سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

 

 

 اکنون نیز برخی رسانه های نزدیک به قالیباف با انتشار اخباری مبنی بر سرلیستی محسن هاشمی و مذاکره خاتمی و عارف برای بستن فهرست ائتلاف اصلاح طلبان، سعی در فعال نشان دادن خاتمی و هاشمی در عرصه انتخابات دارند.

 

 این در حالی است که اظهارات سید محمد خاتمی درباره پیش شرطهای حضور اصلاح طلبان، بخشیدن نظام و مردم و همچنین تاکید بر آزادی زندانیان سیاسی که با واکنش منفی مسئولان و چهره های اصولگرا مواجه شد، نشان می دهد فضا و تمایلی برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات وجود ندارد و محسن هاشمی نیز بارها هرگونه فعالیت انتخاباتی، لیست انتخاباتی  و جلسات برای برنامه ریزی جهت حضور در انتخابات را تکذیب کرده است.

 در این شرایط خبرسازی طیف حامیان احمدی نژاد برای فعال بودن هاشمی در انتخابات مجلس را می توان تکرار نسخه تبلیغاتی سال 1388 این جریان برای منتسب کردن رقبای انتخاباتی خود به هاشمی دانست که این بار ناشیانه و توسط عناصر دسته چندم این جریان مانند رسایی اجرا می شود.

 از سوی دیگر رسانه های نزدیک به قالیباف نیز سعی می کنند با بزرگنمایی مساله حضور اصلاح طلبان، اصولگرایان را متقاعد به وحدت کرده و از دادن فهرست موازی توسط حامیان احمدی نزاد موسوم به جبهه پایداری جلوگیری کنند؛ در حالی که با حضور آیت الله مهدوی کنی و نظر منفی ایشان به اقدامات خودسرانه این ائتلاف، خروج انها از ائتلاف اصولگرایان و ارائه فهرست موازی از سوی آنان می تواند زمینه ساز وزن کشی و شکست تاریخی این گروه افراطی و متوهم گردد.

به هر حال این گمان وجود دارد که تلاش برخی برای وانمود کردن حضور فعالانه اصلاح طلبان بیش از آنکه ناشی از علاقه به پرشورتر شدن فضای انتخاباتی و درگیر شدن قشر وسیعتری در این عرصه باشد، از جنس رقیب تراشی برای اصولگرایان و ایجاد نگرانیهای ساختگی برای جهت دهی به برخی بزرگان و نیز افکار عمومی است

در حالی که سید محمد خاتمی با اعلام جمله مشهور «بخشیدن متقابل مردم و نظام» و تاکید بر آزادی زندانیان سیاسی، تلویحا عدم تمایل خود را برای حضور در انتخابات مجلس نهم نشان داده، تعدادی از رسانه های اصولگرا اصرار زیادی بر فعال نشان دادن هاشمی و خاتمی در انتخابات مجلس دارند.

با وجود آن که در مواضع اخیر و عملکرد اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی نشانه ای از تمایل برای دخالت در انتخابات مجلس نهم دیده نمی شود، بخشی از جریانات مختلف و درگیر اصولگرایان با انتشار اخباری سعی در فعال نشان دادن اصلاح طلبان دارند.

 دو روز قبل اظهاراتی منسوب به حمید رسایی از فعالان جبهه پایداری (مدافعان اخراجی احمدی نژاد) منتشر گردید که در آن ادعا شد وی فعالیت محسن رضایی، قالیباف و لاریجانی در انتخابات مجلس نهم را تحت مدیریت هاشمی ارزیابی کرده و آنان را اصلاح طلب اصولگرا یا اصولگرای اصلاح طلب دانسته است.