سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج فارس - دوره یازدهم- هفته بیست‌ونهم

sepahan malavan

ملوان انزلی 3(گل دقیقه 25 و 38 پویا نزهتی و دقیقه 42 احمد آهی)-4 سپاهان اصفهان(گلها: دقیقه 2جان واریو، دقیقه 9 سید صالحی، دقیقه 17 برنو سزار، دقیقه 46 امید ابراهیمی)

(نتیجه بازی رفت: 3-2 به سود سپاهان)

شنبه 19 فروردین‌ماه 1391- ساعت 17:00 - ورزشگاه تختی انزلی

تماشاگر:سه هزار نفر.هوا: نیمه ابری. دما 15 درجه ی سانتی گراد.

داور: یدالله جهانبازی - کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و رحیم شاهین - داور چهارم: غلام رضا مستقیم.

اخطار:برنو سزار دقیقه 44 و جان واریو دقیقه 56(سپاهان)- بابک پور غلامی دقیقه 59 و سعید یوسف زاده دقیقه 80(ملوان(

ملوان انزلی:

مهدی رحیم زاده،سعید سالارزاده،احمد آهی،بابک پور غلامی،محمد رستمی(از دقیقه 58 محمد همرنگ)،علی رضا رمضانی،محسن مسلمان،سعید یوسف زاده،محمد حسن رجب زاده(از دقیقه 21 مهدی دغاغله)،سید جلال رافخایی،پویا نزهتی.

سرمربی: فرهاد پور غلامی.

سپاهان اصفهان:

رحمان احمدی،سید جلال حسینی،هادی تامینی،هاشم بیک زاده،امید ابراهیمی،حسن جعفری،محرم نوید کیا،فابیو جان واریو( از دقیقه 71 حسین پاپی)،مهدی کریمیان( از دقیقه 91 محمدرضا ناصحی)،برنو سزار،سید مهدی سید صالحی( از دقیقه 63 احمد جمشیدیان).

سرمربی: زلابکو کرانچار.

شرح بازی:

دو تیم در حالی در انزلی به میدان رفتند که هرکدام انگیزه ای کاملا متفاوت داشتند، سپاهان آمده بود تا میخ صدر نشینی اش را محکم تر بکوبد و ملوان می خواست یک گام از منطقه ی خطر دور تر شود.هدف هایی که خود به هرچه بیشتر جذاب شدن مسابقه کمک فراوانی نمود.

هنوز نیمکت نشینان دو تیم بر سر جای خود قرار نگرفته بوند که مهاجمان سپاهان گل او و دوم و سپس سوم را وارد دروازه ی ملوانان کرده بودند،آیا این به معنای تسلیم کامل ملوان بود؟ هرگز! قو های سپید خیلی زود تر از حد تصور خود را ازکمند شکارچی رهانیدند. ملوانان با در دست گرفتن نبض بازی خود را بر حریف سرشناس و قدر آنچنان تحمیل کردند که توانستند پیش از پایان نیمه هر سه گل خورده را جبران کنند. به یقیقن این نیمکه زیباترین بازی هفته خواهد بود.

نیمه دوم: سپاهان در این نیمه هم ترک عادت ننمود و هنوز بازی درست و حسابی آغاز نشده بود که گل چهارم سپاهان درون دروازه ی ملوان جای گرفت.این گل برای همگان نوید ادامه ی بازی جذاب نیمه اول را می داد اما هرگز ایت اتفاق تکرار نشد و مه شدید انزلی و شاید خستگی بازیکنان به دلیل فشار بیش از حدی که در نیمه اول به آنها وارد شده بود یک بازی آرام و کم هیجان تری را در این نیمه تماشاگران مشاهده نمودند.که البته این روند تنها به سود سپاهان بود و بس.سپاهان با این برد توانست میخ قهرمانی خود را محکتر از قیل بر تخت بکوبد و البته با این پیروزی توانست هر دوازده امتیاز ممکن را از دو نماینده ی گیلان کسب نماید

شرح گلها:

ملوان 0-1 سپاهان: فرار جعفری در جناح راست و سانتر او درون محوطه ی جریمه، با تعلل مدافعان ملوان همزمان شد، دفع ناقص سعید سالارزاده که توپ را یه جان واریو تقدیم نمود با شوت سرکش او موجب به ثمر رسیدن سریع ترین گل هفته گردید.

ملوان 0-2 سپاهان: پاس نوید کیا که باز هم از جناح راست نفوذ کرده بود به برنو سزار رسید و سانتر دقیق او روی سر سید صالحی فرود آمد تا او زننده ی گل دوم تیمش در کمتر از ده دقیقه باشد.

ملوان 0-3 سپاهان: این گل تمام برزیلی! نفوذ جان واریو که این بار برای تنوع از جناح چپ روی داده بود،داخل محوطه ی شش قدم به برنو سزار رسید.او در حالی که پشت به دروازه داشت با یک چرخش 180 درجه ای کنج دروازه ی ملوان را هدف قرار داد.

