سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تیم ملی فوتبال کشورمان توانست با نتیجه 6 بر صفر تیم فوتبال بحرین را از سری مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل شکست دهد.
تیم ملی فوتبال کشورمان سومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل را با پیروزی پرگل برابر بحرین به پایان رساند تا علاوه بر تحقیر حریف در ورزشگاه آزادی، صدر جدول رده بندی گروه پنجم را از قطر پس بگیرد و به تنهایی صدرنشین جدول شود.

http://www.asriran.com/files/fa/news/1390/7/20/192715_165.jpg
نکته جالب در خصوص این مسابقه این بود که در همان دقیقه اول این دیدار "خلیل رشید" بازیکن شماره 16 تیم ملی فوتبال بحرین به دلیل تکل خشن روی پای آندرانیک تیموریان با کارت قرمز مستقیم داور استرالیایی از بازی اخراج شد تا تیم ملی ایران برای باز کردن دروازه حریف کار آسانتری داشته باشد.
ترکیب تیم ملی ایران:
سید مهدی رحمتی-خسرو حیدری-هادی عقیلی-سید جلال حسینی-مهرداد پولادی-آندرانیک تیموریان -جواد نکونام(کاپیتان)-مجتبی جباری( از دقیقه 68 کریم انصاری فرد)-میلاد میداودی( از دقیقه 46 حسین ماهینی)-محمد قاضی( از دقیقه 60 غلامرضا رضایی)-محمدرضا خلعتبری

حاشیه هایی از دیدار ایران و بحرین
- محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان از دقیقه 82 وارد ورزشگاه آزادی شد و در جایگاه ویژه قرار گرفت.
-
وقتی تیم ملی گل ششم را به ثمر رساند، شعار " 6 تایی ها" ورزشگاه آزادی را پر کرد.
-
بازیکنان بحرین وقتی برای بار ششم دروازه شان باز شد به داور مسابقه به شدت بابت عدم بازی جوانمردانه از سوی ایران اعتراض داشتند و معتقد بودند که بازیکنشان روی زمین بوده و ایرانی ها توپ را بیرون نفرستاده اند.
-
هواداران ایران شعار "خلیج فارس" را سر دادند.
-
تعدادی از خبرنگاران بحرینی که برای پوشش خبری و تصویری بازی امروز به تهران آمده‌اند ابتدا به وزارت ورزش و جوانان رفتند و پس از ارائه معرفی نامه، کارت‌های خود را برای بازی امروز دریافت کردند. حدود 10 خبرنگار همراه بحرینی‌ها به ایران آمدند.
-
علی پروین عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و کریم باقری کاپیتان سابق این تیم از جمله تماشاگران ویژه دیدار ایران و بحرین بودند که یک ساعت قبل از شروع بازی خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بودند.
- ناظر امنیتی مسابقه مدام در محوطه ورزشگاه می‌چرخید و رفتار تماشاگران را زیر نظر داشت. وی با توجه به حساسیت ایجاد شده از سوی برخی رسانه های خارجی تمرکز داشت که گزارش خاصی را از جو ورزشگاه آزادی به فیفا مخابره کند.
-
رشید بازیکن شماره 16 بحرین که در ثانیه 35 از زمین بازی اخراج شد در حالی که عصبانی بود و حاضر نمی‌شد زمین را ترک کند با هدایت اطرافیان تیم ملی بحرین به رختکن رفت.

گزارش بازی: نیمه نخست

 

بی شک خوشحالی ما از این برد دلایلی دارد. دلایلی که باعث شده است از قبل بسیار امیدوار تر باشیم.

