سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: سران کشورهایی مانند عربستان سعودی علناً با مسلمانان مبارزه می کنند و برخی کشورها همچون ترکیه با ظاهری اسلامی آتش بیار معرکه شده‌اند و دست در دست آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند. 


آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، اظهارداشت: امروز جهان اسلام بیدار شده است و در شرایطی هستیم که مسلمانان باید علاوه بر بیداری، هوشیاری هم داشته باشند. 
وی افزود: بیداری وقتی نتیجه می دهد که توأم با هوشیاری باشد ، مسلمانان جهان بیدار شد‌ه‌ا‌‌‌ند و خودشان را از چنگال مستکبران و دیکتاتورها رها کرده‌اند اما باید هوشیار باشند؛ چون همین طور که آنها بیدار شدند، تا حق خود را بگیرند، دشمنان هم بیدارند و این حق را پس نمی‌دهند. 
این مرجع تقلید با بیان این که متأسفانه امروز دو صف در برابر هم ایستاده‌اند؛ گفت: یکی ملت هایی که خواهان آزادی هستند و دیگری عده ای سیاست مداران مستکبر آمریکایی و اسرائیلی و دست نشانده آنها در منطقه هستند که در مقابل مردم ایستادگی می کنند. 
وی تصریح کرد: سران کشورهای مانند عربستان علناً در مقابل مسلمانان ایستاده اند و برخی دیگر از جمله ترکیه ظاهر اسلامی دارند، ولی آتش بیار معرکه شده‌اند و دست در دست آمریکا و اسرائیل گذاشته‌اند. 
آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر ملت ها هوشیاری لازم را داشته باشند، دیر یا زود به مقصد نهایی می رسند، گفت: اتحاد و وحدت، انتقال تجارب و پشتیبانی از یکدیگر وظیفه اصلی کشورها و ملت های آزاده و بیدار است. 
وی با اشاره به فجایع بحرین هم گفت: در حالی که مردم مظلوم و دست خالی بحرین برای آزادی خود شعار سر می دهند، سران این کشور با حمایت سعودی‌ها و آمریکا و رژیم صهیونیستی با تانک در مقابل آن ها ایستاده و آنان را به خاک و خون می کشند و مجامع بین الملل و به اصطلاح حقوق بشری با بی توجهی فقط نظاره‌گر این جنایات هستند. 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع)، 4 رکن ایمان را توکل، تفویض، رضا و تسلیم دانسته و گفت: همه این ارکان از توحید افعالی سرچشمه می گیرد؛ بنابراین مهمترین ارکان ایمان محسوب می شوند و مسلمانی که در توحید افعالی قوی باشد، به این ارکان کاملا پایبند است. 
وی تصریح کرد: همه حوادث دنیا شیرین نیست، تلخی هایی هم به همراه دارد، انسان مومن در هنگام این تلخی ها به خدا توکل می کند و امور را به او واگذار کرده و به قضای الهی رضایت دارد و تسلیم فرمان اوست. 
آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: انسانی که در برابر ناملایمات و تلخی های زندگی بی تابی و جزع و فزع می کند راه چاره را گم می کند و در عمل نشان می دهد که به علم و حکمت و عدالت خداوند ایمان ندارد؛ در حالی که انسان مومن با طمأنینه فکر می کند و راه چاره ای پیدا کرده و به خدا توکل می‌نماید