سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

از زمانی که امیر قلعه نوعی توانست مربیگری استقلال را در سال های اول لیگ برتر حرفه ای به دست بگیرد تا به حال که درتراکتورسازی روزهای پرفراز و نشیبی را سپری می کند همواره حاشیه های بسیاری در اطراف وی وجود داشته است.


این در حالی است که بسیاری امیر قلعه‌نویی را بدل استقلالی علی پروین می‌دانند. شخص ژنرال هم به اینکه سلطان را الگو و مرید خود می‌داند بارها تاکید کرده است. اگر به لحاظ شخصی و فردی هم این دو را با هم قیاس کنیم به شباهت‌های زیادی می‌رسیم. پروین روزگاری در تیم ملی سرمربی و استاد امیر هم بود. یکی از شباهت‌ها و قرینه‌های اخلاقی علی‌آقا و امیرخان هم ادبیات خاص آنهاست!
شاگردان سلطان از دوران کار کردن با او خاطرات زیادی از نحوه برخورد  او دارند و اگر حالا پای صحبت‌های آنها بنشینی آنها را به شکل یک جوک و خاطره برایت تعریف می‌کنند. بزرگانی چون احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی و رضا شاهرودی هم از ادبیات خاص سلطان در امان نماندند. در مربیان نسل دهه 60 و 70 امیر قلعه‌نویی اخلاق و رفتار علی‌آقا را به ارث برده است. 
امروز دیگر کمتر کسی است که از این موضوع خبر نداشته باشد یا آن را باور نکند. اگر سری به تمرین تیم‌های تحت هدایت ژنرال به ویژه در سال‌های قبل زده باشید به خوبی در جریان این موضوع قرار دارید.
بازیکنان نسل جدید که برخلاف اسلاف خود اصلا تحمل این قبیل برخوردها را ندارند، بارها بر سر این قبیل رفتار قلعه‌نویی با او درگیر شده‌اند یا قهر کرده‌اند. همین اخلاق امیر باعث شده تا برخلاف نفراتی چون خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور، رضا عنایتی و حسین کاظمی که حسابی طرفدار و علاقه‌مند به کار کردن با او هستند دشمنان و مخالفان زیادی در میان فوتبالیست‌ها داشته باشد. در تازه‌ترین مورد مهدی کیانی هافبک تراکتورسازی از سرمربی خود فحش خورد و دعوا کرد و در نهایت هم اخراج شد. اما غیر از کیانی موارد و نمونه‌های دیگری هم وجود داشتند که خبر آنها به رسانه‌ها هم کشیده شد.

