سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 «مسعود اوزیل» ستاره آلمانی و مسلمان باشگاه رئال مادرید دلیل عصبانیتش در دیدار برگشت سوپرکاپ اسپانیا و حمله به «داوید ویا» را اهانت این بازیکن بارسلونا به اسلام اعلام کرد.
وی که در در دقایق پایانی دیدار دو تیم بارسلونا و رئال مادرید بشدت خشمگین شده و قصد حمله به ویا را داشت ادعا کرد: «من عصبانی شدم، چون می‏خواستم از دینم دفاع کنم. داوید ویا به دین اسلام اهانت کرد.»
اوزیل که بازیکنی آرام و خوش‏اخلاق است آنقدر از اظهارات ویا عصبی و ناراحت شده بود که مهارش کار آسانی نبود و سرانجام نیز از بازی اخراج شد.
خبرگزاری اخلاص ترکیه هم در این زمینه اعلام کرد: مشاجره مسعود اوزیل و داوید ویا به سبب اهانة ویا به دین اسلام بوده است. این خبرگزاری از قول اوزیل نوشت: «ویا را زدم چون به دین من اسلام توهین کرد. این امری نیست که من آن را تحمل کنم».
اوزیل ادامه داد: «من در عمرم با کسی درگیر نشده‏ام. این بار هم به این دلیل با ویا درگیر شدم که وی به اسلام توهین کرد؛ کاری که از نظر هیچکس قابل قبول نیست».
در همین حال مجله معتبر فرانس فوتبال هم بداخلاقی ویا را تأیید کرد و نوشت: «تصاویر تلویزیونی مشخص می‏کند که در ابتدا ویا، اوزیل را زد و همین باعث شد تا این ستاره آلمانی خشمگین شود.»
با توجه به اینکه ویا در بارسونا با بازیکنان مسلمانی همچون «آبیدال»، «کیه تا» و «آفلای» هم‏بازی است باید ببینیم که عکس‏العمل وی چه خواهد بود.
از سوی دیگر انتظار می رود که داوید ویا و اوزیل به خاطر این درگیری با محرومیتی یک تا سه جلسه‏ای مواجه شوند و در صورتی که ویا صحبت‏های ضد اسلام یا نژادپرستانه بر زبان رانده باشد با محرومیت بیشتری مواجه خواهد شد. این امری است که اوزیل هم به آن اشاره کرد و گفت: «من در این درگیری هیچ گناهی نداشتم و به فدراسیون هم همین توضیحات را خواهم داد».
مسعود اوزیل تأکید کرد: «من چه در اسپانیا و چه در آلمان با برخورد خوب مردم مواجه هستم، اما رفتاری که ویا نشان داد برعکس این تعامل خوب اسپانیایی‏ها بود».


این سخنان مسعود اوزیل بیش از هرچیز یادآور ضربه «زین الدین زیدان» ستاره مسلمان فرانسوی به «ماتراتزی» ایتالیایی است که گفته می‏شد انگیزه آن اهانت بازیکن بداخلاق ایتالیایی به اسلام بود.
شایان ذکر است که اوزیل از بازیکنان مسلمانی است که علاوه بر مشهور بودن به خوش‏اخلاقی، در ماه مبارک رمضان در کنار تمرینان سخت، روزه نیز می‏گیرد