ملوان 1-3 سپاهان:پاس در عمق محسن مسلمان به رمضانی رسید و نفوذ او از جناح چپ با یک سانتر زیبا کامل شد و پویا نزهتی کوتاه قامت با ضربه ی سر توانست یک گل شپاهان را جبران کند.

ملوان 2-3 سپاهان:ضربه ی ایستگاهی را پویا نزهتی با دقت و اعتماد به نفس بالا به کنج دروازه ی سپاهان نواخت که توپ پس از اصابت به تیرک عمودی وارد دروازه ی سپاهان شد،هر چند که در آخرین لحظه نوک پای رافخایی نیز توپ را به داخل راهنمایی نمود.

ملوان 3-3 سپاهان: ضربه ی کرنر رمضانی داخل محوطه ی شش قدم روی سر احمد آهی فرود آمد و او با یک ضربه سر دقیق پیام آور شادی برای مردمان بندر شد.تا اینجا رمضانی دو پاس گل برای ملوانان داده است.

ملوان 3-4 سپاهان:باز هم گل سپاهان در آغاز بازی، این بار ابتدای نیمه ی دوم.پاس عرضی جان واریو پشت محوطه ی هجده قدم به امید ابراهیمی رسید و او با یک شوت سهمگین از فاصله ی بیست متری توپ را به کنج دروازه ی ملوانان هدایت نمود.

بهترین بازیکن:انتخاب بهترین بازیکن در بازی که این همه گل بین دو تیم رد و بدل شده است به راستی کار سختی است اما شاید بتوان جان واریو را به خاطر دو پاس گل و یک گلی که به ثمر رساند مثمر ثمر ترین بازیکن سپاهان قلمداد کرد، هرچند که در اواخر بازی کراچار از دست او عصبانی شد و او را تعویض نمود!

اتفاق ویژه:

این بازی پر بود از ملوانی های قدیمی از سید جلال حسینی گرفنه تا احمد جمشیدیان و هادی تامینی.رویارویی ملوانی های جدید و قدیم از جذابیت های این دیدار بود

ذوب‌آهن 2 - شهرداری تبریز 2؛ پرگل اما بی‌حاصل/ امتیازگیری شهرداری با پنالتی دقیقی 88

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج فارس

دوره یازدهم- هفته بیست‌ونهم

ذوب‌آهن اصفهان – شهرداری تبریز

(نتیجه بازی رفت: 0-0)

یکشنبه 20 فروردین‌ماه 1391- ساعت 15:30

ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تماشاگر: 200 نفر

داور: رضا کرمانشاهی

کمک‌ها: داود رفعتی، سجاد طوری

ناظر داوری: علی خسروی

اخطار: سینا عشوری(41)، اسماعیل فرهادی (74)، محمدباقر صادقی(83) از ذوب‌آهن- کمال کامیابی‌نیا (78) از شهرداری تبریز

ذوب‌آهن اصفهان: محمدباقر صادقی، سینا عشوری، محمد صلصالی، حمید شفاعت، بهمن مالکی، فیلیپ دسوزا، محمد منصوری (71- علی گودرزی)، داود حقی، اسماعیل فرهادی، پیام صادقیان (84- ماچادو)، محمد قاضی

سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

شهرداری تبریز: داود نوشی صوفیانی، بهنام داداش‌وند، وریا غفوری، نبی‌الله باقری‌ها، درگان زارکوویچ، محمدرضا زینال‌خیری (75- جعفر بذری)، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، مهرداد قنبری (45- بهنام بیرانوند)، شهرام گودرزی، میثم بائو، میلوراد یانوش (64- سعید دقیقی)

سرمربی: علی‌اصغر مدیرروستا

شرح بازی:

تیم فوتبال ذوب‌آهن از هفته 21 به بعد لیگ با 4 برد و 4 تساوی تقریبا روند روبه‌رشدی را در دستور کار قرار داد و خودش را از مکان‌های پایین‌تر جدول تا رتبه ششم بالا کشید. سفیدوسبزپوشان اصفهانی در شرایطی میزبان شهرداری بحران‌زده تبریز هستند که خود با لشکری از مصدومین و محرومین مواجه‌اند. با این وجود سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم هر یک از دو تیم است. ذوبی‌ها برای اعاده حیثیت و دستیابی به مکان‌های بالاتر جدول می‌جنگند و تبریزی‌ها برای فرار از منطقه خطر و جلوگیری از سقوط به دسته پایین‌تر دوست دارند نایب‌قهرمان سابق آسیا را از دم تیغ بگذرانند.

نیمه اول:

ذوبی‌ها حراست از دروازه خود را به محمدباقر صادقی سپرده بودند تا باز هم حرف و حدیث‌ها درباره نیمکت‌نشینی شهاب گردان به قوت خود باقی بماند، هرچند می‌توان آسیب‌دیدگی گردان برابر آبی‌پوشان پایتخت را دلیل این نیمکت‌نشینی دانست. به هر حال شاگردان ابراهیم‌زاده باز هم با دسوزا و داوود حقی کمربند خط میانی خود را آرایش دادند تا با تغذیه مناسب بتوانند محمد قاضی تک‌مهاجم خود را صاحب فرصت‌های ایده‌آل کنند.