صدای بوق...
بعد از قهرمانی استقلال در لیگ هشتم حرفه‌ای این باشگاه در اقدامی مشابه پرسپولیس سی‌دی‌ای از پشت پرده و رختکن استقلال در بازی‌های مختلف با نام «آبی استقلالی» منتشر کرد. در این سی‌دی رختکن استقلال پس از باخت سنگین برابر مقاومت سپاسی به تصویر کشیده شد. در آن مسابقه ژنرال تمام شاگردان خود را به باد  ناسزا گرفت. البته روی ناسزا ها صدای بوق ممتد گذاشته بودند و فقط با لب‌خوانی می‌شد حدس زد چه بر زبان جاری می‌کند. این تصاویر در برنامه نود هم به تصویر کشیده شد و عادل فردوسی‌پور به آن پرداخت. یکی از موارد اختلاف عادل و امیر هم بر سر همین موضوع است.
برو گمشو!
در یکی از بازی‌های سپاهان که تماشاگران اصفهانی حسابی علیه امیر شعار داده بودند جواد کاظمیان در حال دست تکان دادن برای هواداران بود. با این که سپاهان بازی را برده بود اما به خاطر شعار تماشاگران حسابی عصبانی بود. برق عصبانیت ژنرال در آخر بازی گریبانگیر جواد شد. کاظمیان برای تماشاگران دست تکان می‌داد که امیر بر سر او فریاد زد،‌ «جواد بروگمشو!» این موضوع هم در برنامه نود به نمایش درآمد تا اختلافات امیر و عادل عمق بیشتری پیدا کند. 
درگیری با جعفرپور 
در بازی آخر سپاهان برابر سایپا بود که خبر رسید قلعه‌نویی یکی از آن سخنان پدر و مادردار خود را نثار مهدی جعفرپور می‌کند و همین موضوع موجب درگیری شاگرد و سرمربی می‌شود! بعد هم که جعفرپور را بین دو نیمه سوار ماشین کردند و به اصفهان فرستادند! به این ترتیب جعفرپور پس از یک نیمه بازی تک و تنها رهسپار دیار نصف جهان شد. این اتفاق هم از دید عادل و برنامه‌اش پنهان نماند! 
عقیلی علیه ژنرال 
هادی عقیلی کاپیتان دوم سپاهان از جمله بزرگان این تیم بود که حسابی با قلعه‌نویی مشکل داشت. مدافع ملی‌پوش سپاهان دلیل این اتفاق را  بددهانی‌‌های قلعه‌نویی عنوان کرد. البته پس از مدتی او صحبت‌های خود را پس گرفت و گفت کی گفتم امیرخان فحش می‌دهد؟! 
درگیری در فرودگاه 
میثم منیعی از لیست 18 نفره استقلال خط خورده بود اما کسی به او خبر نداد که برای پرواز به فرودگاه نیاید. یاغی استقلال وقتی متوجه این موضوع شد به کادر فنی معترض می‌شود که چرا زودتر خبر ندادند. ژنرال هم با ادبیات خاص خود منیعی را خطاب قرار می‌دهد و در ادامه طبق اخبار منتشر شده زد و خورد و لگدپرانی میان آنها پیش می‌آید. البته پس از چند روز دو طرف به کل منکر ماجرا شدند! الان هم منیعی می‌گوید دوست دارد هنوز هم با امیرخان کار کند؟! 
آقای سوتی ناسزا خورد 
بیژن کوشکی ماموریت خود در داربی را به خوبی انجام نداد تا علی کریمی در آخرین دقایق گل تساوی را وارد دروازه استقلال کند. در پایان بازی ژنرال در حالی که به سمت بیژن می‌دوید و به او فحش می‌داد به نظر می‌رسید قصد زدن او را هم دارد! البته قلعه‌نویی بعد از آن منکر این شد که قصد کتک زدن کوشکی را داشته. دیگر در رختکن چه بر سر آقا بیژن آمد مشخص نشد! 
فحش خورد و متحول شد! 
مهدی ثابتی در بازی تراکتور و داماش یک گل بد از میزبان دریافت می‌کند. همین موضوع امیر قلعه‌نویی را عصبانی کرد تا دروازه‌بان تیمش را به باد فحش بگیرد. پس از این بود که ثابتی چند توپ خوب را از داماشی‌ها گرفت و تراکتورسازی برنده شد! در پایان هم او به سمت امیرخان رفت و دست او را بوسید. ثابتی در مصاحبه‌ای مدعی شد رفتار قلعه‌نویی باعث شد متحول شود و بدرخشد!؟
جدیدترین نمونه/ درگیری با کمک داور
در پایان بازی تراکتور و نفت تهران شاهد حادثه ای ناگوار بودیم . ماجرا از این قرار بود که حمید غمزه کمک داور دوم بازی در دقیقه 70 گل امیر حسین صادقی را مردود اعلام کرد تا دومین گل تراکتورسازی به ثمر نرسد. ، امیر قلعه نوعی به شدت از عملکرد کمک داور دوم مسابقه معترض بود . همین بهانه ای شد تا این مربی به کناره های زمین آمده و به کمک داور مسابقه شدیدا اعتراض نماید ؛ ماجرا به اینجا ختم نشد و در رختکن قلعه نوعی مجددا سراغ این کمک داور محجوب رفته و با الفاظ ناشایستی این کمک داور را مورد خطاب قرار داد و نزدیک بود با حمید غمزه درگیری فیزیکی پیدا نماید که کمک داور با متانت خاصی خود را درگیر این ماجرا ننمود و به سمت رختکن رفت