سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

بازی بزرگ بازیگران بزرگ می‌خواهد. کسانی که قادر باشند در یک لحظه جهت بازی را عوض کنند و سرنوشت‌ساز شوند. ستاره‌هایی که بتوانند به‌اصطلاح «بازی را دربیاورند».

بازی امروز را ممکن است بازیکنی «در بیاورد» که کسی از او توقع ندارد. ستاره سرنوشت‌ساز داربی امروز ممکن است کسی باشد که هیچ کس حساب ویژه‌ای روی او باز نکرده. اما از این ستاره‌های خلق‌الساعه و شگفتی‌ساز که بگذریم چند اسم هست که می‌شود پیش‌بینی کرد به چهره اصلی و سرنوشت‌ساز این بازی تبدیل شوند و این لیست 6نفر از همان‌هاست. این 6نفر می‌توانند ستاره احتمالی داربی باشند.

مجتبی جباریاین خودش نکته تعجب‌برانگیزی است که اسم مجتبی جباری در همه لیست‌ها هست. بهترین گلزن‌های داربی، شکست‌ناپذیرهای داربی، و حالا ستاره‌های احتمالی داربی! جباری شاه‌مهره مظلومی است. بازیکنی که اگر در میدان نباشد ساختار تیمی استقلال به طور کلی دگرگون می‌شود. جباری در داربی‌های اخیر (لااقل در این دوتای آخر) از معماران اصلی پیروزی استقلال بوده است. اگر پزشکان نتوانند او را به بازی امروز برسانند، استقلال از لحظه شروع بازی یک گل از حریف عقب خواهد بود.

علی کریمیمدتی هست که یک درخشش درست و حسابی و دلچسب در مقابل استقلال نداشته. در بازی رفت استیلی او را در نوک حمله به کار گرفت و تنهایی‌اش در آن منطقه در حالی که همتایش با شماره8 آبی در میانه میدان جولان می‌داد صحنه‌های رقت‌انگیزی را برای هواداران پرسپولیس خلق کرد. جادوگر که عصر یکشنبه در مقابل ذوب‌آهن دوباره چشمه‌هایی از شعبده‌هایش را رو کرد در داربی‌های گذشته به طالب‌لو و برومند گل زده و بدش نمی‌آید رحمتی را هم به این لیست اضافه کند.

مهدی رحمتی6ماه بیشتر نیست که رحمتی به استقلال برگشته اما در همین مدت اندک 3بار داربی برگزار شده و دوتای آن سهم او بوده است. سید در دو داربی اخیرش کمتر دچار زحمت شد و برتری مطلق استقلالی‌ها او را به یکی از عناصر کم‌کار میدان بدل کرد. اما امروز با توجه به غیبت مهره‌های استقلال احتمال خلق موقعیت‌های بیشتر روی دروازه او بسیار بالاست. وقتی پرسپولیس می‌تواند موقعیت خلق کند یعنی یکی دیگر از روزهای درخشان رحمتی در راه خواهد بود.

Perspolis steghlal

محمد نوریتا الان باید حداقل دو گل به نامش ثبت شده باشد اما هنوز اسمش در لیست گلزنان داربی نیست! نوری سال قبل یک گل سالم به استقلال زد که بی‌جهت آفساید گرفته شد. همین امسال و در بازی رفت دو تیم هم یک پنالتی را به خارج از دروازه فرستاد تا حسرت‌هایش تمدید شوند. در روزهایی که مهاجمان پرسپولیس ناامیدکننده نشان می‌دهند بار گلزنی بر دوش او و کریمی افتاده است. برای او که یکی از بدشانس‌ترین پرسپولیسی‌ها در بازی داربی است، امروز می‌تواند یک نقطه عطف باشد.

میلاد میداوودیمیلاد هم از جمله بازیکنانی است که می‌توانند در این بازی خودشان را جاودانه کنند. او در آخرین داربی (جام حذفی) بسیار درخشان بود اما نتوانست نامش را به گلزن‌های داربی اضافه کند. حتی در یک موقعیت درخشان ضربه‌اش به تیر دروازه حقیقی خورد و آه از نهاد میلاد درآورد. یکی از آن گل‌های کریس رونالدویی که میلاد با پیراهن استقلال اهواز به پرسپولیس زد اگر با پیراهن آبی‌های تهرانی به ثمر برسد شماره10 را در تاریخ داربی‌ها جاودانه خواهد کرد.

حسین هوشیاربله! تعجب نکنید! حسین هوشیار می‌تواند یکی از عناصر مهم و تاثیرگذار این بازی باشد. تا همین دو ماه قبل هوشیار باید دعا می‌کرد در ساعت برگزاری داربی، تیمش در لیگ‌یک بازی نداشته باشد تا او راحت به تماشای داربی برسد. اما امروز درون دروازه پرسپولیس ایستاده و دومین بازی زندگی‌اش با پیراهن این تیم، مقابل استقلال خواهد بود! اگر هوشیار یکی دو موقعیت اول را به خوبی دفع کند روحیه می‌گیرد و روی دور می‌افتد وگرنه...دروازه‌بانی که طی دو ماه چنین فاصله‌ بعیدی را طی کند و از یاسوج به داربی برسد حتما به‌قدر کافی خوش‌شانس بوده است. درخشش در داربی امروز، افسانه زندگی او بیش از آنچه که هست به سیندرلا شبیه خواهد کرد.