arteshesorkh.com/files/images/gallery/aliasgar-66329.jpg

سامان آقازمانی که بعد از چند بازی دوباره در پست هافبک دفاعی برای پرسپولیس به میدان رفته بود با خطاهای خطرناک خود در همان 25 دقیقه ابتدایی یک کارت زرد گرفت و هر لحظه ممکن بود با گرفتن کارت دوم پرسپولیس را 10نفره کند. به همین دلیل دنیزلی او را در دقیقه 33 تعویض کرد و ابراهیم شکوری را به جای او به میدان فرستاد تا از این دقیقه به بعد شکوری در جناح چپ و پولادی در هافبک دفاعی بازی کنند. حملات پرسپولیس بالاخره در دقیقه42 نتیجه داد و ایمون زاید بازی را به تساوی کشاند تا نیمه اول با نتیجه 1-1 به پایان برسد.

نیمه دوم:

http://www.arteshesorkh.com/files/images/gallery/123-71497.jpg

با شروع نیمه ی دوم و با توجه به نیاز مبرم پرسپولیس برای پیروزی در این دیدار، حملات این تیم از همان ابتدا و با بازی گردانی کریمی پی ریزی شد تا در نهایت با تیزهوشی غلام رضایی، خطایی پشت محوطه ی جریمه ی الشباب نصیب سرخ پوشان شود تا مهرداد پولادی با ضربه ای زیبا در دقیقه ی 50 گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.

ایمون زاید در دقیقه ی 56 هم با یک توپ ربایی که هم تیمی هایش بدست او سپرده بودند می تواسنت خودش را دو گله و پرسپولیس را سه گله کند که توپش به تیرک دروازه برخورد کرد. زاید همچنین یک موقعیت خوب دیگر را در دقیقه ی 68 با پاس زیبای رضایی از دست داد

حسین بادامکی در دقیقه ی 82 به جای پولادی به میدان آمد و توانست با حرکتی زیبا و انفرادی در دقیقه ی 89 اولین گل خود را در بازی‌های آسیایی برای سرخپوشان ایران به ثمر برساند تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

حالا پرسپولیس با یک بازی بیشتر صدرنشین گروه خود است و باید ببیند باز هم اتحاد عرب‌ها(!) به کمک‌شان می‌آید و پرسپولیس را به جده عربستان می فرستد یا از طریق یک بازی جوانمردانه فوتبال، پرسپولیس می‌تواند در تهران میزبانی را تجربه کند.

شرح گل‌ها:

1-0 الشباب؛ دقیقه 6: روی یک ضربه ایستگاهی در فاصله 30 متری دروازه پرسپولیس، عیسی محمد شوت سرکشی را روانه دروازه پرسپولیس کرد که توپ با برخورد به مدافعان پرسپولیس تغییر جهت داد و وارد دروازه آودوکیچ شد.

1-1 پرسپولیس؛ دقیقه 42: غلامرضا رضایی در گوشه محوطه جریمه مدافعان الشباب را به هم ریخت و علی کریمی را صاحب توپ کرد. سانتر کریمی با ضربه سر ایمون زاید از بالای دستان دروازه‌بان حریف به تور دروازه رسید.

2-1 پرسپولیس: مهرداد پولادی با استفاده از ضربه ی ایستگاهی که پشت محوطه جریمه نصیبش شده بود با تیزهوشی خود، توپ را به گوشه دروازه الشباب چسباند.

3-1 پرسپولیس: حسین بادامکی پس از 7 دقیقه از ورودش به زمین، با حرکتی انفرادی از جناح راست توانست گل سوم تیم را به ثمر برساند

بهترین بازیکن:

با تمجید از علی کریمی ، مهرداد پولادی با دوندگی خود و گلزنی در این دیدار نقش موثری را جهت پیروزی در این دیدار داشت.

اتفاق ویژه:

1) شاید برای اولین بار بود که تقریبا تمام تماشاگران بازی را هواداران تیم میهمان تشکیل می‌دادند.

2) تعویض سامان آقازمانی در دقیقه 33 از نکات جالب توجه این دیدار بود.

اتفاق فوق‌ویژه: 

علیرضا علیفر گزارشگر این بازی با انتقاد شدید از شیوه بازی و تاکتیک مصطفی دنیزلی بخصوص در مورد خط دفاعی بارها خاطرنشان کرد که تاکتیک‌های دنیزلی هر چقدر در حمله موثر است در دفاع موفقیتی را به همراه ندارد. حتی پس از تعویض پولادی با بادامکی، انتقاد علیفر از این تعویض به آسمان رفت که چرا دنیزلی از مهاجمانش کم نکرده است. البته پس از به ثمر رسیدن گل سوم پرسپولیس توسط بازیکن تعویضی دنیزلی، علیفر در مورد تعویض خوب آقامصطفی صحبت خاصی نداشت!