سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

از فروردین 49 تا مرداد 1370. از پادشاهی پسران آبی در آسیا و آخرین قهرمانیشان در قاره کهن 21 سال می گذرد. درست مثل فاصله ی قهرمانی اول و دومشان در جام باشگاه های آسیا. فاصله هایی طولانی و زجرآور. 

Steghlal Al Rayan

حالا 21 سال گذشته. غول خُفته آسیا، پر افتخارترین تیم ایرانی قاره ی کهن بار دیگر به پا خواسته تا برای سومین بار تاج پادشاهی بر سر کند. برای همین بازهم تمام نگاه ها بعد از 21 سال به آبی هاست. در ابتدای فصل همه به تیم کهکشانی که ستارگان درخشانی چون فرهاد مجیدی، مجتبی جباری و آندو تیموریان را در اختیار داشت بیش از همیشه برای این منظور دل بسته بودند. 
حتی حالا که هیچ کدام از این ستاره ها نیستند بازهم نمی شود لااقل به 21 سال انتظار دلخوش نبود چرا که اگر آبی های پایتخت در این روزهای سخت بتوانند از گروهشان صعود کنند آن وقت است که می شود با بازگشت ستاره ها به قهرمانی این تیم دل بست و امیدوار بود. اما یادمان نرود حالا از تیم کهکشانی ابتدای فصل تنها دو ستاره روی لباس آبی ها باقی مانده.  دو ستاره ای که طرفداران آبی به آن می بالند و آسیا پسران آبی را با همین نشان دو ستاره روی سینه بازیکنانش می شناسد.   
و حالا بازی سخت استقلال در دور گروهی فرا رسید. آبی های پایتخت برابر صدرنشین گروه A جام باشگاه های آسیا، الجزیره، تیم پایتخت نشین اماراتی و ثروتمند عربی. قهرمان امارات، با حضور مربی برزیلی روی نیمکت و دلخوش به خارجی هایش. تیمی که در بین حاشیه نشین های خلیج فارس نماد ثبات است. با حربه ی حیله گری و بسیار خطرناک. در مقابل،  لشگر نصف و نیمه ی کهکشانی اگر می خواهد به دور بعد راه پیدا کند باید با این شرایط کنار بیاید و هرطور شده تیم اماراتی را شکست دهد و دور رفت را با صدرنشینی و بی شکست به پایان رساند.
  بچه های آسمان در پهنه ی آسمان ورزشگاه بزرگ آزادی در غیاب ستارگانش می خواهد در دیداری مهم و حساس سه شنبه شب به سمت کسب سومین ستاره برود و دل ایرانی ها را بار دیگر شاد کند و برای آنکه توان رسیدن به این امر را داشته باشد مشتاق دیدار صدهزار ستاره روی سکوهاست.

تیموریان

الجزیره در سال‌های گذشته نیز مرتبا با استقلال مسابقه داشت و به نوعی حریف سنتی استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست. آنها با 20 بازیکن و 24همراه به تهران آمده‌اند. الجزیره یک نوبت تمرین در ورزشگاه آزادی خواهد داشت. آنها از فرودگاه ابوظبی به تهران حرکت کردند.

20 بازیکن الجزیره که نفرات معروفی مثل ریکاردو اولویرا بازیکن معروف برزیلی و سبیت خاطر ستاره تیم ملی امارات در این جمع وجود دارند به شرح زیر است:علی خصیف، خالد عیسى، خالد السنانی، عبدالله جمعة، سامی ربیع، صالح بشیر، عبدالله موسى، سالم مسعود، سبیت خاطر، عبدالسلام جمعة، أحمد دادا، أحمد جمعة، محمد برغش، علی عباس، ماتیاس دلگادو، ابراهیم دیاکیه، سلطان برغش، علی مبخوت، جادیر باری، ریکاردو أولیویرا،

"پرویز مظلومی" در نشست خبری قبل از دیدار با الجزیره اظهار داشت: می‌دانیم که  بازی بسیار حساسی پیش رو داریم چرا که برنده این دیدار می تواند صدرنشینی را از آن خود کند و این موضوع بسیار مهمی برای ماست. شناخت خوبی هم از روش بازی این تیم داریم و امیدوارم تا در نهایت با حمایت هواداران پرشورمان بتوانیم به آنچه می خواهیم برسیم.

وی ادامه داد: فردا یک بازی تهاجمی را در دستور کار خود قرار می دهیم ضمن اینکه می دانیم حریف توانمندی داریم. با اینحال ما در خانه بازی می کنیم و طبیعی است که از یک بازی تهاجمی استفاده کنیم.

سرمربی استقلال همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود در خصوص وضعیت مصدومان و محرومان تیم نیز گفت: متاسفانه این مساله در تیم ما به یک اپیدمی تبدیل شده که در مورد مصدومان توضیح دهیم. جباری و رحمتی را در اختیار نداریم اما تیموریان به این بازی می رسد و باید بررسی کنیم که می توانیم از او استفاده کنیم یا خیر. با یک تیم خوب بازی داریم که 6 گل زده و نشان می دهد آنها در خط حمله قوی هستند اما در خط دفاع نقاط ضعفی دارد. باید مراقب باشیم خط حمله آنها برای ما دردسر ساز نشود.

مظلومی در پایان اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که به مرحله بعدی صعود کنیم. شانس صعود ما با الجزیره برابر است اما نباید نسف قارسی را دست کم بگیریم چون در بازی آخر باید در خانه آنها بازی کنیم. باید کار را برای صعود تمام کنیم چون تیمی که به عنوان سرگروه برود در مرحله میزبان خواهد بود و دوست داریم مقابل تماشاگرانمان بازی کنیم. امیدوارم این تماشاگران که همیشه حامی ما بوده اند فردا هم به ورزشگاه بیایند و شاهد حضور پر شور آنها باشیم.

"آندرانیک تیموریان" اظهار داشت: با نظر پزشکان این مجوز را بدست آورده ام که برای استقلال به میدان بروم. دوران مصدومیت و خانه نشینی برای هر بازیکنی سخت می گذرد و من هم وقتی می دیدم در روزهایی که استقلال به من نیاز دارد نمی توانم به تیم کمک کنم ناراحت می شدم. خوشبختانه حالا بهبودی کامل را بدست آورده ام و وقت آن است که غیبتم را جبران کنم.

وی با اشاره به اینکه از مصدومیت دوباره نمی ترسد، گفت: مصدومیت در فوتبال امری عادی است و برای هر بازیکنی پیش می آید. من از اینکه دوباره مصدوم  شوم نمی ترسم اما الان بیشتر از قبل احتیاط می کنم تا دوباره مصدومیت به سراغم نیاید.

تیموریان افزود: نمی دانم تصمیم مربیان چیست اما می توانم در بازی فردا مقابل الجزیره به میدان بروم. من آماده بازی کردن هستم و اگر کادر فنی بخواهد می توانم حدود 30 دقیقه بازی کنم البته می دانم که نباید زیاد به پایم فشار بیاورم.

وی در پایان درباره دیدار فردای استقلال مقابل الجزیره، گفت: این بازی برای ما خیلی حساس است. متاسفانه امتیاز حساسی را در بازی خانگی مقابل نسف قارسی از دست دادیم و حالا دیگر حق از دست دادن امتیاز نداریم. تنها نتیجه مطلوب در این بازی خانگی برای استقلال برد است