سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

در روزهای اخیر و بعد از ماجرای تجمع مختلط و آب بازی دختران و پسران در پارک آب و آتش تهران و یک تجمع دیگر در پارک پردیسان پروژه تخریب شهرداری تهران و شخص شهردار بار دیگر کلید خورد و مخالفان محمد باقر قالیباف که از هر فرصتی برای تخریب چهره وی استفاده می کنند فرصت را غنیمت شمرده و شهرداری را آماج حملات خود قرار دادند .اتفاقاتی که در روزهای اخیر افتاد فارغ از این بحث که باید ریشه های خلا فرهنگی آن را جست و جو کرد به هیچ عنوان ربطی به شهرداری تهران نداشت اما ظاهرا برخی ها علاقه دارند برای از دست ندادن منافع خود به هرنحو ممکن به دیگران حمله کنند .

از ابتدای امسال و با گرم شدن تنور انتخابات پروژه تخریب شهردار تهران بدون دلیل در دستور کار برخی زیاده خواهان قرار گرفته است . این افراد که با استفاده از رانت های مختلف توانسته اند به جایگاه و تریبونی دست یابند در حالی پروژه تخریب قالیباف را کلید زده اند که وی فارغ از این دغدغه های سیاسی به رفع مشکلات شهر مشغول است . محمد باقر قالیباف از ابتدای روی کار آمدن خود در شهرداری تهران همواره نشان داده است که مدیری با برنامه های استراتژیک برای اداره مجموعه تحت مدیریت خود است و موفقیت هایش در دوران نیروی انتظامی و یا نیروی هوایی اتفاقی نبوده است و ناشی از یک برنامه ریزی مدون با اشراف به تمام جوانب کار بوده است . فعالیت های ملموسی که در شش سال اخیر در شهرداری تهران صورت گرفته است و تهران را به یک کارگاه پیشرفت تبدیل کرده است نشان می دهد انگیزه های قالیباف برای اداره این شهر فارغ از انگیزه های سیاسی به طور مثال برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای رفع دغدغه های شهروندان است .

      
شهردار تهران فردی است که در حالی که تنها 19 سال داشت بسیاری از تعلقات دنیا را کنار گذاشت و به جبهه رفت و با همان سن کم مورد اعتماد مسئولان وقت قرار گرفت و فرمانده لشکر خراسان شد .او سال ها با دغدغه پیروزی آرمان های انقلاب با دشمن بعثی جنگید در حالی که می توانست با آن سن این وظیفه را از خود ساقط کند حال چگونه است که از طرف عده ای متهم به زیرپا گذاشتن آرمان های انقلاب می شود؟ قالیباف بعد از جنگ نیز همواره به عنوان سربازی خدوم و ولایتمدار در خدمت انقلاب بوده است و اعتماد رهبری انقلاب برای واگذاری دو نیروی مهم و استراتژیک در دو مقطع انقلاب به دست این فرمانده جوان خود گویای این مطلب است . مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده است که قالیباف بچه جبهه و جنگ است و با همان روحیه در عرصه های مختلف خدمت می کند اما این روزها همین سرباز انقلاب و برادر شهید متهم به فراموشی ارزش های دفاع مقدس می شود .
                                          
اعتماد ملت و نظام به ایشان و ولایت مداری ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست. او همیشه پرکار و با سیاست بازی بیگانه بوده است . او مرد سیاست است اما سیاسی کاری بلد نیست بلکه سیاست را در مکتب حضرت امام و رهبر انقلاب آموخته و البته رمز ماندگاری ایشان در طول این سه دهه که از عمر با برکت نظام می گذرد چیزی جز مردم داری ایشان نبوده است. زمانی هم که در نیروی انتظامی بود همه او را دوست داشتند و اکنون که سکان شهرداری تهران رابه دست گرفته با مدیرت موفق خود توانسته در این مدت بسیاری از مشکلات کلان شهر تهران را حل نماید. جنوب شهر تهران که همیشه مورد غفلت بود با حضور ایشان جان دوباره گرفت ، توجه ویژه و نگاه خاص شهرداری تهران در زمان مدیریت دکتر قالیباف به جنوب شهر موجب خوشحالی و دلگرمی مردم این مناطق به نظام و انقلاب شده ، مترو در این چند سال به شکلی باور نکردنی رشد کرد . 
کاملا مشخص است که عده ای سازماندهی شده برای تخریب این شخص دست به کار شده اند و با انواع تهمت ها و افتراها قصد دارند شخصیت او را در میان مردم نامطلوب جلوه دهند اما غافل از این هستند که عزت و ارزش انسان ها در میزان اخلاص و مردم داری آن هاست و این ارزش را خود مردم به خوبی درک می کنند و گول حرف های زیاده خواهان را نمی خورند . البته این بدان معنی نیست که محمد باقر قالیباف یک فرد بری از اشتباه است چرا که به هر حال هر انسانی در طول زندگی خود به خصوص در جایگاه های خطیر ممکن است دچار لغزش و اشتباه شود اما اینکه با بزرگ نمایی و تهمت و دروغ بخواهیم شخصیتی خدمتگذار را تخریب کنیم به دور از شئونات اسلامی و اخلاقی ماست .
                                   
