سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

پس از اعلام اولتیماتوم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه های لیگ برتری مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل، وزارت ورزش و جوانان خیلی سریع تر از آنچه به نظر می رسید اسامی حاضر در دو باشگاه سرخابی پایتخت را اعلام کرد تا مبادا محرومیتی شامل حال این دو تیم شود.
در شرایطی که اکنون تیم های استقلال و پرسپولیس نیز دارای هیئت مدیره شدند، اما هنوز برخی تیم های لیگ برتری وجود دارند که این اولتیماتوم را جدی نگرفته و بدون اعضا و نفرات هیئت مدیره به کار خود ادامه می دهند.
در این بین از 18 تیم حاضر در لیگ برتر هنوز 3 باشگاه وجود دارند که بدون اعضای هیئت مدیره به کار خود ادامه می دهند و در صورتی که این باشگاه ها راهی مسابقات آسیایی شوند، کنفدراسیون فوتبال آسیا نخواهد پذیرفت که باشگاه هایی با این وسعت بدون هیئت مدیره اداره می شوند. این سه باشگاه شامل شاهین بوشهر، صبای قم و داماش گیلان می شود.
از آنجایی که اعضای هیئت مدیره باشگاه های فوتبال می بایست به تعداد فرد باشد در تصمیم گیری ها رای اکثریت لحاظ شود، باشگاه های فوتبال ایران نیز به ترتیب هفت، پنج و سه نفر را به عنوان اعضای هیئت مدیره خود مشخص کرده اند.


هیئت مدیره 7 نفره
با مشخص شدن اسامی اعضای هیئت مدیره تیم فوتبال استقلال این تیم تنها باشگاهی است که با هفت نفر در هیئت مدیره کار را ادامه خواهد داد و استقلالی ها با این هفت نفر رکورد بیشترین تعداد اعضای هیئت مدیره در بین باشگاه های لیگ برتری را نیز به خود اختصاص داده اند.
تنها تیمی که اعضایش زوج هستند
باشگاه نفت تهران که در ماه های اخیر کانون اخبار متعدد بوده است از جمله باشگاه هایی است که با 6 عضو در هیئت مدیره اداره می شود و علت این امر نیز چیزی جز هماهنگی بیش از حد اعضای آن با یکدیگر نیست.
نفت تهران که تا همین چند ماه پیش قرار بود از تهران جدا شود امروز با یک هیئت مدیره قدرتمند پا به مسابقات لیگ برتر گذاشته و نکته قابل توجه در بین اعضای آن حضور افراد بسیاری از فدراسیون اتومبیلرانی است.
6 تیم 5 نفر عضو دارند
از بین 18 تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر 6 تیم وجود دارند که اعضای هیئت مدیره آنها متشکل از 5 نفر است. پرسپولیس تهران، تراکتورسازی تبریز، سپاهان اصفهان، مس کرمان، فولاد خوزستان و فجر سپاسی شیراز از جمله تیم هایی هستند که با 5 نفر اداره می شوند.
هیئت مدیره های 3 نفره
برخی از تیم های لیگ برتری نیز برای آنکه نشان دهند تیم هایشان دارای هیئت مدیره است نیز از حضور 3 نفر در کادر مدیریتی خود استفاده کرده اند. تیم های شهرداری تبریز، ملوان بندر انزلی، ذوب آهن اصفهان، سایپای کرج، نفت آبادان و مس سرچشمه کرمان از جمله باشگاه هایی هستند که با 3 حضور 3 نفر در تصمیم گیری ها اداره می شوند.
از راه آهن مجهول الهویه تا داماش تک نفره
در این بین باشگاهی مانند راه آهن نیز وجود دارد که به طور مشخص از 7 نفر در بین اعضای هیئت مدیره خود بهره می برد اما آنچه برای همه مجهول مانده نام افراد حاضر در این هیئت مدیره است. البته هر چند نام علی دایی طی روزهای اخیر به عنوان عضو هیئت مدیره زرد پوشان مطرح شد اما هنوز نام سایر مالکان این باشگاه که 6 نفر هستند نامشخص باقی مانده است.
از سوی دیگر تیمی همچون داماش گیلان نیز پیدا می شود که در آن فقط یک نفر همه تغییر و تحولات را رقم می زند. امیر عابدینی نه تنها مدیر عامل این باشگاه محسوب می شود بلکه همه تصمیم گیری ها نیز شخصا انجام می دهد و به همین خاطر این باشگاه دارای هیچ هیئت مدیره ای نیست.
شاهین سرپرستی و صبای بی سرپرست
با پایان یافتن دوران سپرستی کاشانی و فتح الله زاده در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تنها یک تیم دیگر باقی مانده که بر مبنای سرپرستی و بدون حضور اعضای هیئت مدیره اداره می شوند.
تیم فوتبال شاهین بوشهر در حالی با سرپرستی بهمنی در لیگ برتر حاضر است که به نظر می رسد وی تا زمانی که این تیم اعضای هیئت مدیره خود را بشناسد در باشگاه شاهین خواهد ماند. از سوی دیگر نیز تیم صبای قم که بعد از منتقل شدن به این استان دچار حوادث بسیاری شده در حال حاضر بدون هیچ سرپرست، رئیس، نائب رئیس و اعضای هیئت مدیره ای به کار خود ادامه می دهد.