دلیل اول: عقده ایرانی علیه بحرین
کیست که آن شکست تلخ را فراموش کند؟ ناجوانمردی بحرینی ها در منامه در یکشنبه 29 مهر سال 80  را کیست که کینه به دل نگرفته است؟ کدام ایرانی؟ بی شک هیچ کس...  ایران در آن بازی منحوس با نتیجه 3 بر یک از بحرین شکست خورد تا داغ حضور در جام جهانی در دل میلیون ها ایرانی بماند.
بحرینی ها پس از این پیروزی چنان خوشحال بودند که انگار به جام جهانی رفته اند. حوادث پس از آن بازی نمونه ای بارز بود از جهل جهان سومی... از ذلت استعمار فکری... آری بحرینی ها با پرچم عربستان دور افتخار زدند. این صحنه ها همانند یک غم نهفته در قلب های ایرانی ها باقی ماند.
تماشاگران به ورزشگاه رفتند تا انتقام بگیرند، هر کدام از آن تماشاگران ( چیزی حدود 83000 نفر) همانند کابوی هایی زخم خورده با اسلحه(پرچم ایران) به میدان(استادیوم) آمدند تا بدمن همیشگی فوتبال ایران(بحرین) را در هم کوبیده شده به نظاره بنشینند.
تیم ایران با نتیجه قاطع 6 بر صفر بحرین را شکست داد، همه خوشحال شدند و تفنگ هایشان را بوسه زدند و به یک پایکوبی مسرور کننده پرداختند.
 دلیل دوم: چهره جدید و دوست داشتنی تیم ملی
در دوران سرمربیگری هیچ کدام از مربیان این چند وقت اخیر فوتبال ایران( قلعه نویی، دایی، قطبی و حتی برانکو) اینقدر شاهد سطح بالای رضایتمندی اهالی مطبوعات و فوتبال و تماشاگران از لیست تیم ملی نبوده ایم. حضور چهره های جدید در تیم ملی سبب شده است که شوقی جدید در علاقه مندان فوتبال ایجاد شود. حضور بازیکنانی نظیر علی کریمی، میلاد میداوودی، مجتبی جباری و ... باعث شده است که بر جذابیت های این تیم پیش ازپیش افزوده شود.
تیم ملی در بازی با بحرین با ترکیبی به میدان رفت که بسیار ایده آل به ثمر می رسید، حضور میداوودی در ترکیب ثابت بدون شک باعث خوشحالی استقلالی ها شد و همچنسن گلزنی غلامرضا رضایی علاقه پرسپولیسی ها را دو چندان کرد.
با ادامه این روند مطمئناً بار دیگر شاهد یک شور بی سابقه نسبت به تیم ملی خواهیم بود، شوری برابر با شور سال 1998.
دلیل سوم: حرفه ای گری کیروش و روانشناسی تماشاگر
کیروش بسیار خوب نبض ایرانی ها را در دست گرفته است. حالا او چهره محبوبی در فوتبال ایران است. وی با سیاست صحیح خود کاری کرد مردمی که با فوتبال ملی قهر کرده بودند، آشتی با شکوهی داشته باشند. وی فرهاد مجیدی و علی کریمی را به تیم ملی برگرداند و آنها را در ترکیب ثابت قرار داد( صرف دعوت کردن نظریه عوام فریبی را تقویت می کرد).
کیروش اهل وعده وعیدهای آنچنانی نیست، عادت ندارد به مردم امید بیهوده و عبث بدهد، وی اهل موضع گرفتن های آنچنانی نیست، او با مطبوعات با ملاطفت برخورد می کند، وی اهل باندبازی نیست و فضایی بسیار دوستانه را در تیم ملی حاکم کرده است.
کیروش یک مربی سرد و گرم چشیده است. می داند چگونه بازیکنان را مطیع به انجام دستورات خود کند، می داند یک تیم را چگونه باید بسازد. او به درستی رابطه ای تنگاتنگ بین تیم ملی و تماشاگران برقرار کرده است( پیامش مبنی بر پوشیدن لباس سفید توسط تماشاگران در بازی با بحرین). او حالا در نقش یک ناجی در فوتبال بحران زده ایران می درخشد. او می خواهد بار دیگر قدرت را به فوتبال ایران بازگرداند.

کیروش انگار همان چیزی است که باید باشد!

در ثانیه‌های آغازین بازی، راشد الحوتی بازیکن بحرین به دلیل انجام یک تکل خشن بر روی پای آندرانیک تیموریان، از سوی داور استرالیایی بازی با کارت قرمز مواجه شد تا بحرین خیلی زود و در ثانیه 40، ده نفره شود تا کار سختی در ادامه راه مقابل ایران و 85 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه داشته باشد.

بحرینی‌ها بلافاصله پس از 10 نفره شدن به دفاع روی آوردند و سعی داشتند که راه‌های نفوذ را برای ایران ببندند اما شاگردان کارلوس کی‌روش با استفاده از برتری خود در ضربات ایستگاهی و پاس‌های عمقی خود توانستند سه بار دروازه بحرین را فرو بریزند.

