سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

بی‌گمان پیدا کردن بهترین خرید این فصل فتح‌اله‌زاده بسیارسخت است. از میان جباری، آندرانیک، خسرو حیدری، رحمتی، ساموئل و ... گفتن و یافتن بهترین بسیار سخت است اما اگر بخواهیم خریدها را بر دو بخش داخلی و خارجی تقسیم کنیم، باید با تأکید قبول کرد که ساموئل بهترین خرید خارجی این فصل بوده و شاید باید بگوییم او بهترین خرید خارجی تاریخ فوتبال ایران است.

 
در این رابطه آخر البته حاجی خریدهای فوق‌العاده‌ای داشته مثل جان واریو که تردیدهایی در وجود‌مان زنده می‌‌کند اما منهای آن تردیدها باید بگوییم ساموئل حرفه‌ای‌ترین خرید بوده است به این رفتار نگاه کنید:

 
اول: ساموئل کم‌حرف‌ترین بازیکنی است که نگارنده به عمرم دیده‌ام. او انگار همیشه در حال تمرکز روی فوتبال است و کاری به هیچ اتفاق پیرامونش ندارد و اگر دنیا دنیا حاشیه و 
اتفاق هم کنارش رخ دهد باز هم او سرش به کار خودش گرم است و در چشم‌هایش تمرکز را می‌بینی! 

 
دوم: ساموئل حتی چای یا نسکافه هم نمی‌خورد! تا کافئین یا تئین موجود در این نوشیدنی رایج حتی ذره‌ای اثر منفی روی تمرکز وی نداشته باشد.
ساموئل پس از هر بازی از کیف خود یک سیب بیرون می‌آورد. تمیزش می‌کند و آن را می‌خورد تا قند داخل آب‌میوه‌ها اثر منفی روی وی نداشته باشد.
سوم: یک ساعت قبل از گرم کردن برای مسابقه او با یک هدفون و یک موزیک قوی خودش را از دنیای پیرامونش جدا می‌کند و در اولین فرصت زمین مسابقه را دید می‌زند تا شبیه‌سازی ذهنی خودش را شروع کرده باشد.

 
چهارم: روز پنجشنبه ساموئل بیمار بود، با آن مسمومیت غذایی شدید، بازیکن  ایرانی حداقل 4 روز استراحت می‌کرد اما ساموئل که صبح روز پنجشنبه تقاضای پزشک کرده بود، روز جمعه قبل از همه دیگران به محل تمرین آمد.

 
پنجم: ساموئل همیشه زودتر از دیگران و دیرتر از دیگران به تمرین می‌آید و محل تمرین را ترک می‌کند.
ششم: تمرکز بازی‌اش فوق‌العاده است و  تنها مشکل او بعضاً زمین‌های خراب لیگ ایران است.

 
هفتم: بسیار معدود و محدود و تنها در حضور مدیر برنامه‌‌ها و مدیر رسانه‌ای خودش مصاحبه می‌کند تا تبعات پس از مصاحبه به اندازه یک هزارم درصد هم برایش دردسر تولید نکند.
هشتم: ساموئل هر شب ساعت 9 خواب است...

 
نهم، دهم و .

جنس و شکل بازی ساموئل فوق‌العاده است، او به جای تکنیک از هوش خود استفاده می‌‌کند و ساده‌ترین و مطمئن‌ترین پاس‌ها را می‌دهد! و به فکر نمایش نیست. سطح دوندگی ساموئل هم به دلیل شکل تمریناتش و البته مراقبت از خودش از دیگران بیشتر است.

به راستی او یک معلم است و رفتارش، مصاحبه‌هایش و تمرکزش باید از سوی دیگران مورد توجه قرار بگیرد.
در واقع استعداد ذاتی ساموئل از بسیاری از بچه‌های فوتبالیست ایرانی کمتر است اما این حرفه‌ای‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که بیش از 200 بازی در لیگ برتر انگلیس دارد، به راستی یک نماد واقعی از یک فوتبالیست است.
ساموئل باید رفتارش الگو شود و حتی بیشتر باید در موردش تحقیق کرد.

 
شاید خیلی‌ها رفتن کرار را عیب بدانند اما به زعم ما جانشینی ساموئل به جای کرار برترین تصمیم مدیریتی امسال بود.