در همین ماجرای پارک آب و آتش و یا پارک پردیسان که عکس های زننده ای از آن منتشر شد شاید تنها گناه شهرداری مالکیت محل برگزاری این برنامه ها بود که حتی در مورد پارک پردیسان هم صدق نمی کند چرا که این پارک زیر نظر سازمان محیط زیست قرار دارد اما آقایان پرمدعایی که این مطلب را در بوق و کرنا کرده اند و فریاد وا اسلاما سرداده اند تا با محکوم جلوه دادن شهرداری پروژه حمله به قالیباف را جلو ببرند از خود پرسیده اند که در مقابل فرهنگ جوانان این مرز و بوم چه کرده اند و چرا باید این جوانان ملعبه دست فیس بوک به عنوان ابزار جاسوسی آمریکا قرار بگیرند تا تمام شئونات فرهنگی خود را زیر پا له کنند؟ واقعا اگر قالیباف در دوران شهرداری اش موضوع تبدیل شهرداری به نهادی اجتماعی را مطرح نمی کرد این آقایان دیواری کوتاه تر از دیوار شهرداری برای حمله پیدا می کردند؟ این همه نهادهای فرهنگی کشور که خود را به خواب زده اند کجایند که هر موضوع و ناهنجاری کوچکی را به شهرداری نسبت می دهند؟

موضوع دیگری که این روزها این افراد و رسانه های وابسته شان بر روی آن اصرار دارند نوشتن نقد و تحلیل هایی برای انتقاد به حضور نماینده ای از سوی شهردار تهران در کمیته اصولگرایان است . این آقایان از خود راضی سبقه و عقبه فردی را زیر سوال می برند که از ابتدای انقلاب در بطن حرکت نظام بوده است و به عنوان یک فرد انقلابی شناخته می شده و در سال های گذشته مسئولیت های مهم و حساسی در نظام داشته است و یک دوره نامزد کسب کرسی ریاست جمهوری بوده و هم اکنون هم در جایگاه شهردار تهران  به عنوان یک چهره شاخص اصولگرا مورد وثوق بسیاری از دوستداران انقلاب است حال چگونه است که حضور نماینده ای از طرف وی باید به مذاق عده ای خوش نیاید ؟

                                    
موضوعی که به خوبی روشن است این است که قالیباف این روزها فارغ از این هیاهوها به انجام وظیفه خود مشغول است و به جای اینکه وقت خود را صرف این سیاسی کاری ها بکند به عرصه اجرایی و تلاش برای ساختن تهران مشغول است اما دور از انصاف است که حق وی در این میان ضایع شود و عده ای او را سیبل زیاده خواهی های خود قرار دهند . قالیباف در این میان قربانی بی اخلاقی هایی می شود که متاسفانه این روزها دامن بسیاری از رسانه های ما را گرفته است و تنها محدود به شخص وی هم نمی شود بلکه حتی چهره هایی همچون رئیس جمهور و رئیس مجلس و . . . را هم در بر می گیرد اما این رسانه ها باید بدانند مردم بسیار باهوش تر از آن هستند که اسیر این بی اخلاقی ها شوند.
این جریان زیاده خواه که ظاهرا این روزها با نقاب حمایت از دولت به میدان آمده است دنبال تخریب شخصیت های مهم نظام است و هیچ هدفی جز رسیدن به خواسته های خود و گرفتن رانت و غیره ندارد و برایش احمدی نژاد و قالیباف و یا لاریجانی و هاشمی تفاوتی ندارد