در دقیقه 22، ارسال آندرانیک تیموریان از روی نقطه کرنر با ضربه خوب مجتبی جباری همراه بود که دروازه‌بان بحرین شوت جباری را به زیبایی مهار کرد اما توپ در بازگشت مقابل پای سید جلال حسینی افتاد تا مدافع سپاهان با یک بقل پای ساده، نخستین گل ایران را به ثمر برساند.

در دقیقه 34، حمله‌های سفیدپوشان ایران پس از به ثمر رسیدن گل نخست بیشتر از قبل شد تا اینکه روی پاس عمقی محمدرضا خلعتبری پس از اشتباه مدافعان بحرین، توپ جلوی پای میلاد میداودی افتاد. ضربه میداودی پس از برخورد به پای بحرینی‌ها، موقعیتی مناسب را در اختیار مجتبی جباری قرار داد و هافبک استقلال هم با یک ضربه بیرون پا و در حالی که دروازه‌بان بحرین تنها توپ را در مسیر ورود به دروازه نگاه می‌کرد، گل دوم ایران را در دقیقه 34 به ثمر رساند.

البته بحرینی‌ها هم توانستند دو سه بار خود را به دروازه ایران برسانند اما شاگردان تیلور دیگر اعتماد به نفس لازم برای نزدیک شدن به دروازه ایران را نداشتند.

در دقیقه 42، تماشاگران در ورزشگاه که همچنان منتظر گل‌های بعدی بودند، این بار شاهد گلزنی هادی عقیلی بودند که روی ارسال مجدد تیموریان از روی نقطه کرنر و در حالی که مدافعان بحرین در جاگیری اشتباه کرده بودند، به زیبایی دروازه بحرین را برای سومین بار باز کرد تا شاگردان کی‌روش با یک پیروزی پرگل و شیرین به رختکن بروند.

نیمه دوم

در آغاز نیمه دوم کارلوس کی‌روش یک تعویض را انجام داد. بدین ترتیب که حسین ماهینی به جای میلاد میداودی به زمین مسابقه آمد.

در دقیقه 53 پس از سانتر مجتبی جباری به روی دروازه بحرینی‌ها توپ را ناقص دفع کردند تا توپ جلوی پای خلعتبری بیفتد. مهاجم تیم ملی که در موقعیت تک به تک قرار گرفته بود، با حرکت یک پا دو پا دروازه‌بان بحرین را هم از پیش رو برداشت اما دفاع بحرین از راه رسید و مانع از گلزنی خلعتبری شد.

در دقیقه 54 سانتر‌های متعدد سفیدپوشان ایران از هر دو طرف زمین مجددا به هم‌تیمی‌های خودشان می‌رسید که در نهایت ارسال بلند مهرداد پولادی از سمت راست دروازه بحرین، به خسرو حیدری رسید اما ضربه حیدری با برخورد به پشت پای نکونام، راهی اوت شد تا بار دیگر آه از نهاد هواداران بلند شود.

در دقیقه 60 اما شوت زیبا و سرکش آندرانیک تیموریان برای چهارمین بار دروازه بحرین را فرو ریخت تا هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی پشت به زمین مسابقه کرده و به سبک هواداران آلمانی، سرود قهرمانی سر دهند.

در دقیقه 62 شوت فنی مجتبی جباری می‌رفت که خیلی زود شادی را برای ایرانی‌ها تکرار کند اما این توپ از کنار دروازه با فاصله کمی به بیرون رفت.

در دقیقه 65 کریم انصاری فرد به جای مجتبی جباری وارد زمین شد و همچنین غلامرضا رضایی در دقیقه 73 به جای محمد قاضی به زمین مسابقه آمد تا بار هجومی تیم ملی بیشتر از قبل شود.

تعویض کارلوس کی‌روش نتیجه داد و یک بار دیگر ایران در دقیقه 75 از روی ضربات کرنر به گل رسید. آندرانیک تیموریان که یکی از بهترین بازیکنان این مسابقه بود، پس از دادن یک پاس گل و به ثمر رساندن یک گل برای ایران،‌ یک سانتر زیبای دیگر به روی دروازه بحرین انجام داد تا این بار کریم انصاری فرد با ضربه بغل پای خود پنجمین گل ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه 83 سانتر خسرو حیدری در محوطه 6 قدم بحرین با ضربه سر پرشی و زیبای غلامرضا رضایی به ششمین گل تیم ملی تبدیل شد تا ملی‌پوشان ایران تیر خلاص را به بحرینی‌ها شلیک کنند.