سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

برنامه ورزش ومردم در دومین جمعه ماه مبارک رمضان، شاهد درگیری زشت لفظی میان یکی از پرمدعاترین مدیران و یکی از پرمدعاترین مربیان فوتبال کشور بود؛ درگیری ای که پیام های متعددی برای مردم ایران داشت و نشان داد تماشاگرنما و بازیکن نما و این «نماها» تا چه میزان چنین پسوندهایی برایشان اشتباه است و اخلاق در ورزش و فوتبال ایران چگونه به قهقرا می رود.

محمد مایلی کهن مربی نورچشمی فوتبال که به دلیل حمایت از احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، مستقیما از سوی وی به عنوان سرمربی باشگاه سایپا منصوب گردید و بعد از دو سال برکنار شد و همواره ادعای تدین اخلاق و دین وی در فوتبال به گوش می رسد، با استفاده از تعابیر زشت، در مقابل میلیونها بیننده تلویزیونی به فتح الله زاده مدیر باشگاه استقلال حمله کرد.

جالب اینجاست که این فرد که بارها به سابقه تحصیلی و فوتبالی بودن خود استناد کرده، از جمله کسانی است که بیشترین استفاده از روابط غیرفوتبالی را در ورزش انجام داده است و در حالی که همه از دخالت رییس سازمان تربیت بدنی در انتخاب مربی تیم ملی شکایت دارند، وی با دستور مستقیم رییس جمهور به مربیگری یک باشگاه فوتبال رسیده است.

در مقابل فتح الله زاده نیز که پس از چند دقیقه تحمل همانند مایلی کهن به درگیری لفظی پرداخت، به گفت مایلی کهن با استفاده از روابط فامیلی و غیر ورزشی به مدیریت فوتبال رسید و خود نیز این مورد را در برنامه دیروز تلویحا تایید کرد.



فتح الله زاده که بارها در دعوای لفظی با مایلی کهن به مدرک دکتری خود افتخار کرد، نگفت که این مدرک  را ازکجا و تحت چه شرایطی به دست آورده است.

اما تملق و تمجید مایلی کهن از حبیب کاشانی، دوست وی و مدیر باشگاه پرسپولیس در ابتدای گفتگو باعث شد تا فتح الله زاده این سوال را از وی بارها بپرسد که اگر فتح الله زاده فوتبالی نیست و با روابط فامیلی وارد فوتبال شده، کاشانی از کجا وارد فوتبال شده و یک شبه مدیر بزرگترین باشگاه فوتبال ایران گردیده است.

تلاشهای بی وقفه شفیع، مجری برنامه که می خواست مانند همیشه برنامه را به صورت «دور هم باشیم» اداره کرده و دعوا را خاتمه دهد، به جایی نرسید و وی برای به دست آوردن دل مایلی کهن و حامیان قدرتمند او گفت، آماده است هفته آینده برنامه خود را در اختیار مایلی کهن قرار دهد.

در مجموع برنامه دیروز ورزش و مردم نشان داد با وجود انتقادات زیاد طیف پرمدعا به برنامه نود که مدعی هستند موجب حاشیه سازی در ورزش می شود، خنثی ترین و مثبت ترین برنامه ممکن تلویزیونی مانند ورزش و مردم نیز می تواند ظرف چند لحظه به صحنه بی اخلاق ترین کشمکش و درگیری بین اسطوره های ورزش! و مدیریت تبدیل شود و این مشکل عادل فردوسی پور نیست که بارها مورد انتقاد مایلی کهن به دلیل حضور دایی در برنامه نود بوده است. بلکه باطن برخی سران ورزش و احتمالا سایر عرصه های کشور است که وقتی آشکار می شود، دیگر هیچ قدرتی نمی تواند عصبانیت آنان را کنترل کند و مقابل میلیونها بیننده تلویزیونی به یکدیگر حمله می کنند