در آن سو قرمزپوشان تبریزی چشم‌وچراغ حملات خود را در ساق‌های میثم بائو و یانوشی می‌دیدند که به جو ورزشگاه فولادشهر کاملا آشنا بود. بعد از دو سه حمله که از سوی هر دو تیم بر روی دروازه‌ها تدارک دیده شد، پاس روبه‌عقب دراگان زارکوویچ به دروازه‌بان تیم شهرداری سبب شد تا خروج وی با اشتباه توام شود و یک گل‌به‌خودی به نفع ذوب‌آهن رقم بخورد. بعد از این گل، بازیکنان شهرداری تبریز اصلا خود را برای جبران گل خورده به آب و آتش نزدند و خیلی آرام و با طمانینه کار را دنبال کردند. ذوبی‌ها هم با 4 مدافع ثابت به حفظ تک‌گل زده خود پرداختند تا نیمه اول را پیروز به رختکن بروند.

نیمه دوم:

شاگردان مدیرروستا برای جبران گل خورده خیلی سریع‌تر از ذوب‌آهن وارد مستطیل سبز ورزشگاه شدند و نسبت به وقت اول راون‌تر بازی را آغاز کردند. قرمزپوشان شهر تبریز از نبود فرشید طالبی و علی احمدی بهترین استفاده را کردند و از یک ضربه کاشته ارسالی بلند توسط کمال کامیابی‌نیا توانستند گل تساوی را به دروازه ذوب‌آهن بچسبانند.

بعد از گل تساوی باز هم شهرداری‌چی‌ها در دو سه موقعیت بسیار خطرناک ظاهر شدند تا اینکه یک حمله از سوی ذوبی‌ها نتیجه کار را طور دیگری رقم زد. محمد منصوری وقتی از جناح چپ با یک چرخش عالی، توپ را به دهانه دروازه شهرداری ارسال کرد، محمد قاضی با یک بغل پای ساده گل دوم تیمش را به ثمر رساند. اما این فرجام کار نبود. شهرداری‌چی‌ها عقب ننشستند و همچنان قلب خط دفاعی ذوب را نشانه رفتند که بر همین اساس بی‌تجربگی علی گودرزی بازیکن تازه‌وارد ذوب‌آهن که مرتکب خطای پنالتی شد، به داد تیم مدیرروستا رسید و شکست را با تساوی عوض کرد تا تساوی برای دو تیم هیچ تاثیری در جدول رده‌بندی نداشته باشد.

شرح گل‌ها:

1-0 ذوب‌آهن؛ دقیقه 23: وقتی دراگان زارکوویچ مدافع شهرداری قصد کرد توپ را به دروازه‌بان شهرداری بسپارد، خروج اشتباه صوفیانی سبب شد تا توپ درون دروازه تیم‌شان جای بگیرد.

1-1 شهرداری؛ دقیقه 56: ارسال کاشته تیم شهرداری تبریز بر روی نقطه پنالتی ذوب‌آهن با ضربه سر کمال کامیابی‌نیا به تور دروازه محمدباقر صادقی چسبید.

2-1 ذوب‌آهن؛ دقیقه 62: ارسال محمد منصوری از جناح چپ در دهانه دروازه شهرداری با بغل پای محمد قاضی تبدیل به گل دوم ذوب‌آهن شد.

2-2 شهرداری؛ دقیقه 88: وقتی در دقایق انتهایی مهاجم شهرداری به قلب خط دفاعی ذوب‌آهن زد، علی گودرزی با خطا او را سرنگون کرد و یک پنالتی تقدیم حریف کرد. پنالتی را سعید دقیقی بر خلاف جهت صادقی به گل تساوی تبدیل کرد.

دقایق کلیدی:

11 : شوت سنگین داوود حقی از فاصله 20 متری با نوک انگشتان داود نوشی صوفیانی راهی کرنر شد.

13 : مهرداد قنبری مهاجم نوک تیم شهرداری تبریز در حالت تک به تک بهترین موقعیت شاگردان مدیرروستا را به هدر داد.

19 : یانوش از کمند مدافعان ذوب‌آهن پا به فرار گذاشت اما در بهترین موقعیت توپ را به بالای دروازه ذوب‌آهن زد.

59 : شوت کاشته و سهمگین محمد قاضی با مشت‌های گره کرده دروازه‌بان شهرداری تبریز جلوی پای محمد صلصالی افتاد ولی صلصالی این موقعیت را به هدر داد.

84 : در حالی که شهرام گودرزی پا به توپ وارد محوطه جریمه ذوب‌آهن شده بود، محمدباقر صادقی در حالت درازکش توپ را از آن خود کرد که بازیکنان شهرداری نظر به اعلام ضربه پنالتی داشتند.

اتفاق ویژه:

1- در حالی که مسابقه رفت دو تیم در تبریز با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسیده بود، حسن علیخانی گزارشگر سیمای مرکز اصفهان به اشتباه نتیجه دیدار رفت دو تیم را یک بر یک و با گل زده محمد قاضی به اطلاع بینندگان تلویزیون رساند!