سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

انشالله پرسپولیس هم میبره الغرافه رو به نام خدا و با یاد ناصر خان حجازی فقید شروع میکنم به نوشتن

 پرسپولیس بریده از لیگ در حالی فردا در حالی رودروی الغرافه قطر قرار می گیرد که با بردی که در خانه حریف به دست آورد حالا هر نتیجه ای به جز برد برایش حکم شکست را خواهد داشت. از این رو تیم دنیزلی می خواهد نه تنها صعود خود به مرحله بعد را قطعی کند- که تا حدودی محقق شده- که به عنوان تیم نخست صعود کننده باشد. چه جایی بهتر از ورزشگاه آزادی و در حضور تماشاگران خودی.

برد سه بر یک پرسپولیس در دیدار رفت تماشاگران این تیم را بدعادت کرده تا روز سه شنبه بار دیگر شاهد یک پیروزی پر گل دیگر از تیم شان باشند. البته که پرسپولیس نشان داده در لیگ قهرمانان آسیا قادر به انجام چنین کاری است. حالا بعد از شش تایی کردن الشباب وزدن سه گل به الغرافه در خانه خود حالا همه آن هواداران منتظر هستند تا بار دیگر جشنواره گل سرخ ها را در آزادی شاهد باشند.

مهمان ویژه : فرهاد؛ غریبه ای در آزادی

 

این بازی البته یک مهمان ویژه نیز خواهد داشت. فرهاد مجیدی بعد از مدت ها بار دیگر به ورزشگاه آزادی بر می گردد تا یکبار دیگر در مقابل رقیب سنتی اش قرار بگیرد. اما اینبار او لباس الغرافه  را می پوشد و دیگر خبری از پیراهن همیشگی آبی نیست. او که آخرین بازی اش درورزشگاه آزادی  بیست و ششم آذر ماه بود که با پیراهن استقلال در مقابل نفت تهران قرار گرفت حالا بعد از چهار ماه بار دیگر به این ورزشگاه بر می گردد. اما اینبار غریبه تر از همیشه خواهد بود. اینبار دیگر هواداری نیست که یکصدا نامش را فریاد کند و همان شعار معروف (( گل فرهاد بیرون بیا )) را سر دهد.او حتی اگر در این بازی گل هم بزند خوشحالی اش را تنها باید با نیمکت ذخیره ها تقسیم کند. دیگر خبری از پرچم های آبی نخواهد بود.

تماشاگران : در آرزوی صد هزار

پرسپولیس - الغرافه؛پارتی در آتشکده!

در روزی که بیش از هشتاد هزار تماشاگر در دومین روز از تعطیلات سال جدید به ورزشگاه آزادی آمدند تا شاهد پیروزی درخشان سرخ ها در برابر الشباب امارات باشند حالا می توان این انتظار را داشت که  بار دیگر هوادارن پرسپولیس ورزشگاه آزادی را لبریز کنند. هر چند بهانه بازی در یک روز غیر تعطیل باعث شود تا خیلی خوشبین نباشیم اما وقتی که در تعطیلات نوروزی که تهران تقریبا خالی از جمعیت می شود هشتاد هزار تماشاگر به ورزشگاه می آید می توان این انتظار را داشت که این اتفاق در روز شلوغ تهران هم بیفتد. این همان چیزی است که دنیزلی در منفرانس خبری نیز به آن اشاره کرد و خواستار حضور تماشاچیان در ورزشگاه شد. می توان خوشبین بود که سه شنبه شاهد پر شدن ورزشگاه باشیم.

آمار : در انتظار هت تریک

پرسپولیسی ها در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف الغرافه قطر خواهند رفت که در سه مصاف قبلی با این تیم دو برد و یک باخت کسب کرده اند. اولین برد آن ها در فصل 2009 بود که موفق شدند با گل های نیکبخت ، ابراهیم توره و مازیار زاره حریف را در ورزشگاه آزادی با سه گل شکست دهند. دومین برد سه گله ان ها نیز در دور رفت این رقابت ها در خانه الغرافه شکل گرفت.

این بازی می تواند هت تریک بردهای پرسپولیس در مقابل الغرافه باشد.

سوژه: مثلث فرهاد- کریمی-شیث 

باز هم جدال علی کریمی و فرهاد مجیدی می تواند جالب توجه باشد . مطمئنا این دو بازیکن در طول 90 دقیقه صجنه های زیبایی را برای به وجد اوردن تماشاگران خلق خواهند کرد. البته شیث رضایی را هم نباید از یاد ببریم. او که در بازی رفت ماموریتش را به خوبی انجام داد حالا می خواهد در ورزشگاه ازادی نیز ماموریتش را کامل کند تا اینبار دیگر کسی برایش نسراید که بدو آی بدو.

داور: روشن ایرماتف، بهترین داور آسیا 

بعد از اینکه داوران سنگاپوری از قضاوت در این بازی انصراف دادند کنفدراسیون فوتبال اسیا روشن ایرماتف را جایگزین کرد. ایرماتف که در سال های اخیر پدیده داوری آسیا بوده یکی از بهترین داوران جهان نیز به شما می رود. آمادگی جسمانی بالا، مدیریت صحیح و تشخیص خطاها از جمله فاکتورهای بسیار خوب اوست. ایرماتف که در جام جهانی گذشته بازی نیمه نهایی هلند و اروگوئه را سوت زد به تمام افتخارات بزرگ در داوری دست پیدا کرده است. از حضور در جام جهانی تا المپیک بگیرید تا قضاوت فینال جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان اسیا.او این افتخارات را در حالی به دست اورده که تنها 35 سال سن دارد